Vakencorner
|
Re: Den okända filmen på WTC
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zink wrote:
Quote:
Men zink då - zink-air battery, från all galvanisering... fast jag är fullständigt novis - men det är något lurt med zink ![]()
Posted on: 2007/2/26 15:53
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fel liknelse. Vi har i bilen hittat dina fingeravtryck och då behöver inte veta hur bilen kraschades. Har man redan en sannolik förklaring så utreder man inte mindre sannolika förklaringar hur mycket än de ser ut att ha funnits. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ja och den mest sannolika förklaringen till WTC 1, 2 och 7 är sprängladdningar, inte pannkakor.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har läst kemi och jobbat på ett laboratorie i 12 år. Har du liknade erfarenhet inom kemi? I alla upphettningar så reagerar allt lättare så om de finns smält aluminium i en långvarig brand hinner de reagera med det som finns i dess närhet och som aluminium kan reagera med. Här är en lista på vad som fanns i WTC 1 och 2 och som aluminium kan reagera med: Rost. En blandning av Fe2O3 och Fe(OH)3 som kan skivas FeOOH Ger dess termit likande reaktioner: 2Al + Fe2O3 = Al2O3 + 2Fe och 2Al + 2Fe(OH)3 = Al2O3 + 2Fe + 3H2O Smält aluminium blandat med betong blir explosivt: http://astro.umsystem.edu/atm/ARCHIVES/OCT00/msg00433.html Den reaktion som blir mellan betong och smält aluminium gör att det håller sig brinnande och het länge. Även smält aluminium och gips (CaSO4) ger kraftiga reaktioner. Det fanns allstå flera reaktioner mellan smält aluminium och material som fanns i WTC 1 och 2 som ger lika kraftiga reaktioner som TNT och nästan lika heta som vanlig termit. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Heh, snygg kemist va? Eftersom du skriver ut thermit reaktionen, skulle du kunna då kunna vara så vänlig och skriva ut reaktionen mellan
1) Aluminium och Cement, samt entalpin per mol 2) Aluminium och Gips, samt entalpin per mol exoterma reaktioner, my ass. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Får en novis peta in en pinne i brasan, så kan ni få ett gott skratt om inte annat - för när sanningen kommer fram då skrattar inte somliga, och de behöver ingen ansiktsförlängning heller, det är ju bra. Var det mycket zink i byggnaden - som ju finns på galvaniserat - stod det massa dyra bilar med lyxförzinkningskarosser i botten på tornen. Fanns det syror i byggnaden - de kanske hade ett pengatvätteri eller något där... - det fanns ju många ton guld sägs det - med vilka bimetaller då...? Jag gissar på effekten av korslutet zink-air battery genom olika processer - novisen har talat.Edit: Syror... bilbatterier...
Posted on: 2007/2/26 21:45
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Alla ni som säger att ni jobbat som kemist i 12år eller amatörfotograf i 30år eller som säpochef..
Ett tips, sluta. Ni stämplar er själva som mytomaner.. väldigt onödigt.
Posted on: 2007/2/26 23:30
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men jag vill ha en samling: "The Best of Debunkers".
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Varför en försöka argumentera emot, när saklighet vänds till dumhet?
Vill man tro så biter inga argument, ett övertydligt bevis är alla korkade inlägg här på vaken. Känslan av att känna sig speciell och tron på att man vet det alla andra inte vet, gör att en omvärdering att sitt troende inte är möjligt för själssvaga individer. Risken att förlora känslan av tillhörighet och VI o DOM gör det utsiktslöst att ens komma med motargument. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Heh, billigt psykobabbel direkt ifrån Tavistock institute. Käka en termometer.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Du ser uppenbarligen inte poängen... Gör så här; bläddra igenom 911 här på forumet och du kommer hitta en Judy Wood som "förklarar" hur WTC tornen föll. Jag utgår från att du kan din fysik. Har du fortfarande inte fattat poängen så ska jag göra en "Best of Vaken.se förklaringar på 911" till dig. Du ska veta att det finns många godsaker att plocka fram då i stort sett allt från ödlorna till lasevapen har fått skulden. Då borde det bli uppenbart för dig hur kritiskt tänkande fungerar här på Vaken.se, ganska ironiskt då alla här utger sig för att vara så 'vakna' och 'kritiska' till allt och alla, förutom det då som passar ens egna värderingar och synsätt. Den informationen behöver INTE verifieras eller granskas för det MÅSTE vara sant, det vet vi här. Skulle det komma någon som verkligen kan ämnet, t.e.x inom fysik eller kemi, och försöker i lugn ton förklara något blir personen istället påhoppad, hånad och ifrågasatt. Ofta av någon som skriver och stavar som 7-åring, patetiskt !!
Posted on: 2007/2/27 8:38
|
|||
|
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Har du funderat på hur du själv "stämplas" med ett sånt inlägg ? Häftig ? Coola killen ? Otroligt barnslig ?
Posted on: 2007/2/27 8:45
|
|||
|
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Som sagt ... det jag skrev tidigare ( Verkligen ) ,,rullgardinen verkar inte ha gått upp för vissa . Sen kan det ju alltid stämplas som ( nonsens ?? ) eller ......... ------------------------------------------------------------------------------------ Those who would trade freedom for security will lose both and deserve neither
Posted on: 2007/2/27 13:11
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är bara du som talar om laservapen och sen sitter och jiddrar om fysik, grattis: Du har fått in en strawman och ett ad hominem argument i samma forum post. Tyvärr för din del så är det ingen vettig människa som tror på aliens, ödlor, laservapen eller pannkakor efter att ha tittat på 9/11 i fem minuter.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Så sant !! Det är inget ad hominem argument, läs forumet. Snarare visar det vilken desperation som finns i att hitta något som bara måste stämma så att den egna konspirationsteorin kan leva vidare. "Smält stål finns, alla mina 911 källor säger det...." Argumentum ad nauseam, om vi nu ska leka den leken !
Posted on: 2007/2/27 14:22
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Just det, det var väl du som är säker på att det var en missil som träffade Pentagon och att alla passagererna mördades i nåt hangar... Kom bara att tänka på det, på tal om nerdragna rullgardiner...
Posted on: 2007/2/27 14:34
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Verkligen, ZPZ och alla andra, jag är utbildad smed, bland annat, även andra familjemedlemmar är det. Vi har papper på att vi får lov att bygga konstruktioner, som skall bära era liv, såsom broar, säkerhetsutrustning, båtar etc. Där det är stora tryck svetsar man och röntgar senare. Jag själv smider relativt mycket stål på fritiden och jag har koll på alla grader.
Ni har fel angående WTC händelserna, det som sägs enligt media är omöjligt! När jag tar en järnbit så brukar jag hetta upp den över eld först, det gör den knappt röd, efter mycket lång tid. Därefter måste jag använda cox och rikligt med luft för att ens kunna börja bearbeta biten. Vi har provat flygfotogen, och den kommer inte ens upp i närheten av hetta som behövs för att rubba stålet. Avslutningsvis, dom smedjor jag har arbetat på innehåller inte EN enda person som köper den offeciella teorin! Game set match! JA svarar jag innan ni börjar smattra, jag kan fylla forumet med certifikat om så behöves. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hehe jo du smeden dom där killarna har aldrig arbetat med ässjor eller stålbearbetning i någon form, så risken är att du talar för döva öron, men det är bra att du kompletterar diskussionen med ditt kunnande, det kommer att behövas......
![]()
Posted on: 2007/2/27 15:11
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tackar, det enda problemet dessa har är detta http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=35963#forumpost35963
Eller också så står det Bilderberg eller Säpo på lönelappen! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Snarare visar det vilken desperation som finns i att hitta något som bara måste stämma så att den egna konspirationsteorin kan leva vidare. "Usama bin Ladens Pannkakor finns, alla mina 911 källor säger det...."
Argumentum ad nauseam, om vi nu ska leka den leken ! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Rullgardinet uppe ,,sedan 11 sept -01 ,,frågan är bara vad du skulle har gjort om du inte hade haft den där ( dumma fyrkantiga burken ) den 11 sept påslagen . För du menar väl inte att du läser de andra konspiratoriska dagstidningar . De vill inte närma sig det alternativa ämnet . Som svar på Pentagon dravlet ,,ja de var då inte ett plan,,var är bilden tycker du på planet . Om de inte va så rädda för bli avslöjade varför konfiskerade de videon banden och släppte ( numera omredigerade ) band 3 i ordingen för att göra oss ännu mer förvirrade ...är du tillräckligt snabb med dina ögon så kan du se skymten av Kalle Anka o Långben sittandes på missil spetsen ,,( Patetiskt ynkligt) ....... rullgardinen fortfarande nere ?
Posted on: 2007/2/27 16:12
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Zink: Jag har lovat mig själv att aldrig gå in i ändlösa trådar om smälta metaller eller käbbla med folk som har det periodiska systemet som huvudkudde. Därtill är mina kemiska kunskaper alldeles för låga. Men din kommentar om amatörfilmare låter ju nästan som du talar om en ny etnicitet eller folkgrupp. Grov diskriminering av dessa amatörfilmare? ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Får jag fråga om du sett den senaste trootherfilmen om Pentagon, Pentacon? Är inte vittnena som intervjuas där ganska eniga om att det rörde sig om ett passagerarplan? Quote: Om de inte va så rädda för bli avslöjade varför konfiskerade de videon banden och släppte ( numera omredigerade ) band 3 i ordingen för att göra oss ännu mer förvirrade ...är du tillräckligt snabb med dina ögon så kan du se skymten av Kalle Anka o Långben sittandes på missil spetsen ,,( Patetiskt ynkligt) ....... rullgardinen fortfarande nere ? De tog såklart banden för att undersöka om de kunde vara till hjälp i utredningen. De kan sen inte släppa beslagtagna övervakningsband till allmänheten hur som helst, det finns juridiska regleringar kring detta. Bland annat av integritetsskäl. Det krävs såvitt jag förstår också godkännande från de som har kamerorna uppsatta för att de ska kunna publicera banden. Pga den juridiska byråkratin tog det därför lite tid innan banden kunde offentliggöras.
Posted on: 2007/2/27 22:46
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login