vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 7 »

Re: Fake it to the moon, 13 nollor som aldrig var där

See User information
Quote:

BuckFush wrote:
Stön, jag antar att du inte heller förstår grundläggande algebra.

http://www.abo.fi/~hnorrgra/mekanik/n2.htm

Var någonstans står det att N/kg är lika med m/s2?

Jag ser det inte.

Där emot så står det:

1 N är därför lika med 1 kg·m/s2

Vilket jag med mina kollegor köper med lätthet.

Men det är inte i närheten av det du påstod.

Du påstod att Newton dividerat med kg är lika med meter dividerat med sekund kvadrat.

Länken du så snällt gett oss påstår att 1 Newton är lika med 1 kilogram gånger meter dividerat med sekund kvadrat.

2 helt olika påståenden.

Men det visste du kanske redan?

Posted on: 2007/1/8 15:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

Nogi wrote:
Quote:

novax wrote:
Du är en rolig prick... som Clas Svahn
Du menar kanske storlekssiffror...

Bältet/bältena kanske inte är så farliga, bara lite...

Som en sann förnekare så svarar du inte på frågan utan ställer en ny bara så där utan vidare.

Nu stannar vi vid bältena och du skall svara på frågan varför dom är så farliga.

Du får nu lite hjälp på vägen.

När du nu letar bland hemsidor som har fakta om dessa bälten så ställ dig då frågan.

Om dom innehåller vissa farliga partiklar och det finns vissa gränsvärden, gäller dessa gränsvärden för en kropp som står stilla i dessa farliga partiklar eller gäller det värden för en kropp som färdas i över 33 000 km/h genom dessa partiklar?

Som jag skrev:

Bältet/bältena kanske inte är så farliga, bara lite....

Ha, vems gränsvärden... fejksciences?
Jag skulle sätta gränsvärdena helt annorlunda... propaganda.

Varför det, dom går ju att kolla?

Men då lägger vi undan Van Allen bältena för denna gång.

Det går ju med enkel matematik räkna ut var kapseln befann sig. Triangulering.

Varför sa ingen ifrån då?

Det behövs inte någon avancerad utrustning, räcker med en amatörradio och en polara med en till amatörradio. Sen är saken Biff.

Fast det visste du va?

Posted on: 2007/1/8 15:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Gjorde du och en polare det då när kapseln hade gjort sin anhalt, när de sände ut fejket runt jorden.

Man jag vet inget om det där... triangulering... utveckla det, tack, så jag kan tala om för dig varför det inte skulle funka

Posted on: 2007/1/8 15:34
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax wrote:
Gjorde du och en polare det då när kapseln hade gjort sin anhalt, när de sände ut fejket runt jorden.

Man jag vet inget om det där... triangulering... utveckla det, tack, så jag kan tala om för dig varför det inte skulle funka

http://en.wikipedia.org/wiki/Triangulate

Fixar du ett svar som innehåller fakta, beräkningar och inte enbart tyckande och smilisar, så lovar jag dig att jag skall tro på storsjöodjuret.

Posted on: 2007/1/8 15:45

See User information
Jo att det är sådant som heter triangulering det lilla vet jag väl... jag hade väl tänkt att du skulle utveckla det lite mer så det blev relevant... ( )

Men du gjorde det lätt för mig.

Det funkar inte - får då skulle debunkers redan skrikit ut om detta.

Det funkar inte - för vi har inte två vinklarna att utgå ifrån från början, och kan därför inte beräkna höjden. Sände de ut från kapseln så att amatörer kunde pejla in vinklar? Var inte det mesta som vi hört sådant som sänts ut via NASA?

Posted on: 2007/1/8 15:58

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:
Jo att det är sådant som heter triangulering det lilla vet jag väl... jag hade väl tänkt att du skulle utveckla det lite mer så det blev relevant... ( )

Men du gjorde det lätt för mig.

Det funkar inte - får då skulle debunkers redan skrikit ut om detta.

Det funkar inte - för vi har inte två vinklarna att utgå ifrån från början, och kan därför inte beräkna höjden. Sände de ut från kapseln så att amatörer kunde pejla in vinklar? Var inte det mesta som vi hört sådant som sänts ut via NASA?

Men det är ju höjden vi skall ta reda på. Jisses.

Ekvation.

Du vet avståndet mellan dom 2 personer som lyssnar på radiotrafiken mellan kapseln och jorden, du vet hur lång tid det tar för radiosignalerna att nå jorden, du vet att radiovågor har ljusets hastighet, ta reda på skillnaden mellan radioamatör 1 och 2 så vet du hur långt i från kapseln är.

Fråga nu du din fysiklärare om detta är möjligt.

Så om det inte står på nätet på någon obskyr hemsida då är det inte sant. Bra källkritik. NOT

Posted on: 2007/1/8 16:05

See User information
Quote:

LegalizeNOW wrote:
Nogi.
Hur försvann dokument, foton mm av månlandningen från myndigheternas förvar, och tycker du att en sådan händelse är acceptabel utan ifrågasättning? Ska man inte ifrågasätta myndigheternas förtroende, egenintresse och agenda?

Skattemyndigheterna här i Norrland tappade bort min folkbokföring när jag flyttade.
Betyder det att min flytt inte existerat.

Herregud, köper du allt som trycks ner i din hals?

Bara nya påståenden utan att bemöta dina gamla! ja det blev väl obekvämt.

Posted on: 2007/1/8 16:09

Anonym
Kan du inte bara svara på frågan istället för att komma med en motkomentar på en händelse som inte kan kopplas ihop med månlandninge?
Att ett dokument förvinner köper jeg. Inget konstigt med det. Men det var liksom inte ETT dokument som försvann. Många kilon blir det.

Eftersom du medger att dokumenten är borta genom din kommentar på att din folkbokföring en gång råkade försvinna. så tolkar jag det som att:
Ja. Dokumenten försvann. men det gjorde det även för mig en gång.

Betyder det att man inte ska ifrågasätta så skumma händelser? Utan leva som du lever efter officiella rapporter. U belive what i tell u to belive, verkar vara myndigheternas motto.

See User information
Quote:

Där emot så står det:

1 N / kg = 1 m/s2

Du vet, man kan dividera båda leden med 1 kg. Spånskalle.

Posted on: 2007/1/8 16:42

See User information
Quote:

BuckFush wrote:
Quote:

Där emot så står det:

1 N / kg = 1 m/s2

Du vet, man kan dividera båda leden med 1 kg. Spånskalle.

Jepp fulständigt klar på.

Problemet för dig är att det finns ett gånger tecken på fel sida om likhetstecknet.

Du skrev att 1N / 1kg = 1m/s2

Svaret är 1Newton är lika med 1kg gånger meter dividerat med sekund kvadrat.

Skall du förenkla en division skall du därför göra samma sak på båda sidor likhetstecknet. Trodde du lärt dig detta.

Du kan inte trolla bort gångertecknet och divisionstecknet samtidig.

Men kanske på din planet så går det???

Så resultate blir då att om man skall förenkla ekvationen så försvinner kg på BÅDA sidor om likhetstecknet.
Men ditt dilemma blir att i exemplet som du gav mig så finns det inget kg på samma sida som 1N.

Du får inte göra förändringen bara på ena sidan.

Du får ett exempel av mig.

4X • 4Y = 4X • 13 Z

4Y=13Z

Förenklingen av denna ekvation går till på sådant sätt att du tar 4X dividerat med 4X på båda sidor om likhetstecknet. Därmed försvinner det 4X på båda sidor eftersom dom tar ut varandra.

Posted on: 2007/1/8 17:47

See User information
Det var ju exakt det jag gjorde. Jävla troll.

Posted on: 2007/1/8 17:52

Anonym
Nogi
Om Nasa hade gjort färden i en luftballong så hade du trott på det. Därför blir denna diskussion omöjlig.

See User information
Quote:

LegalizeNOW wrote:
Kan du inte bara svara på frågan istället för att komma med en motkomentar på en händelse som inte kan kopplas ihop med månlandninge?
Att ett dokument förvinner köper jeg. Inget konstigt med det. Men det var liksom inte ETT dokument som försvann. Många kilon blir det.

Eftersom du medger att dokumenten är borta genom din kommentar på att din folkbokföring en gång råkade försvinna. så tolkar jag det som att:
Ja. Dokumenten försvann. men det gjorde det även för mig en gång.

Betyder det att man inte ska ifrågasätta så skumma händelser? Utan leva som du lever efter officiella rapporter. U belive what i tell u to belive, verkar vara myndigheternas motto.

Om detta är ditt enda konkreta "bevis" på att månlandningen inte skett så är det illa.

Fast det är väl en av många som ni brukar hävda.
Ja ok då, NASA har slarvat bort dokument.

Har du läst artikeln om detta?

I den står det nämligen att det finns kopior på allt, vad skulle NASA då tjäna på att med flit som du påstår slarva" bort" dessa dokument?

Var det känsliga dokument eller var det dokument som beskriver antalet toaletter på Johnsons Space center i Houston?

Finns det inget annat enligt dig som gör att NASA har fejkat månlandningen?

Posted on: 2007/1/8 18:21

See User information
nogi wrote:Quote:

Men det är ju höjden vi skall ta reda på. Jisses.

Ekvation.

Du vet avståndet mellan dom 2 personer som lyssnar på radiotrafiken mellan kapseln och jorden, du vet hur lång tid det tar för radiosignalerna att nå jorden, du vet att radiovågor har ljusets hastighet, ta reda på skillnaden mellan radioamatör 1 och 2 så vet du hur långt i från kapseln är.

Fråga nu du din fysiklärare om detta är möjligt.

Så om det inte står på nätet på någon obskyr hemsida då är det inte sant. Bra källkritik. NOT

Visst nogi, det är höjden vi ska ta reda på, så långt är du med...bra

Men, vi har inte två vinklar att utgå från - det hjälper inte att bara ha avståndet mellan de två radioamatörerna, för om det så som du säger att radiovågor färdas med ljusets hastighet... så uppfångas utsändningen från kapseln i princip samtidigt av de två amatörerna.

Posted on: 2007/1/8 18:26

Edited by novax on 2007/1/8 18:54:00

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

BuckFush wrote:
Det var ju exakt det jag gjorde. Jävla troll.

Nej.

DVS 1N = 1kg x m/s2

Du skrev

1N / 1kg = m/s2

Så du borde kolla din länk igen.

Posted on: 2007/1/8 19:27

See User information
Quote:

Nogi wrote:

N/kg Det skämtet skulle kunna gå hem på ett forskar party av rang. Vet du överhuvudtaget vad du skrivit?

N = kg*m/s2
N/kg = (kg*m/s2)/(kg/1)
N/kg = (kg*m/s2)*(1/kg)
N/kg = (kg*m)/(kg*s2)
N/kg = m/s2

Den franska sidan för tyngd var bäst: l'accélération g sera indifféremment exprimée en N/kg ou en m/s²

http://fr.wikipedia.org/wiki/Poids

Skrattar bäst som skrattar sist!

Posted on: 2007/1/8 20:04

See User information

Posted on: 2007/1/8 21:07

See User information

Posted on: 2007/1/8 21:18

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Allvarligt talat nogi, du har mycket bättre kunskap om fysiska lagar så... skulle man på den tiden det begav sig då kunna tänkt på detta, och kunnat "klocka" tider på hur lång tid det tog för signaler att nå de två amatörerna. Om det inte gjordes då, så är det väl inget som går att göra i efterhand... hur kan vi ha nytta av triangulering för att nu även via den metoden slå fast att de inte åkte till månen...

Sände de så att amatörer tog emot det och lyssnade på det?

Posted on: 2007/1/8 21:30

Edited by novax on 2007/1/8 22:14:45

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
så här lätt är det ; N är mått på kraften F, F = m*a ; N/kg = m*a / m = a (=m/ s^2)

Posted on: 2007/1/8 22:36

See User information
Men det vet alla, förutom Nogi.

Posted on: 2007/1/8 22:39

See User information
Resized Image

Posted on: 2007/1/9 13:18

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Vart kan man hitta mer info om just gravitationens inverkan på månbilen och sandens rörelse?

Posted on: 2007/1/9 13:28

Anonym
Kommer inte ihåg vart jag såg det senast. men här är en länk till några dokumentärer, jag tror det ska finnas med där någonstans.

http://video.google.com/videosearch?q=What+Happened+on+the+Moon

« 1 2 (3) 4 5 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper