vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

"Jag har svaret på Palmemordet"

See User information

Posted on: 2010/4/12 9:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: "Jag har svaret på Palmemordet"
Så nu ska vi alltså förkasta P2 och deras fällda träd?

Dom har förresten raderat namnen på bloggen nu...

Det sägs alltså att Alexander och Dragan Djokic, tillsammans med Daniel Fitzpatrick och två polismän skulle mördat polismannen Leif Widengren under värdetransportrånet i Högdalen 1992.
Jag vet dock att Daniel Fitzpatrick varit inne för förhör om detta och att han mördades på örbyleden 1998. Han var dock utomlands vid rånet och släpptes därför.

Mannen han pekar ut som Palmes mördare skulle vara Billy Höijer. En man som enligt honom liknade Christer Pettersson. Billys liv är värre än Christer Petterssons. Han började injicera amfetamin vid tio års ålder och blev utkastad av sina föräldrar. Idag har han varit drogfri i fem år och jobbbar tillsammans med stadsmissionen bland annat...

För mig känns detta som inlägg skrivna av någon som vill smutskasta andra.

Radoslav Karadjordjevic tycks dessutom vara ett påhittat namn. Ingen i Sverige heter så.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Min första reaktion på Palmemordet var "detta måste ha skett på allmän begäran"!

Blotta omnämnandet av honom medförda att folk blev blåa, gröna, röda eller vita i ansiktet, särskilt under vårvintern 1986.

Han var förmodligen på väg att bli galen, det ryktades om att han hade eget rum på Beckomberga.

Då och då träffade han Yasser Arafat som förmodligen var hans "kran". Ni tror att jag skojar, va?

Hela Sverige dränktes i kampanjer för att köpa libysk olja som ju var "lågsvavlig". Ordet lågsvavlig försvann mer eller mindre ur den svenska ordlistan efter palmemordet.

Men Mellanöstern svämmade över av svensktillverkade små käcka luftvärnsrobotar. Särskilt många såldes till de små små emiraten längst bort från konflikthärdarna. Man till och med inrättade studier i modern teknisk arabiska på högskolan för att kunna författa bruksanvisningarna. Lustigt nog var många av de som studerade dessa bruksanvisningar "poliser" som tydligen jagade fartdårar med luftvärnsrobot?

På lediga stunder åkte han till Irak och beskådade hur kompisen Saddam lyckats skjuta ner iranska bombplan med svenska robotar, eller var det tvärtom? I vilket fall kunde man hitta till Iraks försvarshuvudkvarter från Sverige bara genom att följa hjulspåren genom de turkiska ödemarkerna i öster... om de svenska chaufförerna tog slut fanns ju alltid de östtyska!

Han gav långa och omständliga intervjuer till ryska journalister särskilt en som hette Arbatov, och kom fram med ideer som en atomvapenfri zon genom Europa som skulle lämna Natolandet Italien till Sovjetsidan.

På kvällarna slogs hemvärn och polis om innehållet i vapenförråden som stod där till ingen nytta. Men man vande sig så småningom vid smattret och de enstaka explosionerna.

Visst, man sålde mycket vapen via Balkan också. Jugoslavien i upplösning hade många fina order inne när landet sprack. Men alla hade tydligen inte fått vad de skulle ha, ambassadören mördades ju när han skulle lämna konsulatet i Göteborg.

Den enda egentliga skillnaden mellan då och nu är att Expressen spelade Aftonhorans roll...

Hur illa än folk tycker om Alliansen är det svårt att komma ner i den allmänna nivån under Palmes tid. Kanske insåg han själv i en stund av klarsyn vilken soppa han ställt till med och arrangerade ett avancerat självmord...

Inget förvånar mig i denna sak längre! Men jag hör att vapenexporten ökat igen och numera är en ytterst viktig del i vår utrikeshandel. Det lär man inte kunna göra mycket åt. Men man måste önska att man lärt sig nåt av vad som hände sist när det begav sig.

Kina-affärerna i all ära. Men om något land i världen skulle behöva JAS så är det Kina, deras plan motsvarar ungefär våra gamla Lansen som skrotades för trettio år sedan. Och deras flotta liknar fartygsmuseet i Göteborgs hamn. Men vad säger ryssarna om vi hjälper dom att hotta upp sitt försvar???

Vem spelar Palmes roll idag? Carl Bildt?

Posted on: 2010/4/12 14:53

Edited by Asgeir on 2010/4/12 15:11:18
Edited by Asgeir on 2010/4/12 15:17:03
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Det är nog inget påhittat namn compu, antar jag.
Man kan kanske skriva det i en lite "phonetisk" form istället för:

ooops...

Posted on: 2010/4/12 14:58

See User information
Quote:

Asgeir skrev:

Hela Sverige dränktes i kampanjer för att köpa libysk olja som ju var "lågsvavlig". Ordet lågsvavlig försvann mer eller mindre ur den svenska ordlistan efter palmemordet.

Jag kommer ihåg det där, det var mycket lågsvavlig olja från Libyen som gällde som mantra, light crude. Världens största tankers gick väl in till Brofjorden med den???

Posted on: 2010/4/12 15:19

See User information
Quote:

sheepdog skrev:
Det är nog inget påhittat namn compu, antar jag.
Man kan kanske skriva det i en lite "phonetisk" form istället för:

ooops...

Ibland får man en konstig känsla av att folk driver med en, det är ungefär som om man sett namnet Bernadotte i en porrfilm eller nåt...

Det är nog fan nån som driver med oss...

Posted on: 2010/4/12 15:28
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper