vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
RENT VATTEN !! ??
KDF55 och KDF85 reducerar effektivt tungmetaller (koppar, bly, aluminium, järn), samt kalk, kvicksilver, nickel, krom, kadmium, avlagringar och andra metaller, rester av läkemedel, samt gör vattnet klart och mjukt
Motverkar bakterietillväxt, alger och svamp

Granulerat, aktivt kol GAC
reducerar klor, (99,9%) dålig smak, lukt,
bekämpningsmedel och olika kemikalier
t. ex, bensen vilka kan medföra cancerrisk.

http://www.clearly.se/?page=3_4

http://www.clearly.se/?page=0

många olika kemikalier och bekämpningsmedel, bensen, kvicksilver, arsenik, tungmetaller, svamp och rester av olika läkemedel mm.

En livslång konsumtion av alla dessa skadliga gifter och föroreningar som kommer ifrån vårt kranvatten har givetvis stor negativ inverkan på vår hälsa.

På väg ut i vattenledningsnäten till konsument uppkommer okontrollerbara risker som tex bakterietillväxt som kan påverka och försämra vattenkvaliten ytterligare.

Därför tillsätter vattenverken ytterligare kemikalier som t.ex. klor för att minimera tillväxt av skadliga organismer och ämnen som kan utvecklas i vårt vattenledningsnät.

Det finns en ökad medvetenhet om att klor på sikt kan skada Din hälsa!

Hög konsumtion av kranvatten ger ökad risk för cancer i urinblåsan. Bakom slutsatsen ligger sex olika studier med över 2.700 cancerfall i Finland, Kanada, USA, Frankrike och Italien. Källa: International Journal of Cancers
Män som tex drack över två liter kranvatten om dagen bland annat till kaffe ökade sin risk för cancer i urinblåsan med 50%.

Klor kan t.ex. orsaka åderförkalkning med hjärtinfarkt, hjärnblödning och andra cirkulationsstörningar som följd.

När detta klor har dödat de skadliga bakterierna under reningsprocessen, fortsätter det att döda de bra bakterierna i vår kropp, bakterier som är viktiga för vårt immunförsvar
Världens befolkning lider av ett försvagat immunförsvar till följd av stora mängder gift som vi tar upp varje dag, bland annat av dricksvatten.

Kranvatten med flour chockökar risk för cancer. Flour i dricksvattnet ökar dramatiskt risken för skelettcancer hos barn.
Det visar en ny studie från amerikanska Harvard.
Halter som är aktuellt i svenskt dricksvatten kan så mycket som femfaldiga risken för pojkar att utveckla tumörer i skelettet.

Frågan är om Du är nöjd med att Du och Din familj dricker vatten som innehåller föroreningar och gifter som självklart skadar hälsan?

Upptäck De Många Goda Fördelarna
Filtrera Ditt Kranvatten!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: RENT VATTEN !! ??

See User information
Men vi har ändå världens bästa kranvatten, rent kvalitetsmässigt i Sverige, om man jämför med andra länder.

Tror bara det är Norge, Kanada och Finland som kan uppvisa samma rena och onaturligt kontaminerat dricksvatten som Sverige.

Vattnet i Skåne som tappas från Bolmen i Småland kloreras överhuvudtaget inte och ledningsnätet innehåller inte kopparrör med undantag för vissa äldre hus.

Jag tar årligen emot kvalitetsrapporter från vattenverket här nere.

Fluoret i dricksvattnet här ligger på under ett mikrogram per liter.

Jämför det med Danmark som har problem med arsenik, nickel, kadmium och andra ämnen och tungmetaller som till stor del kan härledas från deras extrema jordbruk och boskapsuppfödning.

Kranvattnet här är vida överlägset andra länders; när jag besökte Cypern fick vi punga ut med 25 spänn för 1.5 liter vatten på flaska för att kunna borsta tänderna.

I Polen bör man inte dricka kranvattnet. Efter Tyskland på färd söderut bör man heller inte dricka kranvattnet.

I Turkiet finns vatten som är så förorenat av fluor att barn får cancer vid födseln och människorna där ser ut att bvara över 100 år gamla, åldrade och utslitna av extrema mängder av fluor i dricksvattnet.

Posted on: 2007/10/16 18:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Congoman det låter bra ,hoppas att uppgifterna inte är manipulerade.

See User information
Nä, att vattenverket medvetet skulle mörka uppgifterna om vattenkvaliten och halterna av främmande ämnen är till och med för mina ögon lite för långsökt...

Bäst dricksvatten brukar det väl annars vara uppe i Mellansverige, runt Vänerlandskapen och i norra delarna av landet.

För ett bra tag sedan hörde jag om problem med kvaliteten på dricksvattnet i Sthlm...var de får sitt dricksvatten från i Sthlm är mer än vad jag vet... Mälaren? Hjälmaren?

Posted on: 2007/10/16 18:55

Anonym
Congoman hade ni inte nyligen problem med vattnet i Helsingborgstrakten?

See User information
Vattnet i Skåne kommer främst från Bolmen, behöver man verkligen dessa vattenfilter, på vattenverket som jag litar på så kontrollerar de att kemikalierna i vattnet ligger inom gränsvärdena.

Folk i Sverige blir ofta över 80 eller 90 år, så farligt kan det väl inte vara. Kroppen tål väl ofta litet stryk, värre är det med stress och oro, men om vattenfilter för vattnet bättre, varför inte.

Att hitta rent vatten i naturen nuförtiden är väl kanske inte alltid att lita på det heller, måste göra vattenprov först då.

Posted on: 2007/10/16 19:03

See User information
Jo, tyvärr. Två småhålor utanför Hbg har förhöjda halter av E-Coli och några andra bakterier i dricksvattnet.

Vad det beror på vet man inte än, men ledningarna spolas och vattentankar är utsatta.

Posted on: 2007/10/16 19:17

See User information
Kloridjoner (vilket jag antar det är fråga om här) är, bara för att nämna en av många saker, ansvariga för att bla. GABA-nervceller skall kunna kommunicera... Kloridjoner är livsviktiga för att människan skall kunna fungera öht.

En chockhöjning av vilken kroppsegen jon som helst medför givetvis allvarliga konsekvenser på hälsan (t. ex. om man äter för mycket bordsalt i en omgång), men vid mindre dramatisk utsättning av "fel" jonkoncentration i saker vi inmundigar så har kroppen en tendens att via osmos upprätthålla rätt kloridjonkoncentration för att kroppsvattnets isotona jämvikt inte skall rubbas på.

Jag tror inte att salthalten (Cl-) är den största hälsofaran med "dåligt" kranvattnet.

Grundämnet KLOR, är dock en helt annan historia. Det finns en anledning till att det användes som kemiskt stridsmedel under första världskriget.

Jag tycker för övrigt att man i dessa sammanhang blandar ihop grundämnena (halogenerna: klor, fluor, brom och jod) med deras korresponderande anjoner på tok för lättvindigt.

Det var för övrigt en av sakerna jag störde mig på när jag såg dokumentären "The fluoride deception". Dvs. att man sällan fick någon klarhet i huruvida det talades om FLUOR eller om FLUORIDjoner.

Posted on: 2007/10/16 23:21

See User information
Quote:

CongoMan skrev:
Jo, tyvärr. Två småhålor utanför Hbg har förhöjda halter av E-Coli och några andra bakterier i dricksvattnet.

Vad det beror på vet man inte än, men ledningarna spolas och vattentankar är utsatta.
Här är kommer :I stora delar av Oslo uppmanas människorna att koka allt dricksvatten eftersom parasiter har hittats i vatten från ett av stadens vattenreningsverk.

Posted on: 2007/10/17 16:16

See User information
M,an fattar hur sårbar man är utan rent vatten.

Här kan jag bara öppna kranen och få världens bästa dricksvatten nästan gratis; "hemma" fick min mor gå 2 kilometer för att hämta vatten åt mig...Vatten som knappt hade varit tillrådigt att dricka här...

Posted on: 2007/10/17 17:01

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper