vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: the message of the Georgia Guide stones
#25


See User information
Novax, jag insåg precis att jag hade hört talas om rosencreutzarna sen innan, det är väl där man typ prenumererar på riktlinjer som man ska följa? Hur långt kom du?

Posted on: 2007/11/21 14:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: the message of the Georgia Guide stones
#26


See User information
Quote:

Strubens skrev:
Men om du inte tycker stenarna är viktiga så kan du ju heller inte tycka budskapet i dem är viktigt heller? eller?
Alltså jag är inte anti konspirationer men ibland måste man ju undra eftersom man vet vad vilseledning är, stenarna känns som en sådan och då kan man ju undra över budskapet stenarna ger också.
Varför har man inte gjort stenar där det står, "vi ska skapa ett aids virus" och "genom tre världskrig ska vi få mera makt"?
Alltså viss information måste dissekeras och stenerna är viktiga.

Apropå det Alex Jones är bra med vilseledning, varför pusha för stenarna utan en egentlig beskrivning av stenarna och dess "origin"?
Förresten hur visste du att jag är fascinerad av runstenar? lol
Strubens

Budskapet är lika viktigt som när man retat upp en idiot, som skriker till en "Du skall dö, din jävel" jasså, vilken nyhet, undrar man då.

Jag tror dom fokuserar på lite fel sak, kanhända att det som står på dem, kommer och ske, men om vi skall hindra detta, kan vi inte ha en sten, eller vad som står på en sten, i en strategi. Vad är skillnade om man skriver på en sten ett papper eller på internet?

INGEN.

Speciellt minst på internet.

Sätt upp en egen sten i Småland eller annan plats, här dog NWO, sen är det klart, med din teori.

Posted on: 2007/11/21 14:42
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: the message of the Georgia Guide stones
#27


See User information
Man får nog tänka på sådana här stenar och annat precis som tex David Icke visade på kring pyramiden utanför Louvren. Vilken film är det i?

Är inte detta lite som akupunktur... eller att nåt med nervsynapser... eller... de har inte satt upp stenarna där utan anledning. Inte många såg dom eller brydde sig förr. Så meningen är inte att sända ut ett budskap, primärt, till våra medvetna sinnen - utan mer som David Icke talar om. Såg ni hela reptilflocken stod framför pyramiden i Paris?

Posted on: 2007/11/21 18:07
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: the message of the Georgia Guide stones
#28


See User information
Quote:

novax skrev:
Man får nog tänka på sådana här stenar och annat precis som tex David Icke visade på kring pyramiden utanför Louvren. Vilken film är det i?

Är inte detta lite som akupunktur... eller att nåt med nervsynapser... eller... de har inte satt upp stenarna där utan anledning. Inte många såg dom eller brydde sig förr. Så meningen är inte att sända ut ett budskap, primärt, till våra medvetna sinnen - utan mer som David Icke talar om. Såg ni hela reptilflocken stod framför pyramiden i Paris?



Jag tror dom gör det för att rubba det kollektiva medvetandet, att paja 100 ade apan syndromet, och vända det emot oss, om 99 apor är rädda, skiter den 100 på sig av skräck. Därför borde nån åka dit och meja ner skiten, och visa var skåpet skall stå.

Visa att vi inte blir rädda, att dom stärker viljan att fightas istället, om det nu är så, vilket jag tror, om bara folk talar mer om att det har fått nog, och inte så mycket om hur maktlösa vi är, vi har massor med makt, vi väljer att förbise den bara.

Om vi alla hackar en liten bit i en obelisk varenda gång vi går förbi, om vi bara tar ett dammkorn var, då är det bara grus kvar snart. Hacka en bit av frimurarnas symboler, då får vi se snuten rycka ut och försvara deras stenrösen.

Sen kan de bygga nya, och nya, mura din murare, så kan jag hacka Då kan dom göra det dom sa sig vara bra på förr i tiden, nu är dom bara teknokrater, som inte gör ett handtag alls, arbetsskygga byråkrater.

Posted on: 2007/11/21 18:22
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: the message of the Georgia Guide stones
#29


See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

novax skrev:
Man får nog tänka på sådana här stenar och annat precis som tex David Icke visade på kring pyramiden utanför Louvren. Vilken film är det i?

Är inte detta lite som akupunktur... eller att nåt med nervsynapser... eller... de har inte satt upp stenarna där utan anledning. Inte många såg dom eller brydde sig förr. Så meningen är inte att sända ut ett budskap, primärt, till våra medvetna sinnen - utan mer som David Icke talar om. Såg ni hela reptilflocken stod framför pyramiden i Paris?



Jag tror dom gör det för att rubba det kollektiva medvetandet, att paja 100 ade apan syndromet, och vända det emot oss, om 99 apor är rädda, skiter den 100 på sig av skräck. Därför borde nån åka dit och meja ner skiten, och visa var skåpet skall stå.

Visa att vi inte blir rädda, att dom stärker viljan att fightas istället, om det nu är så, vilket jag tror, om bara folk talar mer om att det har fått nog, och inte så mycket om hur maktlösa vi är, vi har massor med makt, vi väljer att förbise den bara.

Om vi alla hackar en liten bit i en obelisk varenda gång vi går förbi, om vi bara tar ett dammkorn var, då är det bara grus kvar snart. Hacka en bit av frimurarnas symboler, då får vi se snuten rycka ut och försvara deras stenrösen.

Sen kan de bygga nya, och nya, mura din murare, så kan jag hacka Då kan dom göra det dom sa sig vara bra på förr i tiden, nu är dom bara teknokrater, som inte gör ett handtag alls, arbetsskygga byråkrater.


Men det om hundrade apan var ju inte sant, jag har sagt det ett antal gånger. Inget i New Age är sant. Se länk här vidare:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=66488#forumpost66488

Posted on: 2007/11/21 18:29
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: the message of the Georgia Guide stones
#30


See User information
oj det måste vara hemligt? inget svar om rose cross.
/underbar illusion när man följer ett konspirationsforum där en del medlemmar svarar så diffust att själva tråden som man diskuterar i om konspirationer blir till en konspiration själv.
Inget mått av sanning håller på att göra mig diffus i tänket känner jag.

Posted on: 2007/11/21 18:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: the message of the Georgia Guide stones
#31


See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

novax skrev:
Man får nog tänka på sådana här stenar och annat precis som tex David Icke visade på kring pyramiden utanför Louvren. Vilken film är det i?

Är inte detta lite som akupunktur... eller att nåt med nervsynapser... eller... de har inte satt upp stenarna där utan anledning. Inte många såg dom eller brydde sig förr. Så meningen är inte att sända ut ett budskap, primärt, till våra medvetna sinnen - utan mer som David Icke talar om. Såg ni hela reptilflocken stod framför pyramiden i Paris?



Jag tror dom gör det för att rubba det kollektiva medvetandet, att paja 100 ade apan syndromet, och vända det emot oss, om 99 apor är rädda, skiter den 100 på sig av skräck. Därför borde nån åka dit och meja ner skiten, och visa var skåpet skall stå.

Visa att vi inte blir rädda, att dom stärker viljan att fightas istället, om det nu är så, vilket jag tror, om bara folk talar mer om att det har fått nog, och inte så mycket om hur maktlösa vi är, vi har massor med makt, vi väljer att förbise den bara.

Om vi alla hackar en liten bit i en obelisk varenda gång vi går förbi, om vi bara tar ett dammkorn var, då är det bara grus kvar snart. Hacka en bit av frimurarnas symboler, då får vi se snuten rycka ut och försvara deras stenrösen.

Sen kan de bygga nya, och nya, mura din murare, så kan jag hacka Då kan dom göra det dom sa sig vara bra på förr i tiden, nu är dom bara teknokrater, som inte gör ett handtag alls, arbetsskygga byråkrater.


Men det om hundrade apan var ju inte sant, jag har sagt det ett antal gånger. Inget i New Age är sant. Se länk här vidare:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=66488#forumpost66488


självklart är hundrade apan syndromet sant. Man kan dock inte dementera eller bekräfta detta genom att citera sig självt. Man kan acceptera att som det mesta av kunnande och vetande, blir det för andra en religion, eftersom dom varken kan förstå det eller förklara det, det blir en religion, men detta gör inte att det funkar desto mindre. Och jag är "troende" och kramar min apteori hårt. Det är för den delen inte "min" teori, då detta skulle göra mig till sektledare, vilket jag undviker i det längsta.

Hepp hepp

Posted on: 2007/11/21 18:54
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: the message of the Georgia Guide stones
#32


See User information
Georgia guidestones har fått en ny dekor.... Undrar vad som diskuteras på CFRs möten nu då???



http://www.escapetheillusion.com/blog ... a-guidestones-vandalized/

http://www.escapetheillusion.com/blog/

THE MESSAGE OF THE GEORGIA GUIDESTONES

1. Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature.
2. Guide reproduction wisely - improving fitness and diversity.
3. Unite humanity with a living new language.
4. Rule passion - faith - tradition - and all things with tempered reason.
5. Protect people and nations with fair laws and just courts.
6. Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court.
7. Avoid petty laws and useless officials.
8. Balance personal rights with social duties.
9. Prize truth - beauty - love - seeking harmony with the infinite.
10.Be not a cancer on the earth - Leave room for nature - Leave room for nature.

Posted on: 2008/12/12 9:58
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: the message of the Georgia Guide stones
#33
Den var vacker

Måste svida lite,

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: the message of the Georgia Guide stones
#34
Fantastiskt att det inte hänt tidigare.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: the message of the Georgia Guide stones
#35
Betetcknas detta som vandalism eller välgörenhet?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: the message of the Georgia Guide stones
#36


See User information
Ja tror inte dom bryr sig...

Som nån skrev tidigare i tråden är tid utanbetydelse och färgen kommer slitas bort innan stenarna äns hinner bli runda i kanten.

Posted on: 2009/9/9 14:05
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
55 user(s) are online (55 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 55

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS