vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Mobilstrålning - sveket från mobilindustrin.

See User information
Faktum är att mobilindustrin har känt till en skyddsteknik för strålning och har patent sedan 2001. Men dom verkar dock inte kännas vid den den. Rädsla för skadeståndsanspråken anser flera.

För er som är oroade för mobilstrålningen så finns det faktiskt ett skydd man kan sätta på mobilen som avsevärt reducerar strålningen. www.emsskydd.se säljer sådana. Där finns också en del info om mobilstrålning.

Posted on: 2011/6/20 13:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mobilstrålning - sveket från mobilindustrin.

See User information
Jag gjorde en gång följande experiment:

1. Jag ringde ett samtal till en kompis mobil och slängde in min mobil i mikron (givetvis utan att tända den). Hans mobil ringde fastän min låg inne i mikron.

2. Jag lade in hans telefon i mikron och ringde till den. Det gick hur bra som helst.

Sedan köpte jag en mätare för mikrovågsstrålning hos Clas Ohlsson och testade den på mikron som var av det billiga märket "Melissa" och det fanns ingen strålning alls när den var tänd. På bruksanvisningen står det att strålningen utanför inte får överstiga 0,25 enheter, men det fanns som sagt ingenting.

Telefonen jag använde var en Eriksson och i bruksanvisningen till den stod det att den utsände 0,4 enheter vilket också angavs som maxvärde.

Vid test med min mätare visade den just 0,4!

Vad man kan tycka är att skillnaden mellan 0,25 och 0,4 procentuellt är rätt stor. Och hur i helsike kan telefonen kommunicera genom mikrons väggar när den oerhört mycket kraftigare strålningen inuti inte når ut?

Jag har redan räknat ut att någon nu kommer att säga att det är olika våglängder, men det motbevisas ju av värdet på 0,4 som ju blev alldeles korrekt uppmätt.

Knepigt, inte sant?

Posted on: 2011/6/20 13:13
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Asgeir skrev:

Jag har redan räknat ut att någon nu kommer att säga att det är olika våglängder, men det motbevisas ju av värdet på 0,4 som ju blev alldeles korrekt uppmätt.

Hur motbevisas det? Mobilens strålning hindras inte alls av faradayburen som är designad för mikrons våglängd, så mobilens strålning kommer ut oförändrad.

Allt är som det ska enligt din beskrivning.

http://www.fysik.org/website/fragelada/index.asp?id=3969

Posted on: 2011/6/20 13:47

Edited by pingubenji on 2011/6/20 14:03:29

See User information

Mätarna man köper på claes olhsson eller dyl skall man inte förlita sig på till hundra %. Dom kan ha felmarginaler på 20-50%. Sen finns det ju flera fält man kan mäta. När det gäller mobiler så använder man sig av SAR värdet. Nästan alla nya Iphone coh smartphones ligger högt i SAR mätningarna. Även om dom håller sig inom gränsvärdena så är det inte samma sak som att dom är ofarliga snarare så är mobiler en fara för hälsan.

Posted on: 2011/6/20 18:50

See User information
Jaha minsann! Men jag måste också säga att jag inte skulle bli ledsen precis om det skulle visa sig att mobilstrålning är ofarligt eftersom jag tycker att det är så himla praktiskt att kunna koppla upp sig på nätet och läsa sin mail och ringa och prata från de mest avlägsna ställen. Och mikron är ingen dum uppfinning heller. Bra av Pingubenji att vara lite av en "mythbuster", det sparar mycket tid och tillfällen till missförstånd! Mera torra och bra svar, Pingubenji!

Posted on: 2011/6/20 22:50
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Jag har haft alldeles för mycket fritid idag...

Posted on: 2011/6/20 23:31

See User information
Jahamän.

Om ca två veckor kommer en gammal god vän från Skåne hem till oss. Han har med sin fru och sin fjortonåriga son. Denne är svårt elöverkänslig pga idogt datorspelande och för att hans skola i Lund införskaffade obligatoriska datorer till alla.

Posted on: 2011/6/22 20:17

See User information
Quote:

Network skrev:
Jahamän.

Om ca två veckor kommer en gammal god vän från Skåne hem till oss. Han har med sin fru och sin fjortonåriga son. Denne är svårt elöverkänslig pga idogt datorspelande och för att hans skola i Lund införskaffade obligatoriska datorer till alla.

En liten fråga, Vet du om det är CTR eller plattskärm som orsakat problemen? (många spelare vill ju ha CTR)

Min bror envisas med att använda CTR för att den ger bättre färgåtervinning säger han, (håller på med mycket foto redigering och sådant) Men han får alltid rödflammiga utslag i ansiktet, ser ut som typiska strålningsskador.

Alla lysrör och lågenergilampor gör ju inte saken bättre heller. Den värsta lågenergilampan ligger 71 ggr över TCO normen!
http://www.vagbrytarenstockholm.se/te ... lagenergilampor/index.htm

Posted on: 2011/6/22 21:38
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Jag blev avbruten där igår, telefonen ringde. Dessa människor jag beskriver bor f n utanför Falköping hos några andra som fått gå från sin släktgård pga fyra master som satts upp runtom gården. De har också en pojke, lite äldre än den andre, som även han är elöverkänslig.

Asgeir, jag har tungt med information om mikrovågsugnar - mailar dig.

Angående gränsvärden så är det riktmärken satta av etablissemanget för hur mycket människor ska eller inte ska tåla. Det har inget med verkligheten att göra.

Detta är vad det beror på:

- Usel el dvs det publika elnätet och det är riktigt jävla dåligt här i Sverige jämfört med andra länder.

- S k "cocktaileffekt" med input från all slags elsmog, vare sig det är emission från hushållsel, ställverk, ledningar etc eller "mobilstrålning", WLAN etc

- Och cocktaileffekten fortsätter med resten av smegget dvs gifter som folk får i sig i mat, vatten, luft etc och vidare Chemtrails, radioaktivitet från kärnkraftverken etc

- Stress i olika former.

Ska du ha en bra bildskärm är den tillverkad i trä och kostar ca 25 000:-, i kombination med ett sanerat elsystem. Dock inga garantier för att du tål det om du blir elöverkänslig...

Posted on: 2011/6/23 12:42

See User information
Avgiftning och jordning verkar vara ett sätt att hantera reaktioner från strålning. Har iaf hjälpt mig. Hade så ont kroppen ibland att jag bara stod och skrek. Men efter en sommar med experimenterande har jag nästan inte ont alls.

Det finns fascinerande forskning av Magda Havas. Kolla den här videon - hon kollar sitt eget blod före och efter ett mobilsamtal. Blodet klumpar ihop sig och ser ut som det gör när man riskerar blodproppar.

Posted on: 2011/10/2 17:53
Från den fjärde dimensionens hierarkiska, instängda och patriarkala styrning av massorna till femte dimensionens kärleksfulla lösningar där du och jag får bli mogna individer. Vi är på väg...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper