vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Är det någon här som har erfarenhet av saltlampa?

See User information
Det här är vad företaget som säljer saltlampor deklarerar:

Vetenskapliga studier har påvisat att Saltkristall Lampor kan öka antalet negativa joner med upp till 300%. Salt kristall Lampor har förmåga att höja antalet negativa joner samt har förmåga att rena luften från skadliga partiklar och därigenom få gynnsam effekt mot luftvägssjukdomar såsom ex. Astma. Har benägenhet att minska luftfuktigheten och gör det även lättare för kroppen att ta upp vitaminer via luften.

Fördelar med Salt kristall Lampor:
En naturlig luftrenare
Kan underlätta vid allergier o luftvägssjukdomar
Människor med fibromyalgi, elallergi, migrän och värk kan ha nytta av Salt Lampor
Immunförsvaret kan stärkas
Förbättrar upptaget av vitaminer via luften
Är en vacker o njutbar dekoration i hem eller på kontor
Minskar luftfuktighet

Kan ha prestationshöjande effekt i kontorsmiljöer genom att förbättra koncentrationsförmåga, neutraliserad stresseffekter framkallade av artificiellt ljus och elektrisk apparatur ,elektromagnetisk strålning från datorer och dylikt. En Lampa på 2-3 kg. avjoniserar en yta på ca: 60kvm.

Det låter ju väldigt bra ...

Posted on: 2006/4/2 21:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Är det någon här som har erfarenhet av saltlampa?

See User information
jag är ju förståss - skeptisk som vanligt - hö, hö... skulle den verkligen fungera så - så skulle den nog aldrig komma till allmänhetens kännedom - detta är min mening - antagligen så är den till för att jävlas - alltså tvärtom alltså - men vi går ju på vad som helst - akka er för sådana här grejjer - man kan på sin höjd sitta och meditera med en pramidformad greej på huvudet - som jag gjorde när jag var ung - jag tycker att det gjorde lite susen i alla fall - alla tycker att jag är lite knäpp - hö, hö... ett tag hade jag magnetarmband - men så när jag tappade den en dag blev jag nästan galen och "gamade" till mig min frus (hon var ju inte min hustru då, men blev det senare) Jodå, jag kunde nästan inte leva utan detta jävla magnet-armband!!!

Man, skall således inte pyssla med sådana här grejjer - man kan bli beroende och börja tänka destruktivt...

samt: plus: (Grymling)

Posted on: 2006/4/2 23:36
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Är det någon här som har erfarenhet av saltlampa?

See User information

Jag är också skeptisk men eftersom vi är så exponerade för gifter och föroreningar i vår miljö inte minst av "chemtrails" så letar man ju efter sådant som kan motverka detta. Man blir nästan desperat. Har hört talas om att vistelse i saltgrottor t ex i Polen kan ha en positiv inverkan på hälsan och lindra vissa sjukdomar.

http://web.telia.com/~u42208279/astmahalsan/index.html

http://www.shenet.se/ravaror/salthi.html

Posted on: 2006/4/3 13:13

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper