vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Vad gör vi om NWO:n kommer?

See User information
Hej

"Om NWO:n kommer," hmm... allt det där farliga därute, är det farligt, vem säger det? Jag har kollat lite på länken du 100777 gav. Det där därute, är inte det vår egen skugga, vad vi själva skapat/etablerat genom eoners fall nedåt?

Det är klart att vi ska agera, vi lever ju här i samhället, men man måste börja med sig själv. Det är inget som är "fel" därute, som ovan så nedan, som i det lilla så i det stora. Människor har alltid gått med när kulturer/civilisationer gått in i slutfaser, samma människor... vi lär oss aldrig. Idag är det globalt, och vi får allt vi förtjänar, det är rättvist, enligt kosmiska lagar och principer - så vad skall vi slåss emot?

Det stod i texten på länken: "It has also been said that, "Those who refuse to learn from the mistakes of history are doomed to repeat them". That makes sense, doesn't it?"

Där är människan idag, hon har nästan tappat förmågan att lära sig av sina misstag, därför bli det karma på karma, så fort man slår upp ögonen på morgonen. Förr visste vi, även här hos oss, att det finns gott respektive ont/dåligt - alltså hur vi beter oss och tänker, så man sa att man skulle vara en dygdefull människa, samla dygd. Då motsvarande karmabegreppet i öst, dygd är den goda karman. Vi visste att det hade betydelse hur vi levde, att det kom tillbaka till oss själva. Om vi inte förstår det längre, då spelar det ingen roll hur vi lever, vi kan göra allt dåligt, men då... vart ta vägen efter 2011 osv...

Problemet är inte "därute", utan det är endast, bara, endast, bara oss själva som person som är problemet. Om vi inte tittar inom oss själva, när vi ställs inför problem, hot därute osv, då blir det bara värre och värre det som dyker upp därute.

Något dåligt är inte skapat från början, utan det är vi själva som skapat det. Så det duger inte att slåss med det yttre, vi ska ha det yttre för att förstå oss själva - då förändras det yttre, och ha det som en avstampsramp tillbaka till vår ursprungliga nivå. Det brukar ju även sägas att "det man slåss mot det blir man."

Tar upp om bakterier, för att visa att det bara vad vi har inom oss själva som är "farligt". Från en lååång text om vaccinationer som jag pulat ihop för länge sedan, som jag lagt upp på Olles hubb, filen heter "vaccination.htm" - rekommenderas
"Sjukdomar anfaller oss inte utifrån. Det finns inget farligt därute, inte heller virus och bakterier mm är farligt. Det är vårt inre som inte är "rent", då blir det farligt. "Prof. Bechamp upptäckte att bakterier, virus och svamp egentligen är samma varelse – bara ett annat metamorfosstadium, – helt beroende på hur den inre miljön är beskaffad."
Mikroorganismer upprätthåller balans i vår kropp. Vi kan inte leva utan en tarmflora. Även om vi gärna vill slå ut tarmfloran via antibiotikakurer* och få de dåliga att öka/ta överhanden.

Det faktum att sjukdomar inte uppstår i en frisk individ, påvisades på ett bisarrt sätt i början av seklet, när en rad framstående forskare och patolger svalde miljontals sjukdomsframkallande kolerabakterier, i ett förtvivlat försök att få etablissemanget att tänka om.

Det värsta obehaget som uppstod var en mild diarrè trots att de aktiva kolerabakteriema bevisligen levde i personemas tarmar.
Många andra experiment av samma slag har utförts – med samma resultat."

I den där filen http://jahtruth.net/plan.htm så ges ingen väg ut, utan författaren är som "alla", en person som tar material i labyrinten/illusionen... sin egen nästan nedsläckta hjärna och vilseleder andra. Om man vill få lite hum om hur man tar sig vidare in i framtiden så kan jag rekommendera en annan fil jag satt samman "Maya-Hopi-prophecy-2.doc", den ligger också i min share på hubben.

Posted on: 2005/12/20 18:25
Jag kom
Jag såg
Jag vände åter...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper