vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Jag vill vet mer om PALME och ESTONIA.

See User information
Help me understand...

Jag vill vet allt ni kan om detta.

Istället för att titta KONSTNAT på AMERIKKKA, visa mig eran kunskap "closer to home" och inte 9-11 hellre, jag vill vet om PALME och ESTONIA och lite om VARFÖR det händer så lite om detta...

Tack i förvägg ni kloka vakna människor ; )

Posted on: 2008/5/15 18:29
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Jag vill vet mer om PALME och ESTONIA.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Åk till ön Älvsnabben i stockholms södra skärgård och undersök bogvisiret själv vettja... det står där för beskådan och några tecken på explosion finns inte att finna.

Med tanke på A73's inlägg som kommer som andra inlägg efter detta http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=89356#forumpost89356
Hur höll jag mig utanför ämnet? Tänk... Jag tyckte precis det var han som var off topic.
Följande två inlägg efter detta håller sig inte vidare till ämnet heller.

Edited by Wowbagger on 2008/5/15 19:05:28

Anonym
Det är dykförbud runt fartyget

(vilet strider mot internationell lag då den ligger på internationellt vatten)

Sen har jutta rabe varit där och dykt hennes bilder finns på google video

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
Åk till ön Älvsnabben i stockholms södra skärgård och undersök bogvisiret själv vettja... det står där för allmän beskådan och några tecken på explosion kunde inte jag se.

Wowb.

Tycker du borde ta och vila lite. Man behöver inte vara i varenda jävla tråd och kommentera.

För övrigt så har jag röstat NEJ.

Anonym
För de som inte förstår är det "nej" som a73an karlsson röstat i denna tråd

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ?topic_id=10680&forum=25&

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
Help me understand...

Jag vill vet allt ni kan om detta.

Istället för att titta KONSTNAT på AMERIKKKA, visa mig eran kunskap "closer to home" och inte 9-11 hellre, jag vill vet om PALME och ESTONIA och lite om VARFÖR det händer så lite om detta...

Tack i förvägg ni kloka vakna människor ; )

Som det ser ut nu så är Svensken förlorad. Det enda han tänker på är trygghet och en fylla varje helg.

Därför så sätter jag mitt hopp till 911-rörelsen som är den snabbast växande rörelsen i världen om jag fattat rätt.

Henning Witte har försökt att väcka Svensken vad gäller Estonia och inte fan har det skett några massdemonstrationer på gatorna. Så det är kört.

Anonym

See User information
I jutta Rabes film ser man tydligt ett uppsprängt hål i skrovet nära båtens för (front).

På Luntmakargatan restes 5 obelisker året efter Palme sköts. Just a coincidence.... nudge nudge.

I övrigt har jag inte många konkreta bevis på att något är skumt. Palme är ju död och båten ligger på botten med ett antal ton sten över.

Med 911 är det annorlunda. Där finns hur mycket filmbevis och vittnen som helst att forska i. Jag tror det är därför 911 är så stort på Vaken och andra ställen. Men kanske finns mer fakta att ta del av i de svenskamysterierna, vad vet jag...

Posted on: 2008/5/15 20:56

Anonym

See User information
jag startade en seriös inläg om Palmemordet varför inte skriva där?

Posted on: 2008/5/16 0:25

Anonym

See User information
Quote:

Jäklar va sjukt.

Inte läst så mkt om Estonia tidigare men allt verkar ju tyda på en sänkning.

Posted on: 2008/5/16 11:52
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

maggot skrev:
Det är dykförbud runt fartyget

(vilet strider mot internationell lag då den ligger på internationellt vatten)

Sen har jutta rabe varit där och dykt hennes bilder finns på google video

Ah ha! Just denna punkt bode tas upp i en öppet mass media, det säger mycket...

Posted on: 2008/5/16 11:55
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Åk till ön Älvsnabben i stockholms södra skärgård och undersök bogvisiret själv vettja... det står där för beskådan och några tecken på explosion finns inte att finna.

Med tanke på A73's inlägg som kommer som andra inlägg efter detta http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=89356#forumpost89356
Hur höll jag mig utanför ämnet? Tänk... Jag tyckte precis det var han som var off topic.
Följande två inlägg efter detta håller sig inte vidare till ämnet heller.

Är det där den ligger?

Eller VARt ligger Estonien?

Är inte Estonias president eller whomever inblandade i att får upp den?

Posted on: 2008/5/16 11:59
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Jag tror också att Estonia sänktes iofs. Men inte med en explosion, utan mer att de avsiktligt öppnade bogvisiret för att kanske dumpa någonting. Rykten gör ju gällande att Estonia ökade farten utan anledning (Jagade?) och det var väl kanske pga detta och det faktum att det var kraftig sjögång dessutom med öppet bogvisir som gjorde att båten gick under. Sjögången förresten ska inte ha varit så hård som haverikommissionen gör gällande.

Däremot tror jag inte att det var så avsiktligt som många gör gällande. Men fallet bjuder på en hel del konstigheter. T ex att den finska ledamoten av haverikommissionen, Kari Lehtola, angav en position 2112 meter nordost om var vraket egentligen befann sig. Att bogvisiret inte hittats officiellt förens den 18 oktober är också konstigt, eftersom det finns fax daterat den 10 oktober från Tuomo Karppinen där han talar om för Börje Stenström att visiret redan filmats. Kanske var de inblandade först rädda för att det faktist skett en explosion?

Så... där har ni mina tankar utifrån den information jag tagit mig till godo. Helt öppet att kritiseras, ignoreras eller att ta del av.
Jag säger inte att det är 100% rätt, men det är spekulationer lika mycket värda som alla andras. Eller ni kanske har varit och dykt vid vraket allihopa? Eller var med vid förlisningen?

Jag ORKAR inte uppge källa för dessa påståenden, utan ni får googla själva. Tycker faktist de flesta användare är dåliga på att ange källa och googlar ni själva står det så mycket mer att lära och ni är tvugna att tänka själva. Så fort jag anger källa hånas jag för min källkritik, medans samma användare i en annan tråd kan använda sig av samma källa.

Quote:

The Lorax skrev:
Är det där den ligger?

Åtminstone har det funnits där lämnat att rosta i flera år. Tyvärr är ön ett militäriskt skyddsområde
Numera är bogvisiret i sjöfartshistoriska museets ägo, men jag vet inte om det faktist tagits dit.

Quote:

The Lorax skrev:
Eller VARt ligger Estonien?
Estland är det nordligaste landet av de tre baltiska staterna (Numera suveräna länder)

Anonym
wowbagger gör som vanligt bort sig med sin okunskap

man har filmat ett hål på däck noll
man har idag bilder på bomber som spänts fast
till o med uppdrag granskning har tagit upp detta.

Bogvisiret sprängdes efteråt.

Dessutom skulle väl du sluta skriva på vaken.se ?

Anonym
Quote:

maggot skrev:
wowbagger gör som vanligt bort sig med sin okunskap

man har filmat ett hål på däck noll
man har idag bilder på bomber som spänts fast
till o med uppdrag granskning har tagit upp detta.

Bogvisiret sprängdes efteråt.

Dessutom skulle väl du sluta skriva på vaken.se ?
Här gäller alltså SVT som källa? De paket du anger att vara bomber kan lika gärna vara räddningselar eller första förbandskit.
Om bogvisiret sprängdes, varför visar inte bogvisiret tecken på detta? Vi kan gå och undersöka det tillsammans när det kommer till sjöhistoriska.

Dessutom råder det oklarheter om Estonias last och det må så vara att en bomb briserade när Estonia fick slagsida och slog i skrovet. Skulle båten tagit in vatten från däck noll skulle den sjunka nedåt och inte få slagsida, eller hur? Bogvisiret öppnades... Punkt slut. Din 'kunskap' ger jag inte mycket för iallafall. Du går bara runt och repeatar vad du blir tillsagd och söker enbart information som stödjer det du blivit kontrollerad att tänka.
Jag håller med om att fartygstypen Estonia var kan hålla sig flytande i timmar, kanske dygn om vatten tränger in på bildäck. Men om lasten omfattade explosivt material, kan det bli förödande om ett sådant fartyg kapsejsar.
Et annat tänkbart förlopp är också att när Estonia låg i 35 graders lutning kan vatten ha börjat tränga in via ventiler Och vid 40 grader kan sex ventilationstrummor som fanns på styrbord sida och ledde till däck noll längst ned i skrovet samt sex öppningar (fyra galler och två fläktar) som ventilerade bildäck - tillsammans ha tagit in ett par hundra ton vatten per minut.
Jag undrar hur du kan säga att bogvisiret blivit sprängt? Vad har DU för källa till detta? Du som oftast postar länkar till vad andra säger utan egen tankeverksamhet. Jag är väldigt källkritisk till mina egna källor, men jag tar inte allt som lögn, eller sanning för den delen.

Jag slutar skriva när jag blir utröstad via pollen i min signatur... Du vet pollen som DU låste och flyttade!? Att du är moderator behövs det ingen Einstein att räkna ut. Trots dina lögner i frågan. Jag har inbjudit dig via PM, du vet sättet man ska använda för att lösa personliga konflikter enligt forumets REGLER, men du väljer alltjämt att fortsätta dina påhopp offentligt.

Dessutom undrar jag det är för mening med att ha ett forum om alla tvingas ha samma åsikt? Så fort någon säger någonting som inte går stick i stäv vad du TROR maggot, sätter dina anklagelser igång.

Du nämner Uppdrag Granskning som källa... Vilken säsong och avsnitt vill jag veta då?
Läser man på websidan för uppdrag granskning, finns det ingenting som stödjer det du säger.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15777&a=254595
Däremot säger dom att "Haverikommissionen ansåg att Estonia var fullt sjöduglig när hon lämnade Tallinn på kvällen, men att fartyget i stormen på natten till 28 september mötte exceptionellt höga vågor som bröt sönder bogvisirets lås. Visiret drog med sig rampen när det slets av och mängder av vatten kunde strömma in på bildäck och på bara en timma sjönk Estonia mot botten.
Den här bilden av skeendet stöds av vittnesmål från överlevande."

Ingenting om bomber. Så mycket för din källa... Kanske bara någon som lurat dig att uppdrag granskning sagt detta... Du ser ju inte på TV själv har du tidigare sagt.

Edited by Wowbagger on 2008/5/16 14:38:01
Edited by Wowbagger on 2008/5/16 14:43:29

Anonym
DET HANDLAR INTE OM ÅSIKTER DET HANDLAR OM FAKTA

JAG HAR VARIT MED OCH ARRANGERAT FÖREDRAG MED ESTONIAFÖRLISNINGENS FÖRSVARSADVOKTAS ANHÖRIGA, JAG HAR SJÄLV SÄTT BILDER PÅ DESSA BOMBER OCH KAN NOG FÅ DOM HEM TILL MIG OM JAG VILL

JAG HAR ÄVEN EN FILM SOM HETER "FILMEN SOM FÖRSVAN" DÄR DE FILMAT DETTA HÅL DÄR METALEN PEKAR UTÅT VILKET TYDER PÅ EN EXPLOSION FRÅN INSIDAN

DU ÄR SÅ JÄVLA KOKT I SKIT OCH DUM I HUVET SÅ DET LIKNAR FANIMEJ INGET..

DIREKT DU INTE VET NÅGOT OM ETT ÄMNE DÄR ANDRA HAR DOKUMENTERAD FAKTA OM HÄNDELSEN SÄGER DU ATT VI INTE TÄNKER SJÄLVA EFTERSOM VI FÖLJER FAKTA,DOKUMENT,TEKNISK BEVISNING,ANHÖRA MM

JAG ORKAR ÅTERIGEN INTE PRATA MER I DENNA TRÅD OCH TA UPP FAKTA,SCANNA IN BILDER MM EFTERSOM DU ÅTERIGEN HAR TOTALSABBAT EN TRÅD.

GENOM ATT KALLA FAKTA FÖR "ATT INTE TÄNKA SJÄLV" OCH HA EGNA TEORIER SOM STÅR UNGEFÄR LIKA BRA SOM ETT BORD PÅ ETT BEN!

MONGO!

Anonym
RÖSTA NU I TRÅDEN SÅ VI FÅR BORT DEN HÄR DJÄVLA IDIOTEN SOM BESUDLAR HELA FORUMET!

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =&topic_id=10680&forum=25

Anonym
Men Maggot, om man ÄLSKAR riktigt ordentligt Östersjön så kommer den säga att Estonia har inte ens existerat och alla offer kommer att vakna upp och leva på en camping i södra Småland.

Om man riktigt anstränger sig så kommer staten inte ens försöka vara eugenister med kvicksilver vacciner som sänker IQ med 25 enheter eller skicka ut feta saker med kemiska vapen och tvinga skolungdomen att skölja käften med sina "medikamenter" eller skriva saker om varför mongoler som har aldrig vaccinerat råkade vara de mest intelligenta i hela vida världen.

(Jag var sakastisk)

Anonym
DU uppgav "Uppdrag Granskning" som källa... Men vid kontroll av din källa verkade det inte stämma och därför bad jag ödmjukt om information om vilken säsong och avsnitt.

Jag sa att det fanns möjligheter att en explosion briserat ombord EFTER estonias slagsida, pga den last Estonia bar på.

Återigen väljer du att inte presentera de fakta du säger dig ha.

Anonym
Det uppdrag granskning tog upp var hålet och hade där med en metalbit som kom från estonia där de sade att någon sprängts innuti

Det gick i 3 eller 4 delar för 3 år sedan jag har alla inspelat på VHS men säger punkt i denna tråd tills dess jag vet att du är borta från vaken.se

föresten kolla din "omröstningstråd nu" void säger att du nu ska lämna forumet
Nu har chefen talat och säger åt dig att dra..

Nu har jag 1 timme på mig till att dra till bolaget och köpa champagne

Ha det bra och adjö

Anonym
Jag lägger fram mina fakta och du lägger fram dina. Tänk att du gnäller så fort du blir emotsagd.

Sprang du ännu en gång och hämtade void för att dina argument tog slut? Presentera dina fakta du... Istället för att hävda du har en massa fakta som du inte låter någon ta del av?

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper