vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#1


See User information
Släng era trådlösa DECT/GOP trådlösa telefoner omedelbart!

Jag har själv fått strålningsskador i form av röda kliande utslag på hela överkropen efter att ha haft en ständigt strålande DECT basenhet ca 60cm från mej på jobbet. dessa utslag har dock börjat försvinna sedan jag tog bort enheten för ett par veckor sedan. För att kontrollera styrkan så beställde jag en EMF-mätare(Cornet ED-75) från www.maxicom.se som kom med posten i dag, resultatet var skrämmande, jag har stått i 30-70 mW/m2 dagarna i ända, och vad det kan orsaka kan ni själva läsa här: http://www.emfwise.com/tableofeffects.php

Lite siffror jag kommit fram till med mätaren
(tämligen o-vetenskapliga, men ger en hint om hur prylarna strålar)

Nokia N8 mobil (nära intill) under samtal ca 28 mW/m2
(viloläge korta 28 mW/m2 spikar några gånger per timme

Doro trådlös telefon (DECT/GOP)
Basenhet (ca 50-60cm ifrån) 30-70 mW/m2
Handenhet (nära intill) under samtal ca 30-100 mW/m2
(dock ofta spikar på över 300 mW/m2, även skyhöga men vet ej om det kan vara rätt?)

Precis intill gående micro
(inte vakens grundare, utan ugnen)
flaxar kraftigt, men ca 200-400 mW/m2

Trådlös router telias thomson (ca 10cm ifrån),
under nedladdning
5-6 mW/m2 dock ofta spikar på över 100 mW/m2
ca 2 m från, ca allt från 0,01 till spikar på 4 mW/m2
(strålar även konstant nästan lika mycket, även om ingen dator är i gång?)

Avståndet har mycket stor betydelse, testade även att skärma av med aluminiumfolie, och det fungerade faktiskt, minskade strålningen med 50-80%, fick ändå bra anslutning, men efter att ha läst mer om EMF, så kör jag nu med sladdtelefon och tråd till datorn.

Posted on: 2012/11/10 0:58
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#2


See User information
DECT telefoner är brutala.

Har du mätt lågenergi lampor? dom är heller inte nådiga.

Var med när min vän mätte upp olika sorters apparater, vad jag kommer ihåg så var lågenergilampor och dect-telefoner värst. Vissa som man tyckte var harmlösa hushållsapparater strålar otroligt mycket med , men dom har man på väldigt sällan.
Jag har i alla fall gjort liknande åtgärder som du, kastat ut dect-telefonen och stänger av routern under natten.

Samma vän tipsade mig om en manick som skyddar mot strålning, han hade varit i kontakt med en elöverkänslig kvinna i skåne som mha av manicken kan leva mer eller mindre ett normalt liv igen. Jag har beställt hem ett provexemplar som jag får i veckan, ska bli spännande.På www.rensweden.se finns en hel del annan intressant info om strålning där.

Lev väl!

Posted on: 2012/11/11 19:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#3


See User information
Lite kul att aluminiumfolien fungerade, kanske är dom nåt på spåret med foliehattarna då! :)

Posted on: 2012/11/11 22:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#4


See User information
Har ringt min elektriker, han kommer i veckan och drar nätverkskabel nu när wi-fyyyy för evigt är avstängt här, det var bara att hålla inne en knapp i 15 sek så slutade den att sända. Nu ska jag bara dricka upp en baginbox och testa om den aluminiuklädda påsen kan fungera som avskärmare till mobilen, kanske kan man ta och sätta en bit i innerfickan mot kroppen och slippa dessa strålar. Jag kollade strålningen när man avslutar samtal, mätaren visade en impuls på 1450 mW/m2 (1,45W/m2) enligt maxicom.se så behövs för skapa ett fungerande GSM nät egentligen endast 0,000000000001 W/m2 så vad är vitsen med flera miljoner gånger högre effekt? (tja, det behöver jag väl knappast säja)

Se denna pdf "diagram över strålningstäthet i microvågsområdet och exempel på dess nivåer för hälsopåverkan på människor"
http://www.maxicom.se/res/Diagram/Straalningstaethet-A4.pdf

denna och många andra grafer mm finns med i informationshäftet på 32 sidor som man kan köpa för 60 spänn (eller får med om man köper en mätare)
http://www.maxicom.se/StralandeTillvaro.php

Jag kan inte låta bli att imponeras av detta företags engagemang, läs bara detta:
"Under vecka 33 2011 så skedde ett massutskick från oss på Maxicom, om hälsorisker med den trådlösa tekniken. Utskicket var i första hand riktat till skolor och lärare, med krav om totalt förbud för trådlös teknik i skolor och daghem. Utskicket var mycket omfattande, innehållande ett försättsblad och 10 bilagor, ett tjockt A4-kuvert.
För att få spridning på denna omfattande information så skickades detta material till många mottagare, det totala antalet kuvert var ca 2700 st och till en total kostnad av ca 150 000:-, plus många timmars arbete.
Bl a följande fanns med på mottagarlistan:
​Samtliga gymnasium.
Samtliga universitet och högskolor
Samtliga studieförbund och handikappförbund.
Skolverket och skolinspektionen.
Samtliga kommuners utbildningsförvaltningar och Hälso- och Miljönämnder.
Samtliga dagstidningar och vissa tekniska tidskrifter.
Samtliga lokalradiostationer, Sveriges Radio, TV.
Samtliga riksdagspolitiker och regeringspersoner.
Samtliga ledamöter i jämställds- och utbildningsdepartementet.
Samtliga riksdagspartiers kanslier.
Samtliga Länsstyrelser
Samtliga Socialstyrelsens kontor
Ett antal personer med anknytning till skolor och barn...."

Blivande annonsör på vaken? Admin kanske kunde slå en trådbunden singnal till dom och höra?

Vad allt pekar på med denna högstrålande teknink, är att det är den som är upphovet till den massiva ökningen av malignt melanon, det finns liksom ingen rim och reson i att tex Papua New Ginunea har 9,1 fall per 100 000, och andra öar i regionen ligger runt 1? Norge och sverige högt, medan nordaftrika kina, indien och även ryssland har lågt. http://www.worldlifeexpectancy.com/ca ... /skin-cancers/by-country/

Solens strålningseffekt är dessutom så svag att de microvågor som når jorden när vi har kraftiga solstormar endast når 0,0000001 W/m2 (en vanlig mobil mot örat vid dålig täcknig 1W/m2) skulle solen orsaka cancer, när den inte gjort detta tidigare genom alla tusentals år, och när strålningen är en milijonsdel av en mobiltelefon?

Jag tror att av all skit dom ger oss, ja ni vet, vaccin, fluor, amalgam, bisfenol, gmo osv, så är detta det värsta vapnet dom har, WI-FI, ständigt uppkopplade mobiler och trådlösa ständigt sändande DECT telefoner. Dessa har inte funnits i så många år, och cancer kan visa många år efter exponering,redan "harmlösa" nmt, som bara sände när man ringde är säkert medskyldig till den ökningen vi sett av hudcancer hittills, men om några år ser vi effekterna av de ständigt sändande apparaterna. Ät curcumin som tusan, enligt cancerforskningen (som inte verkar nå apoteken eller sjukvården) så biter den tom på malignt melanom.

God natt.

Posted on: 2012/11/12 2:13
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#5


See User information
Testade några prylar till.

WII spelkonsol
både handkontroll och basenhet strålade ständigt 2-4 mW/m2
(varpå jag slet skräpet ur händerna på min 6 åriga dotter, och sa att det var slutspelat, men hon var mycket försående, och accepterade det hela)

Far och mors 25 år gammla micro var tjernobyl i miniatyr
strålade konstant 1850 mW/m2 nära glaset, men sjönk till runt 200 med en aluminiumfolie framför rutan.

Handsfree stereokabeln verkar föra med sej rejält med strålning när jag mätte, så det blir att köpa en icke strålningsförande handsfree stereokabel på maxicom. (bluetooth hansfree är ju bara att glömma, den strålar ju ända in i örat.)

Ska försöka mäta lite i skolan någon dag, då jag sett trådlösa telefoner, trådlösa i-pads användas flitigt där (inte undra på att de har problem med inlärning och sjunkande betyg i skolorna i dag)


Posted on: 2012/11/13 1:15
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#6


See User information
Jag passade på att ta med mätaren i dag när jag hämtade dottern på fritids, jag visade personalen mätaren och diagramen och förklarade lite, dom tyckte det var intressant och sa att jag kunde mäta i lokalen. det var rena strålsoppan, dect-telefoner som stod och fräste ut höga värden överallt, samt trådlöst nätverk som gav hela lokalen hög strålning, så den ena av fröknarna hämtade rektorn som kom rusande och undrade vad i hela friden jag höll på med "Du kan inte bara springa om kring i skolan och mäta en massa saker, det ska fasighetsnämnden avgöra om det är något som behöver göras" Jag visade henne lite fakta om tex dect telefonerna, och vilken nivå strålningen låg på i lokalerna, men hon var svårflörtad, "hur ska jag veta att det där du säjer är sant, jag kan inget om sådant" nähe, sa jag, du har alltså sett till att installera högstrålande microvågsteknink i skolan utan att ens ha undersökt riskerna? Hon svarade "om detta nu är så farligt som du säjer, så kommer det säkert att märkas om kanske 10 år, och då kanske vi omprövar det hela"... (suck!) Jag sa att det är tydligt att rektorer och annan ansvarig personal borde informeras om riskerna med strålning, och tipsade om maxicom som kan hjälpa till med detta. "lämna in ett medborgarförslag till kommunen, så kanske dom tar upp ämnet" sa hon. Men någon sådan långbänk tänker jag inte vänta på, jag ska ta ett snack med ordförandet för BU, (som passande nog är en av mina närmsta vänner) och försöka få till en informationsmöte för kommunen, kanske man kan få med blåljushuset med.

Tja, fortsättning följer.

Posted on: 2012/11/15 21:46
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#7


See User information
Jag talade med den högst ansvariga för skolorna på kommunen i dag, och han menar att dom beslutat att trådlös teknik i skolorna är helt ofaligt, detta grundat på att ca 2000 studier påvisar faror, medan fler än 2000 studier inte kunde påvisar några negativa effekter, och då är det alltså helt ofarligt. Jag försökte förklara för honom att fakta kvarstår att studierna faktiskt påvisar risker, men alla dessa studier var han kritisk emot, (tydligen fanns det ingen anledning till att vara kritisk mot dom andra studierna). "man måste vara källkritisk" sa han, sedan slängde han ur sej att "förresten, dom säjer nu att man kan få malignt melanom av solen uv, även om det är molnligt och man har kläder på sej" varpå jag frågade om källan? vilken undersökning? vilka är "dom"? men då var källan tydligen inte så noga, detta kom ju från en myndighet.... Vart har sunt fönuft tagit vägen?

Här är förresten EUroparådets rekomendationer gällande EMF http://assembly.coe.int/main.asp?Link ... gdocs/doc11/edoc12608.htm

som pdf: http://assembly.coe.int/documents/workingdocs/doc11/edoc12608.pdf

8.3 (googleöversatt)
om skydd av barn:

8.3.1. utvecklas inom olika departement (utbildning, miljö och hälsa) riktade informationskampanjer riktade till lärare, föräldrar och barn för att varna dem för de särskilda riskerna med tidig, dåligt beaktas och långvarig användning av mobiltelefoner och andra enheter som avger mikrovågor;

8.3.2. förbjuda alla mobiltelefoner, DECT-telefoner eller WiFi eller WLAN system från klassrum och skolor, som förespråkas av vissa regionala myndigheter, medicinska organisationer och det civila samhällets organisationer,


Posted on: 2012/11/20 23:33

Edited by sliparn on 2012/11/21 0:08:12
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#8


See User information
Tack, sliparn för att du vill, kan eller vågar informera om att du talade med den högst ansvariga för skolorna på kommunen i dag och att han menar (tror) att dom beslutat att trådlös teknik i skolorna är helt ofarligt, men vem tror du, som EN enskild pappa och väljare med hypermakt, är högst ansvarig som rättssubjekt för elmiljö med säkerhetsbrist som kan vara fördragsbrott i aktuell skola (inte skolorna för det kan vara flera och flera skolor kan vara ett laglöst kollektiv u.p.a.).

Sliparn, om du vänder upp och ner på din mentala kunskap att lyda när, var och hur, till att istället mentalt förstå när, var och varför, upptäcker du i nutid och nära framtid att det är din i livet mentala kunskap att lyda Jante, Luther och Ågren (ångest) som i nutid styr och ställer med ditt tänk och din mentala handling, att i går bli lurad av en värdefattig makthavare som i samtal älskar att lura EN förälder eller kollektiv av föräldrar utan mänskliga rättigheter eller rätt till skadestånd av det allmänna, vid fördragsbrott, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EES eller Europeiska unionen.

Europarådet vill, kan eller vågar inte kräva böter eller skadestånd av din kommun, som rättssubjekt med rättskapacitet för brist på kvalitet eller säkerhet, men du måste vara försiktig med att rättssäkert påvisa en säkerhetsbrist i offentlig organisation, med mentalt lydiga humana resurser som målvakt.

EU-domstolen vill, kan OCH vågar kräva böter och skadestånd av den Svenska regeringen som rättssubjekt, om svensk lagstiftare, domstol eller exekutivt organ producerat säkerhetsbrist i brev adresserat till EN drabbad enskild medborgare och som är fördragsbrott, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EES eller Europeiska unionen.

Studera fallet Domenic och utveckla ditt mentala Stop, Think and Act, med hjälp av David Icke!

Hälsar ”Stop, Think and Act”

Posted on: 2012/11/21 1:05
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#9


See User information
Tänkte spä på tråden lite, även om det inte är 100% relaterat.

[AB] Kraftledningar kan orsaka leukemi

På något vis känns det som att sådana här artiklar alltid är övertydliga med att ursäkta fynden.

Det där med försiktighetsprincipen är helt åsidosatt, men dom rekommenderar att "du ska använda handsfree och hålla ut telefonen från kroppen när du talar i mobiltelefonen". Detta trots att det är säkert nog för att inte vara bevisat farligt. Det är lite logiska kullerbyttor. Hur du ska hålla kraftledningar bort från kroppen förtäljer inte historien.

Om det orsakar leukemi och/eller ger mätbara förändringar i hjärnan så är det kanske inte helt ologiskt att tro att det finns överkänslighet heller. Eller?


"Myndigheten rekommenderar också, precis som tidigare, att barns exponering för lågfrekventa magnetfält minskas. Det kan göras till exempel genom att skolor inte byggs i närheten av stora kraftledningar".

Två låg/hög-stadieskolor där jag bor ligger för övrigt max 50 meter från rejäla(!) högspänningsledningar. Hur är det med respekten för era rekommendationer?

---
Tillägg med en lite annorlunda vinklad artikel: [CS] Ingen fara med mobil anser forskargrupp.

Posted on: 2013/5/3 17:08

Edited by Cupio on 2013/5/3 17:51:55
Edited by Cupio on 2013/5/3 17:52:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#10


See User information
Detta visar enbart hur långsamt vissa medmänniskor är på sin färd med att greppa saker...

EU går hårt för att utveckla 5G... Och vill spara genom att tvinga folk köpa bastationer och ha i hemmet, där barnen växer upp...

Ledsamt på ett sätt...

Posted on: 2013/5/3 18:10

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#11


See User information
Rata tekniken, återerövra och ta fullständigt ansvar för era barn och finn en bättre väg, nån nämnde ( ansvarig ), men testa för böveln att utkräva detta ansvar, DIREKT mot den enskilde och inte titeln, personen mm.

Hur kan en ärthjärna vara ansvarig för nåt dom inte begriper, lärare och rektorer är ju systemets främsta gatekeepers som är i villfarelsen att dom är guds gåva till mänskligheten och har nåt av värde att förmedla, holohoax, månlandningen, demokrati, feminism, ortodox medicin, karriär ( slaveri) mm. mm. mm. mm. mm . mm. Behöver barn en kommunal skola ? vad är det för fel på livets skola med nyktra ledsagare som håller en låg profil och endast ser till att den lille inte ställer till det för sig alldeles för mycket.

Akademiker som grupp är de mest skruvade individerna i denna ankdamm och kommer att ha en av de längsta resorna av alla, kanske man borde servera flugsvamp på skollunchen, dubbel dos till person-alen.

Eget test för några år sen visade tydligt att tyg gjort av torv/ull bromsade mikrovågor av olika bandbredd med upp till 90%,( varför blev den ende fabrikören av detta tyg bortmanövrerad heHe ) men visst, vi kan skaffa foliehattar, torvtyg, gasmasker mm eller så kan vi skaffa ryggrad och ta hand om grundbesväret istället för att lindra symptomen, typ agera istället för som nu reagera.

Skäm bort er högra hjärnhalva idag genom att skriva nerifrån och upp, från höger mot vänster med "fel" hand och se vad som händer.

Posted on: 2013/5/4 6:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#12


See User information
Så kanske fler även funderar på bygga upp skiten/möjligheter från grunden igen, lite mer vettigare än vad vi har idag?

Tydligen får ett land och ett företag plats på samma yta, om vi hör till yrhönorna... Så varför inte en sammanslutning för varandra under var och ens fundementala rätt?

-Im game, men IRL e bättre än ett X-box!

Är det något som vill sätta på mig, har jag ju valet att smeta på vaselin eller ge fåntratten en pungspark att mandlarna går i omloppsbana...

Posted on: 2013/5/4 8:26

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#13


See User information
Henrik Palmgren på Red Ice Radio diskuterar med Walter Graham om riskerna med strålning från trådlös teknink.


:1




:2




3:




4:




5:




6:




7:



Posted on: 2013/7/10 16:51
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#14


See User information
Krasse dog av WiFi strålning!

http://nyadagbladet.se/miljo/elever-bestralade-krasse/

"Fem danska elever i klass nio på Hjallerup skola på Jylland utförde ett uppmärksammat mobilstrålningsexperiment på biologin, rapporterar Danmarks television DR.På 12 tallrikar lade de vardera 400 frön av smörgåskrasse. Sex tallrikar utsatte de för strålning av trådlöst nätverk (WiFi), de sex övriga tallrikarna inte.

Elevernas resultat visade att fröna som utsattes för strålning hade stannat i växten eller dött. Grupparbetet gav dem en finalplats och 1000 kronor i tävlingen ”Unge forskere”, men även internationell uppmärksamhet.

Olle Johansson, professor vid Karolinska Institutet i Stockholm, har visat stort intresse för experimentet. Tillsammans med Marie-Claire Cammaert, forskare vid Université libre i Bryssel, vill han upprepa försöket under vetenskapligt kontrollerade former. Artikeln har tidigare publicerats i Miljömagasinet"

Posted on: 2013/7/29 14:24
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#15


See User information
En måste se intervju med Barrie Trower om farorna med trådlös teknik.

Eller som Barrie själv säjer om strålningen:
"Worse than the atom bomb"

Barrie Trower is a former Royal Navy microwave weapons expert and former cold-war captured spy debriefer for the UK Intelligence Services. Mr Trower is a conscionable whistle-blower who lectures around the world on hidden dangers from microwave weapons and every-day microwave technologies such as mobile-phones and WiFi. Mr Trower has also repeatedly assisted the UK Police Fedration in their struggle to protect police officers from Tetra/Air-Band radio-communications systems that are harmful to health.





Posted on: 2013/10/1 23:21
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#16


See User information
Jag har computer clear EL9 i datorn och jag är säker på att det fungerar för om jag stänger av programmet känner jag datorns strålning efter 5 minuter:
http://www.wds-global.com/products/co ... d-eyes-headache-sick.aspx

Posted on: 2013/10/1 23:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#17


See User information
Quote:

lenartand skrev:
Jag har computer clear EL9 i datorn och jag är säker på att det fungerar för om jag stänger av programmet känner jag datorns strålning efter 5 minuter:
http://www.wds-global.com/products/co ... d-eyes-headache-sick.aspx


Skaffa en EMF mätare, så får du svart på vitt om det fungerar. (mätare finns tex på www.maxicom.se se även informationen under "Strålningsrisker")
Om programmet fungerar så måste det handla om att reducera WiFi signalen. Får du sämre uppkopplingshastighet med WiFi när programmet är i gång? då kanske det fungerar, men jag är skeptisk.

Posted on: 2013/10/2 8:58
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#18


See User information
Jag har inte wi-fi och det går nog inte att mäta om programmet fungerar för computer clear EL9 tar inte bort strålningen utan omvandlar den skadliga strålningen till hälsosam strålning. Det finns en gratis i 30 dagar version av computer clear EL9:
http://computerclear.com/

Posted on: 2013/10/2 9:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#19


See User information
Quote:

lenartand skrev:
Jag har inte wi-fi och det går nog inte att mäta om programmet fungerar för computer clear EL9 tar inte bort strålningen utan omvandlar den skadliga strålningen till hälsosam strålning. Det finns en gratis i 30 dagar version av computer clear EL9:
http://computerclear.com/

Bra att du inte använder WiFi!
Den strålning du då har kvar är magnetiska fält i transformatorer och kretsar. Dessa fält avtar snabbt med ökat avstånd, så bara några cm i från har kanske 90% försvunnit. Av detta skäl ska man aldrig ha laptopen i knäet, lägg en kudde i mellan så är det betydligt säkrare, men akta dej för transformatorn på laddkabeln, den alstrar betydligt större magnetfält än själva datorn. Dessa fält är däremot väldigt mycket högre i tex elvispar, hårtorkar och andra prylar med högvarviga elmotorer.

Dessa magnetfält är otroligt svåra att skärma av, i motsats till tex WiFi/mobil strålning. Det enda material som någorlunda kan skärma magnetiska fält är http://sv.wikipedia.org/wiki/Mymetall

Jag tror du ska se upp med detta program, om det nu (mot min förmodan) skickar ut strålning (förmodligen då via WiFi eller Bluetooth kanalen), så får du inget annat än ökad strålning. Men vi vet ju att emf-strålning kan användas för mindcontrol, man kan tex få personer att reagera positivt eller negativt beroende på pulserna. men jag tror knappast att det skulle gynna hälsan. Det skulle ha varit väldigt intressant att mäta och se vad programmet gör.

Men jag skulle tro att programmet är skapat för att invagga dej i falsk säkerhet. För känner du dej säker, så kanske du inte fortsätter att bekämpa strålningsvansinnet, utan tror dej hittat lösningen.


Posted on: 2013/10/2 13:11
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#20


See User information
Hittade denna sida!
Massor med prylar för den som vill avskärma, mäta och på annat sätt skydda sej mot strålning.

http://rtk.se/

Posted on: 2013/10/2 13:25
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#21


See User information
Jo jag är medveten om elstrålningsriskerna men i mitt läge hjälper inte det. Jag bor i lägenhet och grannen har trådlöst wifinätverk till sina datorer och tvapparater, dessutom har han mikrovågsugn i sitt kök som är placerad cirka 2 meter från min dator. Grannarna på andra sidan mig och under mig har mikrovågsugnar. Jag har tänkt sätta upp mylarfilm på väggen men det är nog ingen mening med det, hopplöst.

Posted on: 2013/10/2 16:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#22


See User information
Quote:

lenartand skrev:
Jo jag är medveten om elstrålningsriskerna men i mitt läge hjälper inte det. Jag bor i lägenhet och grannen har trådlöst wifinätverk till sina datorer och tvapparater, dessutom har han mikrovågsugn i sitt kök som är placerad cirka 2 meter från min dator. Grannarna på andra sidan mig och under mig har mikrovågsugnar. Jag har tänkt sätta upp mylarfilm på väggen men det är nog ingen mening med det, hopplöst.

Kanske lika bra att skydda kroppen direkt med en Hoodie som denna http://rtk.se/product.html/troja-med-huva?category_id=13


Posted on: 2013/10/2 17:34
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#23


See User information
Ställer du upp på detta?
"Skydda våra barn från strålning och använd SLADD!"
Då kan du skriva på denna petition:
http://www.skrivunder.com/skydda_vara ... tralning_och_anvand_sladd

Posted on: 2013/10/6 21:53
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: EMF (wi-fi, gsm, dect & annan trådlös teknik)
#24


See User information
Quote:

sliparn skrev:

Här är förresten EUroparådets rekomendationer gällande EMF http://assembly.coe.int/main.asp?Link ... gdocs/doc11/edoc12608.htm

som pdf: http://assembly.coe.int/documents/workingdocs/doc11/edoc12608.pdf

8.3 (googleöversatt)
om skydd av barn:

8.3.1. utvecklas inom olika departement (utbildning, miljö och hälsa) riktade informationskampanjer riktade till lärare, föräldrar och barn för att varna dem för de särskilda riskerna med tidig, dåligt beaktas och långvarig användning av mobiltelefoner och andra enheter som avger mikrovågor;

8.3.2. förbjuda alla mobiltelefoner, DECT-telefoner eller WiFi eller WLAN system från klassrum och skolor, som förespråkas av vissa regionala myndigheter, medicinska organisationer och det civila samhällets organisationer,



Ja jäklar!

Dom har ändrat i resolutionen, nu står inget om att förbjuda trådlös teknik i skolor längre.

Kan dom verkligen bara gå in och ändra texten och betydelsen i en fastslagen resolution som röstats fram av ett enhälligt europaråd?


http://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/X ... .asp?fileid=13137&lang=en

Posted on: 2013/10/6 23:10
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
63 user(s) are online (63 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 63

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS