vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Re: Evigt liv och Evig död
Evigt liv och Evig död! Same difference om det inte finns någon död! Varför bekymra sig om döden när det är det enda måste du någonsin kommer att uppleva i levande livet. Allt annat gör du av fri vilja... men döden är ett måste... för att kunna gå vidare.

J

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Evigt liv
Djuren är nog högst medvetna om död. Rädsla känner ju djuren, och rädsla är en varselses medvetande om undvikande av faror som kan skada eller döda en.

Katter exempelvis som är döende, drar sig undan och i många fall försvinner från dess omgivning och familj, för att dö. Detta har jag bevittnat med min gamla katt och även en vän som har aldrig har sett sina katter döda.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Detta skapar en ny frågeställning. Vad tror ni sker efter döden? Föds igen, hamnar i paradiset?

Jag tror att det finns en mening med döden. Ingen organism har evigt liv utan dör tillslut. Och djuren är förmodligen inte medveten om döden, de dör ändå.

Posted on: 2005/11/19 22:19

Anonym
Om livsförlängning:
http://www.transhumanism.se/Trans/Individual/Life/

Någon som vet mer om denna förening? Vad är deras syfte?
http://www.transhumanism.se

Re: Evigt liv enligt Bibeln

See User information
Ett ställe som jag hittade är Johannes 11:25, 26 "Då sade Jesus till henne: 'Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör, och den som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö. '"

Jesus säger oxå i bergspredikan "Lyckliga är de som är milda till sinnes, eftersom de ska ärva jorden." (Matteus 5:5)

Även Psalmisten talar om detta i Psalm 37:29 "Det är de rättfärdiga som kommer att besitta jorden, och de kommer att bo för evigt på den."

Sen nämns det ju i Romarna 5:12 anledningan till att människor dör. "Genom en enda människa kom synden in i världen, och genom synden döden, och så nådde döden alla människor därför att de alla syndade."
Fast det var kanske lite "off topic".

Ja, det finns ju eg. mycket mer.. men det här var lite grand iaf.

Posted on: 2005/4/8 10:08

Anonym
Jag gjorde ett vetenskapligt test, från en bok om antiåldrande, som ska visa hur gammal man kan bli. Enligt testet, med min nuvarande levnadsstil, så kommer jag bli cirka 156 år gammal! Även inom vetenskapen tillåter man att levaevighetsprincipen är fullt möjlig. Och använder man esoterisk kunskap tror jag man kan gå mycket långt i livsförlängning.

Anonym
Re: Evigt liv enligt Bibeln
Ja, jag känner till detta med Bibeln. Undrar hur det står helt korrekt i boken om man ska citera den?

Evigt liv enligt Bibeln

See User information
I Bibeln står det om att en del människor aldrig kommer dö.. alltså, de ska inte till himlen, utan leva för evigt på jorden.
Detta är något som de flesta kyrkor har "missat", vilket är synd.

Posted on: 2005/4/6 14:39

Anonym
Jag planerar inom en snar framtid att bygga en enklare pyramid (endast ram) över min säng, för att sova i den så kallade pyramideffekten. Vi vet ju att organiska saker som utsätts för energin i pyramiden aldrig ruttnar, utan mumifieras (konserveras). Detta tror jag, förutom andliga fördelar, kan vara fördelaktigt för den eviga kroppen.

See User information
Tjabba, KORRE! Kul att du kom hit och snackade lite - har du varit här länge - jag har nämligen "strulat" en liten tid, så jag har inte varit inne på detta här forumet - på flera dagar...

Nu är det ju det här, detta med "evigt liv" - Jag vill ju mena att det inte alltid har med det sk. fysiska livet att göra - samtidigt, som jag vet att vissa människor, faktiskt - som av någon anledning får tillfälle att förlänga sina arbetsuppgifter här på jorden - faktum kan leva jäkligt länge - Men, som sagt - det är ju inte detta - som det "handlar" om - utan, detta att människan blir såpass medveten att hon förstår att hon verkligen, har ett evigt liv - detta - som vi alla egentligen faktiskt har - det är då som man medvetet "känner" att man har detta sk. eviga liv... Ungfär, så ser jag då på detta...

Sedan, det där med den fysiska "tekniken" att kunna påverka vissa felkopplingar i våra kommunicationer med/av våra informations-celler, som jag kallr dessa för - för jag anser att alla atomer-byggstenar - egentligen inget annat är än "information" av något slag...

När jag var ung - så ägde både min "äkta hälft" och jag, var sitt magnetarmband - jag tappade mitt en dag - och blev i "mitt fall" -jäkligt "rädd" - Så jag kände mig tvungen att "gama" till mig min frus armband - så det var antagligen inte så bra för mig, denn terapi - för som jag såg det så gjorde detta att jag blev beroende av det "där", så jag slängde den senare...

Jag minns även att när jag bevistade ett teosofiskt årsmöte på Slagsta slott utanför Stockholm - Em mängd spännande, intressanta människor - plus faktiskt en äldre herre som hade ett magnatband runt skallen hela dagarna och han hade då haft det en längre period - men han berättade aldrig hur och om det var liksom effektivt - eller nått sånt...

Men någon måtta skall det väl ändå vara - Visst jag har väl också experiementerat och så...
Bland annat, så hade jag tillverkat en liten pyramid i metall, som jag hade efter väderstrecken, på mitt huvud när jag mediterade - (TM) Men jag vet inte om "det" fungerade...

Men jag vill också mena att jag har - kanhända "fick" en jäkla intuition eller vad det nu är - kanhända det bara är fantasier - som jag visserligen hade redan i min barndom - men som tycks "öka" ju äldre jag blir - men mina fantasier har faktiskt många gånger prickat rätt... När jag "känner" att jag tycker något är intressant - på så och så sätt - så har det många gånger en viss sanningshalt - vad jag menar beror "detta" på - att jag kanhända råkar - "tjyläsa" i detta fenomen som kallas för >GUDS BOK< - Där allting är, liksom "uppskrivet" - i den bemärkelsen att allt som har hänt och allt som är "på gång" - iockmed att människor sitter och tänker "på något"...

Allt detta kan man antagligen på sätt och vis "komma åt"...

Så det är bara att fortsätta och fantisera, antagligen...

Men jag skulle nog bli jävligt skeptiskt om jag började höra "röster" - Då är det nog något "lurt" på gång - det finns så mycket skit som talar för detta...

Ok! Hälsar SHYGETS /Fasco da Lama...

Posted on: 2005/4/3 23:47

Anonym
Kan inte säga att ringarna ger dig evigt liv, men kan mycket väl vara till bra hjälp. Eftersom den grundläggande faktorn enligt mig til evigt liv, ligger ju i din inställning. Medvetandet är vad jag anser, en av de kraftigaste energierna som finns. Och om man utnyttjar detta, omvandlar man sin tankeställning från att det är "naturligt att dö, och vi alla kommer det" till "jag kommer leva evigt och vara evigt frisk". Det är ju allmänt känt hur vi mentalt kan framkalla sjukdomar genom att stressa mentalt och tänka negativt. Om man kan det, vad kan man då inte göra med sin kropp?

Angående ringarna så kan de fungera som en motivator, att tänka "jag kommer leva evigt med dessa ringar", vilket jag tror är en fördel. Och magnetterapi är ju känt för dess helande egenskaper.

Mina egna erfarenheter är att första gången jag testade, kände jag mig anfådd och hade svagt hjärtrus. Detta avtog efter en stund, men var mycket intressant. Orsaken till att jag inte känner detta längre, är att kroppen är nu van vid ringarna. Jag lider utav kronisk handledsinflammation, men den dämpades kraftigt när jag började använda ringarna, säkerligen med 80-90% förbättring.

Och använd helst neodymmagneter för effekt, då normala inte alltid har bra effekt.

See User information

Tjena,

Jo, jag känner till Alex Chiu och har gjort det i flera år. Jag vet att hans hemsida har en förfärlig design och att många tycker han verkar dum, men jag bryr mig inte. Jag vill testa allt. Vi har ju inte "råd" att instinktivt avfärda olika fenomen, för det är ju trots allt våra liv som står på spel.

Jag har använt magnetringar såsom Alex Chiu beskriver, men jag kände ingenting av dem. Jag planerade faktiskt att köpa neodym-magneter och göra egna ringar och testa dem i några år. Men sedan hände en sak: jag kom i kontakt med min intuition. Efter att ha besökt en kinesiolog insåg jag att vi kan få svar på allting genom vår intuition. I början använde jag klassiskt kinesiologiskt vis för att få svar på frågor. Min syster hjälpte mig att kontrollera hur styrkan i mina armmuskler varierade beroende på ifall svaret var ja eller nej. Sedan lärde jag mig använda en pendel. Numera lyssnar jag till intuitionen direkt i mitt hjärta.
Jag frågade min intuition om Alex Chius magnetringar verkligen kan stoppa mitt åldrande, och svaret jag fick var NEJ. Detta var faktiskt inte vad jag hade förväntat mig, för jag ville egentligen att magnetringarna ska fungera.
Däremot vill jag inte påstå att ringarna skulle vara verkningslösa på dig. Du får gärna berätta om du upplevt någonting positivt av dem.

Jag har vidare med min intuition tagit på lite mer om hur vi bör gå till väga. Först fick jag kolla om det är tillåtet att stoppa åldrandet. Orsaken är att fysisk odödlighet är en aning tabu-belagt inom vissa religioner. Exempelvis kristendomens väg är att man måste dö först innan man kommer till himmelen. Efter att jag kollat detta kunde jag äntligen göra mig av med min skuldkännsla.
En viktig sak som min intuition har lärt mig är att vi aldrig kan stoppa åldrandet genom att använda teknologi som bara manipulerar denna dimension. Att manipulera den genetiska koden så att cellerna kan dela sig obegränsat kan alltså inte stoppa vårt åldrande helt och hållet.

Det där med häxorna är intressant

Posted on: 2005/4/3 21:25

Anonym
Lite historia. Som vi vet så brände man ju människor (häxor, magiker etc.) under medeltiden för deras esoteriska kunskap, vilket vi på vaken.se förstår, men inte den breda allmänheten. Ska nämna en annan trolig orsak till att man döda dessa häxor. Vittnesberättelser av dödandet av dessa människor, vittnar om hur förvånansvärt unga dessa häxor såg ut att vara, då deras kända jordliga ålder var långt mycket äldre än vad som skulle motsvara deras fysiska utseende. Jag tror och andra att dessa häxor var odödliga (i den mån att de aldrig dör av ålderdom), och att det var en av orsakerna till att Illuminati tog död på dem.

Tänk vilken kunskap som skulle annars komma ut till människan? Förstår varför makteliten gjorde allt för att det inte skulle komma ut. Men detta är bara mina egna personliga reflektioner.

Anonym
Jag har tyvärr inte läst igenom artikeln som du länkat, men jag är inne mycket på liknande tankesätt. Linda Goodman tar upp samma tankesätt i sin bok "Star Signs" (www.adlibris.se) om hur man rent mentalt ställer in sig på att leva evigt. Tyvärr dog hon i diabetes(!) men jag tror det finns mycket värdefull information i hennes böcker.

Annars att jobba rent mentalt på att ställa in sig på att man ska leva evigt liv, så använder jag mig utav magnetterapi, samma mekanikprincip som en uppfinnare vid namn Alex Chiu har skapat. Han kallar den för "Immortality device". Mer info om hur man tillverkar och användarberättelser finns på www.alexchiu.com Låt inte avskräckas av den fruktansvärda designen och röran, det finns matnyttig info där.

Som sagt, det finns vääääldigt mycket kring detta ämne, bara och söka på Internet. :)

See User information

Tjena A,

har du några intressanta erfarenheter att berätta angående ditt sökande efter evigt liv?

På sidan "Pheonix of Immortality" får jag intrycket att "Praise, Love Thanksgiving" är en central grej. Sedan jag började praktisera detta, i synnerhet Praise, har jag mått bättre och varit mer energisk. Det är faktiskt ganska logiskt, eftersom att vi måste tycka om livet för att kunna leva.
De som är sura och trötta och klagar mycket vill ju på sätt och vis inte uppleva det som stör dem. Med andra ord vill det inte leva det de upplever, så därmed dör de. De får som de vill på sätt och vis.

MVH

Posted on: 2005/4/3 19:40

Anonym
Tack för länk Korre.

See User information

Om jag har förstått det rätt så har vi alla denna förmåga. Jag tror att det är denna förmåga som olika religioner beskriver. Bibeln nämner t.ex. "the holy grail", zigenarna betäcknar detta som "the forbidden rythm", och muslimen söker efter att "segra i Jihad". De flesta personer gör misstaget att tro att dessa "gyllene nycklar" går att söka utanför, medan det i själva verkat handlar om att titta innåt.

Sedan jag lärde mig om min intuition, har jag försökt lyssna till den för att vägleda mig i denna väg till evigt liv. Intuitionen är nog en del av denna "holy grail", eftersom den visar oss sanningen och vägen. Hursomhelst kan följande sida vara intressant att titta på:
http://www.angelfire.com/in4/alchemy2084/

Det viktiga att tänka på när du läser den sidan är att använda intuitionen för att förstå den djupare och sanna meningen bakom orden. Ord kan bara ge en ytlig förståelse om de tolkas bokstavligt.

mvh,
Korre

Posted on: 2005/4/2 0:03

Anonym
Oki doki...

Ian Lungold, min lärare för tillfället, eller mentor får man väl säga. Det finns en Svensk variant på denne herre, han heter Ola och håller till på ioon.net

Ian tar upp ämnet och förklarar i enkel klartext vad Mayakalendern går ut på. Innan man började rota ordentligt i konspirationer och historia passande till Mayakalendern var den mer eller mindre en mystikberusning. I dag kan man efter det den ryska kvinnan (vad hon nu hette ) knäckte Mayakoden titta tillbaka och se att Kalenderns profesior stämmer till 100%... Så vad framtiden döljer är inte mycket om man följer denna kalender. Har den prickat rätt på ALLT i 16,4 miljarder år så tror jag att den håller måttet fram till 2012 också.

Stewart Swerdlow, ännu mer intressant, fast på ett lite annorlunda vis. Jag höjer flaggan i topp för denne mans intelligens. Han är en av dom få vad jag vet som har ett program som avprogramerar människor i från det moderna samhället. Innan jag började så löd jag en annan herres råd, börja i rätt ände så går det nog bra skall Du se. Och det gjorde jag, slängde bort alla klockor i en månad. Tro mig, programeringen sitter djupt. Tankegångar som vi har i huvudet, eller systemtänkandet sitter djupt. I dag så har jag kommit en bit på vägen, t.ex. så relaterar jag ingenstans så fort ett problem dyker upp, i stort sett alla refererar till något eller någon som kan lösa detta eller som har löst detta, hur gjorde han etc.

Samma sak gäller etiken, den har bara börjat härja i våra hjärnor nu, vi gick in i etikperioden 4 januari 1999. Det var då venus passerade mellan Solen och Tellus, varje gång detta händer strålas vi med energi/frekvenser som är annorlunda. Jag förmodar att vi alla skall se Ian Lungolds föredrag innan vi fortsätter, det är en lära för sig som är bortglömd och mer viktig än något annat.

Jag skall se till att micro får upp den här i morgon. m inte kan ni hoppa in i min ftp o prova ladda ner den. Strular det, släng iväg ett mail cnode@comhem.se

Hare gott folk...

Anonym
Belyser David Icke detta? Måste i så fall vara hans senaste bok? Har den hemma, men inte orkat läsa....Så vitt jag vet så har väl Icke snott mycket av "sina" idéer från Holographic Universe av Michael Talbot som behandlar hologram och kvantfysik.

Stewart Swerdlow och Ian Lungold - berätta lite om dessa herrar. :)

Anonym
Hmm, viktiga tankar, och visst, hollywood är en relativt effektiv programerings metod. Bra är dock att dom börjar ändra skepnad.

Detta ämne är helt och hållet David Icke och Ian Lungold samt Stewart Swerdlow som håller i... Icke och Lungold är enkla att få tag på, värre är det med Stewart...

Anonym
Evigt liv
Jag är mycket intresserad utav livsförlängning och skulle vara kul om ni kunde vetliera era åsikter kring detta.

Själv tror jag inte på döden. Jag tror döden är framkallad av oss själva, då vi varje dag matar vårt medvetenade att vi ska dö. Jag tror att det är tanken, en skapad tanke, som dödar oss. Inte det biologiska.

Tänk på hur eliten matar oss med döden i varje Hollywoodfilm som görs. Är det verkligen ett behov att belysa döden i varje film som görs? Detta tror jag fungerar som hjärntvätt, då vi ska programmeras in i det sista, tills vi blir så övertygade att vi slutligen dör.

Jag intresserar mig både för det filosofiska, metafysiska, kvantfysiska, vetenskapliga, alternativa idéerna om evigt liv. Vilka är era?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper