Vakencorner
|
Alla är EN
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det viktigaste du som vill vakna är att inse att alla är en. Vilket betyder att du ska se alla andra som om de var du, för de är du i en annan upplevelse. Vi är alla skaparen som valt att leva som sig själv genom att glömma allt.
Det finns de som påstår att det är "new age" eller liknande att se alla som en. Men de har uppenbarligen inte satt sig in i all forskning som bevisar vår sammankoppling. Vad du måste förstå är att det handlar inte om att vara som andra, det handlar om att vara sig själv och ha kärlek till andra. Att vilja hjälpa andra och se andra som sig själv. Det gäller att släppa sitt ego och sluta vara egoistisk på andras bekostnad. Tänker du på vad dina ord och tankar leder till när du pratar med andra? Funderar du över hur andra har det, lyssnar du på andra eller är du självupptagen med dig själv? För att förstå att alla är en så kan man läsa på om alla religioner, all vetenskap, det går även att meditera eller ta droger (inget jag rekommenderar) för att uppnå högre medvetande. Det går att se genom drömmar om t.ex. framtiden och paranormala upplevelser såsom tankeöverföring att det finns något mer än vad modern vetenskap påstår. Allting är sammankopplat med en energi som är som en vätska, en vätska som vibrerar och skapar materia. Vibrationerna är olika frekevenser och Dr. Hans Jenny viberade vatten som hade fina partiklar i sig och de formade geometriska mönster och desto högre frekvensen var desto mer komplext blev mönstret. Det finns en hemsida på Internet som har sammanställt all information som bevisar hur verkligheten fungerar. Den som läser igenom den och speciellt böckerna med ett objektivt skeptiskt sinne kommer förstå att att vi alla är en. Den som säger något annat utan att läsa igenom är full av fördomar och antagligen frälst till sin egna tro. Att se oss som separerade är att inte se något samband och att leva med vad Illuminati/NWO vill att vi ska göra, de vill att vi ska vara separerade. Det är deras mål och det är vad det försöker göra. Allt i samhället går ut på separation, tävlingar, religioner, åsikter, politik (höger & vänster) och så vidare. Men alla är en och samma, om du ser alla andras åsikter som dina egna och alla andras forskningsresultat som dina egna kommer du inse tillslut att alla är en och samma. Jag har stött på i princip bara människor som säger att jag har fel och som försökt motbevisa mig (oftasts genom att vara barnsliga och håna samt förlöjliga, vilket bevisar hur rädda de är att ha fel i sin saliga tro). Dessa människor har jag sett som mig själv, och tagit deras kritik som min egna och därmed har jag pushat mig själv till gränsen för vansinne, eftersom jag har ifrågasatt mig själv. Men när jag började drömma om framtiden och var med om saker som är obeskrivliga men otroligt djupa så förstod jag tillslut att alla är en och samma. Vilket var precis det jag levde efter när jag tog till mig all kritik ifrån alla. Jag är kristen, muslim, ateist, new age, buddhist, hinduist, kommunist, Illuminati, NWO, mamma, pappa, barn, moderat, sosse, vänsterpartist, miljöpartist, Obama, McCain, Palin, KRS-One, Iron Maiden, Reinfeldt, Anders Borg, och så vidare. Jag är alla människor och älskar alla människor, även de som inte ser oss som en. När man förstår detta och lär sig förstå hur verkligheten fungerar kommer man förstå varför vi har det som vi har det. Vi lever som vi gör för att vi är vid en tidpunkt där våra liv (om vi är 51% mer orienterade att älska och hjälpa andra än att styra och manipulera andra) kommer bli helt otroliga. Verkligheten är en illusion, och inom illusionen finns inga begränsningar. Den enda lagen som existerar är FRI VILJA. Vilket är varför vi är här och nu, vi lever med den fria viljan att glömma allt och därmed tro att vi är separerade så vi har kunnat skapa vår individuella personlighet. Därför är jag mig själv och inte någon annan. Men jag är inte en människa, jag är ett medvetande, vilket alla är. Du kan tro att du bara har en människokropp och endast leva i den, men när du dör blir du ditt medvetande och inom illusionen har du en avatar, precis som på Internet. Din kropp är din avatar. www.divinecosmos.com har sammanställt all denna inforamtion med forskningsresultat som delvis har läckt ut i massmedia, men större delen är dold för vanliga människor. För den som inte tror mig, kom ihåg att jag har skeptiskt och objektivt kommit fram till denna slutsats och har verkligen tagit till mig av det alla har sagt. Livet är underbart och det kommer bli 100 gånger bättre om du lär dig det du är här för att lära dig, att älska dig själv, vilket betyder dig själv och alla andra, eftersom alla är du. Mycket kärlek - seilon
Posted on: 2008/10/30 11:59
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Alla är EN
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta är mest New Age. Nu skriver du ändå att du är New Age - när jag sagt det tidigare så har du skrivit att du är inte NewAge. "Det finns en hemsida på Internet som har sammanställt all information som bevisar hur verkligheten fungerar." Hela grejen med ditt "vi är ett/eftersom alla är du" är bara New Age-krokar. Sådant kan man väl komma bort ifrån. Varför håller du på så här? Varför skriver du "du/dig" - se på inledningen och texten. Du vet inte vad du talar om när du säger: "Det viktigaste du som vill vakna är att inse att alla är en." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Seilon: Word! Huvudet på spiken.
sebben: Vad är det du försöker säga sebben? Är inte allt ett ? Vad är det som är skillt från vad ?
Posted on: 2008/10/30 16:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Bra skrivet!
Den generellt accepterade modellen för att beskriva universum, är inte tillräcklig, då den är baserad på en fysik som endast existerar på våran skala (där Newtons lagar ger hyffsat bra uppskattningar). Vi behöver en helt ny världssyn, där atomer inte är biljardbollar, och där vi kan förklara ord som energi, hastighet, acceleration och tid på ett sätt som leder oss vidare i tankegångarna. Det är för denna världssyn vi behöver vår andlighet. Det spelar ingen roll om man har rätt eller fel, vad vi behöver är variation, och tids nog så faller de inkorrekta synsätten (varefter vår tekonologi utvecklas och vi kan utföra experiment) bort helt naturligt, och vi är alla lite närmare en djupare förståelse av universum. Jag instämmer med din syn att universums eter, eller vad man ska kalla det, är likt en vätska. Det är ju bara att jämföra hur ljus rör sig, med hur vågor rör sig genom vatten. Med en konstant hastighet. Finns en formulerad modell för det synsättet, på den där sidan du rekommenderade, seilon? Jag instämmer också med synen att vi alla är en del av skapelsen. Men vi kan ju själva skapa nya saker också, på kommando av vår vilja. Det skulle jag vilja säga är själva definitionen på en gud. Vi är det vi kommer ifrån, och vi blir det vi vill.
Posted on: 2008/10/30 16:24
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Snälla Sebben. Kan du sluta hacka på Seilon?
Du missförstod vad han menade. Han menade att han är allt... även New Age, eftersom det finns. Som någon poet sa typ... "Jag är öst, jag är väst" |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
divincosmos.com har mycket intressanta artiklar. Problemet jag har är att de flesta andra som pratar "sanning" har en mycket dyster bild medans David Wilcock säger i stort sett bara en massa positiva saker vilket går emot vad man tror sig veta. Exempel: Obama är för det goda sidan men han har de onda krafterna omkring sig. Börsens botten var denna veckan (Astrologisk styrning av folket).
Om man nu skall prata Ian Xel Lungold-mayakalender så är ungefär år 2008 femte natten, tiden då det sker som mest negativa saker. 2009 kommer då vara riktig blomstringstid enligt samma kalender. Man kan hoppas. Är lite skeptisk till ett par påståenden av David Wilcock men av någon anledning dras jag till hans sida. Väntar med spänning på hans film Convergence vilket skall komma ut detta året. Del 1 av 3 i alla fall. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Seilon - saker är inte alls som du säger. Du är New Age, men vet inte i vilken grad. "...och det är dit vi kommer komma genom vår utveckling." Här ser man att du utgår från totalt bakvänt tänk - du ÄR då aliennewage: Varning. Som någon skrev "... man dras till det..." - det rär inte konstigt, för så fungerar det hela - människan är som ett såll, en tunna som blir det hon fyller sig med. Det är därför det gått så fort att avleda stora skaror "sökare", och nu kliver nya grupper in. Man får det i sig - "länkar" man upp sig till detta, till aliens, så vet man inte vad man ber om... - sedan kan den som vill fundera över vad man "får i sig", av både det ena och andra. Igen: Varning... Så funkar det i nea age allmänt - böcker, filmer föredragshållare, sprider vissa saker, om man ser lite vidare. Det är skrämmande, jag skämtar inte om allvarliga saker. "Dagens värld är en skola, en plats för lärdomar." Så är det inte alls - det är bara ord som andra stoppat in i dig - lärorna. Man kan debunka mycket av vad du skriver. Men varför ska jag upprepa mig. Du har ju rätt att syssla med vad du vill... Något om kärlek... om inte annat... reeeepost: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=82487#forumpost82487 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tack för era kommentarer!
Skymt Han har skrivit tre böcker som finns gratis på hans sida. De har jag skrivit ut och läst och han ger en bild av universum som är hållbar i både makro och mikro och binder det till Sacred Geometry som är något som dolts för oss vanliga och vår vetenskap. Hans modell som han beskriver är skriven på ett sätt att man får bilda sin egen uppfattning, och han är grymt bra på att skriva! Det som jag kallar eter, kan även kallas: Quantum Medium, Quantum Field, Quantum Vaccum, Vacuum Domain, Torsion Field, Zero-Point Energy, Dark Matter osv. Just namnet eter (aether) är tabu för att man på slutet av 1800-talet gjorde ett experiment (The Michelson/Morley Experiment) som skulle se om aether var något som fysiskt existera. Problemet är att deras experiment kollade om aether var fysiskt, vilket det inte är, det finns bortom det fysiska, men efter detta så blev det tabu med aether inom vetenskapen. Einstein sägs till och med vilja ha haft med aether för att kunna förklara sin modell på senare dar. (sen självklart är det ett smart drag av "dem" som styr att se till så folk tror biljarbollar är grundstenen i universum). Flowerpower Det finns en del negativt enligt Wilcock också, men när man förstår hur universum fungerar och förstår att "döden" inte ens finns. Att man alltid lever och endast är ett medvetande, så förstår man hur allting kan vara positivt. Kom ihåg: Positivt och Negativt är båda ifrån samma källa, så det finns positivt i allt negativt och vice versa. Det gäller att inte få i sig för mycket negativt orienterad information (det är vad NWO/Illuminati vill att vi ska göra). Att se allting uppdelat är att leva med en dualitet, trots att allt är en singularitet. Det vi måste förstå är att vi alla är skaparen, och vi kommer gemensamt skapa en helt jävla underbar värld tillsammans runtomkring 2012. Det skulle gå att göra det närsomhelst om man bara vaknar (genom meditation och andligt sökande, som sebben jiddrar om, bara att han missat poängen med energin och den oändliga intelligens som skapat allt). sebben Du har ingen aning om vad jag är, jag är allsmäktig och säger inte det för att vara högfärdig, eftersom alla andra också är det. Bara att få av oss har kunnat förstå det. Visst, jorden är ett fängelse, allting styrs av negativa krafter som separerar oss. Men främst är det en skola, där vi ska lära oss att älska varandra och även om det innebär att vi måste vakna genom att t.ex. förstå att 9/11 var ett inside job och så vidare, så händer allting av en anledning. Allting är orkesterat, ingenting händer av en slump. Fast ändå har du den fria viljan. Du kan ta ditt liv här och nu, men ditt högre jag, det som förstår saker på ett djupare plan kommer kärleksfullt skicka tillbaks dig tills du lär dig att inte ta några genvägar. Jag åkte med en polare förut och disktuerade saker om livet lite allmänt. Han är inte insatt i allt som vi här är, men vi pratade om vad vi var och han sa att vi är djur. Jag svarar att jag är medvetande. Jag vet att jag har en reptilhjärna som kan göra oss till djur. Han sa även att rädsla är en instinkt som leder oss och jag sa att jag inte har någon rädsla, för jag använder inte den delen av hjärnan, jag har blivit mitt medvetande istället. Det sättet jag tänkte och agerade på för 2-3år sedan är inte kvar hos mig längre, det var inom den fysiska världen, jag har nu backat ut ur den och blivit mer ett med det som är utanför det vi kallar verkligheten. Jag skulle vilja säga att jag nuförtiden observerar och agerar när jag väljer att göra det. Jag har även enorm kärlek för allt och alla och accepterar allt fullt ut så länge den fria viljan följs. Jag gör ju allt jag kan i den fysiska världen för att stoppa Illuminati och NWO. Att vara trevlig och kärleksfull räcker långt, eftersom vi skapar vår värld tillsammans. Vi är verklighetsskapande biologiska maskiner. En annan sak jag tänkte nämna är att många är kopior/kloner. Det är vår unikhet som vi ska eftersträva, det är det som är meningen med livet att vi ska skapa en individuellt personlighet inom det oändliga medvetandet. Sen är livet även en cirkel, allting börjar om när det slutar. Vad vi har att se fram emot är något helt otroligt, så otroligt att det går inte att förstå det i nuläget, det kommer bli en utopi som heter duga! :D Ytterligare en sak är att vår jord består av själar som flera gånger misslyckats med att finna kärlek för andra, vi är hatiska, skeptiska och separerade redan innan vi kom till denna planet i tidigare inkarnationer. Men mångfald är bra, för det ger oss oändligt nya möjligheter att skapa en personlighet som är unik. Fan vad jag älskar livet känner jag nu när jag sitter och skriver detta! :D Peace mina kära vänner! (inklusive sebben, jag älskar som sagt alla!!) - seilon
Posted on: 2008/10/30 22:31
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Visst, jorden är ett fängelse, allting styrs av negativa krafter som separerar oss. Men främst är det en skola, där vi ska lära oss att älska varandra." Inte rätt alls ![]() "Allting"... vi har, eller hade, fri vilja, och vi styr vårt eget öde. Avviker man frånsin natur/kosmos natur/kriterier, egenskap... the law, Gud etc, då faller man nedåt - så då som du säger detta fängelse/karantän, samsara, har vi fått då vi blivit "alltför" dåliga. Det är som en specialplats. Insider sa väl också att det var en skapad plats, om jag inte minns fel, det har jag sagt länge. Så det är vad man kallar Devolution som gäller - bakvänt tänk är som du är inne i, att det är utveckling...underbar framtid... apropå maya såhar de aldrig sagt något om utveckling, jag har sagt många gånger vad de menade vad som väntar, vad universum genomgår, och som "når" hit. De sa att allt genomgår... reeepost: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40478#forumpost40478 Lite mer om Devolution och Cremo: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485 Ljudfilerna med Cremo från coast to Coast ligger inte där, men finns här: http://www.esnips.com/doc/e50e5d6d-c0 ... igins_C2C_Aug-03-2006_Hr2 http://www.esnips.com/doc/eb2aa9d4-14 ... igins_C2C_Aug-03-2006_Hr3 http://www.esnips.com/doc/eb2aa9d4-14 ... igins_C2C_Aug-03-2006_Hr3 This means it was designed to NOT evolve. But rather to reproduce its own kind forever." ... The parity code found in DNA is further evidence the genetic code was deliberately created. It also reminds us that DNA is designed to maintain accurate copies and avoid changes in the information it carries. This means it was designed to NOT evolve. But rather to reproduce its own kind forever. Come to think of it, wouldn't that make evolution scientifically impossible? ... http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=38407#forumpost38407 För de New Age/utvecklingstroende: "Citat från Martinustjosan: "Från vårt mer eller mindre instinktiva och "sovande" tillstånd håller vi genom dessa våldsamma händelser på att vakna upp och bli väsen, som efter hand tillägnar sig livets lagar och principer både teoretiskt och praktiskt på så sätt att vi till sist blir lika Gud, får hans väsensart och lever i harmoni med allt och alla. När vi genom åtskilliga inkarnationer i den fysiska världen har nått så långt fram behöver vi inte längre någon privatundervisning. Vi har då "fullbordat loppet". Vi har blivit världsmedborgare i en värld av fred, glädje, konst och kärlek. Vi har blivit "riktiga människor" - slut citat Det är den värsta formen av new ages krokar, ren NWO-agenda - aliens ligger bakom detta smörgåsbord... Ett exempel från lärorna, råkar vara Martinus nu. Hela här: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29028#forumpost29028 Apropå maya igen, när den sista baktunen inleddes, -92, så fick vi också vägen ut, Falun Dafa. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Den sista ljudfilen med Cremo fick fel adress, denna ska det vara:
http://www.esnips.com/doc/e4b95480-45 ... igins_C2C_Aug-03-2006_Hr4 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
its the matrix sebben... think about it.. programing itself.... forever and ever and ever.. you're remebering everything now.. and yes I do agree with you sebben... buts its a matrix.... you're totally right, we're at the 'bottom' now... The goal is to become all again, all that is all, like Tao.. you want to become the Tao. But how can you do that? by contemplation and meditation... think about it... What is Earth? She/It is alive, it has its own mind. All is created from a mind, the Tao is intelligent in itself. Its infinity intelligence. I know what you speak of sebben, but for this Tao to be energy created from mind that is intelligent infinity we must be connected. Your way is correct cause somewhere you will learn to understand all to become all.
Fri vilja är lagen. Kärlek behövs för fri vilja. Alla skapar sin egna verkligheter. Bakom fri vilja är vi det som skapade fri vilja. Det går inte att veta hur det är utan att meditera. För det finns många vägar och många historia, varav många bara beskriver samma sak. Detta är en ultimat skapelse, den mänskliga kroppen och själen, trots att det bara är det, en skapelse. So wake up to love. Håller du med sebben är lyssnar du fortfarande inte? Jag lyssnar ju på dig.
Posted on: 2008/10/31 10:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jo, min upplevelse är den samma som din seilon.
Med insikten att "alla är en" så går det inte länge att slå någon utan att slå sig själv. Man kan inte spotta, vara nedlåtande eller skälla på någon, utan att spotta, vara nedlåtande eller skälla på sig själv. !
Posted on: 2008/10/31 13:07
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är är bara New Age "So wake up to love." + + Jag har redan skrivit, och citerat utifrån om tex det om Love, hur många gånger som helst. Ändå fortsätter du att "fråga"mig om jag håller med: "Kärlek behövs för fri vilja." + + Om man inte har grunden rätt så blir allting väldigt fel - varför då tala om love, fortfarande? -Read this slowly: Love, it is not to be understood in human terms, that is the corrupt version. [...] Q: [...] Whatever happened to the idea that ´the Universe is within us´? Gaia and all other dimensional´realities´ are Illusions, No? So the prison is an illusion, right? p.s. Baby, and btw, we DON´T HAVE FREE WILL ON THIS PLANET... perhaps you slip is showing? A: Do you know who manufactured this new age nonsense you just promoted? If this prison is a "true illusion", get out then right now, I dare you. [...] http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=82487#forumpost82487 + http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15843#forumpost15843 Hur mycket fri vilja har vi nu... man säger i ursprunglig buddism, om jag inte blandar ihop det nu - att människan rullar i karma. Man talar även om tjur-kohornets spets, där är det trångt, utrymmet försvinner. Så när människan sjunkit till den lägsta nivån - Li Hongzhi säger i boken Zhuan Falun att gudar av barmhärtighet har skapat denna plats/nivå, istället för att mänskligheten skulle tillintetgöras (ej ordagrant). Det är den platsen/nivån som kallas för den trefaldiga världen, samsara osv. Det sägs liknande inom många traditioner, även inom new age... som att det lagts ett lock över jorden osv - bara olika sätt utifrån olika förståelse beskriva vad detta (samsara) är, och det kallas för ett fängelse, eller karantän, och att man inte kan ta sig härifrån mm. http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=30099#forumpost30099 "Det går inte att veta hur det är utan att meditera." ehhh... "...Idag kan man inte få något positivt genom yoga eller meditation... förr när det var genuint så var det ofta att en mästare hade en lärjunge som han gav vidare till. Varför det? Jo för att yogan, metoden eller meditationen var bara en del av det hela, det viktiga var principer hur att leva som människa - en Väg som gavs, grunden var att det var en väg att just återvända, eller höja sin nivå, kanske återvända till sin ursprungliga natur. Mästaren kunde bara skydda en person, Resten: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29128#forumpost29128 Jag har tagit upplite om det, kanske, relaterat,en bit ned här: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485 New Age och aliens mm: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=31399#forumpost31399 Religioner/andlighet är Väg som förenar/leder en enskild människa till sin sanna natur - New Age splittrar upp oss >>> avlägsnar det som är kvar av mänsklig natur och det ersätts av något annat... aliens och demoniska liv/väsen. http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=31399#forumpost31399 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40348#forumpost40348 Citat från Seilon: "För det finns många vägar och många historia, varav många bara beskriver samma sak." Hur vet du det, Källa på det? Vänd på det... Alla gamla småvägar är inte längre kvar som "rena" vägar. Från början var tex yoga kultivering, precis som qigong, fast då hette det inte qigong... det var kultiveringsvägar. Men det har inget med dagens så kallade yoga och annat att göra - det är mer för fitness och att må bra, stärka hälsan,... http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=82280#forumpost82280 och ned. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det från inlägg 10 var alltsåfrån J Gray:
The parity code found in DNA is further evidence the genetic code was deliberately created. It also reminds us that DNA is designed to maintain accurate copies and avoid changes in the information it carries. This means it was designed to NOT evolve. But rather to reproduce its own kind forever. Come to think of it, wouldn't that make evolution scientifically impossible? ... http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=38407#forumpost38407 ____ Han skrev ju en annan sak i ett annat nyhetsbrev, reeepost: "[...] CITIES DESTROYED - SURVIVORS DEGRADE This raises THE SECOND QUESTION: why do primitive tribes worldwide have NO traditions of having evolved UP from a sub-human past, but rather that they DE-volved from superior ancestors? [...] Evolution? No, de-volution. That's the pattern, worldwide. Ni vet Devolution... HELA kan läsas här: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=82004#forumpost82004 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
sebben har du tänkt på att du vänder dig till andra gurus som påstår sig veta och kunna allt? Vad är det som gör att du måste vända dig till en extern värld, kan du inte bara ta orden ifrån dig själv, ditt inre väsen, det som du är som inte är av denna jorden?
Vi är alla skaparen, sen hur vi når dit och kommer fram till det är väldigt olika för oss alla. Men jag håller med i det du säger. Bara för att min syn är allmäktig, jag ser hela skapelsen som en gemensam skapelse, jag ser skaparen i allt och alla. Det finns två krafter, den som separerar oss och den som samanbinder oss. Den ena kan man kalla negativ eller djävulen och den andra positiv och gud eller kärleken. Självklart är DNA programmerat och skapat, allt är programmerat och skapat. Allt som finns inom energin. Bortom energin finns bara medvetande. Medvetande har skapat energi och materia. Allting består av intelligens, och vi är fångade i tiden i detta här och nu. Frågan man borde ställa sig är: Varför är jag medveten nu och inte i ett tidigare liv? Svaret är att det är nu du lär dig förstå hur allting fungerar. Det är inte så att man kommer på någonting nytt, allt finns alltid, allt är oändligt. Det är nu vi kommer ihåg. Människan är en väldigt speciell skapelse och det är ingen slump att vi är människor på planeten jorden. Även om vi inte är människor, utan medvetanden som inte har fysiska kroppar, så kan vi leva som människor i vägen emot det som är allt.
Posted on: 2008/11/5 16:03
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login