vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »


Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#1


See User information
Var hälsade mina så kallade vakna medmänniskor. Jag har följt mycket som rör sig här inne utifrån utan att vilja lägga mig i allt för mycket. Trots det kommer jag ibland med mina insikter. Ofta blir det en allt för frustrerad debatt som utspelas då och jag väljer dra mig tillbaka igen till åskådarens eftertänksamma vrå. När uppenbara lögner sprids som en lömsk löpeld känner jag mig dock manad att lägga mig i. Senast på tapeten är väll ändå Zietgeist, trots att 5 minuters research krossar hela den uppblåsta lögnen så väljer vissa som vaknat att somna in igen. Nu till djävulens taktfasta rytm. Eller vill du hellre kalla honom lögnens fader?

Skrämmande är det att detta sataniska hopkok sprids som ett litet senapskorn i vinden, och det slår rot som tistlar än här än där. Och tillslut vet ingen var fröet egentligen kommer ifrån. Folk tror dom vunnit insikt och från mun till mun sprids nu lögnen, lätt troget tas lögnen för sanning.

Vad ni lögnens apostlar inte förstår, jag vet att ni inte själva ens vet att ni är det, är att sådana som velat det goda många gånger tidigare förletts. En blind kan inte leda en blind! Så många gånger tidigare har drömmen om den perfekta samhällsordningen fötts. Så många gånger tidigare har deras främsta missionärer blivit dom första att avrättats i den.

Nästan alltid pekas Gud ut som den skyldige till girigheten och människans förfall och svaret blir att störta Gud. (jag vet att någon vill invända men för 800 år sedan använde ju de som kallade sig för gudsmän samma retorik mot vetenskapen). Så tröstlösa invändningar, kan ni inte se, att det ni pekar på är exakt det samma som ni pekar emot som ert drömsamhälle.

Kan ni inte se att Guds namn skulle svärtas ner, Guds namn skall alltid svärtas ner, för vår världs herre hatar Gud, han vet att Gud befriar mänskligheten. Nej istället erbjuds ni ram efter ram som skall fängsla er. Ni talar om frigörelse och skapar nya dogmer och byter namn på kedjorna runt era händer.
Ni offrar barnen och kallar det barmhärtighet mot kvinnan och hennes frigörelse, sanningen är att ni lägger på kvinnan hela skulden för er slakt på era egna barn. Ni tvingar henne att ta ställning, med er klyvna tunga berättar ni om hennes rättighet som alla vet egentligen är en skyldighet om att börja arbeta som mannen och offra familjen. För att vinna döda, värdelösa ting.

Familjen måste offras, den är det största hotet. Se hur alla samhällen vill lösa familjelojaliteten. Alla skall uppfostras till ondskans avbild. Man skall inte kunna känna igen ljuset, man skall tjäna mörkret. En blind kan inte leda en blind, och i mörkret ser du ingenting!

Den frihet som eftersträvas är dubbeltänk. Slaveri är er frihet!

Ni är beredda på att offra allt ni äger som är ert liv till era verktygs verktyg.
Moraliskt fördärv hyllar ni, och ännu mer vill ni få bort Guds maning till er, för ni vill inte se, ni vill inte se ert fördärv. Ni är livrädda för det, för alla vet att större gemenhet än vad ni till och med upphöjer till norm existerar inte.

Så med giriga hjärtan suktadande efter självrättfärdigelse hänger ni er till antingen förnekelsens lögn. Gott och ont existerar inte, inga regler finns. Vi lever, vi dör, och vad som är rätt för oss är per automatik också rätt. Enklast är att koppla bort hjärnan.

Så har vi dom som hänger sig till lögnens lära, en lära som sveper över oss som en våg. Newage! satan sveper in dig nu, känns det bra? Allt är ok, från mörkret kommer ljuset, egentligen är det ingen skillnad. Nu är ni fria, kom andas min lögn plocka själva ihop er sanning. Allt är rätt. Tala med mina andar låt dom berätta för dig saker du redan vet, så du kan häpna, hur visste dom det. Ja de döda talar med dig och fyller dig med värdelösa ord. Kravlös är satan, hans enda krav är din själ. Nyandligheten vänd om från den! Öppna dina ögon bara en sanning finns!
Det frustrerande är hur allt utspelar sig.

Ni talar om the new world order och kan inte se att det är precis det Gud redan uppenbarat att detta blinda släkte skall vandra in i.

Ni talar om övervakning och kan inte se att det är precis det Gud redan uppenbarat att detta blinda släkte skall in i.

Ni talar om en valuta som endast dom utvalda skall ha tillgång till, och endast dessa skall kunna köpa och kunna sälja. det är precis det Gud redan uppenbarat att detta döva släkte skall in i.

Allt uppenbaras, men ni är förblindade och marscherar rätt in i antikrists öppna gap.

Venusprojekt är bolsjeviker som moderniserats. Samma äckliga retorik samma utopia som skall fängsla mänskligheten. Nu gör ni istället teknologin till er Gud. FATTAR NI INTE, MÄNNISKOHÄNDER HAR SKAPAT TEKNIKEN. Hur kan ni förlita er på vad ni själva skapat och göra det till er herre?

Vi ser ett världsrike växa fram, det är satan som leder det. Och dom falska profeterna ser vi föröka sig som ogräs överallt. Mina vänner VAKNA dom falska profeterna är här i dussintal och så många av er blir förledda.

Älska herren av hela ditt hjärta, hela ditt sinne och hela ditt förstånd. Älska din nästa som dig själv och ni skall få leva länge i landet.

Vad som händer nu är ni ger bort ert land och er värld till ondskan och ignoransen och dess sura frukt skall ni få smaka.

Posted on: 2009/3/22 15:54
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#2


See User information
Om man är troende eller kanske bara en mänsklig varelse så är väl en av våra bästa insikter att den enda varelse som går att förändra är sig själv.. Varför då starta upp en debatt som troligen bara leder till polarisering och som kommer att bromsa positiva rörelser på vår planet?

En positiv rörelse är en rörelse som klär av alla lager skal och hittar in till kärnan i människans natur. Till kärleken, den enda kraft som omfamnar samtliga människor och som inte ställer någon utanför.

Posted on: 2009/3/22 19:48
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#3


See User information
Hur tror du något positivt kan växa fram där osanning frodas?

"En positiv rörelse är en rörelse som klär av alla lager skal och hittar in till kärnan i människans natur. Till kärleken, den enda kraft som omfamnar samtliga människor och som inte ställer någon utanför."

Verkligen fina ord!

Men kärlek ställer också krav på sanning, den avskyr lögnen. kärleken avråder och sätter sig emot det som skadar kärleken. Den sörjer över oförrätten och väljer sida mot det onda.

Detta måste människor inse, att säga att allt är ok, det är INTE kärlek! Det är att förleda. Människan springer högmodigt ner i en ravin. Den kärleksfulle visar avgrunden och försöker stoppa fallet.

Att hela tiden stryka medhårs är ingenting annat än hyckleri.

Do what you wilt shall be whole of the law. ligger till grund för nyandligheten och ni vet var dessa ord kommer ifrån. Denna lag genomsyrar alla ondskans rörelser. Det ställer inte så höga krav!

Men den rätta vägen är också en smal väg. Men jag vet att många känner hur det tär och inser den sjuka väg vi gått in på. Men det förträngs för att lyfter man sina ögonlock så måste man också ta itu med sitt liv och vända om från det onda. Det är inte lika enkelt som att låta lögnens sövande effekt vagga dig.

Det finns ett namn som väcker känslor, inget annat namn väcker så mycket i en människa som det. Har ni någonsin frågat varför?
En anledning är att det namnet tvingar till ett vägskäl.
En annan är att din själ vet vilken makt det har, och en skamsen själ bävar för att ljuset ska tränga in i dess mörker.

Fast det är inget att bäva för, allt det ger är en förlösning och din frihet.

Posted on: 2009/3/22 22:20
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#4


See User information
Vill du diskutera filmen eller rörelsen som sådan finns ett otal polariserade trådar redan. Polarisering är en återvändsgränd som i slutändan brukar sluta med våld och krig och något som leder oss rakt i fördärvet. Jag tror inte på sådana idéer.

Om jag nu själv skulle välja någon vägledare så är det den 3000 år gamla Ambres. Svår att få ur skallen och någon som jag hyser mitt fulla fötroende till.

Posted on: 2009/3/22 22:53
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#5


See User information
Och en polarisering kan ALDRIG har varit tanken bakom Zeitgeist Addendum från början, eller är man för konspiratiorisk?

Posted on: 2009/3/23 14:26
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#6


See User information
Zeitgeist är oerhört vinklad och polariserad från början så att den ger automatiskt polariserade diskussioner. Den propagerar för en ny religion genom att sprida lögner om en gammal. Tragiskt att vakenrörelsen är så otroligt villig att godta riktigt usla teorier och ogrundade källor bara för att man tilltalas av budskapet. Zeitgeist, Ring of Power med mera är en rejäl stopkloss om det finns en verklig konspiration där ute som behöver avklädas. Problemet är att när halva faktan i Zeitgeist bygger på fabuleringar av typ en enda person (all religiös pseudohistoria kommer från en enda källa) hur ska man då kunna lita på andra halvan. Zeitgeist sänker sig själv innan den ens har börjat flyta.

/M

Posted on: 2009/3/23 16:25
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#7


See User information
Ring of Power är kanske mer förvirrande än Zeitgeist, speciellt då de kopplar Ceaser, Kleopatra och andra personer till bibeln och de återkommande kopplingarna mellan Danmark och judarna. Ring of Power del två är kanske än mer förvirrande, orkade inte se igenom hela.

Att börja sitt uppvaknande genom att se filmer som Ring of Power och Zeitgeist kan nog vara väldigt förvirrande för vissa medan andra kan skilja lögner, vilda spekulationer, vinklar med mera från fakta och sanning.

Hur som helst, dumt att blint lita på en eller ett par filmer är aldrig bra, bättre att göra djupare undersökning i elitens egna dokument och finna alternativa källor till nyheter. Film och TV används för att programmera och hjärntvätta folk, kan ju användas för gott med men kanske lättare att med ord förklara saker och ting för folk.

Posted on: 2009/3/23 16:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#8


See User information
Nu anser jag helt fullt att det handlar om vad man gör med informationen. En film, bok eller tom. en ideologi är inte och kan inte vara polariserande utan det handlar endast om hur man förhåller sig till information. Det är vad vi gör med information och hur vi agerar efter den som kan vara polariserande.

En som tror på Jesus, har t.ex. redan innan ofta bestämt hur den ska agera inför information som förkastar hans tro. Istället för att då behålla sin tro för sig själv och bara se "lögnen", så måste det ibland ut och predikas. Hade denne då varit stark i sin tro så hade han bara tagit det för vad det är, alltså en "lögn".

Det är väl inget tvång inblandat ens, det är inte heller någon som tvingar någon att agera genom att starta polariserande debatter!
Man kan helt enkelt bara ta in information och diskutera innehållet istället för att utgå ifrån att infon antingen är sann eller falsk.

Förenklat, verkar det mest som att många vill positionera ut sig och få sin identitet styrkt av andra.

Posted on: 2009/3/23 17:26

Edited by Fahrenheit451 on 2009/3/23 17:46:11
Edited by Fahrenheit451 on 2009/3/23 17:48:06
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#9


See User information
En ideologi kan och är ofta poraliserande.

Just nu ser vi en hetsjakt mot kristendom. Det har blivit så smutsigt så att sanningen till och med förkastas och rena lögner sprids.

Hur detta kan rättfärdigas med att det finns ju en gnutta sanning i det går över mitt förstånd.

Varför inte säga sanningen och plocka fram gnuttan istället för att dränka den i skit först? Varför servera sanningen söndertrasad?

Borde inte ni som talar om att sanningen gör en fri. Framhäva just det sanna?

Zeitgeist har fått en enorm spridning, hur ofta får jag inte höra att all religion är astrologi? Människor vet inte ens var ifrån idéerna kommer , och att allt är totalt fabricerat. Totalt nonsens. Om det inte varit så allvarligt eftersom folk går på det så hade man bara kunnat skratta åt det. Nu är jag livrädd för vad som händer mina medmänniskor. Och i ärlighetens namn känner jag mig maktlös. Jag kan inte förstå hur det kan vara så enkelt att med så långsökta påståenden forma människors uppfattning. och i så bred grad. Kruxet är att kanske 90% får det återberättat och har inte ens hört skiten från källan så dom tar det för fakta från något trovärdigt.

Citat används ur bibeln som inte ens existerar, händelser används för att styrka en tes, händelser som inte finns i bibeln.
Och krafterna bakom detta vet så väl, att människor tror på det dom vill höra och dom vet så väl att dom flesta inte har en aning om vad som egentligen står i bibeln så dom köper allt som sägs.

Snälla för sanningens skull inför en intern gransknings nämnd och publicera sanningen om dessa filmer som inte annat vill än att krossa människors tro och forma människors uppfattning.

Ni skyltar med Zietgeist varför?
Hur kan ni göra människor en sådan björntjänst.
Säljer ni er så till vad som är spännande så ni inte bryr er om vad som sägs?

Posted on: 2009/3/23 21:32
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#10
Quote:

Joshua skrev:
En ideologi kan och är ofta poraliserande.

Just nu ser vi en hetsjakt mot kristendom. Det har blivit så smutsigt så att sanningen till och med förkastas och rena lögner sprids.

Hur detta kan rättfärdigas med att det finns ju en gnutta sanning i det går över mitt förstånd.

Varför inte säga sanningen och plocka fram gnuttan istället för att dränka den i skit först? Varför servera sanningen söndertrasad?

Borde inte ni som talar om att sanningen gör en fri. Framhäva just det sanna?

Zeitgeist har fått en enorm spridning, hur ofta får jag inte höra att all religion är astrologi? Människor vet inte ens var ifrån idéerna kommer , och att allt är totalt fabricerat. Totalt nonsens. Om det inte varit så allvarligt eftersom folk går på det så hade man bara kunnat skratta åt det. Nu är jag livrädd för vad som händer mina medmänniskor. Och i ärlighetens namn känner jag mig maktlös. Jag kan inte förstå hur det kan vara så enkelt att med så långsökta påståenden forma människors uppfattning. och i så bred grad. Kruxet är att kanske 90% får det återberättat och har inte ens hört skiten från källan så dom tar det för fakta från något trovärdigt.

Citat används ur bibeln som inte ens existerar, händelser används för att styrka en tes, händelser som inte finns i bibeln.
Och krafterna bakom detta vet så väl, att människor tror på det dom vill höra och dom vet så väl att dom flesta inte har en aning om vad som egentligen står i bibeln så dom köper allt som sägs.

Snälla för sanningens skull inför en intern gransknings nämnd och publicera sanningen om dessa filmer som inte annat vill än att krossa människors tro och forma människors uppfattning.

Ni skyltar med Zietgeist varför?
Hur kan ni göra människor en sådan björntjänst.
Säljer ni er så till vad som är spännande så ni inte bryr er om vad som sägs?


Kan hålla med i mycket av vad Mordecai och Joshua skriver.

Men jag vet inte varför du Joshua behöver oroa dig för andra så, alla får hålla på med sitt. Du tror också... att du kommer att räddas av pånytt kommen Jesus, eller vad det nu är du tror.

'Madonna and Child' - Stolen from Pagan Religions
http://www.stormfront.org/forum/showt ... -white-race-434271p4.html

Denna tråd också, jag är popeye, var med ett tag innan andra ville ha New Age av det, eller teknik, göra gud till dator och sådant där hjärngrejs, words och mind. Andra löjlade sig, orkade inte, eller blev "desperat"... - jag fick mitt konto raderat, som vanligt.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =ASC&type=&mode=0&start=0

Inconvenient fact: early Christianity was characterized by wildly variable beliefs about their hero. The earliest Christian theorists denied a physical incarnation of their Lord and knew nothing of the Bethlehem saga.

....

Be sure and read why Hebrews 9:27 does not disprove reincarnation. It is not uncommon to read how this scripture is the slam dunk proof the New Testament teaches against reincarnation. Read what this scripture is really teaching and how it is not discussing reincarnation at all.

Be sure and read The Lost Doctrines of Christianity. The original teachings of Jesus have been lost in the last 2,000 years. Not only was this prophecied by Yeshua before his death but it was also prophecied that they would be rediscovered just before his return.

Probably the strongest proof of reincarnation is found in the life of Buddha. Of course, the life and teachings of Buddha may not be considered as credible for the typical Chrsitian, but once the truth is understood, the teachings of Buddha and Christ are not only very compatible but essentially the same.

.......

"He [Jesus] told them, ' The secret of the kingdom of God has been given to you. But to those on the outside everything is said in parables so that, they may be ever seeing but never perceiving, and ever hearing but never understanding; otherwise they might turn and be forgiven!'" (Mark 4:11-12)

.......

Kersten also suggests that prior to Christ's mission in the Middle East, he may have been exposed to Buddhist teachings in Egypt. After his birth in Bethlehem, his family fled to Egypt to avoid Herod's persecution. Surprisingly some scholars now acknowledge that Buddhist schools probably existed in Alexandria long before the Christian era.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#11
Så, vad är det du står för då, Joshua?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#12
[...]Jesus said, “It is written, man shall not live by bread alone, but by every word that proceeds out of the mouth of God” (Matthew 4:4). However, Marx’s materialism has fostered the pursuit of material interests, which further destroy the kind and righteous thoughts that people used to feel towards Gods. They have turned into walking corpses without any beliefs. A recent survey has shown that 80% of the world believes in a religion and only 20% do not, and the majority of these nonbelievers live in China. This is the result of the decades of atheist brainwashing and CCP campaigns of persecution. It is very easy for a person with no belief to commit a bad deed, because he has no sense of respect nor internal restraint, and dares to do anything.

In order to systematically destroy the traditional culture of and beliefs of mankind in God, Marx did his best to promote Darwin’s theory of evolution, claiming that humans came from apes and were not “created by God” [...]

http://back2003.en.epochtimes.com/jiuping/newsletter/issue24/#4

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#13


See User information
Quote:
Citat används ur bibeln som inte ens existerar, händelser används för att styrka en tes, händelser som inte finns i bibeln.
Och krafterna bakom detta vet så väl, att människor tror på det dom vill höra och dom vet så väl att dom flesta inte har en aning om vad som egentligen står i bibeln så dom köper allt som sägs


Det kan du inte göra någonting åt och du beter dig precis lika illa som de du angriper om inte värre. Det är helt fritt att göra vad man vill med den information som bl.a. Zeitgeist förmedlar. Du väljer t.ex att predika och startar en motpropaganda mot Zeitgeiströrelsen.

Lita på människan och att den tänker rätt och genomskådar lögner är den bästa förutsättningen för en bättre värld. Vill de gå med i en sekt eller liknande så kan du inte göra något åt det, utan att själv våldföra sig på deras intellekt. Propaganda är nämnligen också lögn och det är precis det som du håller på med.

Posted on: 2009/3/24 16:26
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#14


See User information
Rubriken är dessutom fel..
Globalisternas opium är vår egoism som ligger bakom alla bråk och konflikter i välrden, så även hos trådstartaren.

Posted on: 2009/3/24 18:46
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#15


See User information
Quote:
Globalisternas opium är vår egoism som ligger bakom alla bråk och konflikter i välrden, så även hos trådstartaren.

Bra sagt! Jag kände mig väldigt provocerad av trådskaparens inlägg. Jag höll nästan på att tappa humöret, och det hade ju inte löst nånting.

Joshua, du får tro vad tusan du vill, om det gör dig gladare.

Men var inte så arg för att andra inte tror samma sak som du. Andligheten är fri!

Posted on: 2009/3/24 22:12
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#16
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Rubriken är dessutom fel..
Globalisternas opium är vår egoism som ligger bakom alla bråk och konflikter i välrden, så även hos trådstartaren.


Tycker trådskaparens rubrik är bra och fyndig, men att det även är som du skriver, och det behöver nog inte vara någon motsättning där emellan, eller...?

Att NWO:s opium är lögnen låter ok - att då NWO är vår egen skapelse (ytterst) och manifestation av vår egen livslögn, lögnen - att följa något annat än ens sanna natur, lyssna "utåt", mot the devil, det djävulska och gå den vägen - var finns motsättningen, hur kan det vara provocerande?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#17


See User information
Quote:
var finns motsättningen, hur kan det vara provocerande?

Jag är nog på ovanligt dåligt humör, så jag ska hålla mig kort.

Men till exempel meningar som den här, reagerade jag på...

Quote:
Venusprojekt är bolsjeviker som moderniserats. Samma äckliga retorik samma utopia som skall fängsla mänskligheten. Nu gör ni istället teknologin till er Gud. FATTAR NI INTE, MÄNNISKOHÄNDER HAR SKAPAT TEKNIKEN. Hur kan ni förlita er på vad ni själva skapat och göra det till er herre?

Hur man inte kan se skillnaden mellan människohänder som utför arbetet, och robothänder som utför arbetet, så att människorna är fria att följa sina andliga ändamål, gör mig direkt upprörd.

Att han dessutom så ivrigt försvarar en organisation som i vissa grenar torterar och eldar upp levande kvinnor och barn, gör mig arg!

Allt han kommer med är anklagelser, och inte en gnutta anledning till att jag skulle vilja stödja hans barbariska trosuppfattningar!

Som om inte guds rike på jorden är en utopi. Som om inte vi människor skapade gud. Som om inte kristendomen var en mekanism för att kontrollera folk.

Posted on: 2009/3/24 22:50
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#18
Quote:

Skymt skrev:
Quote:
var finns motsättningen, hur kan det vara provocerande?

Jag är nog på ovanligt dåligt humör, så jag ska hålla mig kort.

Men till exempel meningar som den här, reagerade jag på...

Quote:
Venusprojekt är bolsjeviker som moderniserats. Samma äckliga retorik samma utopia som skall fängsla mänskligheten. Nu gör ni istället teknologin till er Gud. FATTAR NI INTE, MÄNNISKOHÄNDER HAR SKAPAT TEKNIKEN. Hur kan ni förlita er på vad ni själva skapat och göra det till er herre?

Hur man inte kan se skillnaden mellan människohänder som utför arbetet, och robothänder som utför arbetet, så att människorna är fria att följa sina andliga ändamål, gör mig direkt upprörd.

Att han dessutom så ivrigt försvarar en organisation som i vissa grenar torterar och eldar upp levande kvinnor och barn, gör mig arg!

Allt han kommer med är anklagelser, och inte en gnutta anledning till att jag skulle vilja stödja hans barbariska trosuppfattningar!


ok, jag tänkte mer på rubrikerna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#19


See User information
"Det kan du inte göra någonting åt och du beter dig precis lika illa som de du angriper om inte värre. Det är helt fritt att göra vad man vill med den information som bl.a. Zeitgeist förmedlar. Du väljer t.ex att predika och startar en motpropaganda mot Zeitgeiströrelsen."

Att göra någonting åt det är precis vad jag försöker göra, genom att peka på det.

För mig är det en skyldighet att protestera när jag ser något som är fel. För många gånger har människor stått tysta och man vet vad "tysta" befolkningar brukar hamna.

Speciellt som en kristi efterföljare vet jag vad det innebär när vargarna börjar yla. Bröder och systrar har drivits in i Gulag, svälts i tyska koncentrationsläger osv tidigare (vilka brukar krossas först? tänk på det)... Jag vet vad världen gjorde med min Herre och vad den vill göra mig.

För vissa tycks det kanske oskyldigt med Zietgiest, men den är bara en del i en världsomfattande kampanj.

Dom som kan se vad världen är påväg och vet vilket märke som skall bränna in människans slutgiltiga EGENFÖRVÅLLADE dom. Ja våga inte skylla på Gud som varnar och ber er vända om för att ni själva väljer att korsfästa honom och omfamna odjuret.

Iallafall den som kan se ormen omsluta världen är det ända hindret för hans välde och det vet han. Och nu startar han kriget, många av er deltar som hans soldater omedvetna (hör förlåt dem ty dem vet inte vad dem gör eka)

En dag kommer vi alla som pekar och klämtar i klockorna vara borta. Då skall ni sanna mina ord.

Posted on: 2009/3/24 23:03
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#20


See User information
Quote:
ok, jag tänkte mer på rubrikerna.

D'oh!

Joshua:
Att peka på det räcker inte. Världen som den ser ut idag är ful som stryk. Svält, drogproblem, krig, våld och intolerans.

Vi behöver något som löser det.

Och jag tror inte att böner riktigt håller måttet.

Posted on: 2009/3/24 23:04

Edited by Skymt on 2009/3/24 23:21:37
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#21


See User information
Jag borde veta bättre än att delta i trådar som denna.

Men låt det nu bli sagt (ännu) en gång för alla:

Alla organiserade religioner är brott mot mänskligheten.
Personligen tycker jag bestämt att man inte måste vara Einstein för att begripa deras ursprung och syfte.


Zeitgeist? The Venus Project?
Jag väljer att behålla mitt huvud för mej.
Fortfarande är det som så, att självförsörjning är det mest förbjudna.



Som The Gladiators sjöng en gång i världen:
Don't watch the tool do work it can do
Watch the man that's behind it

"Looks Is (sic) Deceiving" vill jag minnas att låten hette.
Den blir tammefan aldrig gammal.



Jag och trådstartaren har i alla fall identifierat samma fiende.
Alltid något.
Och nej, jag menar inte "djävulen".


Här är en sanning som jag fortfarande finner det mycket svårt att slå hål på:

Alla organisationer större än en (1) person kan infiltreras.




Frid till er alla.

Posted on: 2009/3/24 23:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#22


See User information
Skymt- menar du att Gud ska tvinga er följa honom som slavar?
Det är andra sidan som håller på med tvång.

En poäng är att vi inte håller i samma måttband. Böner håller himmelska mått (bön är att fylla sig med Guds kärlek, inte som cynikerna tror fixa fram en ny bil) och det är det ända som kan lösa dem problem du nyss nämnde. För det är den vidriga falskheten som leder människor till destruktivitet. Att tro att problemen kommer lösas med nya system som kommer utifrån är dödfött från början och kedjorna gjuts starkare desto starkare system.

Att allt ska lösas med att robotar tar över våra sysslor så vi inte har någon som helst betydelse på världen mer än att födas, kommer nog leda till en explosion av droger för att döva meningslösheten.

Nej jag är beredd att låna Patrix formulering vi måste hitta tillbaka till (här ändrar jag lite från sin) till den sanna naturen.

Ett enkelt ord för den är Kärlek. Och kärleken är något okänt och abstrakt för den som aldrig fyllts av den. och låt mig här citera patrix mer korrekt för att finna den måste man öppna sin sanna natur.

Posted on: 2009/3/24 23:38
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#23


See User information
Quote:
Att allt ska lösas med att robotar tar över våra sysslor så vi inte har någon som helst betydelse på världen mer än att födas, kommer nog leda till en explosion av droger för att döva meningslösheten.

Du menar, nåt mer meningsfullt än att hålla ekorrhjulen snurrande, eller att lida utanför dem?

Det här tror jag är det stora problemet med mänskligheten. Vår teknologi och vetenskap har rusat iväg enormt, och drömmer upp fantastiska slutsatser, men vår andlighet är stöpt efter en två tusen år, eller mer, gammal mall.

Den process som ska leda oss till svar som vi inte riktigt kan bevisa, är formad efter de tankegångar som existerade på en tid då slavar var vanligt förekommande.

Hur hjälpte den Truman komma till sin slutsats rörande atombomben?

Just det...

Ingenting...

Låt inte Kärleken grumlas av ett tvång att utföra banala sysslor, eller oro över en ostabil ekonomi. Låt den flyga fri och göra den här planeten till något man kan älska!

Det går om man inte sätter sig i sinnet att utrota alla som inte tänker likadant.

Posted on: 2009/3/24 23:58
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium
#24
Quote:

krazyFlipy skrev:
Jag borde veta bättre än att delta i trådar som denna.

Alla organiserade religioner är brott mot mänskligheten.
Personligen tycker jag bestämt att man inte måste vara Einstein för att begripa deras ursprung och syfte.


hehe...

"När jag läser Bhagavad-gita funderar jag bara över hur Gud skapade universum. Allt annat verkar så oväsentligt..."

- Albert Einstein

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS