vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Intervju med uteliggaren Rolf Peter

See User information
Kan väll vara båda, men jag vet inget om kungen o droger, så jag uttalar mig inte om det..

Posted on: 2008/10/8 19:29
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Fan va jag älskar excentriska personer!

Det är såna som Rolf som gör livet värt att leva. Även om det bara skulle vara en komiker under mössan så är det sånt här som får en att titta upp ur världsmaffiadimman då och då för att njuta av livet.

Men jag tror att den här tråden passar bättre in i dagens skratt eller liknande.

Måhända att han prickar några saker rätt om den globala maffian, men han skjuter fan många skott...

Skön "insiderhumor" dock!

Posted on: 2008/10/8 19:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

nazgul4 skrev:
Detta är ändå 12 år sedan... fanns det verkligen så här mycket info om NWO då?
De första sidorna jag besökte på internet när jag skaffade mig det 1994 var konspiratoriska.
Det var bara det att innan internet blev stort spred sig sådant här via folkmun eller via böcker.
Jag tycker inte att det är ett dugg märkligt att den här killen pratar om det, men ingenting går ju ihop riktigt.
Han har nog bara hört någon prata om sådant.

/computerror

jaha ok, och du bodde på gatan 1994 när du läste detta på nätet?
just konspiratoriska grejer har ju alltid funnits, inte bara på nätet. Men att nåt som handlar specifikt så om nwo, av en uteliggare, för 12 år sedan är ju rätt skumt.
Det är nåt konstigt med sättet han förmedlar det på oxå, i nån slags panik när han börjar rabbla... som om att han måste få ut så mycket av sanningen han kan på så kort tid som möjligt... så att det blir helt kaos ist.

Posted on: 2008/10/9 16:29
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Att kungen är inblandad i Knarksmuggling har jag ghört förut ifrån ett par högt uppsatta bankpersoner, så vem f-n vet!
Jag tror det kan vara så att dessa "högt uppsatta bankpersoner" finner det roande att driva lite med någon som tänder på alla cylindrar som du så fort du får höra liknande saker.
Men det kommer du säkert att förneka, trots att jag själv sett denna trend.

nazgul4: "Mani" kallas det. Det faktum att han bor på gatan visar att han inte kan ta hand om sig själv.
Som man säger... Även en blind höna finner ett korn ibland...
Men "orgier på havets botten"???
NWO är inte heller ett nytt begrepp. Det myntades officiellt i början av 1900-talet, men går att spåra längre tillbaka i tiden än så.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

bennybear skrev:
Att kungen är inblandad i Knarksmuggling har jag ghört förut ifrån ett par högt uppsatta bankpersoner, så vem f-n vet!
Jag tror det kan vara så att dessa "högt uppsatta bankpersoner" finner det roande att driva lite med någon som tänder på alla cylindrar som du så fort du får höra liknande saker.
Men det kommer du säkert att förneka, trots att jag själv sett denna trend.

nazgul4: "Mani" kallas det. Det faktum att han bor på gatan visar att han inte kan ta hand om sig själv.
NWO är inte heller ett nytt begrepp. Det myntades officiellt i början av 1900-talet, men går att spåra längre tillbaka i tiden än så.

Som vanligt kommer du med dina "tyckanden" om saker som du inte ens är insatta i.

Ett typiskt drag för en narcissit är att han MÅSTE tycka om saker och ting fast han inte ens har kunskaper i ämnet ifråga.

Posted on: 2008/10/9 17:21

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Som vanligt kommer du med dina "tyckanden" om saker som du inte ens är insatta i.

Ett typiskt drag för en narcissit är att han MÅSTE tycka om saker och ting fast han inte ens har kunskaper i ämnet ifråga.
Visst Bennybear och ni andra. Sätt er tilltro till en psykiskt sjuk uteliggare.
Låt inte mig stoppa er.
Du är som sagt ganska bra på att tycka saker om folk själv. Men du saknar väl den självkritik för att inse detta.

Detta visar bara min tes att du och en hel del andra tror på allting andra säger som passar in i ert tyckande.

Såna som du Bennybear är orsaken till att mainstream-media inte vill ta i de saker som diskuteras här med tång ens.

Du är en avskräckare.

När en politiker dragit sitt parti i smutsen brukar det vara god sed att han/hon avgår.
Men du fortsätter att ge mainstream-media åsikten att vaken.se är främlingsfientligt och nazistiskt pga dina åsikter.

Du anar inte sån skada du gör med din retorik. Eller så är det just det du gör.
Såna som du gör mer skada för vaken än vad Zink, zpz2, Gab. och Twoofer gör tillsammans.

Jag tror inte jag läst ett enda inlägg från dig där du inte spyr galla över någon. Du har inget konstruktivt att komma med för fem öre och tyvärr hindrar du andra att vara konstruktiva också med dina konstanta påhopp.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:

Visst Bennybear och ni andra. Sätt er tilltro till en psykiskt sjuk uteliggare.
Låt inte mig stoppa er.
Du är som sagt ganska bra på att tycka saker om folk själv. Men du saknar väl den självkritik för att inse detta.

Detta visar bara min tes att du och en hel del andra tror på allting andra säger som passar in i ert tyckande.

Såna som du Bennybear är orsaken till att mainstream-media inte vill ta i de saker som diskuteras här med tång ens.

Du är en avskräckare.

När en politiker dragit sitt parti i smutsen brukar det vara god sed att han/hon avgår.
Men du fortsätter att ge mainstream-media åsikten att vaken.se är främlingsfientligt och nazistiskt pga dina åsikter.

MEn det är tydligen INGET problem med om vaken.se sätts i sammanhang med allehanda Kommunister-Syndikalister-AFA-terrorister och andra Politiskt korrekte Faschister som t.ex senast på Malmö Social Firum där bl.a arbetarnas fiende Nr 1: och Nya Världsordningsagenten Wanja Lundby Wedin var talare.

Du är en Generalhycklare.

Det finns MÅNGDUBBELT fler skribenter med "vänsterextremistiska" och SVENSK-fientliga åsikter på detta forum än det finns s.k. "Främlingsfientliga" ( Nationalistiska ) dito.

Om du läste mitt inlägg från början så jämförde jag "Dårens" uppgifter med vad många historiker kommit fram till om VILKA som ligger bakom Knarhandeln. Bl.a Russelfamiljen i England som var/är nära knutna till engelska kungahuset och vars enorma inkomster från Opiumhandeln bl.a ligger bakom skapandet av Skull & Bones Sällskapetpå Yale-universitetet där Windsor släktingarna i Bush-familjen varit djupt inblandade i Knarkhandeln ända sedan Bush den äldre var CIA-chef under den s.k. Iran-contras "affären" på 80-talet.

Posted on: 2008/10/9 17:56

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
MEn det är tydligen INGET problem med om vaken.se sätts i sammanhang med allehanda Kommunister-Syndikalister-AFA-terrorister och andra Politiskt korrekte Faschister som t.ex senast på Malmö Social Firum där bl.a arbetarnas fiende Nr 1: och Nya Världsordningsagenten Wanja Lundby Wedin var talare.
Jo, det anser jag och detta har jag många gånger sagt. men du drar precis allt till ytterligheter.

Quote:

bennybear skrev:
Du är en Generalhycklare.
*suck* Jaja... tyck det du. Jag vill leva i en fri värld och du i en stängd kontrollerad värld.
Faktum är att du resonerar oftast så bakvänt, så en förolämpning från dig är väl egentligen positiv.
Jag tycker iallafall att man är en hycklare om man allierar sig med sektledare när det passar.

Quote:

bennybear skrev:
Det finns MÅNGDUBBELT fler skribenter med "vänsterextremistiska" och SVENSK-fientliga åsikter på detta forum än det finns s.k. "Främlingsfientliga" ( Nationalistiska ) dito.
Nej Bennybear. Det finns en del fler som anser att dagens gränser är beGRÄNSANDE. Jag känner faktist att dina åsikter är starkast här. Jag skulle kunna räkna upp flera användare som verkar ha gått på ditt svammel.

Quote:

bennybear skrev:
Om du läste mitt inlägg från början så jämförde jag "Dårens" uppgifter med vad många historiker kommit fram till om VILKA som ligger bakom Knarhandeln. Bl.a Russelfamiljen i England som var/är nära knutna till engelska kungahuset och vars enorma inkomster från Opiumhandeln bl.a ligger bakom skapandet av Skull & Bones Sällskapet på Yale-universitetet där Windsor släktingarna i Bush-familjen varit djupt inblandade i Knarkhandeln ända sedan Bush den äldre var CIA-chef under den s.k. Iran-contras "affären" på 80-talet.
Jaha... så du menade inte svenska kungen? England har sist jag kollade ingen kung, men du kanske menar någon äldre kung?
Jag håller förresten med dig i övrigt om resen du säger i detta citat.
Jag ser förresten inte Rolf Peter som en dåre, utan jag tycker synd om honom. Han är tydligen alldeles ensam här i världen och tror att hans nära släktingar försöker mörda honom. Hemsk sits han befinner sig i. Men jag tycker definitivt inte att det är något skäl att lyssna på honom.
Jag förnekar inte att han fått en del riktig information, men den är så kraftigt förvanskad så den kommer definitivt inte i första led.
Det är som viskleken.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:

Nej Bennybear. Det finns en del fler som anser att dagens gränser är beGRÄNSANDE. Jag känner faktist att dina åsikter är starkast här. Jag skulle kunna räkna upp flera användare som verkar ha gått på ditt svammel.

Sätt i gång en nätröstning på vaken.se så får du se HUR MÅNGA som intar Nationella åsikter.

Jag gissar på högst 5. Alltså bara några % av vakens användare.

Quote:

Jaha... så du menade inte svenska kungen? England har sist jag kollade ingen kung, men du kanske menar någon äldre kung?
Jag håller förresten med dig i övrigt om resen du säger i detta citat.
Jag ser förresten inte Rolf Peter som en dåre, utan jag tycker synd om honom. Han är tydligen alldeles ensam här i världen och tror att hans nära släktingar försöker mörda honom. Hemsk sits han befinner sig i. Men jag tycker definitivt inte att det är något skäl att lyssna på honom.
Jag förnekar inte att han fått en del riktig information, men den är så kraftigt förvanskad så den kommer definitivt inte i första led.
Det är som viskleken.

Jeeeesus!

VAR har jag sagt att England har Kung. KUNGAHUS är något annat?

Att alla Europeiska kungahus är nära besläktade med varandra tycks du inte inse.

Att den svenska kungahuset Bernadotte kommer ifrån den Rothshildfinasierde, Napoleongenerelen, Jean Baptiste Bernadotte, som installerades i Sverige efter Frimurarmordet på Gustav III, eftersom han var den ENDE Europeiske monark som vägrade erkänna Frimurarkuppen som gick under namnet "den Franska revolutionen" SAMT att han även gick emot Rothschilds Frimuraragenter eftersom han stödde det Amerikanska Frihetsstävandena visavi det Brittiska tyrraniet och Kungahuset är väl heller inte något som du sätter vikt vid.

Att du inte ser de tydliga sambanden i denna fråga som den historiskt påläste personen gör är ju inget som förvånar mig precis.

Posted on: 2008/10/9 19:01

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Sätt i gång en nätröstning på vaken.se så får du se HUR MÅNGA som intar Nationella åsikter.

Jag gissar på högst 5. Alltså bara några % av vakens användare.
Ja, det tror ju definitivt inte jag tyvärr.

Quote:

bennybear skrev:
Jeeeesus!

VAR har jag sagt att England har Kung. KUNGAHUS är något annat?
Det har jag inte sagt, men du tog inte upp den svenska kungen i ditt resonemang.

Quote:

bennybear skrev:
Att alla Europeiska kungahus är nära besläktade med varandra tycks du inte inse.
*suck* jo. Men som jag förstod det försökte du få det till att du inte menade den svenska kungen

Quote:

bennybear skrev:
Att den svenska kungahuset Bernadotte kommer ifrån den Rothshildfinasierde, Napoleongenerelen, Jean Baptiste Bernadotte, som installerades i Sverige efter Frimurarmordet på Gustav III, eftersom han var den ENDE Europeiske monark som vägrade erkänna Frimurarkuppen som gick under namnet "den Franska revolutionen" SAMT att han även gick emot Rothschilds Frimuraragenter eftersom han stödde det Amerikanska Frihetsstävandena visavi det Brittiska tyrraniet och Kungahuset är väl heller inte något som du sätter vikt vid.
Fan vad bra Bennybear!
Det är inte ofta du delger dig av information.
Som vanligt kunde du å andra sidan inte låta bli att kasta in en liten förolämpning mot mig också...

Quote:

bennybear skrev:
Att du inte ser de tydliga sambanden i denna fråga som den historiskt påläste personen gör är ju inget som förvånar mig precis.
Jag har ALDRIG sagt att jag är historiskt påläst, utan bara hävdat att jag är påläst. Men jag kände till detta eftersom jag läst en del historia, men jag VÅGAR inte sätta 100% tillit till historia förens cirka 1875 där jag får den verifierad. Men jag har läst om historia äldre än det så klart.

See User information
Ursäkta om jag missförstod did, men du ger dig in i debatten och slänger ur dig påståenden att jag stödjer "dårens" tankar, fast jag tydligt skrev att hans påståenden om Kungens knarkhandel verkar stämma med mycket annan historiska fakta.

Alltså att jag tyckte att hans tankar just i detta ämne kanske inte alls är så långt ifrån sanningen i alla fall..

Posted on: 2008/10/9 20:10

Anonym
Och jag missuppfattade dig.
Som jag sa så verkar Rolf Peter ha hört saker som förvanskats i flera led och jag finner det oroande att andra tycker han verkar vara en intressant källa bara för att han slängt ur sig lite trigger-ord för konspirationer.
Det finns med all säkert andra hemlösa som fått sina liv krossade och har berättat för sina kretsar och informationen har nått Rolf Peter som tyvärr inte mått så bra och informationen har blivit en katalysator för hans psykos.

Han relaterar ju dessutom så mycket av detta till sig själv.

Det som skulle vara intressant skulle vara att spåra varifrån han fått informationen.

See User information
Inte helt otroligt.

Att många "galningar" som kommit från mentalsjukhus är "mediala" personer som genom livet haft svårt att skilja på "de inre rösterna" och sig själva och till slut stämplas som scizofrena och därför börjar ett liv med Psykofarmaka finns det många exempel på, så informationen han fått kan möjligtvis kommma ifrån nåt astralt eller annat ickefysiskt väsen.

En tanke bara....

Posted on: 2008/10/9 21:12

Anonym
Ja, kanske en möjlighet. Men hur som helst är han i nuläget helt knäckt och kan knappast anses som trovärdig.
Man får hoppas att han har det bra på Rånäs.

See User information
Absolut.

Hur de behandlat mentalpationter i dagens Sverige är en skandal isig.

Genom att de stängde "dårhusen" och kastade ut metalpatienterna på 90-talet har de blivit mer eller mindre fredlösa och hamnat ute som uteliggare på gator och torg.

Jag känner en bekant som haft en bror som drabbats av detta. Han berättar att de hittar döda uteliggare lite överallt i Sockholm , under broar, i tunnebanetunnslar, i soprum osv. ihjälfrusna och utsvultna.

Posted on: 2008/10/9 21:58

See User information
c0mputerr0r
Sätt er tilltro till en psykiskt sjuk uteliggare.
Låt inte mig stoppa er.

Du menar alltså att Rolfs kunskap eller åsikt är mindre trovärdig för att han är uteliggare? Jag tycker inte Rolf verkar så värst psykiskt sjuk på klippet... jag håller med om att han har en udda jargong, men du måste förstå hans sits som uteliggare i Stockholm... bara det tar på psyket.

Jag är i New York väldigt ofta, säkert 50 % av uteliggarna jag stöter på är Vietnam veteraner. Varför tror du det är så? Många uteliggare har haft ett helvete och flera är avdankade "försöksdjur" från regeringars sjuka experiment. Ingen bryr sig om en uteliggare försvinner spårlöst, lätta byten för sådana projekt.

Posted on: 2008/10/10 17:24

Anonym
Det är inte faktumet att han är uteliggare som jag bedömmer honom som psykiskt sjuk. Var tar du dessa uppgifter ifrån?

Du säger att du inte tycker att han är psykiskt sjuk på klippet, men min uppfattning är en annan. Lyssnar man dessutom på de övriga klippen från http://listen.to/rolfpeter så förstår man snabbt att han inte är orienterbar i rummet. (Att han vet att han är i skanstull har ingenting med detta att göra)

Men som jag sa. Känner du dig intresserad av honom är det din återvändsgränd.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:

"orgier på havets botten", ja om du är påläst om NWO (fast i detta fall djupare saker som hör till, typ aliens/reptiler) så antar jag att du förstår vad han menar?
Detta var nog det som jag blev mest förvånad över att han hade koll på... det var det som gjorde honom extra speciell på nåt sätt.

Posted on: 2008/10/10 17:43
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

See User information
Jag är ingen person som är utbildad i hur man bedömer sånt shit... men visst, om han nu inte har alla hästar i stallet så är det så, allting Rolf berättar är kanske skitsnack. Men risken finns också att han talar sanning, det är omöjligt att veta egentligen...

Men jag lyssnar iaf alltid bara och endast på min egen intuition, den har hjälpt mig genom mycket... slingrat mig förbi problem osv. Den har alltid rätt. Det Rolf säger känns inte så jävla out there i min värld.

Posted on: 2008/10/10 17:48

Anonym
Quote:

nazgul4 skrev:
"orgier på havets botten", ja om du är påläst om NWO (fast i detta fall djupare saker som hör till, typ aliens/reptiler) så antar jag att du förstår vad han menar?
Det finns ju flera olika bud på sådant. Dels underjordiska baser, dels hollow earth och dels Atlantis.
Atlantis är det enda jag kan se till relevans att det är relaterat till havsbotten.

Men han säger faktist "UNDER havets botten"

Jag kanske är ute på djupt vatten nu (pun intended), men är det detta du menar?

Quote:

Don_juan skrev:
Jag är ingen person som är utbildad i hur man bedömer sånt shit... men visst, om han nu inte har alla hästar i stallet så är det så, allting Rolf berättar är kanske skitsnack. Men risken finns också att han talar sanning, det är omöjligt att veta egentligen...

Men jag lyssnar iaf alltid bara och endast på min egen intuition, den har hjälpt mig genom mycket... slingrat mig förbi problem osv. Den har alltid rätt. Det Rolf säger känns inte så jävla out there i min värld.
Jag har skrivit tidigare att det verkar som han fått sina uppgifter efter flera led. Som viskleken.
Den här killen rör sig naturligtvis i kretsar med andra uteliggare och även alkoholister och knarkare.
Dessutom brukade han hänga bort dagarna på ett ställe som heter "Emmas" i hökarängen. Han gör iallafall inte mycket för att samla ihop kapital och "varna världen".
Jag dömer inte ut det han säger helt, men informationen är förvanskad.
Läs mina tidigare inlägg i tråden.

Anonym
Jag föraktar knappast Rolf Peter, men det är inte han informationen kommer ifrån helt enkelt. Detta är jag säker på.

Det du säger om mig är så fel, så det tänker jag inte en kommentera. Skapa en tråd om mig om du vill diskutera mig.

Här kommenterar jag möjligheten till en medial begåvning dessutom: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=104667#forumpost104667

Någon ledare är definitivt inte Rolf Peter trots dina läror att han tillhör det kaukasiska folket.

Jag är förresten ingen ledare heller. Inte ett dugg intresserad av att ha människor under mig, bara jämte mig.

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

nazgul4 skrev:
Det finns ju flera olika bud på sådant. Dels underjordiska baser, dels hollow earth och dels Atlantis.
Atlantis är det enda jag kan se till relevans att det är relaterat till havsbotten.

Men han säger faktist "UNDER havets botten"

Jag kanske är ute på djupt vatten nu (pun intended), men är det detta du menar?

mm helt korrekt!
det känns lite overkill att han skulle hålla koll på underjordiska baser eller ev atlantis... och att atlantis skulle ha nått med det andra han pratar om, nwo.

Posted on: 2008/10/12 22:42

Bob Marley

Anonym
Quote:

nazgul4 skrev:
mm helt korrekt!
det känns lite overkill att han skulle hålla koll på underjordiska baser eller ev atlantis... och att atlantis skulle ha nått med det andra han pratar om, nwo.
Faktum är att det är underjordiska baser han pratar om. Det framgår om man lyssnar på de ljudklipp som finns på http://listen.to/rolfpeter

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper