vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Se även SIEMs månadsmagasin

See User information

Posted on: 2006/6/30 14:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Experiment med micrat vatten
De enda isdubbar man behöver den här årstiden är väl till iskuberna i drickat!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Sune!
Om du mår prima är det bara att lyckönska dig till mer framgång och lycka i livet!

Så kan det låta när jaxtone sjunker bort ner i vaken medans Sune klarade sig finfint...för han hade isdubbar.

Anonym
Sune!

Om du mår prima är det bara att lyckönska dig till mer framgång och lycka i livet!

Anonym
klart att det inte stämmer, ni somatiserar, mikrovågor är HELT ofarligt har vetenskapen härmed förkunnat, det ät till o med nyttigt för människor och djur, jag vattnar mina växter med micrat vatten dagligen och de mår prima!

Likartat experiment med micrat vatten och rädisor

See User information
Ur Gunnar Lindgrens senaste nyhetsbrev (som inte hade nån direktlänk):

4. Mikrovågsugn och döda växter

I mitt förra brev berättade jag att växter inte mår bra av vatten som kokats i en mikrovågsugn, medan vanligt kokat vatten är fullgott att vattna med. En läsare, Sten Sture Skaldeman, gjorde om experimentet och skriver:

Hej, Gunnar!

Jag gör ett sådant experiment som du efterlyste. Klistrar in mina

erfarenheter så här långt.

/SSS

(Plantering skedde mitt på dagen, tisdagen den 25 april)

Odling av rädisor i mikrat vatten

Jag har gjort i ordning tre krukor och tre vattenflaskor. Nytt mikrat vatten, gammalt mikrat vatten och vanligt kokt vatten. Den första krukan kommer att få nymikrat vatten varje dag. De står brevid varandra och får lika mycket ljus.

I varje kruka har jag planterat ett dussin rädisfrön. Rädisor är snabba och härdiga. Fröna är ur en gammal påse, men förhoppningsvis gror de.

Min gissning är att samtliga odlingar kommer att fungera. Det finns jäklar i mig ingenting som kan ta kål på rädisor, under förutsättning att de får vatten och ljus. Skulle de mikrade odlingarna utvecklas dåligt så kommer jag tveklöst att slänga mikron.

./.

Rapport 1, 27 april:

Ca två dygn efter plantering börjar de första groddarna visa sig i en av de tre krukorna. Det råkar vara den kruka som vattnats med vanligt kokt vatten. Naturligtvis kan det bero på att de fröna råkade ligga en millimeter närmare ytan, även om jag försökte plantera allting identiskt.

./.

Mikrovattningsförsöket, rapport 2, 29 april

Fyra dygn efter plantering har den nymikrade krukan utvecklats i kapp med den som får vanligt vatten. Bägge har ett halvdussin groddar. Krukan som får gammalt mikrat vatten har enbart två groddar. Men det tar väl ett par veckor innan utfallet kan avläsas med större säkerhet.

./.

Mikrovattningsförsöket, rapport 3, 2 maj

Jag hade helst velat rapportera att de mikrovattnade krukorna råkat ut för naturens förbannelse, men det kan jag tyvärr inte göra. En vecka efter plantering utvecklas odlingarna på ett identiskt sätt.

./.

Mikrovattningsförsöket, rapport 4, 30 maj

Drygt en månad efter sådd lever samtliga odlingar, men skillnaden i tillväxt är betydande. Krukan som fått nymikrat vatten har de minsta plantorna, krukan som fått kokt vatten har ungefär dubbelt så stora plantor. Krukan som vattnats med gammalt mikrat vatten ligger ungefär i mitten.

Kommentar:

Jag har flyttat om krukorna då och då för att ge dem likvärdigt med ljus. Jag har vattnat och gallrat vid samma tillfällen. Det finns nu ungefär ett halvdussin plantor i varje kruka. Experimentet fortsätter tills jag tydligt kan se hur de små rotfrukterna utvecklas.

./.

Posted on: 2006/6/25 23:31

See User information
Måste bara säga en sak angående fakta, fakta har aldrig varit någon universiell sanning i något ämne och kommer inte heller att vara det, för just de är fakta, fakta grundar sig på det man vet just i detta nu och de som varit , som sagt vi utveklas som allt annat. Se bara till baka i tiden, fanns mycket då som man sa va fakta men visade sig i framtiden att det inte alls va så. Och vad gäller fakta kommer det alltid att vara så.

Så fakta är inge annat än fakta. Men vad gäller denna snubbe jag pratar om så kan han faktiskt bevisa att när man fryser vattent till en lite liten iskristall så ändrar denna form efter vad den har exponerats för, när iskristallen va i vattne form

Posted on: 2006/5/5 9:55

See User information
Hej och bra StrayLynx!, Jag läste nyss igenom dom senaste inläggen och tänkte tipsa om den dokumentären också . Den är mycket intressant och medvetandevidgande om man säger .

finns att se här....
http://video.google.com/videoplay?doc ... what+the+bleep+do+we+know

om det streamar sakta kan man tycka på paus och vänta tills det buffrat klart innan man kollar ... enjoy

Posted on: 2006/5/5 1:35
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Jag har hört lite olika saker om den där mannen och hans försök. Tydligen har han till och med försökt sälja vatten som varit "helgat" av munkar och liknande.. Om jag inte minns helt fel så är det med lite info om honom och hans experiment i filmen "What the bleep do we know?" -- http://www.imdb.com/title/tt0399877/

Jag har inga belägg och sitter på jobbet så jag hinner inte leta fram någon information om den kritiken jag hört, men tja.. På något vis så är jag rätt säker på att ord har en speciell kraft och som du sa så består vi till stor del av vatten så.. varför inte?

Försök bara inte statera saker som fakta. Precis som killen med microvågstestet, han KAN ju faktiskt påverkat det. Men jag tror på det lika väl som jag tror att NI som testar kanske påverkar ena plantan med telekinetisk/telepsykokenetisk kraft så att den "vissnar" :D

Posted on: 2006/5/4 21:17

Anonym
Har tröttnat

Var ganska duktig några dagar sen vart jag trött på det finns typ inget vatten kvar i glasen ..

Båda plantorna finns kvar och faktiskt så ser det ut som microplantan har tagit sig ... "solen börja värma"

Helt klart så påverkar micron vattnet men hur mycket ?

Mina plantor var lite kraftigare så det kanske inte påverkar så mycket ..

Men använder man vekare plantor så går det fort tror jag ..

Kommer att återuppta exprimentet lite senare ...

Vatten är otroligt vackert "kristallerna" ...

Det verkar finnas ett minne i vattnet "homeopaterna"

Så man undrar ju om man kan kopiera andra saker "vätskor" i vattnet som man kan använda senare när man vill "bensin"

Tänk va utvecklingen går bakåt hela tiden OTROLIGT ! !! Det som är nyhet idag har funnits i typ tusentalsår ...

Man undra ju verkligen vilka vi är ?

En del forskare "upptäkare" typ bara vet allting ,är det nått genetiskt minne var kommer det ifrån ?

Går liksom inte att lära sig att forska "upptäcka" man måste ha det i blodet

See User information
Nej tror verkeligen detta inte är en tillfällighet. vad jag tror, påverkas vattnet av mindre än vad man tror. Vatten påvekas till och med av verbalmisshandel :)

En kille som har gjort massor av tester på vatten och hur det påverkas av olika exponeringar av bilder, musik, plats vattnet befinner sig på etc etc. han heter Masaru Emoto.

Han använder någon sorts teknin så när han sen fruser vattnet till en lite iskristall så visar så bli de olika av olika sorters exponering. tex har vatten utsats för hevymetal musik och verbal misshandel blir den en så ful vatten kristall att det inte ser ut som det. Detta är fakta och jag svammlar inte, jag har två böcker framför mig nu, av denna kille med bilder.

Detta står om Masaru Emot: har med höghastighetskamerans hjälp kykcats fotografera strukturen hos vatten i frysögonblicket och därmed visat hur vattnets förmåga att kristalisera påverkas olika av destruktiva tankar respektive tankar om kärlek och uppskattning.
Vatten från rena källor och vatten som exponerats för kärleksfulla ord bildar vackra, komplexa och färgrika iskristaller. Förorenat vatten och vatten som exponerats för negativa tankar bildar ofullständiga och asymetriska kristaller med dämpande färger.
Slutsatsen av denna forskning skapar en ny medvetenhet om hur vi kan påverka vår planet och vår egen hälsa på ett positivt sätt,

Vi människor består ju trotts allt av 65-70 procent med vatten.

Posted on: 2006/5/4 11:01

See User information
Den microvattnade plantan har stannat i växten. Den andra plantan har fått massor med nya gröna blad och växer så det knakar. Tillfällighet? Svårt att säga. Någon annan som testat?

Posted on: 2006/5/4 8:55

See User information
jaha hur går det börja vara himla nyfiken.

Posted on: 2006/5/3 19:44

See User information
Mitt försök är med gamla plantor och det jag kan se så här långt är att den plantan som är vattnad med icke micrat vatten har nya blad men det har inte den som är vattnad med micrat vatten. Vi får se hur det utvecklar sig.

Posted on: 2006/4/27 20:22

Anonym
Quote:

silverboy skrev:
Har kokat vattnet hos det andra blomman ..!

Har försökt att hitta fel på microplantan idag ser ut som igår "tror jag" kan vara en aning slappare ?

det var märkbar skillnad den var matt till ytan redan dagen efter men eftersom ingen såg om det var så i början så är det svårt att dra några slutsatser ,

men tittar man på orgbilderna från nätet så ser man att plantan är mattare ...

tycker typ att det ser likadant ut "kan vara lite slappare.

" bladen känns väldigt slappa ingen spenst ...

Anonym
Har kokat vattnet hos det andra blomman ..!

Har försökt att hitta fel på microplantan idag ser ut som igår "tror jag" kan vara en aning slappare ?

det var märkbar skillnad den var matt till ytan redan dagen efter men eftersom ingen såg om det var så i början så är det svårt att dra några slutsatser ,

men tittar man på orgbilderna från nätet så ser man att plantan är mattare ...

Anonym
Quote:
Men en intressant sak som jag såg med microvattnet var att det fanns typ inget syre i det

För när jag tittade på det glasen så såg man bubblor i vanliga vattnet men inte i microvattnet "helt dött kanske"

Du borde ha kokat det andra vattnet i kastrull t.ex..

Som du påpekar så försvinner luft/syre ur vattnet när man kokar det och som du utformat experimentet kan man inte utesluta att det är detta som har haft en negativ effekt på plantan.

Du bör behandla vattnet exakt likadant förutom uppvärmningsmetod. Dvs låt koka ungefär lika lång tid etc.

Quote:
Men tjejen sa att Microplantan var dålig den va blek typ som man ätit nått dåligt

Vad menar du med detta egentligen?
Var det en objektiv mätbar skillnad, eller var det bara nåt som hon "tyckte"?

See User information
kul att höra, ge mer feedback, eftersom tack

Posted on: 2006/4/25 22:44

Anonym
alltså ..

jag har tagit 2st skott ....

Ett skott var väldigt dåligt , och för att ge micron lite chans så stoppa jag det dåliga i vanligt vatten . Microplantan var jättefin ... Dom ligger i ett varsit glas (snapsglas) ena lite ovalt det andra gammalt vanligt standart snapsglas.

Jag micrade vattnet i 5min ca en halv liter lät det svalna ...

Igår såg dom typ lika ut "jag ser inte sånt här så bra "

Men tjejen sa att Microplantan var dålig den va blek typ som man ätit nått dåligt

Blir intressant tror knappt att man behöver plantera dom ...

Kommer att gör det 3ggr oavsett för att säkerställa det hela ..

Som tjejen sa att skott dör inte mycket ovanligt !

Men en intressant sak som jag såg med microvattnet var att det fanns typ inget syre i det

För när jag tittade på det glasen så såg man bubblor i vanliga vattnet men inte i microvattnet "helt dött kanske"

Ska bli kul att se ...

undrar vad som händer om man vattnar stora blommor med micron ?

Tar nog lång tid isåfall några månader säkert "om det händer nått"

jag har fotat det hela varje morgon ...

Anonym
Quote:

silverboy skrev:
Tja ..

har provat 3dgr micorvatten har lagt det endast i vatten som man brukar göra när man tar skott ...

Microvattenplantan har tappat färgen ser väldigt blek ut ..

Så nått börjar hända !

Hörde med tjejen om skott brukar dö

Hon sa att det typ aldrig händer

Vad har hänt med referensplantan?
Har du behandlat microplantan och referensplantan exakt lika bortsätt från vattentypen?

Anonym
Tja ..

har provat 3dgr micorvatten har lagt det endast i vatten som man brukar göra när man tar skott ...

Microvattenplantan har tappat färgen ser väldigt blek ut ..

Så nått börjar hända !

Hörde med tjejen om skott brukar dö

Hon sa att det typ aldrig händer

Anonym
Quote:

Skywatcher skrev:
Skall prova detta och se om det stämmer

http://rense.com/general70/microwaved.htm

Hur har det gått med dina plantor än så länge då?

See User information
här är två länkar som innehåller ämnet Microvågsungnar som tar upp att det är skadligt att använda microvågsungnar.

Ps, i länkarna ska det finnas mera länkar som tar upp problemen med micrad mat och microvågsungnar.

http://www.alternativmixen.com/miljo.htm#MIKROV%C5GSUGNEN

http://www.mercola.com/2003/nov/5/microwave_food.htm

Posted on: 2006/4/18 11:46

See User information
Mat som värms i microvågsugn "dör", alla enzymer och vitaminer i maten försvinner.

Jag undviker att äta micrad mat så långt det går. Tycker även att smaken och konsistensen på maten försämras om den värmts i micron.

Posted on: 2006/4/16 17:50
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper