vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Barong

See User information
Hej Vaken,

Jag är 25, och vaknade när jag var 14 år gammal. Jag har haft en relativt normal uppväxt, dock med några jobbiga år som tidigt fick mig att bl.a. ifrågasätta auktoriteters rätt att vara just auktoriteter etc., normalt för tidiga tonåren. När jag i den åldern fick se ett Discovery-program om Rennes-les-Chateaux och vi strax efteråt skulle åka på semester till södra Frankrike, krävde jag att få åka dit, för det verkade spännande. Har ni inte läst om detta ställe - gör det. Köpte en bok som hette GenIsis - the first book of revelations. (nånting sånt) och sträckläste den i huset vi hyrde, och därefter läste jag Holy Blood - Holy Grail - ungefär 10 år innan Da Vinci-koden slog igenom. Speciellt den första boken vände upp och ner på min värld och jag antar att jag "vaknade", eller började tänka själv, snarare.

Min andra stora upplevelse var när jag läste Primalskriket. Detta fick mig att bli intresserad av psykologi, vilket är en mycket viktig vetenskap för att förstå världen vi lever i, troligtvis den viktigaste. Sedan dess har det rullat på.

Jag är tacksam att Vaken finns för nu ser jag att jag inte är ensam, vilket jag mer eller mindre trott halva mitt liv. Jag har även sett mina "konspirationsteorier" som en hobby, en krydda att använda på den grå och tråkiga rätt som är mainstream-världen. Jag hade aldrig tänkt avslöja vidden av min "galenskap" för någon, utan enbart bedriva mina studier i hemlighet, som många andra uppenbarligen gör. Inte längre.

De senaste månaderna har jag nämligen börjat bli ganska rädd och orolig, för nu känns det som om något håller på att hända. Något riktigt, riktigt obehagligt. Nya lagar, koncentrationslägersliknande anläggningar, avlyssning, massvaccinationer, förstärkt sekretess, ensidig mediarapportering, infiltratörer, stapelbara likkistor, befolkningar som inte reagerar oavsett vad som sägs eller görs, likriktining av allt, Kalla Fakta(!).

Slutsatsen: Även om vi alla har helt fel på Vaken.se så behövs vi. Jävlar i min gata vad vi behövs! Jag hoppas att vi kan slå våra kvicksilvertyngda hjärnor ihop och göra något fint av allt elände, för det känns som om vi förtjänar det efter allt dåligt vår del av mänskligheten råkat ut för de senaste 5000 åren. Jag stödjer inga andra organisationer (jag har suttit i styrelsen för t.ex. en av Röda korsets underavdelningar, de är inte dåliga men fruktansvärt ineffektiva) men jag stödjer denna.

Avslutar med ett citat som återkopplar till vikten av att förstå och acceptera människans psykologiska processer:

If a man is offered a fact which goes against his instincts, he will scrutinize it closely, and unless the evidence is overwhelming, he will refuse to believe it. If, on the other hand, he is offered something which affords a reason for acting in accordance to his instincts, he will accept it even on the slightest evidence. The origin of myths is explained in this way. -Bertrand Russell

Posted on: 2009/11/19 15:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Barong

See User information
bra hej hej...

Greensparrow är din vän...

Posted on: 2009/11/19 15:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
De senaste månaderna har jag nämligen börjat bli ganska rädd och orolig, för nu känns det som om något håller på att hända. Något riktigt, riktigt obehagligt. Nya lagar, koncentrationslägersliknande anläggningar, avlyssning, massvaccinationer, förstärkt sekretess, ensidig mediarapportering, infiltratörer, stapelbara likkistor, befolkningar som inte reagerar oavsett vad som sägs eller görs, likriktining av allt, Kalla Fakta(!).

Det är det som är deras motor, men de kommer inte ifrån att man måste frivilligt gå med på det. Betänk att de inte ens försökte göra vaccineringar obligatoriskt. Mest för att de som inte tänker ta skiten skulle skratta ut dom.

Posted on: 2009/11/19 15:37

See User information
Ja, även om fler och fler vaknar upp känns det som det hela accelererar. Detta är enligt eliten århundradet av förändring, och de vill förstås styra denna förändring. Många kriser på en gång, 9/11, krig, krig mot terrorism, växthusbluff, vaccinationer, manipulationer och så vidare.

Posted on: 2009/11/20 14:49

See User information
Jag tror att jag tror på dig Barong, fint skrivet och Välkommen !

Att vakna(i brist på annat så kör jag på det ordet) så pass tidigt gör dig lite unik gissar jag. Grattis till det o lycka till i ditt sökande. Anar dessutom inga som helst kvicksilversymptom - tvärtom :D

Keep it Real !

ps. är glad åt din syn på psykologins roll i det hela - den synen delar jag.

Posted on: 2009/11/20 15:19

See User information
Quote:

Equalator skrev:
Jag tror att jag tror på dig Barong, fint skrivet och Välkommen !

Att vakna(i brist på annat så kör jag på det ordet) så pass tidigt gör dig lite unik gissar jag. Grattis till det o lycka till i ditt sökande. Anar dessutom inga som helst kvicksilversymptom - tvärtom :D

Keep it Real !

ps. är glad åt din syn på psykologins roll i det hela - den synen delar jag.

Tack! Jag känner mig väldigt välkommen här, måste jag säga!

Jag är för övrigt också oerhört glad att jag "vaknade" så tidigt. Skulle du se mig på stan idag skulle du nog inte tro att jag var vaken, jag insåg nämligen tidigt att mycket av det vi tror på och håller kärt är infiltrerat av obehagligheter, så jag tänkte: Varför kan inte jag göra samma sak? Det har gått över förväntan, kan jag säga. Jag tar inga ställningar, uttalar mig väldigt sällan, utan försöker istället lära mig så mycket som möjligt för att undvika att tappa det viktigaste man har, nämligen sin trovärdighet. Har man inte sådan blir man aldrig insläppt i finrummen, och det är där man måste vara för att förändra.

Hoppas jag inte spräcker min täckmantel nu =) Kommer nog ske riktigt snart ändå, har jag en känsla av!

Posted on: 2009/11/20 17:12
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell

See User information
Barong skrev:

"Hoppas jag inte spräcker min täckmantel nu =)
Skulle du se mig på stan idag skulle du nog inte tro att jag var vaken..."
----------------

Så sant så sant..., för att studera och se på hur dåligheter är, och till synes knyts samman, är bara just det, någon relation till att vara "vaken" finns inte. Det är en helt annan sak.

Posted on: 2009/11/20 17:26

See User information
Yo! välkommen

Posted on: 2009/11/20 18:02

See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Barong skrev:

"Hoppas jag inte spräcker min täckmantel nu =)
Skulle du se mig på stan idag skulle du nog inte tro att jag var vaken..."
----------------

Så sant så sant..., för att studera och se på hur dåligheter är, och till synes knyts samman, är bara just det, någon relation till att vara "vaken" finns inte. Det är en helt annan sak.

Täckmantel och täckmantel... Mest menar jag att man får reda på så mycket mer om man inte iklär sig någon roll annat än "nyfiken och möjligtvis lätt påverkbar".

Att ta ställning aktivt och utåtriktat för saker är mest negativt. Folk som ser en delar in en i ett fack och sedan kommer man alltid att vara "konspirationsteoretikern" eller "knäppot" och då är det kört. Tiden som slösas på att få en person som i förväg känner till ens rykte att gå från negativ till neutral är bortkastad och hade kunnat användas till bättre saker.

Posted on: 2009/11/22 19:26
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper