Vakencorner
Sprida Info på lagligt väg som dom fast tvärt om.
|
||||
---|---|---|---|---|
|
Satt och tänkte kring hur dom hela tiden
manipulerar oss igenom reklam och tv, ja media ja massor med saker konstant och varje dag. Har en tendens att när jag kommer hem till folk att kolla vad dom har för diskmedel, oftast är det yes :) Så jag kom att tänka på vad folk oftast ser på tv det är reklamen, för oftast idag när man ska kolla på något så är det reklam, och det är svårt att kring gå om man kollar på tv. En annan sak med tillfällig reklam som inte återkommer, då funkar det aldrig, kom att tänka på när jag hamnade med i nyhetsändning när jag var på gävle cityfest och sålde mat. Märktes att det inte var den bästa reklamen att ha vid ett tillfälle då dom flesta är i staden och firar. Man märkte då på dom som hade hamnat med i tidningen fick mycket mer besökare, i och med folk på stadsfestivaler går oftast med en tidning i handen med info om vad som händer på festivalen och oftast kollar dom vad för mat som hamnat med, och det genererar kunder på ett mycket bättre sätt att hamna med i tidning vid sådana tillfällen. Kan berätta om Västerås första året jag var ute med företaget så gick det skitsegt första 3 dagarna, men sen så hamnade vi med i en tidningsartikel kring maten på festivalen, sista dagen på grund av den lilla notisen med bra betyget så fick jag mer kunder sista dagen än vad jag hade fått under tre dagar. Kom att tänka på att det bästa sättet att sprida information eller reklam på, är om man är påträngande som dom på samma sätt som dom lika lagligt helt olagligt, är att som att ta ett exempel, Att locka folk till vaken, det bästa sättet skulle vara om man tryckte en A4 med remsor det står tex Vaken.se, eller, tycker du också nåt är galet, besök Vaken.se eller ja det behöver inte stå mycket heller för att skapa en nyfikenhet räcker nog med att det skulle stå vaken.se. Sen klipper man ut dom här remsorna, så kan man ha med sig dom i fickan när man går omkring eller kanske till någon vän som bor i hyreshus så kan man sniska in en sådan remsa i brevlådorna man går förbi, eller om man tagit en fika med vänner så kan man lämna en sån remsa på bordet innan man går.ja finns nog massor man kan hitta på, bara använda kreativiteten. :) (bilar framrutan) Visst det kanske kan kännas som att vara påträngande, men det ända man gör är att locka folk det betyder inte att man tvingar dom till att göra nåt, det är precis så reklam funkar, och det funkar, så man måste använda samma mynt som dom spelar mot oss mot dom. Dom gör ju allt för att synas och det är det folk borde göra sån enkel grej inte ens påfrestande och man gör det för en god sak eller en god tanke. Och bara för man har stoppat en remsa i en brevlåda förut betyder det inte att dom brytt sig om det så nästa gång man går förbi och om man har med sig sånna remsor är det bara att stoppa i en ny :) så funkar ju reklam glöm inte det. En gång funkar aldrig, det måste vara kontinuerligt precis som reklam om man ska locka folk åtminstonde kanske lyckas och få dom att läsa någon artikel, ställa en tankeställare om vad som kanske egentligen pågår bakom den stora illusionen som spelas framför folks ögon. Det är precis sånt dom lyckas med varje dag att folk ska gå efter detta mönster och precis likadant om man vill att nåt litet ska ske så måste man vara lika på och inte luta tillbaka och det är inget tungt att bära på en pappers remsa (Försök ha respekt för dom som har klistrat up ingen reklam.) Vill dom ha info krig så ge dom info krig :) Lagligt med Om det står still i verksamheten om vad ni ska skriva så finns det lite exempel ni kan ta härifrån. http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=AktivismPage Respect
Posted on: 2007/10/23 14:46
|
|||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login