vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Kevin Spacey sjunger ut!
#1


See User information
Bobby Darin var en mycket populär artist på 50 och 60-talet med hits som bl.a splish splash och Dream lover.

Kevin Spacey regisserade och spelade in en film om den gamle tonårsidolen som egentligen var en mycket bred artist som behärskade både Sinatrastuket och rock men som skivbolagen ville skulle göra lättsamma poplåtar. Spacey visade sig vara en helt suverän sångare vilket i vart fall var en nyhet för mig. Efter att man sett filmen inser man att han ledigt skulle kunnat gjort sig en karriär som sångare istället för skådis om han velat.

Mot slutet av sin karriär skrev Darin sin i mitt tycke klart bästa låt
"Simple song of freedom."

En låt som känns precis lika aktuell idag.

Här är den i Kevin Spaceys version.

http://www.youtube.com/watch?v=TiiAqYfVBnw

Posted on: 2007/4/29 23:09
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#2


See User information
NWO-agendadragarna tackar så mycket.

De dumma är andra därute, tex den där elakingen Bush.

Det är synd om människorna - det är offer i tillvaron...

Människor förenas dock i "kampen för frihet"... alla tillsammans... tillsammans för människans rätt...

så vaket.

Inte luras mer nu..., tiden är knapp. Sådana där videos är för bortkollrade, och de som vill förstärka en viss förståelse och mentalitet hos andra - för att få en mysgemenskap, smitarna, de som fokuserar på det ytter som "problemet/aktivismkämparna - de oandliga - reptiler - new agare - det gamla kosmos gudar - och privata karmaeko - det som lever av en känslor - för känslor är vad detta mycket handlar om - lågnivåsaker och falskhet.

Vad är syftet med att göra en tråd som denna - vem vill ha "något"...

Posted on: 2007/4/29 23:25
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#3


See User information
Hmm....först trodde jag du hamnat i fel tråd. Sedan trodde jag att du skämtade. Mitt tredje alternativ var en oro för din mentala hälsa.

Simple song of freedom är en finfin låt som nog de flesta med lite musikalitet i kroppen och känsla för bra melodier kan uppskatta.

Posted on: 2007/4/29 23:30
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#4


See User information
Fin text!

Den slår ju verkligen an till det konstant dåliga samvete man fostrats att leva med bara för att man råkade födas med vitt skinn på kroppen. Det är som jag ser det en sång riktad till mig och dig som västerlänningar för att vi genom vårt känsloliv skall känna en fruktbar gemenskap med andra etniciteter.

Men hur funkar det att ta fram gitarren och sjunga denna fantastiskt fina text i ett läge där man som t.ex. hjälparbetare och västerlänning kidnappas av irakiska fundamentalister? Kommer dessa kidnappare då att känna sympati med dig som offer, tror du på det Lightsaber?

Inse en sak! Alla folkslag har sin egen kultur med säregna texter och låtar som utmärker kulturer. Vi har våra egna och sedan 60-talets amerikanisering och framåt så handlar det ofta om att vi skall acceptera allt och alla. Vilket inte är en dum tanke!

Men inte fan skulle andra kulturer ens tänka tanken att inkludera sketna svennar i sin poesi eller sina sångtexter.

Kan du tänka dig en låt på swahili eller inuitspråk som handlar om blonda pågar och rundhylta pigor! Knappast troligt.

Vad är det då som säger att just vi skall ha det högre medvetandet och dåliga samvetet på våra axlar. Kan du se ett samband mellan hur detta samhälle urholkas och vi fördummas och likriktas även genom kulturen! Eller tror du att detta sker av en slump?

Posted on: 2007/4/29 23:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#5


See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Hmm....först trodde jag du hamnat i fel tråd. Sedan trodde jag att du skämtade. Mitt tredje alternativ var en oro för din mentala hälsa.

Simple song of freedom är en finfin låt som nog de flesta med lite musikalitet i kroppen och känsla för bra melodier kan uppskatta.


Det finns många gamla låtar som man kan tycka är "fina" - vi behöver inte förmedla dom till nya generationer, vi som är uppfödda med dom, som för att tala om hur mycket vi har varit med om.

Jag ville ta det till en annan nivå, du kanske inte ser det, eller så skriver jag väldigt konstigt...

Men har det någon betydelse vilka låtar som andra kanske inte hört...? Jag anser att postning på det sättet är att förmedla och promota postaren själv.

Bilder och känslosmet (känslor gillar du, och du strävar att upphöja dess mening för andra) - det är nu 2007 - det talas om 2012- det är verkligen en annan väg som kan "hjälpa" människor, än att trigga deras känsloliv deras ego, deras tro på en bättre värld om det blir sådant som enhet i det yttre osv - gör man en sådan postning som du gör nu - och som du ofta gör - då är du som en som står i den där labyrinten som Theseus skulle ta sig ut efter att han tagit itu med det som gav honom hans ofrihet - vilket var hans egna inre saker... odjuret Minotauren - med postningar som du gör - så blir det som en som står i labyrinten, ocg håller upp olka skyltar som andra vilsegångna satt upp som pekar hit och dit - vilka är till för att människor inte ska hitta Vägen ut. Sjävklart låter mycket av det där vackert, vissa saker fösrtärker det vi nu blivit till - eller som det som besätter oss lever av, olika begär, eller känslor - det är inte "vi".

De som i historien velat komma ut ur labyrinten, ville inte alls ta in andra saker... därför begav de sig till bergen osv...men det har jag sagt så många gånger. Tar man in andras saker på detta sätt - så är det det man blir... saker är inte vad d verkar som på ytan, hur det låter osv. Jag tyckdet väl också den var en fin låt när en kom - för den har även fina "aspekter", eller vad man ska säga... den är harmonisk, inte splittrande... men budskapet är inte bra - den är inte alls bra... man måste ju se på helheten här med bilderna också, se det vaket...

Posted on: 2007/4/29 23:48
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#6


See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Fin text!

Den slår ju verkligen an till det konstant dåliga samvete man fostrats att leva med bara för att man råkade födas med vitt skinn på kroppen. Det är som jag ser det en sång riktad till mig och dig som västerlänningar för att vi genom vårt känsloliv skall känna en fruktbar gemenskap med andra etniciteter.

Men hur funkar det att ta fram gitarren och sjunga denna fantastiskt fina text i ett läge där man som t.ex. hjälparbetare och västerlänning kidnappas av irakiska fundamentalister? Kommer dessa kidnappare då att känna sympati med dig som offer, tror du på det Lightsaber?

Inse en sak! Alla folkslag har sin egen kultur med säregna texter och låtar som utmärker kulturer. Vi har våra egna och sedan 60-talets amerikanisering och framåt så handlar det ofta om att vi skall acceptera allt och alla. Vilket inte är en dum tanke!

Men inte fan skulle andra kulturer ens tänka tanken att inkludera sketna svennar i sin poesi eller sina sångtexter.

Kan du tänka dig en låt på swahili eller inuitspråk som handlar om blonda pågar och rundhylta pigor! Knappast troligt.

Vad är det då som säger att just vi skall ha det högre medvetandet och dåliga samvetet på våra axlar. Kan du se ett samband mellan hur detta samhälle urholkas och vi fördummas och likriktas även genom kulturen! Eller tror du att detta sker av en slump?



Tja, ska man hårddra det resonemanget finns det väl tusentals låtar vi borde bojkotta då eftersom de inte är neutrala eller råkar handla om enbart vita.

Jag tror att Bobby Darin skrev sin låt utifrån ett personligt, om än amerikanskt perspektiv. Martin Luther king och Bobby Kennedy hade nyss mördats och den amerikanska regeringen skickade soldater till Vietnam där folk slaktades i tusental.

Det finns alltid lägen där det inte passar sig att säga eller sjunga vissa saker. Det är ju självklart och löjligt att ens påpeka. Med den logik du för fram skulle man ju för fan inte kunna sjunga någonting då eftersom det alltid finns någon som kanske tar anstöt.

Jag har inte dåligt samvete för att jag är vit. Men vad Darins perspektiv beträffar så var väl huden på de som kidnappade och förslavade tusen och åter tusentals svarta afrikaner, vita t.ex.

Precis som de britter, belgare och holländare som tillsammans med andra europeér for fram som slaktmaskiner i bl.a Sydamerika och andra delar av världen i hundratals år också hade vit hud.

Det finns psykopater och dårar bland alla folkslag men det hindrar i alla fall inte mig från att njuta av en bra låt.

Att vi fördummas råder det föga tvivel om men är du säker på att likriktning är rätt ord i sammanhanget? Du brukar ju stämma in i den kör som säger att allt vad mångkultur beträffar är av ondo, hur kan vi då bli likriktade? Låter lite motsägelsefullt.

Lika bra att slänga in det i sammanhanget, för jag vet inte vilken gång i ordningen, att jag tycker vi ska dra ner på invandringen och lägga resurserna på de som redan är här och att tanken på att invandrarna ska ha egna lagar eller helgdagar för mig är absurd. Kan man inte följa lagarna eller respektera sederna dit man flyttar så ska man inte heller ha rätt att stanna tycker jag. Vad jag menar med att mångkultur i sig inte är problemet är att man kan behålla den del av sin ursprungskulturs särart så länge det inte inkräktar på de rådande lagarna eller innebär en diskriminering av de infödda medborgarna eller att man är fanatisk. Jag talar då om klädstil, mat, tro, musik e.t.c. För skulle man hårddra resonemanget att olika folkslag inte kan bo i samma land Så skulle vi ju sett samma problem med de asiater och sydamerikaner som bor här också, om än i mindre skala. Problemet ligger väl huvudsakligen i om invandrarna kommer ifrån länder med ingen erfarenhet av demokrati eller religionsfrihet och där synen på kvinnan och barnuppfostran skiljer sig mycket ifrån den i Europa och Sverige. Plussar man ihop det med krigstrauman och annan stress så är det ju självklart att det uppstår problem.

Jag har dock en känsla av att mycket av den energi och den fokus som många lägger spaltkilometer och tid på i långa loppet kommer att hjälpa mot den stora agendan ungefär lika mycket som ett plåster på en hudcancer. Det hindrar inte att mycket av det som nationalistgänget tar upp har viktiga poänger och att de etablerade partierna är för fega eller köpta för att hantera det, men i slutändan tror jag att alla är förlorare om vi inte inser att det vore klokare att försöka göra gemensam sak mot den elit som garanterat inte gör skillnad på folkslag vad beträffar deras förakt och planer. Som, om man ska tro de som luskat på det här i
flera decennier, planerar att utrota de svaga och mikrochippa resten.

För min egen del känner jag mig måttligt motiverad att ödsla min tid på att debattera med folk på det här forumet som tror sig ha patent på sanningen och med lätthet stämplar alla som tänker annorlunda, om så det gäller till 40, 30 eller 20 %, som idioter, dårar eller puckon.

Jag har ett bokprojekt på gång framöver men nu är våren här och jag ska avnjuta den och sommaren med bl.a ljuvliga sånger som ”Simple song of freedom.”




.

Posted on: 2007/4/30 0:22
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#7


See User information
Lightsaber wrote:
Quote:

Jag har ett bokprojekt på gång framöver men nu är våren här och jag ska avnjuta den och sommaren med bl.a ljuvliga sånger som ”Simple song of freedom.”
.


Det är väl inte hybris på g...

Kan du inte repetera lite hemläxa istället - när man studerar samma saker på nytt så har man chansen att ta sin fösrtåelse till en ny nivå.

Har du glömt det där om fredstecknet som var med i denna video - själva videons programmeringssyfte - det kommer inte behövas chipning - de kan uppnå mycket genom komavakna... det är alltid så att det är inifrån som saker fixas... och ödeläggs...mest - inte via "utifrån" kommande saker...

Du kommer kanske ihåg lite om tecknet - och bör kunna lite se att det är om att fokusera på yttre saker, med kamp mot det yttre - det är inte småpotatis att under sluttampens slutfas ge andra sådana beten...det är heavy...

men det jag skulle komma till... var om det där stället i Schweiz som är en byggnad - är det världsbanken + en del som de har som NWO-elitlokaler/secret gov. + den tredje delen som FN-del - jag kommer inte ihåg riktigt - sas det inte att detta kanske är världens centrum, vad gäller styrning, fysiskt och energimässigt, eller vad man nu ska säga - kåken är en fruktansvärd kåk, med andra ord - den är pax-tecknet i byggnadsform - jag kommer inte ihåg exakt vad som sas om de tre delarna, vilka intressen som de tre delarna var/hades av - men det är då samma intresse som har alla tre delar - det är just det gamla kosmos agenda och gudar som ligger bakom det hela. Denna video med dess sedda budskap är väldigt evil + då det som mer ligger bakom att trigga vissa saker i oss - då får man se på tidigare programmering, och aliens genetiska manipulation med oss, på vägen. Detta/denna text och hela sammanhanget är alltså inte det fina trevliga som lightsaber ville ha det till - det är också mycket att det kretsar kring känslor...
Läs gärna "on music"

"...It doesn't bring any strong sensation that makes one's physical body feel emotionally satisfied..."
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=4127

Posted on: 2007/4/30 0:50

Edited by novax on 2007/4/30 1:09:19
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#8


See User information
Quote:
Lightsaber:
Vad jag menar med att mångkultur i sig inte är problemet är att man kan behålla den del av sin ursprungskulturs särart så länge det inte inkräktar på de rådande lagarna eller innebär en diskriminering av de infödda medborgarna eller att man är fanatisk. Jag talar då om klädstil, mat, tro, musik e.t.c. För skulle man hårddra resonemanget att olika folkslag inte kan bo i samma land Så skulle vi ju sett samma problem med de asiater och sydamerikaner som bor här också, om än i mindre skala. Problemet ligger väl huvudsakligen i om invandrarna kommer ifrån länder med ingen erfarenhet av demokrati eller religionsfrihet och där synen på kvinnan och barnuppfostran skiljer sig mycket ifrån den i Europa och Sverige. Plussar man ihop det med krigstrauman och annan stress så är det ju självklart att det uppstår problem.


Fan Lightsaber, det är ju nästan identiskt med mina tankar om detta relativt viktiga ämne.

Quote:
Lightsaber:
Jag har dock en känsla av att mycket av den energi och den fokus som många lägger spaltkilometer och tid på i långa loppet kommer att hjälpa mot den stora agendan ungefär lika mycket som ett plåster på en hudcancer. Det hindrar inte att mycket av det som nationalistgänget tar upp har viktiga poänger och att de etablerade partierna är för fega eller köpta för att hantera det, men i slutändan tror jag att alla är förlorare om vi inte inser att det vore klokare att försöka göra gemensam sak mot den elit som garanterat inte gör skillnad på folkslag vad beträffar deras förakt och planer. Som, om man ska tro de som luskat på det här i flera decennier, planerar att utrota de svaga och mikrochippa resten.


Fan Lightsaber, det är ju nästan identiskt med mina tankar om detta relativt viktiga ämne.

Med en viktig skillnad! Jag är om att de flesta av oss människor föds goda. Jag är mindre övertygad om att många av oss orkar hålla kvar den godheten under grupptryck och indoktrinering från religioner och politiska teorem.

Om man ser problemet med de värsta avarterna inom den misslyckade delen av invandringspolitiken som en sten som kastas i en lugn sjö så verkar det per automatik vara så att den som befinner sig längst bort från träffpunkten är den som är mest naiv om hur det verkligen förhåller sig på plats.

Det finns faktiskt saker som händer i Sverige mitt framför ögonen på oss varje dag som är oacceptabla på i princip alla andra ställen i världen. Varför tror du att en del väljer att blunda så hårt de kan och förneka alla former av fakta som läggs fram inte ofta av personer som befinner sig i händelsernas centrum.

För mig är det ganska lätt att skilja på en drabbad person som skriker på hjälp och den som lägger fram kritik och hetsar p.g.a. av politiskt extrema skäl.

Varför tror du att så många nyfrälsta sanningssökare och pacifistiska vänstermänniskor ser alla som har en negativ ståndpunkt mot intergrationsmisslyckandet på ett och samma sätt.

Det verkar som det finns en triggerpoint för många som överhuvudtaget aldrig kommit i kontakt med problematiken för att de bor på skyddad plats. Den triggerpointen ger sig uttryck i falska beskyllningar, känsloutbrott och personangrepp.

Här upplever jag att man antingen kan lägga sig ner och ge upp eller oförtrutet försöka förklara att man inte är "en korkad rasist", "en som bara accepterar sin egen etnicitet", en som aldrig skulle döma någon efter hudfärg, religion, sexuell läggning eller politisk tillhörighet, utan enbart efter en person handlingar".

Denna dialog tenderar emellanåt att bli milslång och jag precis som du upplever den som oerhört tjatig och emellanåt som man diskuterar med hjärntvättade småbarn. Det spelar nämligen ingen roll vilka argument, fakta eller personligt upplevda sanningar man har. Många av de människor som väljer att svälja politiskt korrekta osanningar vet ju inte ens om att de svalt betet.

Eftersom jag fortfarande inte är bunden till några politiska, religiösa, idrottsliga eller andra organisationer så kan jag bara tala för mig själv. Kan inte ta ansvar för om det finns andra människor som diskuterar ämnet och har skumma baktankar.


Trevlig sommar!

Posted on: 2007/4/30 11:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#9
Nej Mångkulturella samhällen kan aldrig fungera och har aldrig gjort det oavsett om folken är ballanserade eller inte
fattar inte heller varför man ska genomföra mångkultur ser hellre ett folk i gemenskap som lever efter sina egna normer

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#10
jag beundrar din kärlek till människan ligthsaber, jag skulle kastat in handuken vid det här laget efter att ha läst lite av det novax säger samt apans/maskens senaste kräkning till inlägg.

Quote:
Mångkulturella samhällen kan aldrig fungera och har aldrig gjort det



Sverige var och är ett multikulturellt samhälle sen början.
ännu en kungakrona som Rom utdelat, har du svårt att fatta frimureriet i bakrunden som du en gång i tiden var en del av, eller förtränger du din egen sanning nu igen?


Svenska kungen som bestämde att svenska riksvapnet skulle bestå av tre kronor var inte ens svensk..

Hertigen av Mecklemburg..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tre_kronor_%28symbol%29

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#11


See User information
Jag pallar inte med denna idéhygieniska utränsningsmentalitet som rätfärdigas av allt som inte är gott bör utrotas.

Jag vill inte leva i en normaliserat kontrollsamhälle där man gör rätt eller dör.

Jag slåss för min rättighet att vara den jag är. Inte att göra andra som jag vill ha dom.

Posted on: 2007/4/30 15:03
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#12
Quote:

Proxy-efekto wrote:
jag beundrar din kärlek till människan ligthsaber, jag skulle kastat in handuken vid det här laget efter att ha läst lite av det novax säger samt apans/maskens senaste kräkning till inlägg.

Quote:
Mångkulturella samhällen kan aldrig fungera och har aldrig gjort det



Sverige var och är ett multikulturellt samhälle sen början.
ännu en kungakrona som Rom utdelat, har du svårt att fatta frimureriet i bakrunden som du en gång i tiden var en del av, eller förtränger du din egen sanning nu igen?


Svenska kungen som bestämde att svenska riksvapnet skulle bestå av tre kronor var inte ens svensk..

Hertigen av Mecklemburg..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tre_kronor_%28symbol%29


Som vanligt håller du en låg nivå på debbaten
Svenskar som ex Karl den 12 åkte till turkiet och hämtade kålldolmar men han hämtade inte med sig 10000 turkar som pratade turkisja för det.
Svenska riksvapnet har inget med detta att göra
Bara för man är stolt svensk betyder inte att man stödjer de styrande

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#13


See User information
Ett råd till alla som är mer eller mindre förvirrade gällande frågan Mångkultur och Massinvandring erbjuder jag Er att studera, Kapitel 12-14, sidorna 110-129 i boken:

http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/028.pdf

Där kommer Ni få en lysande och enligt mig grundläggande och väldigt klargörande historisk bakgrundsförklaring till dagens situation i Europa, både i ett andligt och fysiskt ljus.

Posted on: 2007/4/30 16:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#14
Quote:
Bara för man är stolt svensk betyder inte att man stödjer de styrande


sluta å ljug för dig själv din förvirrade mask'apa..

jag ser fan svenskare ut än dig, du är för fan å med inte stolt någonstans.

Mask/apa/ister är vad du är..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#15
Quote:

Proxy-efekto wrote:


sluta å ljug för dig själv din förvirrade mask'apa..

jag ser fan svenskare ut än dig, du är för fan å med inte stolt någonstans.

Mask/apa/ister är vad du är..


Jag kommer ihåg när du hade en avatar som bild på dig när du slog med näven och du såg inte specielt svenskt ut.
Jag är stolt svensk till 100% är du stolt över din särart?
chilinare eller vad var det du var?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#16
Föresten med tanke på dit svar
vill du se svenskt ut?
tyckte du inte svenskar var tråkiga och fula och töntiga?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#17
särart???! chilenare, svensk??


som sagt du befinner dig i en helt annan galax..

vi är inga särarter maskapa, vi är av samma art, du är fast i din frimurar dielektik, jag misstänker att misshandel av grov karaktär kan vara din enda räddning för att förstå någonting överhuvudtaget..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#18


See User information
Quote:
Proxy-Efekto:
vi är inga särarter maskapa, vi är av samma art, du är fast i din frimurar dielektik, jag misstänker att misshandel av grov karaktär kan vara din enda räddning för att förstå någonting överhuvudtaget..


Va? Skall du slåss nu igen? Herregud vad du tar i hela tiden! Tar du dig själv på sådant blodigt allvar hela tiden så är ju risken stor att du skadar dig själv i slutändan.

Jag tror inte det är någon annan människa som vill att du skall bli skadad. Bara du själv i så fall.

The harder they come, the harder they fall!

Posted on: 2007/4/30 16:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#19
oj oj oj.. bumbel humlan nu ska vi inte vara så, jag önskar att masken/apan fick sig ett rejält kok stryk, jag skrev inte att jag ska ge han som du vill få det till..

sluta manipulera saker å ting era slingriga ormar..

att vara nära döden kan vara oerhört värdefullt personligen, detta skulle kunna ge maggot en grund till att börja uppskatta livet utan att dela upp sina medmänniskor i olika "särarter"..

men om jag ska vara ärlig så tror jag inte ens att det skulle hjälpa den här stackars frimuraren..


Quote:
The harder they come, the harder they fall!


det är "the bigger they come, the harder the fall."

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#20


See User information
Här är Bobby Darins originalversion av den suveräna låten:

http://www.youtube.com/watch?v=QvY99BJzN-M&mode=related&search=

Posted on: 2007/4/30 18:34
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#21
Quote:

Anonym wrote:
särart???! chilenare, svensk??


som sagt du befinner dig i en helt annan galax..

vi är inga särarter maskapa, vi är av samma art, du är fast i din frimurar dielektik, jag misstänker att misshandel av grov karaktär kan vara din enda räddning för att förstå någonting överhuvudtaget..


Du snackar som vanligt som våra etablerade politiker "det finns bara en ras och det är människan"
Precis som med hundar finns det raser människan är en art precis som hunden...

Fråga en frimurare eller politiker om det finns raser så kan du börja fundera på varför de ger samma svar

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#22
Quote:

Anonym wrote:
oj oj oj.. bumbel humlan nu ska vi inte vara så, jag önskar att masken/apan fick sig ett rejält kok stryk, jag skrev inte att jag ska ge han som du vill få det till..

sluta manipulera saker å ting era slingriga ormar..

att vara nära döden kan vara oerhört värdefullt personligen, detta skulle kunna ge maggot en grund till att börja uppskatta livet utan att dela upp sina medmänniskor i olika "särarter"..

men om jag ska vara ärlig så tror jag inte ens att det skulle hjälpa den här stackars frimuraren..


Quote:
The harder they come, the harder they fall!


det är "the bigger they come, the harder the fall."


vad har jag gjort för att förtjänna det menar du?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kevin Spacey sjunger ut!
#23


See User information
Quote:
Apa:
vad har jag gjort för att förtjänna det menar du?


1. Du har inte angripit eller haft tankar på att göra någon annan människa fysiskt illa!

2. Du har inte påstått att någon är sämre än du själv på grund av olika etnisk bakgrund!

3. Du har inte stulit!

4. Du har inte utnyttjat någon annans kvinna!

5. Du har inte gått med i någon organisation som vill skada någon!

6. Du har inte kastat skit på någon eller gjort personangrepp på någon som blivit lidande!

7. Du har inte plågat djur eller spårvägskontrollanter!

8. Du har inte gått med i Carolas fanclub!

9. Du har inte kört bil på fyllan!

10. Du har inte behandlat någon som du själv inte skulle vilja bli behandlad!

Vad återstår då?

Du har ställt frågor! Du har härlett till fakta! Du har framställt personliga åsikter!

Så anledningen till att Proxy-Efekto vill att du skall åka på stryk är synnerligen märkliga. Trodde att det var just det du gjort och gör som ett forum som detta finns till för. Inte för att önska livet ur någon eller att önska att de råkar illa ut.

Vad säger detta om Proxy-Efekto. Disharmoni? Psykotisk paranoia? Sjuk humor?

Det kanske finns någon som är smart nog att klura ut detta?

Det bästa vore väl om Proxy-Efekto själv har en förklaring till varför just hans resonemang och känsloläge påminner om det hat som skinnskallar och fascister och AFA folk brukar ställas till ansvar för?

Posted on: 2007/5/1 15:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS