vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Re: Är ni ateister eller tror ni på högre intelligens

See User information
Du syftar till att densiteten minskar med andra ord? Men då blir ju jorden lättare.

Posted on: 2008/2/10 16:52
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Religioner har alltid används för att tycka ner den "dumma" massan och tjäna pengar, sveksjäl för krig, eliminera interna fiender. många har dött i guds namn.

edit. Men måste säga att budismen har mycket bra, känns inte som det är så mycket idoldyrkan där, utan ett bra sätt att leva sitt liv. eller vad vet jag ospirituell jag är ;)

Posted on: 2008/2/10 23:19
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Håller med, religon är och förblir ett maktredskap, för kontroll av såväl pengar som kunskap..

Det är ganska lätt att se, speciellt i kristendommen, tror ni tex att Konstantin reformerade till kristendom för han var en sjyst typ som diggade jesus?....

Zzz...

"thank god for my fortunate eyes of trurh"

....

zzz

Posted on: 2008/2/10 23:27
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
New Age = Namnet på frimurarnas tidning i England.

New Age = Religionen i Babylon.

New Age = Flum.

New Age, same shit...

Posted on: 2008/2/10 23:28

See User information
men så du säger! in god(oil) we trust! Dom vill ju ge irak och iran fredom and liberty!

Haha frihet demokrati och freedom of speak är fan dom mest sönderknullande ord som finns haha

Posted on: 2008/2/10 23:30
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
haha, ja.. freedom of speak handlar ju mest om att tysta ner folk...

"we shall go to war" vadå "we"... Mr.president, you aint going nowhere....

Men med all den moloch dyrkan osv som Eliten håller på med, kan man undra vilken gud det är dom refererar till på dollarn...

Posted on: 2008/2/10 23:33

See User information
sant. men är verkligen ateismen så hemsk som vissa tycker? känns som man känner sej friare utan tron på gud. Om man diskuterar med folk som är troende och krossar deras argument blir dom helt vilsna, man ser det i deras ögon. Tror man mår bättre när man tror på sej själv.

Fast om man ser på buddistmunkar verkar dom ha frid inne i sej.

hmm svårt..

Posted on: 2008/2/10 23:42
Fuck you FRA!

See User information
Så länge du tror på vad som gör dig lycklig, och inte tvingar det på någon annan, kan du få tro på en flygande hitler kran utan att jag tycker det är hämskt ;)

Problemet ligger inte i vad man tror på, utan på vad man gör med det.

Posted on: 2008/2/10 23:46

See User information
Ja, du har så rätt :) folk som har en personlig tro är ok sånna som inte lägger alla äg,g i en korg.

Faaan alex jones är arg idag!

Posted on: 2008/2/11 0:11
Fuck you FRA!

See User information
"Problemet ligger inte i vad man tror på, utan på vad man gör med det."

EXAKT!

Därför är det ganska off av vissa kristna att säga att exempelvis magi är uteslutet ont eftersom det ligger i vad man använder magin till.

Posted on: 2008/2/11 20:43
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
"Problemet ligger inte i vad man tror på, utan på vad man gör med det."

EXAKT!

Därför är det ganska off av vissa kristna att säga att exempelvis magi är uteslutet ont eftersom det ligger i vad man använder magin till.

Det behöver inte vara "off".
Vad skulle vara gott att nyttja magi till? Skulle det följa det vanliga samhällets regler, vad som upprätthåller det (illusionen)?

Posted on: 2008/2/11 20:47
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Jag har spanat länge, och kommit fram till att jag tror inte det finns någon direkt intelligens här.

Resized Image

Posted on: 2008/2/11 21:09

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Magin, lr intentionens kraft if you will, kan användas i det goda syftet att fylla sig själv eller andra med hopp/tro/kärlek, att hela, att övervinna illusionen samt att skydda sig mot illvillig magi.

Det finns inga gränser för vad en den fria tanken kan åstadkomma, det enda som hindrar den är den ofria tanken och dess lakejer (systemet) med dess överrationaliserande om vad som är möjligt och inte.

Posted on: 2008/2/11 21:12
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Magin, lr intentionens kraft if you will, kan användas i det goda syftet att fylla sig själv eller andra med hopp/tro/kärlek, att hela, att övervinna illusionen samt att skydda sig mot illvillig magi.

Det finns inga gränser för vad en den fria tanken kan åstadkomma, det enda som hindrar den är den ofria tanken och dess lakejer (systemet) med dess överrationaliserande om vad som är möjligt och inte.

Kan du veta vad som är "gott"? Vadå "kärlek"?

Du, fylla andra...???

"Hela"... -du talar som ju som new Agarna - du skojar - om du inte vet varför man är här, vad detta är för en plats vad som är meningen med våra liv här osv - hu ska du då kunna veta vad som är att göra något bra? Kan du se en annan människas hela kosmos, hela dess liv, vad den är inom för skeenden osv - vet du, om det du tex ser som en persons besvärligheter, lidande, eller något - är vad du tror - vet du om att om du tar bort något som på ytan är lidande, att du gör den personen en välgärning?

Vet du vad som är gott/rätt och ont/fel? Vet du vad som är universums lagar, kriterier, dess egenskap, vad man ska följa för att återvända till sin sanna natur, kosmos natur/kriterier - det som tex är den tråd som Theseus skulle följa för att efter att ha dödat Minotauren i labyrinten kunna hitta ut, hem- återvända till sitt ursprung genom kultivering - han skulle döda Minotauren = egot = fasthållanden - det man tillägnat sig i Devolution - jag har postat det hundratals gånger? Vakna.

Debunkat är debunkat...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29028#forumpost29028

Vakna. ...

Posted on: 2008/2/11 21:37

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag håller med dig Novax, den falska identiteten (Minotauren) kommer av vår tid i skuggan (Yin/Labyrinten).

Men jag vet inte vad du tror att tråden är.

Om det är som du skrev så att ingenting i den här världen kan ta oss tillbaka i form av upplevelser finns ju ingen tråd.

Sen måste du ha önskesett ordet VETA eftersom jag inte håller mig med såna ord, jag tror.

Posted on: 2008/2/11 21:45
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Jag håller med dig Novax, den falska identiteten (Minotauren) kommer av vår tid i skuggan (Yin/Labyrinten).

Men jag vet inte vad du tror att tråden är.

Om det är som du skrev så att ingenting i den här världen kan ta oss tillbaka i form av upplevelser finns ju ingen tråd.

Sen måste du ha önskesett ordet VETA eftersom jag inte håller mig med såna ord, jag tror.

Det är det som inte är vår sanna natur, det vi gjort till vårat, efter att vi en gång "blivit till", Devolution... det är att inte följa kriterierna på en nivå, då är man inte på den nivån... till sist när vi fallit och fallit så har vi hamnat här i samsara.

Tråden är på sätt och vi vårt hjärta.

Det måste ju vara något man avviker från eller hur, hur kan man annars avvika... karma måste ju komma från att man inte följer något, varför skulle det annars ge karma...

Innan något helt blivit bara dåligt, så har de innerst inne ändå någonstans detta... denna kompass, kan särskilja mellan rätt och fel (i relation till kosmos natur/sin natur) - annars skulle människan inte finnas.

Du talar om "upplevelser" - men det är inget som ska upplevas, vad skulle det vara? Meningen med våra liv här är att återvända till vår sanna natur.

Läs Zhuan Falun ( http://falundafa.org/ ), där förklaras allting, tex vad universums/alltings/vår natur är - vad det är man ska följa. Genom historien så har (låga) mästare och andra gett ord för vad man ska följa för att höja sin nivå, sedan blev det bud, påbud, regler osv...

Posted on: 2008/2/11 21:56

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Om du menar att hjärtat skall leda oss (intuitionen?) så är jag helt med dig. Men vi verkar återigen differera i hur man bäst skaffar sig denna vägledning och vad den är.

Att komma till total intuition är att träda in i Nirvana, att uppnå Gnosis.
Helt plötsligt tar man jätteklivet över avgrunden från tro till vetande.
Man rör sig inte längre med relativa termer och relativ förståelse, man har skaffat sig den absoluta synvinkeln som överskådar alltet i dess helhet.

Och detta är en upplevelse, att få tillbaka den där kompassen i sitt hjärta igen, eller att fullständiggöra den om man tidigare bara hade en halv kompass.

Teknikernas mängd för att uppnå detta mål är lika divergerande som människans egna fantasi (alltså den rörelse du länkar mig till har inte patent på Vägen).

Posted on: 2008/2/11 22:19
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Om du menar att hjärtat skall leda oss (intuitionen?) så är jag helt med dig. Men vi verkar återigen differera i hur man bäst skaffar sig denna vägledning och vad den är.

Att komma till total intuition är att träda in i Nirvana, att uppnå Gnosis.
Helt plötsligt tar man jätteklivet över avgrunden från tro till vetande.
Man rör sig inte längre med relativa termer och relativ förståelse, man har skaffat sig den absoluta synvinkeln som överskådar alltet i dess helhet.

Och detta är en upplevelse, att få tillbaka den där kompassen i sitt hjärta igen, eller att fullständiggöra den om man tidigare bara hade en halv kompass.

Teknikernas mängd för att uppnå detta mål är lika divergerande som människans egna fantasi (alltså den rörelse du länkar mig till har inte patent på Vägen).

"Om du menar att hjärtat skall leda oss (intuitionen?) så är jag helt med dig."

Jag kanske inte menar det så, på det sätt du kanske tänker.

Mer att innerst inne så har vi det som är vi, vår natur, "en egenskap", kosmos egenskap - vi har Sanningen - vi har det vi då från början avvikit från.

När människan inte längre alls känner av det, inte kan skilja på gott och ont - när det tvärtom blivit så att det onda är det som promotas - som nu då är Sahlintänket - det är då grupper och kulturer går under - så är historien. Till och med jordar har kommit och gått.

Du har begrepp som nirvana, upplevelse, intuition, och tankar om dess mening och betydelse - det har andra stoppat in i dig - andra som också är inom labyrinten, illusionen...

Man kan inte "komma" till total intuition eller någonting... om man inte kultiverar - det är vad livet går ut på - det är vad budda betyder - en genom kultivering upplyst person. Det är att återfå det man förlorat i fallet, Devolution - för att kunna kultivera så måste man veta vad man ska följa, till att börja med, så jag tipsar igen eventuellt intresserade om att läsa Zhuan Falun.

Tekniker, (precis som molekyler) kan inte höja ens nivå - det kan bara kultivering i livet, där man står inför möten, situationer etc - det styrs från "ovan", då man vill kultivera. Skulle att ligga på sofflocket höja ens nivå, eller att bara sitta med benen i kors?

Lite svar kan ses i animationen:

See it on film! Scroll down to "A Fairy Tale of The Future":
http://fgmtv.net/cultivation.htm
Dra hem high resolution!

som det står om i filen som jag här ger för 64 gånger (fast nu ny adress, och rättad lite..):

Maya-Hopi-prophecy-6.doc
http://www.esnips.com/nsdoc/258d6afc-d946-43f5-958e-3360e63af8a2

Posted on: 2008/2/11 23:07

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Du vet, jag trodde först det gick att resonera med dig men jag tror jag lämnar det så här och avslutar med det du behöver höra:

Kultivation är ett ord som Falun Gong stoppat in i dig.

Posted on: 2008/2/12 3:12
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Du vet, jag trodde först det gick att resonera med dig men jag tror jag lämnar det så här och avslutar med det du behöver höra:

Kultivation är ett ord som Falun Gong stoppat in i dig.

Att du inte vill förstå skriver du om till det går inte att resonera med mig. Jag kan inte hjälpa om du inte fattar några enkla saker.
Jag har ju skrivit ordet kultivering säkert 1000 gånger, du skriver nu kultivation, det har aldrig jag skrivit.

I livet så är det det med devolution, att vi avviker, att återvända "uppåt" är att kultivera (sig), det är genuina ursprungliga religioners syfte, och varför människor i alla tider begettt sig till bergen, skogarna etc för att i avskildhet kultivera - ge upp sitt ego, höja/omvandla sig. Det är Andlighet - New Age är något annat.

Dina slutord gör ju att du framstår som en mindre vetande person.

Cultivation är all Andlighets "rot" - får jag vänligen fråga om jag får lägga in dig på Avdelningen, det verkar behövas Krisgrupp här.

Hur kan vuxna, tänkande "människor" som är på vaken inte själva redan veta om denna primära fakta - är det alla droger som förstört, eller vad är det - jag är väldigt förbryllad att det då skrives att det inte går att diskutera med mig... rusk rusk, vakna.

http://www.gbm-online.com/dharma/cul.html

Till och med Aleister Crowley visste det, självklart:
1. To balance our earthly nature and cultivate our heavenly nature, tread the Middle Path.

2. This Middle Path alone leadeth to the Timely Return to the True Nature.
http://www.sacred-texts.com/oto/lib157.htm

Taoism is the second of the three state religions (San-kiao) of China. This religion is derived from the philosophical doctrines of Lao-tze. "Lao-tze's Taoism", says Legge (Religions of China, 229), "is the exhibition of a way or method of living which men should cultivate as the highest and purest development of their nature". According to De Groot (Religious System of China, IV, p. 66): "Taoism, as the word indicates, is the Religion of the Tao, a term meaning Path or Way, but denoting in this peculiar case the way, course or movement of the Universe, her processes and methods. In other words, Taoism is the Religion of Heaven and Earth, of the Cosmos, of the World or Nature in the broadest sense of these words...

Från THE TAO TEH CHING, or THE TAO AND ITS CHARACTERISTICS by Lao-Tse

Cultivate it in yourself and virtue will be real.
Cultivate it in the family and virtue will overflow.
Cultivate it in the town and virtue will be great.
Cultivate it in the country and virtue will abundant.
Cultivate it in the world and virtue will be everywhere.

Therefore, take yourself and observe yourself.

Take the family and observe the family.
Take the town and observe the town.
Take the country and observe the country.
Take the world and observe the world.

How do I know the world as it is?

By this.

Läs gärna den kinesiska klassikern:

"Journey to the West" is a classic novel of Chinese mythology. The Buddhist monk Tang Xuanzang and his three disciples went to India to obtain the Buddhist Scriptures. On the surface, it is a novel about the adventures of a monkey with unsurpassed supernormal capabilities battling demons of all sorts. Underneath, it is a story about cultivation and tells the attachments that cultivators have to overcome one by one.

----

Här står en del artiklar om boken:

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=5013

http://www.pureinsight.org/pi/index.p ... 22&search_archive=include

___

Confucius’ only regret was that he did not cultivate in his earlier years, but instead so late in life. He stated, “Had I studied the I-Ching in my fifties I would not have made all the additional mistakes nor committed so many errors.” This indicates to this cultivator of the orthodox Fa that Confucius knew he accumulated karma at the time when he did not understand the true meaning of life.

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1048

___

Revered Mountains and Ancient Temples: Mount Heng (N), the Most Significant Mountain in Northern China
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1653

___

Vakna lite, i vilket fall sluta flumma.

Posted on: 2008/2/12 10:30

Edited by novax on 2008/2/12 11:16:45

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Orkar inte läsa, tyvärr.. sen får det innehålla Nobel-prisvinnar tal upphöjt i galaxen.

Förenkla är du snäll Novax.

Sammanfatta, om du kan, utan att använda förnedrande ord där du förklarar vad du INTE gillar - utan gärna VAD det är du står för är "sant" ENLIGT DIG.

Posted on: 2008/2/12 19:55
-:Vestrum noscite hostem:-

See User information
Jag har i år och dar försökt komma underfun med vad det är novax tycker.
jag kan förklara det med 3 punkter.
1:VAKNA!
2:kolla innåt!
3:Månen håller på att kolapsa pga rymdvarelser som har gruvor där

Posted on: 2008/2/12 19:59

See User information
För att titta inåt måste man inte blunda då?
VAKNA - TITTA - BLUNDA - VAKNA - TITTA- BLUNDA!

Excuse me, månen kollapsa?
Oj det var intressant och tråkigt....

Posted on: 2008/2/12 20:08
-:Vestrum noscite hostem:-

See User information
Snarare att vakna (gå med i Falun Gong) och lära sig deras "kultivering" och sen spotta på alla andra som säger något liknande utan Falun Gongs välsignelse.

Posted on: 2008/2/13 18:02
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper