Vakencorner
Dagens Nyheter är Ondska! |
||
|---|---|---|
Registrerade sig:
2009-09-11 19:06 Från Västergötland
|
Ja, det är inte bara angreppen på sanningsrörelsen, alternativmedia och Vaken...
Denna propagandaskrift är signerad två DN-journalister. Läs och beakta: http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner ... ill-ghaddafis-sista-dagar
Postat den: 2012-07-16 11:21
|
|
|
|
||
Re: Dagens Nyheter är Ondska! |
||
|---|---|---|
Registrerade sig:
2009-09-11 19:06 Från Västergötland
|
Från Vakens Facebookgrupp, tack Bosse!
http://www.dn.se/ekonomi/jobb/melinda ... -makthavare-med-miljarder
Postat den: 2012-07-16 12:56
|
|
|
|
||
||
|---|---|---|
Registrerade sig:
2009-11-05 15:16 Från varierar
|
Det är svårt att skriva något neutralt om verkligt mäktiga och inflytelserika personer. Ghaddafy var en särling på många sätt och vis inom politiken, jag gillade honom efter att ha läst "Den Gröna Boken" där jag tycker att han plockade många poänger. Framför allt tyckte jag om hans syn på makt: "Den som är herre över dina behov är herre över dig!" sa han. Ack så sant. Vid den tiden gick jag själv i evig skräck för att inte kunna bo kvar i lägenheten när jag och min första fru väntade barn. Alla klagomål på barnvagnar i trappuppgången. Alla som fanatiskt bankade i väggarna vid barnskrik. Och till detta den pedantiske hyresvärden som hade tumme med Hyresnämnden och alltid fick rätt där.
Och så kommer det en kille som säger att alla bör äga sin bostad för att inte kunna bli utnyttjade och skrämda av små moderata skitstövlar som det kryllade av på den tiden och som till och med fick en av de sina tillsatt som bostadsminister... Den senare omsvängningen i moderat bostadspolitik var enbart till för att man skulle kunna stycka upp och sälja fastigheter med enorma vinster, det hade ingen likhet med Ghaddafys linje som var att en bostad var en gåva till folket från inkomsterna på oljan. Man drar sig inte för några som helst lögner i det här fallet. Ghaddafy "dog" inte heller. Han mördades med en kniv i röven. Men Dagens Nyheter är van att vräka ur sig floskler som de här artiklarna ger så många prov på. Och numera är man i stort sett oemotsagd. Detta dock mest för att de stora dyra dagstidningarna är på väg ut. Sakta men säkert. Exakt vad som kommer i stället är ju inte säkert, men valmöjligheterna inom alternativmedia ökar hela tiden och genom att vara interaktiva slår de både TV och pappersmedia med hästlängder. Det hörs inte så mycket längre när lögnhalsarna gapar. Deras tid rinner ut. Det finns ytterst få stora tidningar med pappersupplaga att tala om ute i världen, många ofta citerade tidningar är nere på några tiotusen i upplaga mot miljonupplagor för kanske trettio år sedan. Så, skit i dom... låt dom hållas, det är inte många som bryr sig.
Postat den: 2012-07-16 20:16
|
|
|
|
||
||
|---|---|---|
Registrerade sig:
2007-09-06 00:55 Inlägg:
39
|
Man märker att det är den vanlige Asgeir som skriver nu..
Vem är den/de andra? (Obs! Detta är inget negativt påhopp utan bara en lakonisk observation, en person kan bara inte skriva på så olika sätt olika dagar helt enkelt. Svårt att missa.)
Postat den: 2012-07-17 19:34
|
|
|
|
||
||
|---|---|---|
Registrerade sig:
|
Äsch det lär man sig ju redan på de grundläggande stadierna inom reklambranschen. Dessutom kan närmast identiska texter nästan omärkligt manipuleras.
Men kanske jag är en dator egentligen. En gång när jag var sängliggande i flera veckor pga ryggskott låg jag på rygg och stirrade oavbrutet på en I Ching-tavla som kallades "fattigmans dator" och som jag brände in i skallen en gång för alla. Roligare än att konstatera att taket var vitt varje dag och att taklampan hänger snett! Men det stod faktiskt i reklamen att man skulle börja behandla olika problem annorlunda och tänka snabbare och mer logiskt efter denna ganska långa meditation. Så om du insinuerar att jag skulle vara en dator har du alldeles rätt... En just nu lite småilsk dator
Postat den: 2012-07-17 20:12
|
|
|
|
||
||
|---|---|---|
Registrerade sig:
2007-09-06 00:55 Inlägg:
39
|
He he, jag tror fortfarande att ni är fler
![]() Eller så tittade du på den där tavlan lite FÖR länge..
Postat den: 2012-07-19 01:31
|
|
|
|
||
||
|---|---|---|
Registrerade sig:
|
Rent frånsett mig själv digitaliseras omärkligt en massa saker hela tiden. Titta bara på Kundservice både hos företag och myndigheter där man både knappar sig fram till en avdelning och sedan "chattar" med en dator.
Jag tycker faktiskt att det inte är otroligt om en del signaturer i olika bloggar faktiskt är datorer som gör inlägg som sen spårar ur. Givetvis för att skada eller trötta ut de verkliga debattörerna. Tänk på Schackdatorerna som redan sedan länge varit oslagbara. Det är faktiskt inte otänkbart att just ett forum som Vaken skulle vara särskilt utsatt för dataangrepp och att det inte bara skulle röra sig om vanliga virus utan också angrepp av humanoida datorer. Det finns något som heter Turingtestet som går ut på att övertyga någon om att han chattar med en människa fast det är en dator. Anonymiteten bakom signaturerna här på forumet gör Vaken till en perfekt experimentplats. För att återknyta till ämnet saknar exempelvis DN förmodligen skydd mot sådana angrepp, man får ju sina informationer genom aldrig ifrågasatta nätverk. Även här är vi årtionden före...
Postat den: 2012-07-19 07:10
|
|
|
|
||
Login

Annonsorer och reklam
Annonser:

Att regelbundet vara jordad anses vara den största hälsoupptäckten i modern tid. Jordning släcker inflammation och återställer kroppens elektriska funktioner till det som är normalt. Detta har en mycket stor effekt på hälsan, både som lindring och som förebyggande åtgärd. Läs boken "Att vara jordad" och besök hemsidan earthingpeople.se för mer information.

Läs allt om Bilderberggruppen i vår högaktuella bok "Den sanna historien om Bilderberggruppen" av Daniel Estulin. Just nu erbjuder vi 10% rabatt!
Ange rabattkoden ”vaken” i meddelandefältet i kassan när du beställer för att få 2% rabatt på alla produkter utom guld och monsterboxar med Liberty Silver mynt.

Att regelbundet vara jordad anses vara den största hälsoupptäckten i modern tid. Jordning släcker inflammation och återställer kroppens elektriska funktioner till det som är normalt. Detta har en mycket stor effekt på hälsan, både som lindring och som förebyggande åtgärd. Läs boken "Att vara jordad" och besök hemsidan earthingpeople.se för mer information.

Läs allt om Bilderberggruppen i vår högaktuella bok "Den sanna historien om Bilderberggruppen" av Daniel Estulin. Just nu erbjuder vi 10% rabatt!
Ange rabattkoden ”vaken” i meddelandefältet i kassan när du beställer för att få 2% rabatt på alla produkter utom guld och monsterboxar med Liberty Silver mynt.

Annonsorer och reklam 2

Det enda rätta handlar om informationskriget mellan samhällets etablerade röster och röster från oliktänkande samhällskritiker. Boken berättar detaljerat om de metoder som används för att tysta ner tusentals människors tvivel. Den berättar om yttrandefriheten som ger dig rätten att säga din mening i ett samhälle som ser till att ingen kan höra dig.
Vaken.se har cirka 40.000-43.000 unika besökare (IP:n) varje månad.Vill du annonsera på Vaken.se? Läs här!