vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Mörker och Ljus!

See User information
En grej jag skrev som försvann under kapningen av vaken.

Mörkret finns för att kontrastera ljuset, liksom kyla finns för att kontrastera värme och obehag för att kontrastera behag o.s.v.

Som jag ser det så går medvetandet igenom cykler som vi manifesterar i det yttre och kallar för verklighet. I en del av dessa cykler erfar vi den täthet som kallas materia och där friktionen mellan rädslan och dess motsats kärleken utmynnar i vad vi vanligen kallar smärta, såväl psykisk som fysisk.

I denna del av det eviga kretsloppet når de tänkta motsatserna ont och gotts konfrontation sin klimax och de som låtit sig uppslukas av de mörka energierna kommer att göra allt för att manipulera dem som inte gjort det för att utnyttja och suga ut deras energi.

Själen är evig och besitter krafter som är bortom vad de flesta vågar tro. De som besitter de djupaste esoteriska kunskaperna har förstått detta och i djupet av sitt hjärta vet egentligen alla att det förhåller sig så men den kollektiva amnesian och vår inlärda föreställning om skuld gör att vi huvudsakligen reagerar utifrån rädsla. Detta försöker vi livet igenom kompensera genom att vara "duktiga" "snälla" "snygga" "tuffa" "elaka"eller genom att tröstäta, droga oss eller missbruka på annat sätt.

Det vi ser, och har sett de senaste 10 000 åren, minst, är ett spel där krafter med noll kärlek för mänskligheten utnyttjar densamma för sina egna speciella syften, och där vi andra, ofta ovetandes, är deras slavar, antingen fysiskt, mentalt eller både och. Det är en genialisk konstruktion, diabolisk i sin struktur och synnerligen effektiv, eftersom den lyckats med konststycket att ingjuta rädsla i en hel värld genom att hota med en gud vars kärlek är villkorlig, men en djävul som inte existerar och genom att skuldbelägga det naturligaste som finns vid sidan av kärleken; nämligen sexualiteten. För att göra bl.a detta har man skapat världsreligionerna som tillsammans med det moderna hypnosinstrumentet TV:n varit det mest effektiva medlet som eliten uppfunnit för att manipulera och skrämma människorna.

Så vad vi ser är en mänsklighet fylld av rädsla, sorg, ilska, stress och frustration som tillbringar sin tid med att producera idioti och konsumera idioti medan jorden förgiftas och haven och luften likaså. Och mitt i allt detta finns ett gäng människor som vill någoting mer. De som av andra definieras som "djupa", i ordets mest negativa mening, som "flummiga" i ordets mest nedlåtande mening, som "galna", i ordets mest uppenbara mening och som de övriga kommer att göra vad de kan för att maginalisera, reducera eller frysa ut på ett eller annat sätt.

Och det är just häri som den stora utmaningen ligger. Att inte låta sig nedslås eller förlamas när man vaknar upp och inser att man faktiskt levt i en matrix och att världen inte alls är vad vi fått lära oss att den är. Verkligheten är någonting helt annat, på gott och ont. Världen, som den presenteras för oss, är en orgie i svek och manipulation från en iskall elit, och vad mera är, det går att bevisa också. Men eftersom de flesta är upptagna med att bara få tillvaron att fungera överhuvudtaget och de andra förvisas till obskyra barer, forum på nätet eller mentalsjukhus så krävs det ett rejäl skopa sunt förnuft, mod, envishet och hjärta för att orientera sig igenom den djungel av desinformation och dumhet vi omges av för att söka bena ut vad i helvete det är som pågår.

På den stigen får man räkna med motgångar och förlöjligande.

Men det värsta i livet är inte att misslyckas, det värsta är att inte ens försöka, och för den som har mod nog att vara sann mot sig själv är självrespekten belöning nog.

Posted on: 2007/1/20 23:21
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mörker och Ljus!

See User information
Bra skrivet. jag har t ex nästan helt slutat kolla på tv, för en del månader sedan innan jag började intressera mig för elfte september som ledde till att jag fick reda på mer. Läste t ex metro på buss/tåg hela tiden och sög in så mycket av propagandan. Har börjat prata med folk utifrån vad jag tror och inte från vad som det talades om på nyheterna i veckan.

Orkar inte läsa sånt som är osant, brukar bläddra genom tidningen och slå ut en sida på chans. Hittade så artikeln om hemliga sekter i metro. Hmmm, om jag tror att det står något viktigt i tidningen så funderar jag på att bläddra litet.

Annars i ett antikvariat när jag skulle köppa ett lexikon, tog jag en bok litet på chans och slog upp en sida, var någon studentlitteratur om media. Läste några meningar om hur farligt tv-mediet är, hmm, rätt så dumt skrivet. Stod mycket negativa saker om sex i tv.

Om inte internet fanns så var ska man få reda på saker? Fler folk måste mötas tror jag och sprida alternativa tidningar. Men finns väl lagar som hindrar det, om man säger att Mona Sahlin är en ond Bilderberger, om hon nu är det blir man väl åtalad för förtal.

Många pratar om att internet kommer att ändras snart. Hur ska man sprida info när denna kanalen eventuellt stängs eller blir så otillgänglig som tv och tidningar genom lagar och monopol.

Posted on: 2007/1/20 23:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tack lightsaber !
Jag uppskattar verkligen alla tips, recensioner och texter du hela tiden postar. Bit efter bit kommer samman.
Just temat mörker och ljus är ett evigt återkommande frågetecken
för mig att klura ut, att komma till den absoluta innersta kärnan.
Just nu läser jag precis om en bok som heter right use of will,healing and evolving the emotional body skriven av Ceanne De Rohan. Den handlar om separationen mellan spirit and will. Och hur oerhört viktigt det är att komma i kontakt igen med vår vilja (vilket är samma sak som känslan) så mycket missförstånd och förnekelse har uppstått kring viljan, vilket enligt denna information startade redan i landet Pan eller Pangea. Här förklaras vårt ursprung lite från en annan vinkel som jag tror är väsentligt om vi ska klara utmaningarna som vi beifnner oss i. Bland annat beskrivs Atlantis som den delen som efter separationen spirit and will levde spirit medans Lemurien levde enligt viljan(känslan).
Vi har allt vi behöver om vi hittar tillbaka till balansen och samarbetet mellan ande och vilja, men det krävs en medvetenhet
och en intention att börja hämta tillbaka alla dessa förnekade bitar av oss själva.
Att våga lita på vår egen känsla igen helt och fullt och följa den i samförstånd med kropp ande och själ.

The unconditional Love of the spirit is understood by many on Earth at present. There is another energy, though, that is also part of the Divine Creation, which has not yet been fully understood--the Divine Will. The Will expresses as feelings. The Spirit and Will are partners in the Body and must find their balance in the Heart.

Posted on: 2007/1/21 9:47
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness

See User information
(Amen) broder, bra och fint skrivet.

Posted on: 2007/1/21 11:48
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
zahira, du har tagit upp om boken förut, det "svarade" jag på då
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=26911#forumpost26911

Det är i mina ögon ganska barnsliga saker - men eftersom man blir det man tar in (på sitt sätt), och hamnar där... så är det också allvarligt.
Det står om boken här och det står under om Sanya Roman - det var hon jag skrev om angående Orin och Daben i detta inlägg:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=26021#forumpost26021 !!!!
Men hon då som skrivit denna boken du tar upp Ceanne De Rohan - skriver "direkt information från Gud" - snälla, hjälp... börja greppa lite nu, ni som fräckt nog kallar er för (några gör det i alla fall...) "vakna..." Läs om både Sanya Roman och Ceanne DeRohan här:
http://catmom.com/misc/biblio.html

Så tar vi lite övning från henne:
"As you visualize the two Hearts super-imposed on each other - one facing west and one facing east with a Tetrahedron (6 pointed Star in the middle of the Hearts) -- Allow feelings of guilt, terror and rage to surface within you. Accept these feelings. Acknowledge their Presence. Do not deny them. Feel them before you release them. This exercise will open your consciousness..."
Varsågod och skölj igen.

Alltså ljuskropps- Drunvalo- alien - "gud" kanalisering- känslor-smack när det är som "bäst". Ren besättelse.

Jag tipsar och rekommenderar att tänka efter om vad det är för krafter som vill söva ned det som är kvar som mänskligt, inför 2012... det är hög tid - det är inte så bra att lura sig själv och andra:

http://www.rense.com/politics5/gong.htm

Ligthsaber, det du skriver är taget från yttre programmering, man kan tala om ljus/mörker som man vill, precis som ord rädsla osv - tro dock inte en sekund att det hör ihop med att vara vaken, att det är andlighet eller sådant - var slutar resan om man tror på, och propagerar för, att vi är något som ska ut på upptäcksfärd och komma tillbaka med lärdomar i en hård verklighet... detta är som hämtat från Vattumannens bokhandel, med sitt kanaliserade bokbedrägeri - skaka alla böcker och slumpa ut lite ord - då poppar detta upp - det är som hämtat från A course in miracles, Depeek Chopra, Thomas Frankell och framför allt Martinus..., denna newagereligion... Det tredje testamentet som det kallas, med en halv kubik böcker.

Citat från Martinustjosan:

"Från vårt mer eller mindre instinktiva och "sovande" tillstånd håller vi genom dessa våldsamma händelser på att vakna upp och bli väsen, som efter hand tillägnar sig livets lagar och principer både teoretiskt och praktiskt på så sätt att vi till sist blir lika Gud, får hans väsensart och lever i harmoni med allt och alla. När vi genom åtskilliga inkarnationer i den fysiska världen har nått så långt fram behöver vi inte längre någon privatundervisning. Vi har då "fullbordat loppet". Vi har blivit världsmedborgare i en värld av fred, glädje, konst och kärlek. Vi har blivit "riktiga människor" - slut citat

Det är den värsta formen av new ages krokar, ren NWO-agenda - aliens ligger bakom detta smörgåsbord - så återigen, vakna, innan det är för sent. Det är så förfärligt - de som kommer hit på "uppdrag" mm har alltid talat om att det inte är meningen att vi ska vara människor, att det inte är vår ursprungliga natur, och att syftet med livet här är att vi ska återvända - nu vill inte ens "människor" vara människor inför 2012-begreppet, utan är lurade villiga tjänare åt onda krafter - för att de inte vill ge upp det dåliga inom sig själva - och därför låter det (besättelse) styra och tala igenom dom - och då finns lärorna som innehåller detta med "känslor... bejaka... oneness... integrera... och att gå på att det är några gudar som skuldbelägger, eller "religioner," - när det är människor själva som avviker och tar på sig skuld/karma - gör sig grövre/tyngre genom att inte följa kosmos principer utan faller nedåt - så är kosmos lag - det som är "skuld" är precis samma sak som differens/avvikelse - att diffa från något skuld är skillnad - samma ord - det har man själv sett till, har valt. Att säga att andra skuldbelägger är att säga att det inte finns lagar i kosmos, inga skapare osv - vad innebär det vid den kommande övergången, "sista ödeläggelsen", 2012 - om man vänder detta ryggen och till och med är en promotare av det???

Martinus talar om utveckling av levande väsen - tvärtemot att vi redan är fullkomliga och faller nedåt om vi inte förmår leva efter kriterierna på en nivå - det är alltså vanligt new age-grejs, och tvärtemot ALL andlig förståelse i tex Östern - som är just att vi faller ned, och att meningen med livet då är att vi ska återvända till vårt ursprung, hem - genom att ge upp fasthållanden = KULTIVERA = UPPLYSAS till = återfå det vi egentligen har, men förlorat/stängt av i fallet - budda = en genom kultivering upplyst person.

DETTA är en del av mitt inlägg här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485
Rekommendad läsning, om inte annat än för ljudfilerna - + nyckeln som getts oss om Ariadne/Theseus. Länkadresserna stämmer dock inte, för filelodge verkar vara nere, jag har lagt upp dom här istället:

http://www.esnips.com/doc/e50e5d6d-c0 ... igins_C2C_Aug-03-2006_Hr2
http://www.esnips.com/doc/eb2aa9d4-14 ... igins_C2C_Aug-03-2006_Hr3
http://www.esnips.com/doc/e4b95480-45 ... igins_C2C_Aug-03-2006_Hr4

Cremo tar upp denna major sak Devolution - det är själva nyckeln att fatta i vår tid, annars fångas man lätt av newage och dess krokar - de vill ju (aliens) ta över våra kroppar - aliens hör till det gamla kosmos och går inte med in i det nya - och det har då karmakopplingar till oss - aliens är de som var här från början men blivit utrensade i tidigare katastrofer och undergångar.

En annan som talar om Devolution i en INTRESSANT audio, som Lightsaber lagt upp...synd att du har det mer som underhållning och inte tar till dig nycklarna...vad tjänar det då till... är det vaket - är det det!!! - är Jonathan Gray "Verklighetens Indiana Jones!" ljudfil här http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... at&topic_id=4334&forum=14

Jag har redan debunkat sådant som new age och love-frid-följa-med-tjosan... exempel:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27315#forumpost27315

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485

Jag vet hur det var när jag en gång kom till vaken, hur en del verkligen var fast i new age-tänk och dess krokar av tolerans, oneness, love, kärlek, medvetandehöjningar och kärlek. Så småningom verkar det som dimman lättar lite - men det är så att det har med ens karma och annat att göra - så den sparkar,vill inte då - så den fortsätter naturligtvis att prata genom inlägg. Det är uppenbart att vaken-newageare förlägger sig själv till annat därute - det är new age till för... men då det till sist dyker upp audios som tex tar upp om det jag ganska ihärdigt poängterar, som att vi faller ned, att det är Devolution - då får det lite effekt, lite klartänk infinner sig och det blir lite lugnare - men det är ju jobbigt (karman som bråkar) att släppa sina fasthållanden, så det blir temporärt. Det ser dock ganska bra ut på onenessfronten för tillfället.

Oneness och annat ödeläggande newaagetänk är debunkat här, exempelvis:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... at&topic_id=4219&forum=14 eller tidigare i tråden?

Kärlek/sex-tjosan äääär debunkat här, till exempel:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15803#forumpost15803 !!!
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15843#forumpost15843

Det där med kanalisering, "känslor...", Drunvalo och andra grova newage-vapen som Love fick sig en debunk här - "känslor..." åter detta med Evolution osv - vakna...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... at&topic_id=4219&forum=14
En adress där är avklippt i början (om Braden och Drunvalo, denna ska det vara:
http://www.theuniversalseduction.com/ ... dek--on-advanced-children )

"If the kingdom of heaven is within you then so is the kingdom of hell and you can look around and you can always see which man and woman prefer to externalize."

Alan Watt

Posted on: 2007/1/21 21:17

Edited by novax on 2007/1/21 21:48:22
Edited by novax on 2007/1/21 21:49:08
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Novax:
Innan du skriver och utalar dig så bestämt om en bok som nu i detta fall "The right use of Will" vill jag verkligen rekommendera dig att läsa boken först! Den går nämligen tillbaka till ursprunget där vi hade ett samarbete mellan ande kropp hjärta och vilja.
Vad som enligt denna info då orsakade fallet, var att en liten del omedveten förnekelse i oss, som utnyttjades av en mörk entitet och som då fick bollen att rulla. När förnekelsen har kommit upp till 50 % i oss då tappar vi vår förbindelse med källan.
Innan fallet hade vi verkligen "Paradise in Earth" något som jag i alla fall längtar tillbaka till. ( Det var landet Pangea)
Att hitta tillbaka till sitt ursprung tycker jag personligen har både med utveckling att göra och att återvända , det är väl det som är" paradoxet" att utveckling och och att återvända inte behöver vara en motsägelse.
Att vi skulle vara i händerna på några alliens som vill överta oss om vi inte skärper oss och kultiverar oss som du så ofta påpekar
känns verkligen som en skrämsel propaganda jämförbart med vad många religioner som tex katolikerna använt sig av för att vi ska öka på ytterligare några lager förnekelse.
Personligen är min absoluta intention att hitta tillbaka till mig själv och på den vägen är jag medveten för egen del att jag gärna tar hjälp " från böcker och andra informationskällor.
Däremot har jag en inbyggd varningsklocka som ringer , när jag läser eller hör att det bara finns en väg och om den vägen dessutom är kantad med uppenbara judgement om allt som inte följer den vägen så går jag inte in där.
Novax jag förstår att du har läst och sökt mycket och är kunnig på många områden men att förkasta allt som har med känslor att göra, kan det verkligen vara vägen ? att ha så fastlåsta åsikter om allt som inte passar in i den enda vägen, kan det vara roligt ? men det kanke inte är meningen att det ska vara glädjefyllt ?

Posted on: 2007/1/22 9:50
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness

See User information
Novax, gamle gosse! Här ska du få några ord på vägen:

"Ingen sitter mer fast i yttre programmering än den som tror sig vara befriad från den."

Lightsaber

Posted on: 2007/1/22 10:02
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Lite mer om the Right use of Will.

RIGHT USE OF WILL IS FREE WILL

Have you noticed how often Mind, Body and Spirit are talked about? Do you ever wonder where Heart and Emotions fit in? Did you ever think that the emotional body is a real thing that is not being accorded its right place? Do you believe that all emotions stem from the mind? What about gut feelings?
What do emotions have to contribute to your life anyway, and how do you get them to behave the way you want them to in intensely challenging emotional moments? Do you ever wonder who your adversaries really are? Do you wonder why people seem to repeat patterns without any particularly apparent evolution in behavior even though there appears to be a vast increase in the information acquired by the mind? What is in the way of evolving to a more humane, loving, free, balanced, wise and egalitarian world? If it was more knowledge, we should be better already, right?
There are many books that talk about how to control emotions, but do not demonstrate a deep understanding of them. This relationship with the emotional body makes thoughts dominant as though emotions have little or nothing to offer our perceptions. Balance between thought and emotion is necessary. Controlling emotions, while expedient for some, is not advisable compared to evolving them. As emotions evolve, the outcomes described by the "control your emotions approach" happen naturally and in a real way.
For some of you, this is a much more pressing need than for others because you are emotionally polarized and cannot very successfully follow the "control your emotions" advice (given by people who are mind dominated.)
What has been overlooked is that there is an evolutionary path for emotions, but it is a path not widely understood or encouraged by the system in which we presently live. It is a particularly ignored and neglected path. Even a downtrodden and suppressed path. It can lead to a deep kind of inner knowing and freedom that can move into a real alignment with others. As emotions evolve, alignments occur without the use of pressure, coercion or manipulation.
There is a deep behavioral conditioning on Earth that needs to shift if we are to truly evolve; and evolve we must, or perish, as it appears. The path is simple really, except for the resistance you will meet if you don't do this in a private place until you have enough understanding, discernment and self-acceptance to integrate more emotional expression into your outer life.
The emotional body expresses as emotion, desire, receptivity and intuition. This is our Will. Without desire and emotion, we do not have the passion to do things. We become slaves driven along either by the insistence of our mind or the demands and expectations of others. Our Will is not a bunch of positive thinking by our mind. Our Will is the feminine aspect of our being and it is underdeveloped in both men and women.
Without getting to know our emotional body and evolving it, we can be manipulated through our emotions. We can be easily led or misled. If our emotional body is seriously shut down, we can do anything, no matter how abhorrent, just because we can.
Emotions need space; that's the reality of the situation on Earth. And it needs to be real space and real emotions.
My books address these questions and show you how to evolve your Will. The Will must be free in order to balance with the Spirit. From this balance comes true Heart. When our Wills are not free, there is reduced Heart presence on Earth. Many things then feel heartless.
To free our Will, we need to know where we are not free, not only outwardly, but also where we have imprisoned ourselves inwardly. Within us is the micro of the outer predicament. This sounds obvious, yet most people suppress emotions they do not think are acceptable without realizing the role that is playing.
How often is it said, “Do you choose love or fear?”
Why not choose both? Why not bring fear within love, help it and find out what contributions it has to offer? Isn't that the loving thing to do?
Right Use of Will is not suppressing or forcing emotional expression; it is about finding balance and letting the Will be free. I hope you will find the path of Freewill, freeing your Will, an important part of your consciousness evolution.
Ceanne DeRohan

Posted on: 2007/1/22 12:40

See User information
Quote:

zahira wrote:
Novax:
Innan du skriver och utalar dig så bestämt om en bok som nu i detta fall "The right use of Will" vill jag verkligen rekommendera dig att läsa boken först! Den går nämligen tillbaka till ursprunget där vi hade ett samarbete mellan ande kropp hjärta och vilja.
Vad som enligt denna info då orsakade fallet, var att en liten del omedveten förnekelse i oss, som utnyttjades av en mörk entitet och som då fick bollen att rulla. När förnekelsen har kommit upp till 50 % i oss då tappar vi vår förbindelse med källan.
Innan fallet hade vi verkligen "Paradise in Earth" något som jag i alla fall längtar tillbaka till. ( Det var landet Pangea)
Att hitta tillbaka till sitt ursprung tycker jag personligen har både med utveckling att göra och att återvända , det är väl det som är" paradoxet" att utveckling och och att återvända inte behöver vara en motsägelse.
Att vi skulle vara i händerna på några alliens som vill överta oss om vi inte skärper oss och kultiverar oss som du så ofta påpekar
känns verkligen som en skrämsel propaganda jämförbart med vad många religioner som tex katolikerna använt sig av för att vi ska öka på ytterligare några lager förnekelse.
Personligen är min absoluta intention att hitta tillbaka till mig själv och på den vägen är jag medveten för egen del att jag gärna tar hjälp " från böcker och andra informationskällor.
Däremot har jag en inbyggd varningsklocka som ringer , när jag läser eller hör att det bara finns en väg och om den vägen dessutom är kantad med uppenbara judgement om allt som inte följer den vägen så går jag inte in där.
Novax jag förstår att du har läst och sökt mycket och är kunnig på många områden men att förkasta allt som har med känslor att göra, kan det verkligen vara vägen ? att ha så fastlåsta åsikter om allt som inte passar in i den enda vägen, kan det vara roligt ? men det kanke inte är meningen att det ska vara glädjefyllt ?

zahira, du tror på kanaliserade saker, uppblandat med författarens egna gamla grejer. Hade du läst en annan bok där landet inte hette Pangea utan något annat, då hade du sagt hette "xxx".

Vår historia är så oändlig, bara vad gäller denna nivån, samsara, så har det funnits flera jordar. "Paradise on earth..." vårt urspung har absolut inget med att höra hemma här i denna nvån, eller plats, kallat samsara, den trefaldiga världen - benämnt fängelse, karantän osv.

Dessa ord du tror på är new age - är till för att hålla oss kvar i någons garn, för att inte kunna gå med in i det nya kosmos. Det är aliens som vill ta över våra kroppar - jag har redan talat om detta - och det är karman i oss, den är levande och vill inte dö. Gå inte på det. Det är helt tvärtom - paradis hör inte till samsara - där är man inom fysisk reinkarnation: födelse, sjukdom, åldrande, död.

Jag har förr även försökt att förklara detta med "känslor" och annat. Känslor... känslor mellan vuxna, till barnen... det är sådant som nu finns här, men vi kommer från en mycket högre nivå. För att återvända "uppåt" så är det kultivering som gäller - inte att göra tvärtom: att fylla sig med ändå mer av andras saker, såsom kanaliserat material - det är också levande saker... allt är levande, och man omformas efter det, blir sådan - kommer allt längre bort från sig själv.

Jag har ju sagt mycket kring detta i väääldigt många inlägg, och vill inte längre hålla på att upprepa mig för de som ändå inte är verkligt "intresserade".

Se om kultivering i detta inlägg http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29128#forumpost29128

och http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28268#forumpost28268

När man kultiverar så höjer man sin nivå... och man ser att det vi nu tror på, tror på är en del av oss... såsom känslor hit och dit, och känslor för, love... affektions, emotions, feelings etc. är som en slags reaktionsvärld på en nivå - men det hör till sin nivå. När man ger upp den nivån, så kommer annat fram, vårt sannare hjärta, eller vad man ska säga, man talat tex om en buddas barmhärtighet - man ser aldrig ord som tolerans, love osv i gamla "riktiga" texter. Ens "känslor" kommer att förändras och bli något långt bortom att ha käsnlor som vi uppfattar det nu, som vi är nu... De, som det upplevs nu, är också i det som är inom ens karma, relationsförbindelser med andra.

Saker och ting är som de är - även det med aliens - du läser ju och tror på en kanaliserad bok, så de har fångat dig och du har en uppfattning. New age är full av andras kanaliserade strunt - jag vill säga ett stort och ärligt menat usch...

Aliens är de som rensats ut härifrån jorden, eller från denna nivån tidigare då det varit slucykler/undergångar/explosioner här. Det är valfritt vad man vill tro på eller inse om det som pågår därute i världen, och mest under ytan. Detta med kloning osv. Dags kanske att försöka att förstå vad dna är för något och vad det är till för. Det är även valfritt om man vill se på saker och ting som propaganda. Själv så tycker jag det är ganska uppenbart vilka krafter som styr bakom kulisserna. Genom att se på livet, hur "människor" är, vad det är för figurer som barnen "gillar" och vi ger dom - varför så mycket kretsar krings aliens nu - varför det är pervo, piercningar etc... "människor" är på drift och ger upp sitt skinn (i alla dimensioner) till de som var här först, aliens.

Det där du skriver om katoliker och förnekelse osv förstår jag inte vad du avser, vad du menar har med detta att göra? Det finns väl ingen gud bakom katolikernas tjosan - men ändå har väl de som förr var i kloster och så, inom katolicismen, faktiskt lagt en viss grund inom sig... de vet vad att ge upp lite världsliga saker innebär, sin längtan... osv - jag tro många av "oss sökare" i tidigare liv har hållt på med olika vägar som avsåg att höja vår nivå - allt från Tibets grottor till Kinas skogar/berg... etc . kultiverat.

Stories from Buddhism: A Matavgi Girl

Guo Zheng

Among the Buddha's disciples, Ananda was the most handsome one. His countenance was as solemn as the full moon and his eyes were like pure lotus flowers. Moreover, he was very intelligent. The Buddha gave many different teachings. Ananda needed to hear the Buddha's teaching only once and would never forget any of it.

One day after Ananda had begged for alms in a village, on his way back home, he saw a young girl who was drinking water beside a well on the roadside. Ananda felt thirsty, so he walked there and asked the girl to give him a bowl of clean water.

The girl was from the lowly Matavgi caste. When Ananda asked her for water, she dared not give water to Ananda. She said, "Honored sir, I am not qualified to pass water to a monk from the royal family like you because of my humble status. If I did that, it would lower your status." Ananda said genuinely, "Please do not regard me this way. I am a monk, so in my view, everyone is equal and there is no difference between the noble and the humble. I really feel thirsty. Please give me some water."

The Matavgi girl felt delighted after hearing Ananda's kind words. She held a bowl of water in both hands respectfully and gave it to Ananda. Ananda did not look down on her at all and expressed appreciation to her by nodding to her politely. The girl felt so moved. When she looked at handsome Ananda again, she felt she was falling in love with him. Her eyes followed Anada as he w as leaving. She felt a little lost after he was gone.

From then on, the girl became immersed in her longing for Ananda. Her face became emaciated. Her mother saw her laden with anxiety but not speaking about anything every day, so she asked her about the reason. The Matavgi girl knew that she could not hide her worry from her mother, so she told her that several days ago, when she was drinking water by a well, she encountered a monk called Ananda. Even though she only saw him once, she was attracted by him greatly. She could never forget him and was thinking about him with her whole body and mind. She did not know how to deal with it.

Her mother said, "There are two kinds of people in the world who you can never obtain: one is the dead; the other is those who have got rid of all their lust and desires. I hear that the Buddha is a great and sacred man. His disciples have all let go of their desires. Even though you are crazy about him, I have no idea how to help you."

The Matavgi girl lowered her head and said, "One has to make efforts if he wants to accomplish anything in this world. If I can't have Ananda, I can not survive. I would like to try my best to acquire his love."

Out of her affections towards her daughter, her mother did not want her to be too sad, so she thought of an idea to help her. She told the girl to learn a kind of special incantation. This incantation might make Ananda lose his wisdom. If Ananda were not clear of mind, she would obtain the chance to get hold of him.

Therefore, the Matavgi girl started her attempts to captivate Ananda. She dressed herself up, recited the incantation in her heart and waited for Ananda near his living place every day.

When Ananda walked out his living place and saw the Matavgi girl, he immediately recognized her. When the girl greeted Ananda politely, he was already aware that the girl was attempting to use her beauty to captivate him. Ananda then made himself grow more wisdom immediately and meanwhile, he felt that he was surrounded by the Buddha's sacred shine. He turned around at once and walked back to his living place. The Matavgi girl wanted to use the incantation to interfere with Ananda. But when the evil got close to Ananda, the Buddha used his own light to protect Ananda from being pestered by the girl.

The next day was April 25 when the Buddha requested his disciples to start staying in their living place and not to go out for the next three months. The Matavgi girl had to wait until July 15 with extreme anxiety. When Ananda walked out his living place again three months later, the girl was kneeling and imploring him, saying, "Ananda, without you, neither the sun and nor the moon shine any more to me. Without you, my life will completely lose meaning. I would like to give you all my heart." Ananda saw the girl was so sentimental and said compassionately, "Please stand up and follow me. Let us go to see the Buddha. He will help us."

The Matavgi girl thought that Ananda had changed his mind, so she followed him
delightedly and went to see the Buddha.

"Do you want to marry Ananda?" The Buddha asked. When the Buddha saw Ananda leading a girl toward him, before she spoke the Buddha already knew her thoughts. The girl lowered her head and answered with her hands in front of her chest, "Yes!"

The Buddha said, "Ananda is a monk. You should first be a nun and cultivate yourself diligently. When you cultivate yourself well and can be compared with Ananda, I will hold a wedding for you."

The Matavgi girl only wanted to be Ananda's wife. At that moment, she would agree to anything as long as she could have him eventually. She shaved off her hair delightedly. Then she listened to the Buddha's teachings earnestly and conformed to the Buddha's teachings diligently. She cultivated herself and lived together with other nuns.

The Matavgi girl's mind became calmer and calmer as she was practicing cultivation. Along with her deeper understanding of cultivation and the Buddha Fa, she started to re-examine her attachment to love and lust. The Buddha often said that there are five desires which are filthy and are the origins of all human bitterness. Human beings who pursue the five desires are like a moth darting into a flame and a silkworm who gets enmeshed in a web of its own spinning. Only one lets go of any desire, could one obtain inner serenity and purity.

The girl felt regretful for her lack of benevolence and her filthy thoughts. She felt remorseful that she was infatuated with Ananda. One day, she knelt in front of the Buddha and cried, "Great Buddha, I have awakened completely from being muddle-headed. I have understood the fruition that I have cultivated and validated. I feel grateful to you for saving the deluded beings like me painstakingly. Please accept my remorse. I would like to follow the Buddha's teachings all my life and let go of all my desires. I will cultivate myself, enlighten other people and become a genuine nun"

The Buddha smiled and answered her, "Fine. I knew that you would gain this understanding. Your inborn quality is quite good. Cultivate yourself more diligently."

Dear readers, could this story not cause you to think things over more deeply?

Posted on: 2007/1/22 20:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper