vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Walk with creation!
#1
Gomidda!

När jag har bestämt mig för att gå ut och gå en promenad, så går inte kroppen in till grannen och dricker kaffe!

När grannen tänker på att gå ut och hämta posten, så gör han det, allt startar med en tanke.

Avsikten ställer in siktet, och kroppen utför jobbet, med att ta en dit man vill etc. Ett bra fordon med andra ord, är inget mer heller!

När man vill skapa något så får man se till att ha med hela skapelsen, annars kommer man inte hela vägen fram.

Problemet jag ser med vaken är en och samma sak, den håller ett öga på makteliten, den tar inte medlemmarna någonstans, annat än att sitta och diskutera vem som har rätt och fel.

Att sprida budskapet må va en god hjärning, och man lämnar givetvis över verkligheten till andra, som själva kan ändra riktning. Men det stödjer ändå inte sajten, som bara håller ett öga.

Ändra grundtanke med sajten, så följer dom andra med, se till att hitta det som inte diskussionsmarrodörerna vill.


Bara en liten tanke!



Hare...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#2


See User information
"kw" !?

Posted on: 2007/1/9 13:34
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Walk with creation!
#3
Kilowatt?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#4


See User information
Nej men romanskrivaren kw

Posted on: 2007/1/9 13:44
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Walk with creation!
#5
Nej, inte kw, Cee :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#6


See User information
Ok, då kan det kanske vara gaston.

Posted on: 2007/1/9 15:06
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#7


See User information
Jag kan inte ungå att känna mej rörd..men, nix icke jag.......gaston

Posted on: 2007/1/9 15:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#8


See User information
Man kanske bör fråga sig själv vad vi kan göra för vaken.se istället för vad vaken.se skall göra för oss? Inget forum kan bli bättre än medlemmarna som sammanträder på det. Personligen anser jag vaken.se vara ett utmärkt instrument för att sprida alternativ information mellan varandra. Vaken.se kan dock aldrig bli mer än en html-sida på internet. Den stora förändringen gör du givetvis ute i verkligheten. Jag är tacksam för att den här sidan finns.

Posted on: 2007/1/9 16:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#9


See User information
sååå sant som det är sagt!

Posted on: 2007/1/9 16:06
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#10


See User information
Quote:

cee wrote:
Gomidda!

När jag har bestämt mig för att gå ut och gå en promenad, så går inte kroppen in till grannen och dricker kaffe!

När grannen tänker på att gå ut och hämta posten, så gör han det, allt startar med en tanke.

Avsikten ställer in siktet, och kroppen utför jobbet, med att ta en dit man vill etc. Ett bra fordon med andra ord, är inget mer heller!

När man vill skapa något så får man se till att ha med hela skapelsen, annars kommer man inte hela vägen fram.

Problemet jag ser med vaken är en och samma sak, den håller ett öga på makteliten, den tar inte medlemmarna någonstans, annat än att sitta och diskutera vem som har rätt och fel.

Att sprida budskapet må va en god hjärning, och man lämnar givetvis över verkligheten till andra, som själva kan ändra riktning. Men det stödjer ändå inte sajten, som bara håller ett öga.

Ändra grundtanke med sajten, så följer dom andra med, se till att hitta det som inte diskussionsmarrodörerna vill.


Bara en liten tanke!



Hare...


Ok... men vad ska sajten "ta medlemmarna till"? Vart vill man själv gå, vad håller man själv eventuellt fast vid för ord-nappar, illusionskrokar och vilseledande trådar i tillvaron, känslor. Man ändras väl kanske på vägen... sajten är ändå ganska mycket för icke-andligt sökeri, mer New Age, och att titta på skeendena som om det är något vi kan/bör lägga tid på att försöka ändra på... det kan vi inte - utan är bakvända tankar, väl omhuldat inom new age.

Jag vill inte kritisera, det är inte frågan om det nu!

Det talas nu om "oneness" i en tråd http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... at&topic_id=4219&forum=14 ...

oneness var en saftig krok tidigare på forumet, och du cee skrev ofta om oneness, sök på ordet, de äldsta inläggen, två exempel från dig:

"OneNess, de e ju de som ska till :)"
....
"Hmm, bra föredrag, uppdaterad info inom många olika områden vad det gäller konspirationen. Den del som berör värdlspolitik, ekonomi, religion mm. Sista delen av 3 var dock mer intressant för mig personligen. Universum, oneness, bevis på hur och vad vi är etc."

Du skriver nu "Men det stödjer ändå inte sajten..."

Naturligtvis är det bra att stödja sajten, men det blir väl i slutänden till sajtens bästa att medlemmar släpper taget om flum, ordbajseri, postningsmania mm och förändrar sig själva...

Det har skrivits så bra saker på forumet, mycket försvann i hacket, synd. Kunde inte vaken göras om - så att forumet blev lite underordnat,att det var denna bra info som ofta skrivs, som många lägger ned tid och energi på att leta fram... - att det kunde samlas på något sätt. Personligen saknar jag mycket av det och den info som bennybear skrev. Bättre att lägga tid på att få ut bra info i kategorier, eller hur man nu vill att vaken ska se ut - att vaken kan vara en plats som har gallrad, trovärdig och avslöjande saker om ljuget. Men attvaken ska föra människor ut ur samsara, rädda sig... nej...

Om några som tex är väldigt intresserade av 9-11 gjorde en grupp... där någon hade ansvaret... och att det var en sådan kategori/ämne på vaken - att vaken på förstasidan var viktiga ämnen - att de var en meny. Det försvinner så mycket bra info och länkar mm nu djupt ned - det skulle ge en annan kraft för vaken om det som ändå tas fram ibland kunde bli en del av ett ämne på vakens förstasida. Men då måste det ju bestämmas vad det ska vara för saker som ska vara ämnen. Tex alla bra ord/länkar etc som lagts ut på forumet som är kring nazi/manifestet/kommunismen - hur illuminati, olika namn som är inblandade - hur de puttade fram och finansiera de kommunismen och nazismen - sådana här heta saker skulle kunna vara ett ämne i en meny, om vaken gjordes om - att några hade tagit på sig att sköta det ämnet, och putta in ny info, editera det.

Men det med att "ta medlemmarna till" - många vet väl inte vart de vill gå, så vaken kan heller inte vara EN väg - vissa kanske egentligen vill gå till en terapeut..., andra tror/tycker fortfarande att molekyler är en väg, så bara alla käkar svamp så blir världen ett paradis - andra är förgiftade av kärlek/frid-goja, lite knasreligiösa inom new age, etc.

Så det är upp till var och ens förståelse och ansvar att nå insikt.

"Tar inte medlemmarna någonstans..." - man får själv ta sig dit man tycker sig vilja gå, till en väg kanske - om det är något som kanske finns i ens tankevärld kunna finnas - så är du säker på att det inte finns det på vaken... att ta sig någonstans? Vad är för dig att ta sig någonstans?

Vad är detta jag skrivit om i flera inlägg?:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=26911#forumpost26911

"Det är New Age... hälsa kan man bara få då man höjer sin nivå - följer principer på en högre nivå - denna nivå har inget med hälsa att göra... vi drunknar i karma, ständigt sjukdom, åldrande och död - söker metoder och strunt i liv efter liv... om vi står emot vårt karmabagage (=motstånd, tankekarma etc.) och blir oss själva en stund, då kan vi fatta... "
http://www.esnips.com/doc/c383ed1e-18 ... b1b9/Maya-Hopi-prophecy-5

Posted on: 2007/1/9 16:25
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#11


See User information
Enligt mitt förmenande så är vaken.se den främsta väckarklockan i sverige för närvarande....som genom en fri skapelseakt förändras av de som "trilskas" på sidan, vilket gör den levande.

Är det någon som kan rekomendera en bättre sida så är jag idel öra?
jag tycker ni ska ha ett tack alllihop.....för att ni kan förpesta en vanlig solig dag för vem som helst............

Posted on: 2007/1/9 16:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Walk with creation!
#12
För mig är konspirationen endast ett lock, över det som är relevant att veta. Världens främsta expert på 911 kommer ingenstans i mina ögon, han ser vad som hänt, och kan lära sig att aldrig göra så igen. Men det lägger inte en grund för vad som skall vara där istället. Det som vi lever i har skapat alla galenskaper i samhället, och det är människan som manipulerats Dit, at låta någon annan ha makt, och bestämma framtiden.

OneNess är det enda rätta, för det är vad vi är, men hur kommer vi dit? Genom att studera konspiration tar man steg 1, efter det finns det 99 kvar, med tanke på vad jag själv gått igenom och håller på med så vet jag att det är lång väg.

Förvisso så står vaken lite bakom det jag pysslar med nu, så det är inget fel egentligen, det är bara det att vi alla utvecklas så fruktansvärt fort nu, och då tyckte jag bara att det var dags att ta ett steg till "in the creation" av vaken... Det var bara en lätt liten fråga och ide.

Avslutningsvis.
En hollywood produktion, eller något annat innehåller också en massvis med information, men man gör något av den också, skapar nåt.

EX, på grund av att det är ett stort hål i vägen man kör på, så hjälper det inte att bara veta om det, man får svänga undan också. Därefter får man ta reda på varför hålet uppstod, efter det kommer frågan, varför skapa något som blir hål i hela tiden. Försök förstå vad jag menar.

I grund och botten så hör jag många leta efter lösningar som kan rätta till systemet, och jag tycker vi kan köra undan. För det locket som skapats (konspirationen), är inte det rätta sättet, enligt mig.

Visar man inget annat så får man heller inte upp den bilden. Det var det jag tänkte med att skapa by, men alla 'är så ine på att alla affärer och allt skall stanna kvar, inklusive alla leksaker.

Men jag är också medveten om att allt tar sin tid.


Hare.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#13


See User information
"Därefter får man ta reda på varför hålet uppstod, efter det kommer frågan, varför skapa något som blir hål i hela tiden. Försök förstå vad jag menar."


Cee, varför uppstod då hålet?

Posted on: 2007/1/9 17:12
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Walk with creation!
#14
Det spelar egentligen ingen roll eller hur?, om det som blir hål i är fel från början!

Sen så var det bara en jämförelse!


Goderafton!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#15


See User information
Jag tänkte bara att om man tänker att det är andra som grävt en grop på den väg man går på, eller som "skapat problemen..." - då kanske man sedan vill förändra det/dem därute.
Om man istället (är andlig...) tänker att det är verkligen så att det därute är bara den plats där det manifesteras som är vår karma, så tittar man inom sig själv, kanske tänker som de alltid gjort (det är själva tao- och buddavägar till för) att man ska förändra sig/höja sin nivå/KULTIVERA sig. Då blir ens liv inte en väg med massa hål i.

Du skrev: "...det är bara det att vi alla utvecklas så fruktansvärt fort nu".

Det håller jag inte alls med om - hur tänker du då.

Du tänker inte enligt tex det som Cremo kallar Devolution, att vi ramlar ned och ned... - du tänker att det är fel. Tänker du att vi är under utveckling???

Posted on: 2007/1/9 18:38
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Walk with creation!
#16
Hmm, hur tänker Du då?... Varför inte tänka själv!

Hm.. Vi utvecklas, vare sig vi vill eller inte. En del är medvetna om att det, vissa känner att det händer, andra vet inte vad det är. George Green säger nåt i stil med, - Jo Du kan ge Dig på att det är ett krig igång, men det har ingenting med den 3dim värld att göra.

Det är också så i min värld...

/// everything you need to know" http://www.consciousmedianetwork.com/, klicka på fliken video o scrolla ner. ///


Sen så händer det saker inom folk, som medium kan se, i alla fall dom som ser lite djupare och kan välja lager. Energier som har vissa färger och former. Be mig inte att förklara detta, lär Er o se istället, eller gå till ett genuint medium.

Jag hade ett par pdf:s om hur man lär sig se, det ligger någonstans på flertalet torrentsidor också. sök på learn how to see, eller liknande.


GoKväll

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#17


See User information
cee...Du nämnde att sidan inte tog oss någonstans eller fastnat i ett hål eller nå´t i den vägen, jag kan förstå vad du menar, men du har inte helt rätt eller fel.......

En synpunkt är att diskusionerna här inne medverkar till att inre processer/resor, resorna inom en själv i sökandet efter balansen mellan jaget och självet, kan inledas....(man är ju bland andra patienter)

Så, för att ytterligare spä på den processen i omgivningen så ska man inte bolla med alla svaren utan man ska ställa de rätta frågorna.

Det är här man kommer in på de lite sublimare, i den meningen att tiden för svaret på frågan, sammanfaller med insomningsögonblicket om frågan är rätt ställd.
Det gällde ju faktiskt att vakna...............

Två seriösa frågor? Hur kan man komma på idén att riva hus utan att tala om för dom som var där att så skulle ske?3000 pers. och vilken mental status har den människan Larry?

Med dessa två enkla frågor kom vi en bit.................du förstår vad jag menar

Posted on: 2007/1/9 21:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Walk with creation!
#18
Nej, du försöker tänka för mig, o irrar till det lite. Vaken hade inget med den där jämförelsen att göra.

Hare...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#19


See User information
Quote:

cee wrote:
Hmm, hur tänker Du då?... Varför inte tänka själv!

Hm.. Vi utvecklas, vare sig vi vill eller inte. En del är medvetna om att det, vissa känner att det händer, andra vet inte vad det är. George Green säger nåt i stil med, - Jo Du kan ge Dig på att det är ett krig igång, men det har ingenting med den 3dim värld att göra.

Det är också så i min värld...

/// everything you need to know" http://www.consciousmedianetwork.com/, klicka på fliken video o scrolla ner. ///


Sen så händer det saker inom folk, som medium kan se, i alla fall dom som ser lite djupare och kan välja lager. Energier som har vissa färger och former. Be mig inte att förklara detta, lär Er o se istället, eller gå till ett genuint medium.

Jag hade ett par pdf:s om hur man lär sig se, det ligger någonstans på flertalet torrentsidor också. sök på learn how to see, eller liknande.


GoKväll


Saker händer alltid - men allvarligt talat nu - det är New Age-ord detta med energier och att vi utvecklas, medier osv.

Det finns inget sådant i kosmos som utveckling. Give me a break... - se igenom det hela cee!

Du ska inte blanda ihop saker och ting - energier... det som kosmos går igenom, som Maya talar om - man kan säga att när det nu når vår yta här såkan man naturligtvis talaom energier och krafs - men det är det som på ett sätt är själva reningen/regenereringen>>>ompositioneringen i det nya kosmos - allt kommer att rannsakas/skärskådas eller vad man nu ska säga - det är inte så att "detta" som är NewAge-ord som energier ärnågot som lyfter upp människor - ellersom får kosmos lag sedan vi en gång blev till, att plötsligt inte gälla längre... vi har sjunkit och sjunkit... har du tex lyssnat på Cremo och hans ord om Devolution?

Om människror inte ger upp det dåliga, sin smuts, var kommer de då att hamna i det nya kosmos - har det plats för det som som inte ens hör till det gamla kosmos...vi har fått denna plats: samsara, den trefaldiga världen...den har skapats åt oss, så att vi nu ska ha en sista chans att ta vägen, kunna räddas.

Jag gick till sajten och scrollade ned. Men, vad har dom med mig eller dig att göra? Våra ryggsäckar är redan överfulla, respittiden vi fått är nog slut snart - ska vi stoppa ned dem också i ryggsäckarna, istället för att tömma ut - I internet-eran är det ju lätt att göra projekt oxå, men det förändrar inte något i oss - det finns bara ett sätt att klara sig och det är att kultivera.

När det är dags så är det vårt inre, vårt hjärta, hur vi blivit, som räknas - hur det vägs emot universums natur - det är det gamla kosmos avvikelser från dess kriterier som gör att man faller nedåt, så ärvi för dåliga så gårvi nog inte med in i det nya kosmos. Antagligen kommer det grövsta här att gå under först, så småningom blir det kanske tuffa tag på ytan här. Det är väldigt farligt att hoppa på New Agarnas alla grejer inom att "följa med", medvetandehöjningstänk, energier hit och dit - det är blaha blaha och fake. Tveklöst.

Det är verkligen inte så att "det kommer energier hit och vi höjs av dem"!!! Det är alltid, och har alltid varit så, upp till oss att släppa skräpet, ens tunga ryggsäck.

Det är inte så att "utveckling händer". Det är >>>

Vi har från början allt - det hela går ut på att sluta falla nedåt, och nu då att gå mot distinction.

Att höja sin nivå/kultivera är att återfå det vi förlorat - att upplysas till --- budda=en genom kultivering upplyst person.

Vad var det Alan Watt sa om distinction... jag hade postat det säkert 20 gånger... borta i hacken. Det var väl något om att man kunde alltid se vilka som föredrog att gå mot distinction.

Jag hittade det i ett mail:

"If the kingdom of heaven is within you then so is the kingdom of hell and you can look around and you can always see which man and woman prefer to externalize."

Alan Watt


Har du lyssnat på de audios som Lightsaber la upp om Cremo?

Tråden är borta nu... förnämligt om Lightsaber kan tala om var filerna finns, igen!

Detta skrev jag efter att la lyssnat på dem (borta i hacken, hittat i mail):

Vad jag tycker är viktigast i det han säger är det kring devolution, varför vi är här osv.:

Jag har lyssnat på de tre filerna nu.
wow...det var väldigt bra! Att få lyssna på en person som har ett sådant genomslag, även inom etablerade debunking-kretsar, och har så mycket info för att skriva böcker som visar upp en sannare historia - och som samtidigt har en andlig förståelse, som inte är för mycket new age-pseudoandlighet, det är inte vardagsmat...

Vad jag tycker är viktigast i det han säger är det kring devolution, varför vi är här osv.:

Han säger att man hamnar på en lägre nivå om man inte kan vara kvar på en nivå...

Det är just det som jag (... och ...) sagt i många inlägg (en del av dem är inte kvar sedan den ...).

Jag har ofta sagt att om vi inte förmår leva efter de kriterier som är på en nivå, eller med andra ord, enligt de principer/lagar som är där - då får vi leva på en lägre nivå, och när vi inte förmår leva "rätt" på den nivån, då sjunker vi än lägre ned. Jag har då också sagt att när man sjunker djupt ned så hamnar man i denna karantän/fängelse, som har olika namn, den trefaldiga världen, eller samsara mm - och att det är en speciell plats (kallas även för illusionen, för här kan vi inte se det verkliga universum, medans det utanför samsara ser "allt", alla (och gudar) ser oss, vi kan inte smyga undan.)

Jag har ofta fått upprepa det, det har triggat vissa - och man kan ha sagt att det "är bara du som pratar om sådant...", om "samsara" osv.
Men det är inget konstigt... men om man blivit programmerad av new age, tänker i banor som de förmedlar som haft genomslag om tex Maya, David Icke m fl - personer som Lungold med sin Mayatolkning, Icke med sin "love" - de som så många andra därute har inget intresse av att förmedla, eller förstår verkligen inte - att vi har ett ansvar att se inåt, i oss själva, göra oss av med smutsen - de är då inte andliga personer, utan kan vara "avslöjare" och försäljare... Utan de, som hela huvudfåran därute inom new age och pseudoandlighet, är charmade av tankar om "personlig utveckling", "andlig utveckling", och de vill ha något eget att "sälja", som preparat för rening... en meditation osv osv - och det blir så mycket förvirring, med ord som "enhet", "medvetandehöjning", att det är bara att hänga med...för att jorden går in i... blaha blaha.
Det är ju då även trevligare, kanske, att vilja hålla fast vid tankar om att det är därute som är problemet, och det blir aktivismslagsida.

Kan vi förstå det nu då..., utifrån Cremos ord - att det finns inget sådant som "Utveckling", utan som han säger - det är Devolution. Vi har hamnat här genom egna val i våra tidigare liv, då måste man göra sig av med det som vi har i ryggsäcken - det som man säger är att kultivera (förbättra sig som människa=göra sig av med fasthållanden) - för att kunna återvända. Det är de ursprungliga religionernas syfte! Därför kom kloster- och tempelmiljöer - och det var/är därför man begettt sig till skogarna, bergen eller grottorna - för att kultivera (sig), med en mästare (kanske på ett inre plan), kanske inom buddistiska eller taoistiska vägar, vissa yoga-vägar, och annat. Vi har mängder med hints som lämnats till oss om detta, det finns i alla kulturer genom alla tider - att det är inte meningen vi ska vara här, utan att vi ska återvända.

Tex finns det berättelsen om den gyllene garntråden som man ska följa - den finns i många varianter, jag har sett en i Ryssland. I grekisk mytologi så gav gudinnan Ariadne Theseus en nystan när han han kom till labyrinten (=illusionen/samsara) som han skulle hålla sig till för att hitta tillbaka ut/hem:


Gudinnan Ariadne gav Theseus en tråd så han kunde hitta ut ur labyrinten, efter att han var tvungen att döda odjuret Minotauren - det var "uppdraget". Den vill säga oss: Gudinnan är vår skapare, eller från den nivån, tråden symboliserar att vi hör ihop – människan (Theseus) och denna nivå/ursprung, och att människan när man "ramlat" ned på denna nivån verkligen är som vilsen i en labyrint (illusionen som det även benämns på många håll), att vi ska följa tråden, att det inte är vårt sanna hem att vara i labyrinten – men för att kunna följa tråden och komma till vår ursprungliga natur så måste vi döda odjuret - som är det som vi tillägnat oss i fallet ned till denna nivå som inte är mänskligt, inte hör till den nivån vi kommer ifrån, vi kan inte ha med oss saker från lägre nivåer till en högre. Minotauren är vårt ego, våra dåliga sidor, känslor och begär – den naturen, som då inte är sant mänsklig – även om dagens människor inte längre vet någonting (så vilsna i labyrinten) utan tror att detta vi håller på med och i snabbt takt promotar som normalt, är normalt, gott (Sahlins/medianätverkets "könsneutrala äktenskap"... burrrrr) och mänskligt. Vi ska "döda"/ta bort/rena – och vi kan följa bättre och högre principer och förståelse, det som tråden då innebär - då kommer vi ut/upp.

Cremo säger att vi tilhör/hör inte hemma i denna världen - då får vi ge upp det som är i labyrinten, vårt fängelse, eller ego. Bland våra fasthållande här kan vara att vi (även jag) fastnar i att studera det därute, och "kämpa" mot det - vi ska vända oss åt andra hållet. Det som inte vill dö i oss (Minotauren) är karman, den är också levande, och den får oss att gå vilse, och att vi projicerar "problemen" utåt - då har den lyckats. Det är samma sak som att säga att det är Bush, Illuminati, eller vad som helst, det är bara sättet på som karman manifesteras på/genom.

Han gör åtskillnad på ande och materia... felaktigt.
Han säger att man ska "extrahera guldet" i sig eller det "rena elementet av medvetande eller ande", och lutar lite åt tekniktänkande här - han inser inte att det tvärtom handlar om att göra sig av med det som inte är guldet, ens sanna natur (utan är ego, själviskhet, känslor, begär osv) - det är då man blir renare, lättare/"högre ädlare metall", är man det - då har man även sitt liv på en annan nivå. För det är det tyngre/oädlare som gör att man sjunker ned... precis som en flaska som fylls med smuts sjunker ned i vattnet, ju mer vi tömmer ut av (vår) smutsen, ju högre kan flaskan/vi stiga upp, återvända till ytan, eller vårt ursprung.
Han säger också att vi är alla från samma källa... varför skulle vi vara det, lite synd att han säger en sådan New Age-standardsak - vi kan ha olika ursprung, nivåer och föräldrar på den nivån.

Han tar upp en sak som också "slått mig" då jag såg liknelsen på de bilder som Hoagland har på sin sajt på Iaepetus (kan vara felstavning), den "sömmen" där var så väldigt lik hur dessa metallstenklot från Sydafrika såg ut på de bilder jag såg i nån artikel, jag tänkte att det har säkert ett samband.

"If the kingdom of heaven is within you then so is the kingdom of hell and you can look around and you can always see which man and woman prefer to externalize."

Alan Watt

Posted on: 2007/1/9 23:00
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Walk with creation!
#20
Du har just visat för mig varför jag slöt skriva på vaken sist...

Offrar ingen energi på folk som föröker tänka åt en, och jag behöver ingen som talar om för mig vad jag skall se eller inte, förstå o läsa o så vidare... Tråkigt, hej o hopp, droppar kontot också nu...

Hare gott...



Admin!
Kan tydligen inte radera mitt kontot, ta bort tack!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Walk with creation!
#21


See User information
Länken du gav ovan http://www.consciousmedianetwork.com/ - vem skulle "offra" energi på alla dem?

Ge inte upp... det är bara din karma som bråkar med dig, allvarligt talat.


Posted on: 2007/1/10 0:32
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
23 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS