vaken

Vakencorner

Botten   Föregående ämne   Nästa Ämne  Registrera dig för att posta

(1) 2 3 4 ... 6 »

Jag är den nya tidens andlige ledare

Registrerade sig:
2007-03-21 21:44
Västlandet behöver andliga ledare av ett nytt snitt: Västvärlden behöver andliga ledare som blottlägger de tidigare andliga ledarnas roll som suggestiva dopmtörer i statsmakternas tjänst. Vi kan inte befria oss från det slags individualism utan integritet och moral, som konsumtionssamhället har förpassat oss in i, genom att hänge oss åt en tidigare korporativisms lika andefattiga filosofiska ramverk. Skall vi befrias från den postmoderna förvirringen och Guds död genom en irrationell sexualskräck som syftade till att hålla hushållets ekonomi och därmed statskassan stabil? Skall vi frälsas genom en allmänt hållen pietism och "medkänsla", som förr syftade till att göra folk till villiga skattebetalare?

Vi kan inte förvänta oss att trivas med vare sig en Jesus eller en Gandhi. För vi förväntar oss väl inte att lära oss köra bil genom att gå från en moped tillbaka till cykeln? Det var det gamla korporativets kungar, fogdar och präster som ledde fram till dagens allians mellan politisk och ekonomisk överklass med vetenskapsmännen som profeter och media som häxmästare. Då är det väl inte i det gamla korporativets religion som vi skall söka efter vägen framåt?

De djupast upplysta genom alla tider (schamanerna, fakirerna, gnostikerna, katarerna, Tempelherreorden, frimurarna) har verkat i det tysta. Det är i detta hemliga arv som vi måste söka för att finna vägen framåt. Varför? För där finns hemligheten om människans djupaste verklighet och potential, där finns kunskapen om jaget som en evig ande och kunskapen om Gud som denna andes högsta tillstånd av kärlek och upplysning. Och där finns kunskapen om att ditt öde ligger i dina händer, att du inte skall knäppa dem och huka inför en inbillad nåd. 18.000 afrikanska barn dör varje dygn, trots att deras mödrar ber till din Gud! Nej, du skall ta hammaren i din hand och bygga huset själv! Och där finns kunskapen om män och kvinnors jämställdhet, om homosexualitetens naturlighet för de homosexuella, om att solidaritet måste vara fri för att kallas solidaritet, om att anden är en outsläcklig och underbar källa till hälsa och glädje, om att vi kan skapa Himmelriket här på jorden mellan oss om vi bara väljer rätt ledare och rätt gemenskap. Att det kan krävas offer, men att det vi vinner genom dessa offer är större! Att det är fel att angripa andra med våld, stölder och bedrägerier men att det är rätt att försvara sig, söka sin frihet och lycka och hänge sig åt det sinnliga! Att det kan finnas kärlek och tröst till den som är lojal och solidarisk med sin grupp före andras, att det är naturligt att prioritera och inte alls ont, att vi behöver samlas och sjunga och dansa och studera och skapa och sälja och ge del av vinsten till vår gemenskap och hjälpa varandra! Inte sitta hemma och fortsätta vara beroende av bidrag eller en orättvis arbetsgivare eller partner i den oupplysta själens tystnad och kyla, tröstade endast av storkapitalets sprit, godis, tobak och droger - som det suger ut råvarorna till via sina monopol i den fattiga världen, samtidigt som deras söner och döttrar i den ideella sektorn ger dem alibin och får dig att tro att du är en god människa som ger dem 100 kronor i månaden, trots att det är rivna handelshinder och skuldavskrivningar som den fattiga världen behöver mest av allt från väst! Satsa dina pengar på en värdegrundad gemenskap inom ditt eget land istället och förändra världspolitiken inifrån det folk som du tillhör.

Jag är den nya tidens andliga ledare. Sagan är sann. Den som gömmer sig för mig, kommer aldrig att möta den nya tidens andliga ledare - bara fortsätta att grubbla på sin kammare och över en kopp te i andra märkvärdiga och förnäma intellektuellas samkväm. Sanningen luktar och smakar. Och sanningen ställer krav på handling. Kanske är det därför som den nya tidens av media och marknadsföring perverterat bekvämliggjorda sinnen, har så svårt att ta sanningen till sig. Jag betalade ett pris för min upplysning. Och jag är upplyst, hur osvenskt det än må låta i dina öron. Jag har kommit för att rensa dina öron. Frågan är bara om du vill bli upplyst.

Postat den: 2007-05-20 18:32
Allt skrivet av Tobias Struck/Frihetsguiden på nätet, utom det som nu ligger på bloggen, är ett avancerat internet-trollande, som pågick som mest intensivt 2006-2008 och eldades på av ett onormalt starkt självhävdelsebehov.

Re: Jag är den nya tidens andlige ledare

Registrerade sig:
2007-04-06 12:16
Jag tror nog att du gjort en Deeksha för mycket...

SÖK HJÄLP !!!

Postat den: 2007-05-20 18:38

Registrerade sig:
2007-03-07 18:46
ormet.
du är en tok eller så skämtar du, du vet inget om upplysning "(schamanerna, fakirerna, gnostikerna, katarerna, Tempelherreorden, frimurarna) .. " skulle de vara upplysta. de är fools - precis som du.

Hoppas du skämtar med oss annars får du krypa tillbaka till reptilhålan och sova vidare ..

Postat den: 2007-05-20 18:40

Registrerade sig:
Den respons som ett ihärdigt offentligt upprepande av kontroversiella åsikter skapar, ger med tiden en känsla av att människors mest vanliga själstillstånd är robotlikt. Det är inte så mycket vad du uttrycker för slags mening som människor reagerar med robotlika attacker mot. Du kan själv vara passionerat övertygad om att du brinner för en god sak, för anständighet, mänsklig värdighet, rättvisa och jämlikhet - men dina motståndare demoniserar dig ändå. Och ju mer välartikulerad du är, desto mer hatar de dig.

När du har brutit en människas matris, då vill hon korrigera dig - istället för att korrigera sin matris. De invanda tankebanor som människor har lagt sig till med genom arv, miljö och fostran är så fantastiskt sega, de kategorier av "ont" och "gott", de ord och hela diskurser som utgör grunden för värderingar och val av fiende eller vän, är så oändligt djupt etsade i människors medvetanden och så benhårt styrda av ett fasansfullt och avgrundsdjupt behov av inre trygghet, att hjärnorna förblindas för sin egen oanständighet, sin egen bristande empati och sin egen ohederlighet. Om du vill fortsätta ditt upplysningsarbete, så ha tålamod med detta och hoppas aldrig på någon hastig ändring eller några lyckliga slut. Det finns inga slut ändå: Allting fortsätter.

Postat den: 2007-05-20 21:11
Allt skrivet av Tobias Struck/Frihetsguiden på nätet, utom det som nu ligger på bloggen, är ett avancerat internet-trollande, som pågick som mest intensivt 2006-2008 och eldades på av ett onormalt starkt självhävdelsebehov.

Okänd
Vad har vår nya jesus att säga då?
som är lika revolutinärt som det jesus sade för 2000 år sedan...

rent konkret och inget flum

vad har du att förmedla

Postat den: 2007-05-20 22:10

Registrerade sig:
Maggot. Från det första inlägget:

"Det är i detta hemliga arv som vi måste söka för att finna vägen framåt. Varför? För där finns hemligheten om människans djupaste verklighet och potential, där finns kunskapen om jaget som en evig ande och kunskapen om Gud som denna andes högsta tillstånd av kärlek och upplysning. Och där finns kunskapen om att ditt öde ligger i dina händer, att du inte skall knäppa dem och huka inför en inbillad nåd. 18.000 afrikanska barn dör varje dygn, trots att deras mödrar ber till din Gud! Nej, du skall ta hammaren i din hand och bygga huset själv! Och där finns kunskapen om män och kvinnors jämställdhet, om homosexualitetens naturlighet för de homosexuella, om att solidaritet måste vara fri för att kallas solidaritet, om att anden är en outsläcklig och underbar källa till hälsa och glädje, om att vi kan skapa Himmelriket här på jorden mellan oss om vi bara väljer rätt ledare och rätt gemenskap. Att det kan krävas offer, men att det vi vinner genom dessa offer är större! Att det är fel att angripa andra med våld, stölder och bedrägerier men att det är rätt att försvara sig, söka sin frihet och lycka och hänge sig åt det sinnliga! Att det kan finnas kärlek och tröst till den som är lojal och solidarisk med sin grupp före andras, att det är naturligt att prioritera och inte alls ont, att vi behöver samlas och sjunga och dansa och studera och skapa och sälja och ge del av vinsten till vår gemenskap och hjälpa varandra! Inte sitta hemma och fortsätta vara beroende av bidrag eller en orättvis arbetsgivare eller partner i den oupplysta själens tystnad och kyla, tröstade endast av storkapitalets sprit, godis, tobak och droger - som det suger ut råvarorna till via sina monopol i den fattiga världen, samtidigt som deras söner och döttrar i den ideella sektorn ger dem alibin och får dig att tro att du är en god människa som ger dem 100 kronor i månaden, trots att det är rivna handelshinder och skuldavskrivningar som den fattiga världen behöver mest av allt från väst! Satsa dina pengar på en värdegrundad gemenskap inom ditt eget land istället och förändra världspolitiken inifrån det folk som du tillhör."

Postat den: 2007-05-20 22:36

Okänd
Citat:

Frihetsguiden wrote:

Det är i detta hemliga arv som vi måste söka för att finna vägen framåt. Varför? För där finns hemligheten om människans djupaste verklighet och potential, där finns kunskapen om jaget som en evig ande och kunskapen om Gud som denna andes högsta tillstånd av kärlek och upplysning. Och där finns kunskapen om att ditt öde ligger i dina händer, att du inte skall knäppa dem och huka inför en inbillad nåd.

Jag är inte intresserad av kvalifeserat svamel....
Hur ska jag få kontakt med denna "hemliga kunskap" rent konkret
Någon bok jag bör läsa?

Citat:

18.000 afrikanska barn dör varje dygn, trots att deras mödrar ber till din Gud! Nej, du skall ta hammaren i din hand och bygga huset själv! Och där finns kunskapen om män och kvinnors jämställdhet, om homosexualitetens naturlighet för de homosexuella, om att solidaritet måste vara fri för att kallas solidaritet, om att anden är en outsläcklig och underbar källa till hälsa och glädje, om att vi kan skapa Himmelriket här på jorden mellan oss om vi bara väljer rätt ledare och rätt gemenskap. Att det kan krävas offer, men att det vi vinner genom dessa offer är större!

18000 afrikasna barn dör varje dag ja
och i sverige sker rån och våldtäcker varje dag
sen att solidaritet inte kan vara påtvingar är ju inget nytt till och med mona salin har ju sagt "det är vackert att betala skatt"
att hon sedan skattefuskar och är hos kronofogden är en annan femma....

Citat:

Att det är fel att angripa andra med våld, stölder och bedrägerier men att det är rätt att försvara sig, söka sin frihet och lycka och hänge sig åt det sinnliga!

Detta är inget nytt det säger såväl mohamed som jesus och buddha

Citat:

Att det kan finnas kärlek och tröst till den som är lojal och solidarisk med sin grupp före andras, att det är naturligt att prioritera och inte alls ont, att vi behöver samlas och sjunga och dansa och studera och skapa och sälja och ge del av vinsten till vår gemenskap och hjälpa varandra! Inte sitta hemma och fortsätta vara beroende av bidrag eller en orättvis arbetsgivare eller partner i den oupplysta själens tystnad och kyla, tröstade endast av storkapitalets sprit, godis, tobak och droger - som det suger ut råvarorna till via sina monopol i den fattiga världen,

Jovars men når vi hit genom att följa dig?
vi måste ju ha mer info

Citat:

samtidigt som deras söner och döttrar i den ideella sektorn ger dem alibin och får dig att tro att du är en god människa som ger dem 100 kronor i månaden, trots att det är rivna handelshinder och skuldavskrivningar som den fattiga världen behöver mest av allt från väst! Satsa dina pengar på en värdegrundad gemenskap inom ditt eget land istället och förändra världspolitiken inifrån det folk som du tillhör."

Är den vita manen satt i skuld tycker du?

Postat den: 2007-05-20 22:46

Okänd
Sedan så tycker jag du låter precis som Ulf Ekman fast han pratar om en gud
men det är samma tongångar

Postat den: 2007-05-20 22:48

Registrerade sig:
2007-04-01 01:54
Citat:
frihetsguiden:
Den respons som ett ihärdigt offentligt upprepande av kontroversiella åsikter skapar, ger med tiden en känsla av att människors mest vanliga själstillstånd är robotlikt. Det är inte så mycket vad du uttrycker för slags mening som människor reagerar med robotlika attacker mot. Du kan själv vara passionerat övertygad om att du brinner för en god sak, för anständighet, mänsklig värdighet, rättvisa och jämlikhet - men dina motståndare demoniserar dig ändå. Och ju mer välartikulerad du är, desto mer hatar de dig.

När du har brutit en människas matris, då vill hon korrigera dig - istället för att korrigera sin matris. De invanda tankebanor som människor har lagt sig till med genom arv, miljö och fostran är så fantastiskt sega, de kategorier av "ont" och "gott", de ord och hela diskurser som utgör grunden för värderingar och val av fiende eller vän, är så oändligt djupt etsade i människors medvetanden och så benhårt styrda av ett fasansfullt och avgrundsdjupt behov av inre trygghet, att hjärnorna förblindas för sin egen oanständighet, sin egen bristande empati och sin egen ohederlighet. Om du vill fortsätta ditt upplysningsarbete, så ha tålamod med detta och hoppas aldrig på någon hastig ändring eller några lyckliga slut. Det finns inga slut ändå: Allting fortsätter.

Jag vet inte riktigt vem du är och dina ord verkar ha ett innehåll. Men mest påminner de om ordkombinationer jag hört sägas för att manipulera förvirrade New Agebrudar! Är du helt säker på att det inte är sängkamrater du söker?

Postat den: 2007-05-20 22:49

Registrerade sig:
2006-06-03 18:03
Från >>> Särskrivning <<< borde bötfällas
Citat:

Frihetsguiden wrote:

Apropå "etsat" då - om du inte kan hitta Sanningen, det som är din ursprungliga natur, inetsat... då är du en ordrobot. Man få r göra åtskillnad på ursprunglig inetsning, sanningen - och det som en degenerering har mefdört att det blir återspeglingar i det yttre med sådant du kallar "...invanda tankebanor som människor har lagt sig till med genom arv, miljö och fostran är så fantastiskt sega, de kategorier av "ont" och "gott",..." - ont och gott ska relateras till universums/vår inre natur/egenskap - det är hela poängen, bara det som allting går ut på - det är det med ont/gott - det vägs/relateras mot det - och det är det som man genom historien säger ska komma vid denna tid - armageddon, den sista ödeläggelsen, sluttiden, slutdharmatiden, ragnarök osv osv - i kosmos så pågår det - det är som jag fattar det just det som vi ser utåt nu - där forskare kliar sina huvuden... saker de spanar på försvinner, annat skiftar positioner mm - hyschhysch... de säger också att de nu upptäckt att utvidgningshastigheten i kosmos accelererar... vad innebär det...? Det är det som når centrum snart, detta tidsrum, samsara, den trefaldiga världen, eller vilket namn man vill använda, det finns många. Det är det med maya + mycket annat, som gett oss hints genom historien om detta som det som är denna speciella tid - så är det... vake up

Postat den: 2007-05-20 22:57

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Registrerade sig:
2006-06-03 18:03
Från >>> Särskrivning <<< borde bötfällas
ofrihetsguiden - satsa på att bli av med implantaten mm och exorsism... eller något...

Open in new window

Postat den: 2007-05-20 23:21

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Registrerade sig:
2005-02-24 19:37
Finns ju onekligen en del vettiga poänger i det du säger Frihetsguiden men personligen tror jag att en upplyst människa aldrig skulle definiera sig själv som upplyst och knappast heller ha något större intresse av att vara andras ledare, än mindre kalla sig den nya tidens ledare.

Den vise vet att han/hon egentligen inte vet så mycket och att den ödmjukhet som följer med det leder till den öppenhet i sinnet som gör att vi kan åter förenas med den gudomliga intelligens som genomsyrar allting i universum.

En klok man sa en gång följande:

”Om du möter någon som säger: - Kom till mig så ska du få veta sanningen, så vet du att det är en charlatan. Om du däremot möter någon som säger: - Jag letar efter sanningen och tror mig ha funnit en del av den, stanna upp och lyssna för där kan du kanske finna pärlor.”

Postat den: 2007-05-20 23:21

Registrerade sig:
Maggot.

Ingen bok. Bara meditera över modern sefiroth och göra egosolen: http://www.frihetsguiden.com/kurser.html

Sedan kommer upplysningen gradvis.

Skatt är inte frivilligt - bara för de som röstar för det. Äkta solidaritet är helt frivillig. Att kalla skatt solidaritet är en språkförbistring.

Jesus ansåg att det bästa är att "vända andra kinden till" och förlåta fiender. Det är inte att försvara sig. Muhammed ansåg på slutet av sitt författarskap att det är OK att angripa "otrogna" - bara för att de är "otrogna" (alltså icke-muslimer). Det är inte att ge frid så länge frid lämnas. Dessutom demoniserar båda sex. Det gör inte vi.

Den gemenskap som du skall sälla dig till kallas Frihetsguiden.

Du skall inte följa mig, du skall följa modern sefiroth. Jag är en ledare i meningen att jag går före och tar det största ansvaret för Frihetsguiden.

Den vita rasen, om vi nu skall tala om en sådan, har ingen kollektiv skuld. Varje individ har ansvar för sina egna handlingar. Dessutom har inte den vita rasen varit blodigare än någon annan. Det är bara som vissa tänker sig. Och jag tror inte heller på "arvsynd".

Postat den: 2007-05-20 23:26

Registrerade sig:
Lightsaber. Jag har inte tid att vara ödmjuk och märkvärdig och gå runt i en klänning. Tror du att det är ett nöje att lansera sig själv som jag gör och få hot och förolämpningar kastade på sig varje dag? Jag gör det för att det är ett effektivt sätt att samla en värdegemenskap. Och Europa behöver Frihetsguiden.

Postat den: 2007-05-20 23:29

Registrerade sig:
2005-02-24 19:37
Citat:

Frihetsguiden wrote:
Lightsaber. Jag har inte tid att vara ödmjuk och märkvärdig och gå runt i en klänning. Tror du att det är ett nöje att lansera sig själv som jag gör och få hot och förolämpningar kastade på sig varje dag? Jag gör det för att det är ett effektivt sätt att samla en värdegemenskap. Och Europa behöver Frihetsguiden.

Tja, jag gissar att en upplyst människa varken har tidsnöd eller känner sig nödgad att bära klänning.

Desssutom har jag en känsla av att Frihetsguiden kanske behöver Europa snarare än tvärtom.

Postat den: 2007-05-20 23:33

Okänd
Fick en väldigt mörk känsla av Frihetsguiden...

En sak är säker:
I den NYA TIDEN så kommer det inte att finnas några behov av några ANDLIGA LEDARE överhuvudtaget eftersom vi kommer att lyssna på vår egen intiution, inre vägledning, i allt högre utsträckning.. Tror därför inte att vi kommer att få se några religiösa massrörelser av väckelse. Det är sånt som hörde den gamla tiden till..

Men i sluttiden kommer det däremot att finnas gott om falska profeter.

Postat den: 2007-05-21 10:50

Okänd
Citat:

Lightsaber wrote:
Finns ju onekligen en del vettiga poänger i det du säger Frihetsguiden men personligen tror jag att en upplyst människa aldrig skulle definiera sig själv som upplyst och knappast heller ha något större intresse av att vara andras ledare, än mindre kalla sig den nya tidens ledare.

Den vise vet att han/hon egentligen inte vet så mycket och att den ödmjukhet som följer med det leder till den öppenhet i sinnet som gör att vi kan åter förenas med den gudomliga intelligens som genomsyrar allting i universum.

En klok man sa en gång följande:

”Om du möter någon som säger: - Kom till mig så ska du få veta sanningen, så vet du att det är en charlatan. Om du däremot möter någon som säger: - Jag letar efter sanningen och tror mig ha funnit en del av den, stanna upp och lyssna för där kan du kanske finna pärlor.”

Lighsaber vi kanske talar mer samma språk
kan du förklara rent konkret vad man ska göra eller läsa eller tänka..

jag hör bara en massa fina ord och en del tyckte ju "andres" sade en del kloka saker oxå

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... amp;order=ASC&start=0

Postat den: 2007-05-21 12:21

Okänd
Citat:

Frihetsguiden wrote:
Maggot.

Ingen bok. Bara meditera över modern sefiroth och göra egosolen: http://www.frihetsguiden.com/kurser.html

Sedan kommer upplysningen gradvis.

Skatt är inte frivilligt - bara för de som röstar för det. Äkta solidaritet är helt frivillig. Att kalla skatt solidaritet är en språkförbistring.
".

Varför tar en andlig ledare som du 250kr i betalt för dina kurser om jag inte minns fel så predikade jesus och buddha helt gratis och hans lärjungar stälde senare upp gratis även dom?
Kan du mäta dig med jesus anser du?
Är meditera det enda jag ska göra ?

Citat:

Jesus ansåg att det bästa är att "vända andra kinden till" och förlåta fiender. Det är inte att försvara sig. Muhammed ansåg på slutet av sitt författarskap att det är OK att angripa "otrogna" - bara för att de är "otrogna" (alltså icke-muslimer). Det är inte att ge frid så länge frid lämnas. Dessutom demoniserar båda sex. Det gör inte vi.
".

Jo visst med biblen säger ju även emot sig själv ett flertal gånger och i koranen snackas det ju hela tiden om försvar,jihad och straff så....

Citat:

Den gemenskap som du skall sälla dig till kallas Frihetsguiden.

Du skall inte följa mig, du skall följa modern sefiroth. Jag är en ledare i meningen att jag går före och tar det största ansvaret för Frihetsguiden.
".

Hur många har gått på dina kurser och hur många fortsätter om jag får fråga

sedan har du inga texter eller ljudfiler att lägga ut så man får en anning om vad man ska betala 250kr till
för att meditera låter lite dyrt det kan jag göra själv...

Postat den: 2007-05-21 12:27

Okänd
Citat:

Frihetsguiden wrote:

Sedan undrar jag om frimureriets ritualer och liknande oxå är upplysande och gör dig till en bättre människa?

Ligga i likkistor osv?

Postat den: 2007-05-21 12:29

Okänd
Citat:

raybeam wrote:
Men i sluttiden kommer det däremot att finnas gott om falska profeter.

YES!

Postat den: 2007-05-21 12:30

Okänd
Du igen.

Jag vet vad du borde göra (för jag vet att du finns inte långt från mig)

Under Göteborgskalaset, när det är, ställ dig med högtalare och mikrofon centralt på Avenyn.

Gör det. Om du har något att säga. Det är ett tips.

Här har vi en som började sin storartade karriär på det viset. Det slutade i ett hejdundrandes saftkalas!

http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Jones

Postat den: 2007-05-21 12:50

Registrerade sig:
Wikhall. Min rörelse är betydligt mindre hjärnknullande än den antroposofiska rörelsen, som du gillar. Kan du se allt det som Steiner ansåg sig kunna se? Inte? Då får du väl lita på pappa då. Inte så fritt, tycker jag. I Frihetsguiden, så gör alla samma enkla solmeditation och följer samma enkla, liberala etik och ser sina jag som andar. Det är allt. Filosofin och den enskilda upplysningen utvecklas över tid och genom dialog.

Maggot. Min rörelse är ännu väldigt liten. Jag tar ju inget betalt för denna dialogen, eller hur? Tycker du att det är konstigt att vi vill ha gåvor för att kunna finnas i världen? Jesus fick också gåvor, om vi nu skall snacka om Jesus. Så här tror jag om Jesus: Jesus var en andlig lärare bland tusentals i samma region under samma tid. Det som gjorde kristendomen så stor, var Paulus nit och begåvning. Den Jesus Kristus som han skriver om i sina brev, är inte så utförligt beskriven. Evangelierna kom till efter Paulus brev, inom hans sekt. De är propaganda baserad på muntlig tradition inom sekten och Paulus brev till sektens första celler, inte historieböcker.

Berätta vad det är som är så "revolutionärt" med Jesus budskap i evangelierna? Det är ett hopplock av veda, Platon, judendom och zoroastrism. Min religion är också ett hopplock, det är alla religioner. Religioner är bryggor för anden in i världen. Istället för att bara världen skall fylla anden, så fyller anden världen genom ett andligt tänkande om världen.

Du verkar ha en stereotyp bild av andliga lärare, att de är något slags kärringar som lullar om dolda världar och alltid får dig att må "harmoniskt" etc. Nåjden som invigde mig var ett riktigt svin. Men det var det bästa som har hänt mig.

Postat den: 2007-05-21 13:57

Okänd
Om jag inte har fel så fick jesus sina gåvor medans du kräver pengar för att dela med dig av din kunskap...

vad anser du om frimureriets rituelarer soma att ligga i likkistor osv
blir man andligt upplyst och en bättre människa av det?

Postat den: 2007-05-21 14:05

Registrerade sig:
Maggot. Så jag har ett system för gåvorna: De krävs för att jag skall ägna mig åt dig på riktigt. Detta är helt konsekvent med vår hållning: Solidaritet måste gå i två riktningar. Vi är inte kristna hippies.

Invigningarna i Egypten kunde innehålla att du låg tre dygn under jord. Ja, sådana saker kan vara väldigt bra för din andes självmedvetande och för att du skall förstå andens eviga natur, så att du kan bli mer kreativ och ta kontrollen över ditt öde. Det kan också göra dig galen. Det beror på dina förutsättningar. Jag har gjort många extrema saker. Men vi undervisar inte sådana saker. Vi är helt öppna med vad vi gör - och det är bara våra meditationer och vårt umgänge, vår solidaritet och vårt missionerande.

Postat den: 2007-05-21 14:21

(1) 2 3 4 ... 6 »

Registrera dig för att posta

ikoner
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:
Att regelbundet vara jordad anses vara den största hälsoupptäckten i modern tid. Jordning släcker inflammation och återställer kroppens elektriska funktioner till det som är normalt. Detta har en mycket stor effekt på hälsan, både som lindring och som förebyggande åtgärd. Läs boken "Att vara jordad" och besök hemsidan earthingpeople.se för mer information.

Överlista din cancer med alternativa icke-toxiska behandlingar som fungerar!

Ange rabattkoden ”vaken” i meddelandefältet i kassan när du beställer för att få 2% rabatt på alla produkter utom guld och monsterboxar med Liberty Silver mynt.

Annonsorer och reklam 2

Det enda rätta handlar om informationskriget mellan samhällets etablerade röster och röster från oliktänkande samhällskritiker. Boken berättar detaljerat om de metoder som används för att tysta ner tusentals människors tvivel. Den berättar om yttrandefriheten som ger dig rätten att säga din mening i ett samhälle som ser till att ingen kan höra dig.

Vaken.se har cirka 40.000-43.000 unika besökare (IP:n) varje månad.Vill du annonsera på Vaken.se? Läs här!

Creeper MediaCreeper