Vakencorner

Anonym
|
Re: vakensuks-gänget
|
|||
---|---|---|---|---|
jag är faktiskt beredd att hålla med de åsikter som står skrivna på vakensucks avseende att du är den som häller mest bensin på den här brasan... inte minst genom det här inlägget men även med dina försök att provocera dem till negativa sammanhang.. detta brukar i polisiärt sammanhang kallas för brottsprovokation.. om man nu ska likna det du sysslar med vid aktuell samhällsproblematik.. men den liknelsen gör jag ju bara för att försöka koppla den här tråden till nån slags verklighet som vi faktiskt kan prata om.. istället för att bara debattera massa skitsnack som tyvärr mest genererats av ingen annan än du själv.. nu senast med denna tråd...
måste ärlit talat fråga nu.. är det micro som bett dig hålla på så här? har du på nåt sätt lovat micro att du ska röka ut dessa individer från vaken.se? förstår inte riktigt korståget.. om de nu har så lite relevans varför är du så rädd för dem? angående carlberg så tycker jag att han har sina fördelar.. synd att micke lyckades lura honom att bli admin... eftersom det är omöjligt att tillfredställa både honom OCH användarna med de regler samt visioner han satt för den här sidan... mer frihet.. mindre administration.. och framför allt: mindre gnäll och uppvigling likt det beteende som computerror utgör.. vad är problemet med vakensucks om vaken nu är problemfritt? tack för ordet. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag skulle vilja att denna tråden flyttades till fight club forumet.
Sen skulle jag vilja att båda sidor i konflikten formulerade en liten artikel om vad som är problemet ur deras synvinkel. Jag vill att de som skriver, skriver texten på kvällen och läser igenom samma text nästa dag innan den publiceras (för att säkerställa att det inte är tillfälliga känslomässiga reaktioner som skrivs) När båda sidor har gjort så gott de kunnat med att beskriva vad de själva anser är det verkliga problemet kan vi gå vidare därifrån. Orkar inte med att debatten förs i ALLA trådar samtidigt. Ingen blir glad av det. En enkel tumregel som jag tror alla förstår är för allas bästa: Skriv inte i andra trådar så länge som ni har en konflikt med någon på forumet. Klara ut konflikten som civiliserade människor.
Posted on: 2010/2/25 20:16
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag vet inte så mycket om dem, men jag avskyr begränsningar och förbud. Det går ju alltid nochalera dem om de inte håller bra ettikett.
Inom vissa kulturer är tålamod en högt ansedd färdighet och med rätta..,
Posted on: 2010/2/25 20:16
|
|||
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
vad är egentligen att "uppföra" sig och när har man någonsin gjort computerror eller resten av vaken nöjd i detta avseende? där har vi ett diskussionsunderlag som faktiskt skulle kunna leda någon vart..
i övrigt så brukar man väl även i demokratiska val kunna rösta blankt? jag kan visserligen strunta i att rösta, men då redovisas ju inte min missnöjesröst med de andra.. tror att om vi i denna tråd hade ett röstningsalternativ som löd "jag bryr mig inte", så hade denna dragit på sig i stort sett alla röster... computerror.. visst att vakensucks är en vagel i ögat.. men det blir ju inte bättre av att du håller på så här.. som de säger på sin sida.. du är ju faktiskt dem som håller på tjatar om det här mest... du har ju postat säkert hundra meter inlägg om detta.. säg nu som det är, du jobbar för dem.. ![]() |
||||
|
Anonym
|
Re: vakensucks-gänget
|
|||
---|---|---|---|---|
Tycker vakensucks.mypagerocks.com hållt en ovanligt hög nivå, tyvärr lyckades ComputerHorror trolla ner ribban till en sjuk nivå efter en hel natt infokrigande, som slutade med sanktioner mot resterande.
Starkt jobbat CP ERROR, hoppas micro hitler belönar dig med en medalj eller ett empatiskt diplom. Allt har sina orsaker, tex som att vaken efter ca ett halvt decceniums infokrigande lyckats skapa sig en helt eget "gäng" bestående av fd. admins som ruttnat av stanken på insidan. Eller som att för bara ett par år sedan så hade Darth-voider hökat över sidan en natt som denna för att snabbt städa upp sådana här trådar eller inlägg för att behålla forumet städat och fint utan några som helst negativa åsikter om vaken.sekts anseede. Verkar som det är färdig micrat på vaken. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
I och med att vakensucks har ett underhållningsvärde kan de få vara kvar som Jokrar i leken om de sköter sig.
Försök inte få igång computerror, han har raderat några tidigare inlägg för att han försöker behärska sig, han vill egentligen inte se pajkastningen som förs på forumet och flera har sagt till honom att inte bemöta era påhopp. Nu har er senaste groupie master tydligen börjat starta trådar för att försöka driva folk till vansinne fast han enbart kommer lyckas med sig själv om det inte redan är gjort.
Posted on: 2010/2/26 2:49
|
|||
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag tycker att alla barnrumpor som är antingen här eller där ska lägga av med detta tramset och komma hem till mig och skotta snö istället! Och när snön smält bort kan ni få bära lera!
Posted on: 2010/2/26 8:58
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Att ni bara orkar lägga tid på sånt här. Lägg ner...
Posted on: 2010/2/26 9:15
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Exakt. Det är inte kreativt. Det bara dränerar på energi.
Att komma hem till mig och blanda lera och putsa, tillverka tegelsten med mycket mera ute i den fria naturen däremot är synnerligen kreativt. Flera vakenmedlemmar har varit där, fler är på ingång. Välkommen.
Posted on: 2010/2/26 9:46
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Det som jag skulle vilja veta är hur vakensucks gänget motiverar sin egen ansträngning.
1. Gör de detta för att de tror att det hjälper mot makteliten? 2. Gör det detta för att de känner sig felbehandlade och vill ha upprättelse? 3. Gör de detta för att de tror att de hjälper vakens medlemmar att vakna upp? Jag gissar på nr:2.
Posted on: 2010/2/26 13:04
|
|||
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Du kan vara lugn micro, jag har svaren till dig:
1. Du har genom åren systematiskt raderat åsikter. 2. Du har genom åren systematiskt raderat åsikter. 3. Du har genom åren systematiskt raderat åsikter. Att du nu i denna tråd lutar dig tillbaka och framställer dig själv som frågandes till situationen är för mig oroväckande.. Eftersom antingen betyder det att du glömt bort / förtryckt tillfällen då du använt dig av radera/blockera funktionen. Eller så betyder det helt enkelt att du försöker ljuga. Situationen är så här för att vaken själva har drivit det till denna spets. vakensucks är en anpassning, något som kommit ur vakens livmoder, man kan kalla det vakens första kärleksbarn. Om det är kreativt eller ej hör inte hit och den diskussionen hamnar istället bara i listan på ytterligare negativa uttalanden som vaken.se har att erbjuda kring fenomen de ej förstår. Eftersom resultatet inte är vad ni hoppats på, dvs långa led av människor med ballonger och glada miner som tackar er för den information ni sprider... så är det heller inte oväntat att ni sitter här och fortsätter förakta en del av er som ingen annan än ni själva gett upphov till. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Till er som inte förstår varför jag lägger ner energi på detta kan jag förklara det med att de stör mig enormt. Bara för att jag sagt åt dom att det är bättre att de följer vakens regler, har de valt att hota, förfölja, trakassera och förtala mig.
Jag har haft en ängels tålamod med dom, men försökt att visa dom att det är önskvärt att man beter sig och följer reglerna genom att skjunka till deras nivå. På deras eget lilla forum är massor av inlägg raderade, där jag bara betett mig som dem själva gör här. Jag är också IP-bannad och de har tagit sig rätten att ställa in så de måste godkänna alla nya inlägg innan de publiceras. Det verkar som om de förstått sig på varför forum modereras, men ändå kan de inte se skälen till att vaken modereras. Jag har förresten aldrig varit med om mer okonsekventa människor. Mig klagar de på att jag exempelvis använder fet stil när jag adresserar någon här på forumet, medans de i nästa ögonblick hoppar på Carlberg för att han ber en användare ändra ett inlägg som är skrivet uteslutande i fetstil och större fontstorlek. De Jag vet att det inte är god forumssed att ha en stor bild som signatur, men det är tillåtet här på vaken, då flera andra användare har det. Detta anmärkte de förstås också på Sen undrar jag vad som är så intressant med deras eget vakensucks, då de mest spyr galla över mig, micro, void och Carlberg. Dock anser jag det vara helt ok att de erbjuder mina personuppgifter till någon som vill anmäla mig, då jag inte gjort ett skit de kan anmäla. De har ensamma stått för hoten bl a. Jag ber också att få påminna att jag har tre av vakensucks personuppgifter, som jag mer än gärna förmedlar till någon som känner sig hotat av deras hot om fysiskt våld etc. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
För att inte dra upp micros personliga vandetta mot efekto, där många duktiga undersåtar som Darth-Voider, Tebe, emil322, m.m efter order från vaken fûhrern duktigt raderat, allt han skrivit i snart fem års tid.
Det är ingen dålig resume av killen som ger ut kurser i empatisk kommunikation. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Men han följer ju inte reglerna. Han attackerar folk och är inte ett dugg harmonisk och han sprider bara skit på forumet. Detsamma gäller förresten alla er från vakensucks.
Dessutom framstår jag själv i sämre dager bara för att jag tar diskussionen med er, men jag ber om att få påpeka att jag är en av dom som blir attackerad. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
computerror... tvärt emot vad du säger, så är den som uppvisat MINST tålamod i den här frågan ingen annan än du själv.. detta påvisades redan för flera veckor sedan när DU VAR DEN FÖRSTA I VAKENS HISTORIA SOM PUBLICERADE ANDRAS PERSONUPPGIFTER.. detta försökte du dessutom göra anonymt, men du blev så klart avslöjad.. du har sen dess påstått att du gjorde det för att någon hade outat micke.. begriper dock inte hur man genom ett familjefoto och ett 10-sekuders youtubeklipp har outat någon som samma vecka, av egen vilja, var med i SVT. det micke råkade ut för var precis samma sak som händer makthavare varje dag i den här världen. det computerror däremot gjorde.. var att kränka yttrandefriheten på nätet. vilket som sagt, är samma anledning till att du bannades från flashback.
vad vaken.se med detta har påvisat är att om man en gång gör sig bekant med dess ledning... riskerar förföljning medels publicering av sina personuppgifter på internet.. något som computerror åter igen bevisar genom att även i denna tråd hota med samma typ av "lösning" på att hans retorik inte räcker till.. Quote:
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Jag gjorde det på er egen sajt, där det verkade vara tillåtet att outa bland annat Micros son med namn och bild.
Ni kan ha problem med Micro, men ge er fan inte på hans son! Försök inte släta över era egna gärningar, då jag bara ger igen med samma mynt. Dessutom är jag inte bannad på Flashback, jag har fått en varning. (Läs hur deras regelverk fungerar) Dessutom Rapporterade JAG SJÄLV mitt EGET inlägg då jag förstod det bröt mot regel 1.06, eftersom jag inte längre kunde redigera det. Märkligt nog ligger inlägget kvar i sin helhet, trots att jag bad de skulle redigera bort referensen till kopia som förresten redan var raderad ifrån vaken och min referens därmed egentligen blev ogiltlig. Vad JAG gör kan ni förresten inte beskylla vaken.se för. DESSUTOM har vaken.se ingenting att säga till om vad jag gör på exempelvis Flashback och på vakensucks... Och ja... jag fick en veckas avstängning på Flashback... Vad är Efektos problem? ![]() För sista jävla gången! Man ska inte kasta sten när man sitter i glashus! |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
med andra ord så bekräftar du mer eller mindre min version av vad som hände... med undantag för vissa detaljer? det märks att hela den här historian har gjort dig upprörd.
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Jag bekräftar inte ett dugg av vad ni säger, då ni försöker ge vaken.se och micro skuld i saker och ting de inte har med att göra.
Vad är er egen take på Efekto? Kan han följa regler? Varför använder ni inte honom som exempel på någon som inte följer regler, då han är permanent avstängd och jag bara i fem dagar till... Förresten är jag inte så upprörd, utan visar bara en ängels tålamod med att på olika sätt försöka få er att förstå. Tyvärr har jag insett att ni inte har kapaciteten att förstå. Samtidigt verkar ni vara de som är upprörda som hotar folk med våld, ringer folk mitt i natten osv osv Ni är några stycken som inte kan sköta er och det är jag som upprör er. Precis som alla upprör er som säger till er. Quote:
Dessutom hotar ni folk med våld, vilket är emot reglerna. Vaken.se har däremot inte ansett att man måste godkänna varje nytt inlägg på vaken.se innan de publiceras. Det har ni. Jag tycker man borde stå för vad man säger, men ni visar gång efter gång upp så total dubbelmoral, så det blir jättelöjligt. När sedan någon sänker sig närmare er nivå ser ni genast fel, trots att ni beter er värre själva. Rekommendation: http://vakensucks.123guestbook.com är ett jättebra alternativ till de som inte kan förstå de saker som diskuteras på vaken.se Bege er dit och leta svar! |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
alltså.. för att summera upp lite:
> vakensucks startas som missnöje över vakens censur. > detta ogillas av dig eftersom även du blivit censurerad. följdfråga: vad är meningen med att åka karusell? svar (läses baklänges): marf ammok tta natu ralkric i akå tta oavsett om du läste svaret så är mitt budskap relativt enkelt: om rörelse "A" påbörjar en tradition av censur som senare leder till censur av rörelse "B".. vilken av dessa (hypotetiska) rörelser bör man då reda ut i första hand? eller ska man istället själv göra sig till rörelse "C"? Hur långt ner i spiralen ska vi upprepa oss? denna fråga tänkte jag att ni får klura ut svaret på själva. ledtråd: konfrontera grundläggande orsaken till problemet. vidhåller att vakensucks är symtomen, inte sjukdomen. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Jag skiter fullständigt i att jag blivit "censurerad" på vakensucks faktist. Jag ser hela sajten som trams.
Jag tycker bara det är oroväckande tragiskt hur ni själva kan bete er värre när det passar er för att sedan säga emot när ni själva råkar ut för samma behandling. Ni har fått nog med energi från mig. Jag, i händelse att jag blir admin, kommer att banna er on sight om ni inte följer vaken.se's regler. Jag har tom rekommenderat ett "Ris & Ros"-forum där ni kan hålla er med era klagomål, men fram till dess hör de hemma i "Fight Club" Skriv där tills ni blir bannade, för det är där ni hör hemma... |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Redan i denna tråd så börjas det med ordbajsning från vakensucks-gänget..
Tre olika användare försvarar vakensucks direkt, patetiskt! Samt ska jag tillägga att jag inte tar ORDER av varken Void eller Micro när det kommer till att administrera, jag går efter eget omdöme/moral/etik! Och jag är inte helt främmande till att stänga av dom nick/användare som bara är här för att trolla/förstöra/skriva dynga, för det verkar vara enda anledningen till att vissa skriver på detta forum. Titta i sidokolumnen på nya medlemmar, bana, jaga och mata verkar tillhöra detta gäng och 2 av 3 har redan svarat i denna tråd..
Posted on: 2010/2/26 16:09
|
|||
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Ofta handlar det om förmågan att själv sluta i tid... att elda upp sig leder ingen vart...
Tyvärr är det tekniskt omöjligt att utesluta vissa människor på ett forum som ska vara öppet för alla andra... En jobbig individ kontras enklast med ett enda noggrant formulerat utlåtande, så kan man sedan tiga ihjäl individen. Individen kommer inte finna nöje i att prata mot en vägg och blir idiotförklarad av alla andra som känner till utlåtandet. Det är denna teknik som alla större auktoriteter använder för att låta omgivningen kriga åt dem. (omgivningen idiotförklarar angriparen). Själv behöver man inte säga något mer för att vinna. Så skriv bara en artikel och tig sedan ihjäl motståndaren! (Den med mest is i magen och bäst problembeskrivning/artikel vinner utan ansträngning i alla konflikter) Här på forumet kan admin. skriva utlåtanden som länkas till bredvid avataren på enskilda individer. Ingen dialog, bara konstateranden. Allt handlar i grunden om att: En konflikt behöver två parter... Så: Rikta er energi och tid till något konstruktivt nu. Vi vet att inlägg tagits bort och att det är roten till konflikten. Vi vet också att det beror på söndringstekniker och barnsligt beteende. Finns det mer i konflikten eller har jag täckt hela ämnet med två meningar?
Posted on: 2010/2/26 16:24
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag är fortfarande nyfiken på viken information som blivit raderad och cencurerad.
Är det alla svärord och alla hot som ni saknar, eller har någonting annat också tagits bort?
Posted on: 2010/2/26 17:22
|
|||
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
Register To PostTopic is Locked
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login