vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Fasta på vatten
#1


See User information
Efter all information man tagit in och inspiration från användare här på forumet så är jag nu på dag två med min vattenfastning. Jag har tittat på lite videobloggar från dom som har bloggat dagligen om sin vattenfastning och enligt dom så är dag två den tuffaste dagen, eftersom kroppen ställer om för att bränna fett. För mig har det inte varit några större problem en så länge förutom lite dålig sömn och lite drömmar om mat.

Jag trode att jag skulle vara hungrigare än vad jag har varit, men när jag var som mest hungrig måste endå ha varit när jag vaknade upp på morgonen dag ett.

Anledningen varför jag började med denna tortyr var på grund av allt positivt man hört. Få bort gifter i kroppen, gå ner i vikt, rensa sinnet och känna sig mindre beroende av fast föda.

Jag vet inte riktigt hur länge jag kommer att hålla på men mitt första mål är fem dagar. Fem dagar är också den tid som räknas som säkert, men jag tror att jag skulle kunna klara tio dagar utan problem. Men det får tiden avgöra. Det enda vatten jag dricker nu är destilerat, kolat och "omrört" för att skapa mer energi i vattnet.

Resized Image


Lite inspiration för dom som vill testa detta.

Medical Benefits of Water Fasting Part1.mov
http://www.youtube.com/watch?v=o9PiU33up6A&feature=related

WHY I CHOOSE TO STARVE MYSELF ~ WATER DIET DAY #9
http://www.youtube.com/watch?v=x718e7GMkQ4&feature=g-vrec

Denna länk har redan blivit postad men är värd att nämnas igen.
Andrew Norton Webber w' Lisa Harrison
http://www.youtube.com/watch?v=_msWtSljFQw&feature=plcp

Posted on: 2012/5/31 13:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#2


See User information
Jag antar att det är rent vatten (destillerat) då? :)

kul att du testar.. skriv gärna vad som händer och hur du upplever det framöver.. jag drar igång i sommar själv med destillerat vatten, men kommer nog inte fasta..

Posted on: 2012/5/31 21:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#3


See User information
Hej, jag brukar fasta ibland och då är det 10 dagar som gäller. Du kan läsa mer här om fasta: http://www.halsosidorna.se/Fasta.htm
edit:pressa i eko citron i vattnet och drick inte destilerat vatten då du inte får in salt genom mat kommer du dö ganska snabbt.Destilerat vatten är jättebra att dricka men glöm inte att salta det i så fall :)

Posted on: 2012/6/1 5:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#4


See User information
Fasta ibland är extremt bra för kroppen men även för anden.


Det bygger upp hettan det är därför man alltid fastar innan cermonier och ritualer.

Dom ser en bättre då.

Gick 60 dagar utan mat och vatten dock för länge ... var en upplevelse 5 dagar i dushen fick jag sova pga jag inte kunde hålla kroppsvärmen.

92 slag i vilopuls.

Brännsår på meridianer.

Sprutade ut plack och nekrotiserat blod ur händerna.

Och andarna hade disco hos mig lol blev inte många vänner som satt kvar hemma efter dom hörde några åsk knallar framför ansiktet.

Lol lite väl extremt men jag var under en reningsprocess med giftiga örter.

Fasta rensar kroppen och gör den kompatibel för anden.

Det sliter även på kroppen att äta för ofta för mycket osv.

Posted on: 2012/6/1 7:32
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#5


See User information
Jag har fastat några gånger, och efter flera misslyckade försök (jag orkade helt enkelt inte stå emot hungern) hittade jag lösningen: VATTENFASTA!

Det finns ju en massa käcka tips om hur man skall avstå från allt annat än diverse safter och örtextrakt men dom tjänar alla det syftet att sälja dessa preparat. Det förlänger bara plågan att sitta och dricka örtbuljong och liknande.

Nä, pang på och sluta ät, helt enkelt. Drick ljummet vatten med matsked eller nåt, men allt som leder tankarna till ätande är faktiskt fel..

De första fyra dagarna går man och stirrar lystet till och med på plastmuggar och vill äta upp dom, sedan går man över i ett behagligt tillstånd där man sover gott och vaknar som om man rördes med en väldig fjäder.

Det konstiga är att man skiter hela tiden, till och med efter en dryg vecka.

Själv har jag provat sexton dagars total vattenfasta och det var med en viljeansträngning att jag måste ta en bit grovt rågbröd i munnen och tugga på den, det verkade jättebesvärligt.

När man fastar på det här sättet upptäcker man hur mycket tid man lägger på att handla mat, bära mat, laga mat, äta och diska efteråt. Det gäller faktiskt åtskilliga timmar om dagen!

Är det bra för nåt? Ja det kan man ju fråga sig, för mig gäller det att övervinna den värste fienden jag har i världen, nämligen mig själv!

Men eftersom man skiter varje dag funkar uppenbarligen detoxteorin, och en schamanliknande pingspastor jag känner säger att vill man verkligen råka i extas skall man fasta minst två dagar först.

Jag lägger med en länk på resultatet, hör hur hennes röst blir hesare och hesare och lägg märke till hur hon slänger sig på marken och rullar runt i fullständig extas medan hon försöker förmedla kraften i sitt budskap om vem hon vill skall styra världen i stället för det jävla självutnämnda djävulsdyrkarpack som sitter proppmätta och jäser just nu:

http://www.youtube.com/watch?v=vbVS2Ha4xIs&feature=g-vrec

Testa själva och se vad ni kan uppnå för heliga tillstånd (rekommenderas alltså starkt, men själv gör jag det högst sexton dagar, utöver det är att överdriva även om jag hört om 26 och så finns det folk som trådstartaren som drivit det ännu längre. Låt gärna nån kompis följa utveckligen, du kan sväva i väg totalt)


Posted on: 2012/6/1 8:54
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#6


See User information
Läkarna brukar rekommendera vätska för att fylla buken och ge mätnadskänsla ofta tillsammans med någon form av flytande kalorie drinkar som man kan lösa ut på apotek eller dyl.

Men det brukar vara för banting syftet där är något annat.

http://www.youtube.com/watch?v=La5ZxpbE0s4

Starkare eld drar ut svagare eld.

Därför du känner dig sval efter elden.

Det finns punkter man kan tömma med elden som vad man kallar tredje ögat (rotkanalen till huvudet).

Posted on: 2012/6/1 9:39
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#7


See User information
Jag kan inte annat en hålla med Asgeir. Det är väldigt mycket tid som går åt till att förbereda alla måltider, diska och köpa in mat. Det blir som ett tids vakuum där man försöker hitta på något annat att göra.

En annan sak som jag kan hålla med om är att man inte ska välja någon flytande diet, eftersom man lättare lockas till att bryta fastan och kroppen inte blir lika effektivt renad.
Jag måste dock erkänna att jag slängde i en buljongtärning i kokande vatten igår bara för att få lite smak. Men jag ser inte det som några större problem. Efter jag hade druckit den soppan så satte magen igång så att man fick gå på toa och rensa tarmarna.

Så här långt har jag gått ner 1kg men jag hoppas att jag kommer gå ner mer eftersom kroppen har ställt om för att bränna fett.
Jag brukar skriva upp vikt och hur mycket vatten jag dricker dagligen och en så länge så ligger jag på ca 4L/dag.

Ett annat lite udda test som jag gör är att mäta spänningen i kroppen igenom att blöta fingrarna och mäta mellan höger och vänster hand med en vanlig multimeter. Vad jag har kommit fram till så här lång är att spänningen i kroppen har minskat från 230mV/dag1 till 120mV/dag3. Vilket kan förklaras med att jag inte har fått i mig fast föda.

Jag älskar frihet och försöker alltid sträva efter ett friare liv men jag testar sällan kroppens gränser, förutom på ett destruktivt sätt med alcohol. Den enda gången jag kan minnas att jag har varit utan fast föda längre en 6timmar måste varit när jag var magsjuk för många år sedan.

Posted on: 2012/6/1 10:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#8


See User information
Damiano2 jag trodde precis så förut. Att destillerat vatten var farligt och drog ut mineraler ur kroppen. Sen hittade jag det här..

http://youtu.be/CwFMacnpMPo

http://youtu.be/_msWtSljFQw

ta en titt och avgör själv.

En massa människor runt om i världen dricker destillerat vatten och har så gjort länge. Det finns en mängd med böcker skrivna av tex läkare som förklarar att det är hälsosamt att dricka 4-6liter destillerat vatten dagligen.

Men jag ska testa till sommaren nu så vi får se om jag dör eller inte.. :)

Edit: en viktig länk med bra info http://aquariusthewaterbearer.com/

Posted on: 2012/6/1 10:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#9


See User information
Dag 4
Jag känner mig fortfarande hungrig och magen låter hela tiden. Har dock förlorat 1kg på en dag så jag hoppas att viktminskningen fortsätter i den takten. Jag har känt lite värk i olika delar av kroppen men inget som direkt besvärar en.
Så fastan fortsätter och jag hoppas att man glömmer bort den underbara känslan att äta så att man kan fortsätta några dagar till.

Posted on: 2012/6/2 9:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#10


See User information
Samma takt som mig.

Värken du känner är elden.

Eld drar ihop muskeln.

Levervärden stiger och bukspottskörteln stannar av.

Var försiktig så du inte tär på dina energireserver gör du det för ofta kan det ta år att återhämta sig.

Posted on: 2012/6/2 10:38
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#11


See User information
Dag 5
Igår regnade det väldigt mycket, så jag stälde ut några hinkar för att samla på mig lite regnvatten. Idag har jag kolat regnvattnet och planera på att dricka det när det vanliga destilerade vattnet tar slut.

Jag har förlorat 1,5kg på en dag och jag tänker fortfarande på mat hela tiden. Det värker fortfarande en del i kroppen men det är inte så farligt även fast det värker mer nu en tidigare.
För att kunna få i mig lite c-vitamin så har jag pressat en apelsin och druckit upp hälften av juicen idag, resten tänkte jag ta imorgon.

Jag har funderat på att sluta fastan på onsdag men samtidigt så har jag aldrig rasat i vikt så mycket som jag gör nu så det känns nästan dumt att sluta.

Posted on: 2012/6/3 14:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#12


See User information

En tanke som slog mig gällande fasta. Läste om alkaliskt vatten(och mat) skall vara grymt för hälsan, så en skvätt ekologisk citron borde göra susen i ditt dagliga vatten.

Det finns en Dr Sebi, som botar nästan allt...

För den som inte hört om Dr Sebi, kanske lyssna lite på youtube för den som är intresserad av detta för sin egen hälsa och om ni har kramper.

Posted on: 2012/6/3 17:14

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#13


See User information
Det låter inte som en så dum ide att försöka göra alkaliskt vatten. Som jag har fattat det så är alkaliskt vatten basiskt vatten. Har man inte färka grönsaker hemma så kan man alltid gå ut och plocka färka maskrosblad och dränka dom i vatten som man sedan dricker. Jag har själv provat att äta maskrosblad och smaken är ganska besk och det som är beskt ska tydligen ha högt ph medans det som är surt oftast har lågt ph. Hittade en mängd matvaror som är basiska på en sida.

Citat från:
http://www.evolutionara.se/tag/ph-balansen/

Några exempel på BASISK mat (eller näst intill):
Grönsaker & rotfrukter; bladgrönt (ruccola, spenat, grönkål, maskrosblad, persilja m.m) avokado, blomkål, groddar, vetegräs, grönkål, gurka, broccoli, mjölksyrade grönsaker m.m.
Frukt & bär; citron, grape, ananas, apelsin, kokosnöt, mango, melon, nypon, blåbär m.m.
Nöt & frön; chia, hampa, linfrö, paranöt, sötmandel (blötlagd), solros, pumpa m.m.
Spannmål: bovete, hirs, quinoa, amarant, hela korn av…kamut, havre, korn, dinkel m.m
Övrigt: alger, super fruits, kryddor, naturliga fetter/oljor, m.m.

Posted on: 2012/6/3 17:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#14


See User information
Quote:

FreedomX skrev:
Det låter inte som en så dum ide att försöka göra alkaliskt vatten. Som jag har fattat det så är alkaliskt vatten basiskt vatten. Har man inte färka grönsaker hemma så kan man alltid gå ut och plocka färka maskrosblad och dränka dom i vatten som man sedan dricker. Jag har själv provat att äta maskrosblad och smaken är ganska besk och det som är beskt ska tydligen ha högt ph medans det som är surt oftast har lågt ph. Hittade en mängd matvaror som är basiska på en sida.

Citat från:
http://www.evolutionara.se/tag/ph-balansen/

Några exempel på BASISK mat (eller näst intill):
Grönsaker & rotfrukter; bladgrönt (ruccola, spenat, grönkål, maskrosblad, persilja m.m) avokado, blomkål, groddar, vetegräs, grönkål, gurka, broccoli, mjölksyrade grönsaker m.m.
Frukt & bär; citron, grape, ananas, apelsin, kokosnöt, mango, melon, nypon, blåbär m.m.
Nöt & frön; chia, hampa, linfrö, paranöt, sötmandel (blötlagd), solros, pumpa m.m.
Spannmål: bovete, hirs, quinoa, amarant, hela korn av…kamut, havre, korn, dinkel m.m
Övrigt: alger, super fruits, kryddor, naturliga fetter/oljor, m.m.



Ju mer jag lyssnar på denna Dr Sebi, finner jag hur vilse hela vår medicinska, nutriära, vård vetenskapen verkligen är och hur fullständigt "fel" vi lever...

Det låter mer troligt som denna man säger... Jag kan bota allt, utom det som följer sur kost... Om han nu botat AIDS sen 87...

Han pratar oxå om vikten med att fasta...

Posted on: 2012/6/4 6:43

Edited by Avatar on 2012/6/4 7:00:48
Edited by Avatar on 2012/6/4 7:08:31

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#15


See User information
Förr i tiden lade man skivad färsk potatis i ett glas vatten som man ställde in i kylskåpet och som fick dra över natten.

Enkelt och behändigt!

Posted on: 2012/6/4 6:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#16


See User information
Är det fasta eller banting vi talar om,, verkar som folk fastar för att gå ner i vikt istället.

Inte bra.

Om man har en stark mage och vill gå ner i vikt samtidigt.

Vitlök i sallad och vinäger.

Smakar starkt men funkar .

Att man behöver banta behöver inte tyda på att man äter för mycket.

Det kan tyda på smutsig kleggad kropp för när njurarna jobbar dålig jobbar hela kroppen dåligt.

Att rensa kroppen sliter på kroppen.

Konsten är självklart att leva ett rent liv.

Men visst är det lättare sagt än gjort speciellt när allt man stoppar i sig mer eller mindre kleggar igen kroppen.

Alla har väl sina knep.



Posted on: 2012/6/4 8:31
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#17


See User information
Svar på vad Asgeir skrev
Jag vet en äldre man som drack vattnet som potatisen hade kokat i när han fastade. Lite samma sak.

Dag 6
Jag har gått ner 1,5kg till vilket betyder ett viktras på 5kg totalt. Det svåraste för mig har varit på kvällen då man i vanliga fall gärna vill stoppa i sig något.

Jag slängde i en apelsin och en skivad morot igår för att det skulle bli alkalist vatten. så förhoppningsvis så har det en positiv effekt.

Här är mitt recept för det perfeka vattnet.

1.destilera
2.kola
3.ladda upp
4.alkalis

Har man mätinstrument så kanske det visar sig att vissa punkter är onödiga.

Posted on: 2012/6/4 9:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#18


See User information
Jag ska dra igång en juicefasta ala "fat sick and nearly dead", rekommenderas varmt. Inspirerande film.
Siktar på att köra 4-8 veckor på bara juice och ska köpa destillator o kombinera med destillerat vatten.
Blir intressant
Kan rapportera lite i den här tråden kanske

Posted on: 2012/6/4 9:46
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#19


See User information
Rensar njure.


http://health-care.eu/health-benefits-of-raw-pineapple-juice


Tillsätt lite vitvinsvinäger och c vitamin.

Posted on: 2012/6/4 9:49
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#20


See User information
Dag 7
Idag har jag avslutat min vattenfasta. Mycket på grund av att jag inte hade gått ner något när jag vägde mig senast. Men jag är endå glad att jag provade detta och jag uppmuntrar alla som känner sig sugen att testa och fortsätta skriva i tråden. Förhoppningsvis så har den här tiden av fastning hjälp till att förhindra framtida hälsoproblem.
Jag kommer dock att fortsätta att undersöka alternativ medicin. Tänkte bland annat lära mig mer och antagligen testa orgone och Magnetic pulser. Tänkte även handla vitamin D3 som tydligen ska göra under för din kropp framförallt på vintern när det är få soltimmar.

Posted on: 2012/6/5 9:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#21


See User information
Novax som jag har kontakt med ibland om diverse ämnen mailade mig upprört angående vattenfastan, som jag ju så varmt rekommenderade. Egentligen skulle jag ha lagt in vad han skriver men på grund av att min nuvarande browser tycks vara oerhört impopulär bland de datorer som har XP kan jag inte kopiera tråden.

Men kontentan är att varken vattenfasta eller destillerat vatten är farligt i sig, men att kroppens förbränning för att bli bra kräver vitaminer likförbannat. (Själv tänkte jag inte på det utan tog för givet att vitaminer bara behövs när man äter födan).

Därför tar han kraftigt avstånd från vattenfasta och pekar på att tidig alzheimer och liknande kan ha samband med perioder av näringsbrist och lade med en tråd om detta som varit införd på forumet och som bör gå att hitta om man letar.

Det är så, vilket jag kanske inte nämnde, att vattenfasta egentligen inte ger någon större viktminskning. Vad som sker är ju att man långsamt tömmer tarmen). Det verkar som om man kan ha typ fyra fem kilo skit i sig!!!!

Om man verkligen vill banta får man vackert sätta sig ner och titta exempelvis på sitt kolhydratintag.

Det finns många "dolda" sockerkällor. När man inser hur många sockerbitar det finns i en liter mjölk blir man mörkrädd. Och det värsta är att 0,1 miljondels gram fett betyder att man sprängfyllt maten med socker istället, gå till en butik och lusläs innehållsdeklarationerna.

Ju mindre fett i maten, desto mera socker - genomgående.

Så - sockerfasta i stället! Dvs, försök att eliminera det onödiga sockerintaget...

Inte EN enda läsk mer, släng den löjliga dietmjölken. En bättre produkt än mjölk till flingorna är kaffegrädde spädd tre gånger med vatten.

Lycka till med bantningen!

Posted on: 2012/6/6 8:15
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#22


See User information
Är man utvecklad behöver man inte äta det finns andra energikällor.

http://www.youtube.com/watch?v=nmHgBTRhDYw


Kolla mannen som inte ätigt på 10 år.

Självklart tror dom flesta det är fejk men dom flesta känner inte såna individer själva och tar sig inte tid och foska saken närmare.

Dom drar till cypern och super i 2 veckor istället.
För deras liv är så meningsfullt.

http://www.youtube.com/watch?v=DMLFLhw3UGs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=v29clGMWU84


Posted on: 2012/6/6 8:57
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#23


See User information
Hej Shen är ny på vaken, googlade på vattenfasta och kom in på länken vattenfasta. Läste ditt inlägg när du beskrev vad som hände med dig under din period WOW, skulle uppskatta om du kunde förklara närmare för mig ang, ditt resultat och din känsla efter din långa fasta! är under en v-fasta för tillfället själv. mvh

Posted on: 2013/7/11 9:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fasta på vatten
#24


See User information
Quote:

Hej Shen är ny på vaken, googlade på vattenfasta och kom in på länken vattenfasta. Läste ditt inlägg när du beskrev vad som hände med dig under din period WOW, skulle uppskatta om du kunde förklara närmare för mig ang, ditt resultat och din känsla efter din långa fasta! är under en v-fasta för tillfället själv. mvh

Shen är inte aktiv på forumet längre om han inte har någon ny inloggning.

Quote:
Men kontentan är att varken vattenfasta eller destillerat vatten är farligt i sig, men att kroppens förbränning för att bli bra kräver vitaminer likförbannat. (Själv tänkte jag inte på det utan tog för givet att vitaminer bara behövs när man äter födan).

Jag vet en äldre man som fastade och delvis drack potatisvatten på grund av vitaminerna. Skulle jag fasta igen så skulle jag nog lägga till en vitaminblandning för säkerhets skull men jag är inte allt för rädd för vitaminbrist eftersom man endå har en del vitaminer lagrad i kroppen.

Quote:
Det är så, vilket jag kanske inte nämnde, att vattenfasta egentligen inte ger någon större viktminskning. Vad som sker är ju att man långsamt tömmer tarmen). Det verkar som om man kan ha typ fyra fem kilo skit i sig!!!!

Vad jag kan minnas från min fasta så gick jag upp några kilo ganska snappt men det tog flera månader innan man var på sin normala vikt igen, så jag var nog ca 2-3kg lättare en ganska lång tid och jag gick över till min normala kost några dagar efter fastan.

Posted on: 2013/7/11 12:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS