vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 8 9 10 (11) 12 13 14 »


Re: Ayahuasca


See User information
Jag till skillnad från dig erkänner iaf att jag plockar från New Age Novax.

Posted on: 2008/2/10 23:31
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Jag till skillnad från dig erkänner iaf att jag plockar från New Age Novax.


Du inser alltså att du är snett ute då, eller?

Jag är den som på forumet mest "satt åt" New Age.

Naturligtvis kan jag inte erkänna något jag inte är direkt skyldig till.

En gammal text från 1987 till alla New-agare och andra flummister och molekylisttransistorer:

KOPPLINGEN NEW AGE OCH DROGER

Sven-Erik Bergqvist 1987.

En rad österländska sekter. - En NEW AGE-kultur. - Nyandligheten.

Varför så mycket sökande utanför den egna kulturkretsen? Vågen blommade upp i San Francisco under 60-talet - och parallellt med detta har haschet rullat fram - samma väg - samma tid.

Zonterapi - spåkort - astrologi - och samtidigt hasch i husen. Haschet är inte något nytt. Det har i tusen-tals år använts i samband med religiöst liv, av t.ex. Indiska präster och afrikanska magiker. - Det finns ett paket av droger som förekommit i sådana sammanhang med målet att uppnå gudsupplevelser:
Hasch, mescalin, mjöldryga, kokain, etc.

Är det då likadant med våra svenska ungdomar? Om det är så, då blir det begripligt varför det dyker upp så många New Age-rörelser. Man experimenterar med droger - hasch, mescalin och t.o.m. LSD.
De revolter som förekom i samhället under 60- och 70-talen, var de endast socialt betingade, eller var det kopplingar till drogberoendet? - När man i samband med meditationer prövar på dervischdans, är då detta religion?

I det undergroundskulturpräglade Christiania (Köpenhamn) är det en samfundsplikt att meditera. Man sysslar mycket med meditation och yoga. På kaféet ser man Taoismens symbol, och det finns mantra-tecken i fönster och på affischer. Hasch odlas inom området.

Också i själva Köpenhamn finns det New Age-bokhandlare med utbud av magi, ockultism och pyra-mider (kosmiska krafter dras till pyramider anses det). - Man hittar en blandning av böcker - om TAO såväl som judiska, kristna och indisk religions mystik. Där finns böcker om hallucinogener - t.ex: "Hampedyrkerens håndbog". Det finns också handböcker för alruna, bolmört, flugsvamp, etc.
Detta var ju de droger som användes under vår egen häxepok: Tripperna liknar LSD-trippens effekter.
( Egen anm: - I modern tid försöker man återuppliva häxeriet. Finns drogkulturen med? )

Cannabisplantorna (haschisch) kallas för Guds plantor. Drogen anses vara medvetandevidgande - man kommer in i tidigare inte anade dimensioner av tillvaron. Tänk om medvetandevidgandet verkligen är av religiös natur! Överfört till psykiatriska kliniker kan ju hallucinationer uppfattas som en Gudsupp-levelse. - Risken är att ungdomar kanske löser ut kraftfält, som de senare måste fortsatt leva med.

Alla dessa som varit med om detta som beskrivs som "kosmiska upplevelser" blir aldrig desamma. Man kan och måste bearbeta det man varit med om, men man blir aldrig mera densamme. (Egen anm: - Exakt samma uttryck använder ju kristna sedan lång tid tillbaka efter starka upplevelser av frälsning eller andedop, m.m. Det finns ju också i sångtexter - "jag blir aldrig mer densamme".)

Varför satt då Hippies och mediterade? - Man rörde sig in i ett nytt religiöst system!
- * New Age. - Boken "Mot en ny tidsålder (Marilyn Ferguson) påverkade. - Man går i New Age- rörelsen mot en ny tidsålder, d.v.s. rörelsen mot en ny tidsålder, d.v.s. "Vattumannens" tidsålder.
(Egen reflexion: Antikrists tidsålder). Man propagerar dock för psyko-teknologier i stället för droger: Kroppsansträngningar i österländsk meditationsform - andningsövningar och dervischdanser. Genom dervischdansen når man ett slags transtillstånd, och den blir en teknik att få gudskontakten.

Bland sekter som använder sig av meditationsintensiver kan nämnas Baghwan-rörelsen. Även i andra rörelser finns schamanism, och genom transtillstånd "flyger" man upp till gudarnas boning.
- Det är kombinationer av svält, drog och trummande koncentrationsövningar. Idag förekommer sådant i de flesta stadsdelar i Stockholm. - Men naturfolken kände respekt för dessa krafter! Hur går det för alla oförberedda ungdomar ? Det finns varianter och kombinationer - yoga + mantra + meditationsteknik. En del byter både namn och skepnad, och blir i sitt eget medvetande indier i stället för svenskar. - Det finns alla varianter från total avhållsamhet till sexuella meditationer eller gruppsex. I samhället finns det stor omedvetenhet. Yogakurser anordnas av olika studieförbund, ABF, KFUM, IOGT-NTO, m.fl.
Meditationspsykoser förekommer då man hör röster och ser syner även efter meditationens slut.
( Egen anm: Inom traditionell kristendom skulle man tala om besatthet.) Rader av ungdomar drabbas också av haschpsykoser, vilket är en katastrof av stor omfattning på psykiatriska kliniker.

I Christiania har man "den kosmiske kirke". Hippiekulturen är en blandning av indiansk och indisk mystik, som förenas av Cannabis-plantan. - Dessvärre är också miljörörelsen influerad, och den intreserar sig mycket för indianska tänkandet rörande "helandet av naturen".

När man använder alkohol blir man full och man blir nykter. I samband med haschflummet sker inget tillnyktrande. I stället är man i ensamhet och ständiga grubblerier. När ungdomar använder fetischmän-nens droger blir de magiker. Man finner österlandets tänkande om "en Gud inom människan". Inte Guds avbild utan ett kosmiskt gudaväsen inkarnerat i en människa.

I samma sammanhang kommer satanismen in - böcker om häxkraft, ockultism, svart magi
- Boktitlar (ex) : "Älska Lucifer" eller "Be a witch".
- 1600-talets häxupplevelser kan ha varit drogupplevelser. Ett modernt uttryck är "varför åka med SJ om man kan flyga med LSD".

Man måste ställa sig frågor, och man vet att en person som dyrkar Krishna påstår sig kunna använda sig av droger för att möta Krishna. - Skulle då inte den som under ruset möter satan kunna bli en häxa?
Det finns forskare som menar, att den person som under ruset möter en demon också blir besatt av denna samme demon.

Sprit kombinerad med annan drog förstärker drogen, då haschet ligger kvar lång tid i kroppen även efter det direkta ruset. Man är inte helt nykter i förhållande till narkotikan. Då förstärker alkoholfyllan det som tidigare legat uppladdat! Hasch har man ansett pacificera människor, men det användes i USA av såväl Hippies som Jippies.

Många blir starkt kampinställda av drogen. Är man arg redan från början, så torde man bli KAMPINSTÄLLD. Man dras mot svarta fanor och paroller av typ "krossa skiten". I äldre tider använde krigarna sig av drogerna för att sätta sig i ett krigiskt tillstånd, vilket motsäger påståenden om att drogerna skulle vara enbart passiviserande. Droger, våld och religionsmystik går hand i hand.

Flugsvamp kan användas för att hetsa upp krigarna, och detta vet vi från vår egen historia, då flugsvampen var "bärsärkarnas" egen drog. Den historiska sekten hassasinerna (assasinerna - samma sak) levde i mellanöstern, och hade mord som en del av sin religiösa kult. Engelska ordet för lönnmord - assisination stammar från detta. Också inom anarkistiskt inriktade kretsar används drogerna. Man ser anarkistmärket bland t.ex. skinheads. Vid sidan därav förekommer också satanskorsen:

N V

O E

M N

E O

D M




6 6

6

Också inom rockmusikvärlden möter vi dessa symboler. Vi möter t.o.m. namn på rockgrupperna av typ:
- ACDC = Anti-Christ Devils Child (Antikrists djävulsbarn).
- KISS = Kids in service of satan (barn i satans tjänst).
Rockmusiken har varit känd för en bred spridning av narkotika. Man kan studera skivomslagen.

Människan har alltid haft behov av identifikationer och symboler.

- "Carl G Ljung: Människan och hennes symboler". Där talas om människans urpsyke och primalminne. Vi vet att också djurens agerande styrs av genetiskt medfödda egenskaper. Automatiskt blir det reak-tioner på en orm. Också bland människor har ormen en psykisk laddning. Tonåringen säger inför bilden av ormar: "Det är skithäftigt"! Bland människor i psykos förekommer ormnojor. Man kan t.ex. se det hos människor i samband med delirium tremens. Det beskrivs t.ex. hur Fröding under psykos såg krälande ormar (var den alkoholbetingad?).

Mytologin sysslar alltid mest med hur man flyger - med vingar - med kosmiska upplevelser. När man ser konstnärer måla dessa bilder, så kan man ana en missbrukares hallucinationer. Det han har sett det målar han. Man kan se dessa bilder på t.ex. skivomslag innehållande den musik som sprids bland våra ung-domar.

Barn har en naturlig öppenhet mot dessa dimensioner - Öppna kanaler mot den inre ångestskapande världen. I barnets värld kan dock "den ondes drakar alltid förgöras".

När barn grips av droger och drogkulturen på ett för tidigt stadium så skadas de. Kanalerna hålls öppna upp i vuxen ålder, och de får aldrig chans att bli verklighetsanpassade vuxna. (Doktor P.P. Heinemann uttrycker saken som så: De stannar i sin utveckling, och kan förbli tonåringar långt upp i vuxen ålder.)

Posted on: 2008/2/10 23:35
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Psykedeler bryter ned trossystem så att man står fri att bevittna den obesudlade sanningen.

Den dominanta kulturen i människans sinne hamnar oftast i konflikt med den psykedeliska upplevelsen, kan man inte bortse från den ena eller andra så är man stadd i psykos.

Givetvis är missbruk av något aldrig bra men en laglig drog som alkohol skapar i regel alltid en större chans för missbruk hos individen än vad psykedeler gör, speciellt med tanke på skillnaderna i tillgång.

Posted on: 2008/2/11 21:03
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Psykedeler bryter ned trossystem så att man står fri att bevittna den obesudlade sanningen.

Den dominanta kulturen i människans sinne hamnar oftast i konflikt med den psykedeliska upplevelsen, kan man inte bortse från den ena eller andra så är man stadd i psykos.

Givetvis är missbruk av något aldrig bra men en laglig drog som alkohol skapar i regel alltid en större chans för missbruk hos individen än vad psykedeler gör, speciellt med tanke på skillnaderna i tillgång.



Psykedeler, växter molekyler och deras medvetande, är inget högre än denna nivån vi är på. Det är en "tro" inom flum och New Age - evil agenda - ägnad för vår tid - sökare går på det.

"Upplevelse" är inget som på något sätt "hjälper" någon, eller säger något - det leder bara utför.

Någon "utför" tog upp om vikingar och vad de drogade sig på - vad är dagens vikingar, Sverige - varför säger komavakna att detta land är det mest hjärntvättade landet, den mest programmerade befolkningen (detta kan vara helt riktigt)... - varför har de blivit det...? Det skingrades, de blev som ingenting,en samling idoltittande, bingolottospelande pervos. Any clues... vakna. Det borde ju vara tvärtom... men då detta är komavaken - för sajten är naturligtvis inom det vanliga bakvända samhället, där allt är upp och nedvänt - så kan medlemmar inte se vad ett plus ett är.

Det saknas andlig förståelse. Ingen bryr sig direkt, utåt, ingen verkar direkt tex vilja ta till sig några nycklar från Insider, eller annat viktigt. Vakna.

Det du säger om sanning är inte sanning.

Resized Image

Posted on: 2008/2/11 21:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Men Novax, du lever ju själv i vår bakvända värld. Varför skulle dina teser vara av större tyngd?

Vem är du att definiera vad som är verkligt?

Det kommer formligen sprudla av andlig förståelse i ett väsen som är rättvänt av den psykedeliska upplevelsen som av den bakvända världen anses bakvänt.

Vad staten säger är per definition alltid fel.

Posted on: 2008/2/11 22:15
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Men Novax, du lever ju själv i vår bakvända värld. Varför skulle dina teser vara av större tyngd?

Vem är du att definiera vad som är verkligt?


Jag vet inte vad du menar med "mina teser".

Ialla fall så tar jag inget från labyrintens flumskyltar. Nu är det nästan inför den sista ödeläggelsen, armageddon ragnarök och med många andra namn - varför då inte släppa på historiens strunt. Det är ju inte så att något är bra bara för att människor höll på med något för femhundra eller tusen år sedan, utan tvärtom. Det krävs faktiskt inte mycket insikt att se vad det där med naturdyrkan, shamanism mm är för något.

Det är allt för att få människor kvar i samsara, tro att hon är av denna världen. Man hittar inget sådant inom verklga andliga traditioner - där gäller bara kultivering, och har självklart inget att göra med vad man äter för molekyler. Allt är omhändertaget ovanifrån, i fullständig kontroll, hela kosmos ser detta tidsrum, och de ruskar på huvudet åt tokerierna (bildligt talat) - "människor" som inte ens vill förbättra sig, utan istället släppa kontrollen på sitt huvudmedvetande och låta annat komma in. Då är det nog nästan "kört".

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=38050#forumpost38050

Posted on: 2008/2/11 22:25
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Du vågar ingenting som står utanför din egen sfär av nuvarande förståelse Novax.
Din panna är för tjock för att komma igenom synålsögat.

Verkliga andliga traditioner? Skulle shamanismen inte vara en sådan när den bygger på direkt erfarenhet av det andliga i motsats till de idag dominanta världsreligionerna som dumt nog vänder dessa erfarenheter ryggen som "sataniska irrläror".

Du avviker isf från din egen devolutionslära. Om vi har gått från ett perfekt/gudalikt stadium till vårt nuvarande leder det oss till slutsatsen att det är de första "religionerna", dvs. naturdyrkan och shamanism som är de "verkliga andliga traditionerna" och inte våra nuvarande skriftbaserade religioner.

Du tycker vi ska "hitta tillbaka" men du spottar på de som redan är där.

Skaffa grepp om begreppen <---- Borde göra det till min signatur snart.

Posted on: 2008/2/11 22:57
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

Xtas skrev:
Men Novax, du lever ju själv i vår bakvända värld. Varför skulle dina teser vara av större tyngd?

Vem är du att definiera vad som är verkligt?


Jag vet inte vad du menar med "mina teser".

Ialla fall så tar jag inget från labyrintens flumskyltar. Nu är det nästan inför den sista ödeläggelsen, armageddon ragnarök och med många andra namn - varför då inte släppa på historiens strunt. Det är ju inte så att något är bra bara för att människor höll på med något för femhundra eller tusen år sedan, utan tvärtom. Det krävs faktiskt inte mycket insikt att se vad det där med naturdyrkan, shamanism mm är för något.

Det är allt för att få människor kvar i samsara, tro att hon är av denna världen. Man hittar inget sådant inom verklga andliga traditioner - där gäller bara kultivering, och har självklart inget att göra med vad man äter för molekyler. Allt är omhändertaget ovanifrån, i fullständig kontroll, hela kosmos ser detta tidsrum, och de ruskar på huvudet åt tokerierna (bildligt talat) - "människor" som inte ens vill förbättra sig, utan istället släppa kontrollen på sitt huvudmedvetande och låta annat komma in. Då är det nog nästan "kört".

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=38050#forumpost38050



Det där med kontroll och att följa...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=38050#forumpost38050

Posted on: 2008/2/11 22:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ayahuasca
novax skrev:
Quote:

varför då inte släppa på historiens strunt.



Just D!



Novax postade:
Quote:

novax skrev:
Lang Dharma was the fourth son. According to Tibetan historical records, Lang Dharma was a man who "liked meat and alcohol". He was "fierce, belligerent, and didn't have the heart for helping others." He was most notoriously known for his attempt to exterminate Buddhism in Tibet simply because he favored shamanism (or Bon in Tibetan.)

An Historical Tragedy---The Fall of the Tubo Kingdom

Today's Tibet was once known as Tubo in ancient China. It was Songtsen Gampo that first established the powerful Tubo Kingdom and became the first Tsanpo ("Tibetan King" in Tibetan) in the Tubo Kingdom. The Tubo Kingdom once became so powerful under Songtsen Gampo's reign that Emperor Taizong of the Tang Dynasty was willing to marry one of his daughters, Princess Wencheng, to the then Tibetan King Songtsen Gampo in AD 641.
Princess Wencheng journeyed to Tibet with a statue of Buddha Sakyamuni, and once in Tibet set about building the Buddhist monasteries in Lhasa. Artisans accompanying the princess were involved in the construction of monasteries, and accompanying Buddhist monks began translating Buddhist scriptures. Buddhism thus spread to Tibet. The three greatest Tibetan Kings, including Songtsen Gampo (6l7-698 A.D.), Trisong Deutsen (742-798 A.D.), and Tri Ralpachen (806-841 A.D.), were all devout Buddhists and did many things to promote Buddhism in Tibet. Buddhism thus became prevalent in Tibet. With the rise of Buddhism in Tibet, the Tubo Kingdom became increasingly powerful and its military power almost became comparable to that of the Tang Dynasty. In 836 A.D., the Tibetan King Tri Ralpachen was assassinated by his brother Lang Dharma, who was then installed as King. Lang Dharma believed in Bon and objected to Buddhism. During his reign, there was a severe and widespread persecution of Buddhists and Buddhism was extinguished in Tibet. In 846 A.D., Lang Dharma was assassinated, the Tubo Kingdom collapsed, and Tibet became a decentralized assortment of principalities struggling for power. Today let's look at this historic tragedy in more detail.

Tri Ralpachen was the third great religious king of Tibet. His father, Saenaleg, had five sons: Tsangma, Lang Dharma, Tri Ralpachen, Lhaje and Lhundup. The eldest son became a monk and the last two died during their childhoods. Lang Dharma was the fourth son. According to Tibetan historical records, Lang Dharma was a man who "liked meat and alcohol". He was "fierce, belligerent, and didn't have the heart for helping others." He was most notoriously known for his attempt to exterminate Buddhism in Tibet simply because he favored shamanism (or Bon in Tibetan.)

After Lang Dharma assassinated his brother Tri Ralpachen and seized power, he destroyed Buddhist monasteries, slaughtered monks and forced them to live secular lives and often conscripted them into the army. He banned all Buddhist activities and ordered his henchmen to remove Buddhist statues from monasteries, disfigure them by hammering nails into them, and throw them into the river. He also ordered the statue of Sakyamuni that Princess Wencheng had brought to Tibet to be thrown into the river, but it ended up being buried underground instead because it was too difficult to move it to the river. Because Princess Wencheng introduced Buddhism to Tibet, Lang Dharma created a slanderous lie about Princess Wencheng, telling the Tibetans that she was a Rakshasi reincarnated in order to achieve his goal of tarnishing Buddhism. [Note: In Hindu mythology, the Rakshas are a group of usually evil beings who are often in opposition to the gods, and to ordinary humans. The female form of the term is generally Rakshasi.] He ordered them to replace the frescoes of Buddha's in the Buddhist monasteries with those of Tibetan men drinking and partying. He also destroyed all the Buddhist scriptures in Tibet. Only a small number of Buddhist scriptures survived.

The consequences of the persecution of Buddhism was a period of about five generations during which there was a degree of social and cultural decline and confusion. Some historians attribute the persecution to concern over a decline in political authority. Lang Dharma, who had assassinated his own brother Tri Ralpachen, also died by assassination in Lhasa in 842 A.D., due to his ruthless persecution of Buddhism. The Tubo Kingdom, established in 127 B.C., collapsed with the death of Lang Dharma, the last of the Tsanpos (Tibetan Kings).

After Lang Dharma's death, his two concubines, with the support of imperial kinsmen and others, fought for the throne for their sons and split the imperial court in two. During the rule of Lang Dharma's grandsons, the two imperial courts suffered attacks from the populace and slave uprisings. The Tubo Kingdom, which once rivaled the Tang Dynasty, the zenith of all Chinese dynasties in terms of culture, wealth and military power, thus collapsed with the last Tibetan king, Lang Dharma, due to his ruthless persecution of Buddhism.

Since the collapse of the Tubo Kingdom, Tibet has been devoid of a powerful kingdom. All successive Tibetan kingdoms, such as Burang Kingdom, Guge Kingdom and Ladakh Kingdom, came under the jurisdiction of the Chinese dynasties, subordinate to the Pacification Commissioners General Office. The Tibetan culture has thus declined.

This is just one of many cases in Chinese history in which ancient monarchs who disrespected Buddha or persecuted Buddhism suffered from severe consequences and brought their people to the same tragic fate. Today Jiang Zemin is persecuting Falun Dafa, a Buddha school cultivation practice, and goading the Chinese people into becoming his accomplices. Do we leave the Chinese people to the same fate as the people in the perished Tubo Kingdom? Or should we teach them this valuable lesson from history and advise them to remedy the sin they have created?


Det finns gott om exempel på ditt dubbeltänk och desinformation här på vaken, detta är bara en "clue" av många... Paranoia har vi också fått exempel på de senaste dagarna... Hmmm det ser inte bra ut för Dr Klot... 2 veckor med berta lär inte hjälpa, ordinerar minst ett halvår...

Dr Klok...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Novax är egentligen en pseudonym för O'Brien.

Tack gode Orwell som varnade oss för dessa människor.

"Hur många fingrar håller jag upp?" frågar Novax onöjd med sitt senaste svar.

Posted on: 2008/2/12 4:15
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Denna lista kan tänkas ha relevans till tråden, lägg märke till att Ayahuasca inte listas, inte heller Psilocybin:

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.j ... =puff_1064620&lpos=lasMer

Posted on: 2008/2/27 14:03
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
den listan är inget att hänga i granen.
Som jag sa i den andra tråden som diskuterar den listan är det inget annat än deras propaganda för att promota deras "war on drugs"

Vem vet, kanske kokainskallen bush som satt ihop listan

Posted on: 2008/2/27 17:21
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Du vågar ingenting som står utanför din egen sfär av nuvarande förståelse Novax.
Din panna är för tjock för att komma igenom synålsögat.

Verkliga andliga traditioner? Skulle shamanismen inte vara en sådan när den bygger på direkt erfarenhet av det andliga i motsats till de idag dominanta världsreligionerna som dumt nog vänder dessa erfarenheter ryggen som "sataniska irrläror".

Du avviker isf från din egen devolutionslära. Om vi har gått från ett perfekt/gudalikt stadium till vårt nuvarande leder det oss till slutsatsen att det är de första "religionerna", dvs. naturdyrkan och shamanism som är de "verkliga andliga traditionerna" och inte våra nuvarande skriftbaserade religioner.

Du tycker vi ska "hitta tillbaka" men du spottar på de som redan är där.

Skaffa grepp om begreppen <---- Borde göra det till min signatur snart.


Vakna.

Du tror på den lilla tidsboxen där folk hållt på med shamanism och naturdyrkan och astrala saker är något högt... ursprungliga saker.

Du talar om erfarenheter, vad då erfarenheter? Vad kan det göra för dig, vad har det gjort för dig, din karma, din förståelse, och din "nivå".

Du tänker helt bakvänt. Tror att sådant är att "hitta tillbaka". Haha... vilken skymf... Du kan förstå eller inte, det är upp till dig.

Du talar som en som fötts i ett fängelse, bara känner till det, förstår vad den tror är hela livet utifrån skrymtet i fängelset, tror att små ritualer där ger en en bättre position där... men har inget hum om att den har fötts i ett fängelse, den värsta platsen - att ett ett "större liv" finns därute. Vet då inte vad som ska följas för att komma ut, utan tror på vad de ursprungliga fångarna dyrkar för droger i sina isoleringsceller...

Tro inte på pseudosaker,det finns något som heter andlig förståelse, som kan vara att följa tråden i labyrinten ut-så finns det de som ser i dom små boxarna i labyrinten, som lämnats i på historiens soptipp.

Bara kultivering kan höja ens nivå, det är samma sak.

Vakna.

Posted on: 2008/2/27 18:17
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
"dyrkar för droger i sina isoleringsceller... "

Jag är en vrängare av ord så jag säger: EXAKT!

Psykedeler är min dyrk som kan dyrka upp låset på detta sketna fängelse, min kultivering med andra ord

Tro inte att dina ord kommer rubba min tro, var lite vaken istället o kasta inte omkring ord som om de betydde samma sak för alla på vår jord för om du tycker utveckling är god så vill du bevara våra olikheter som de stod.

Om du behöver ett motiverande av detta vill jag inte ens läsa din
parerande vendetta.

Posted on: 2008/2/28 8:04
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Vakna... hehe...

Här har ni eventuella kvarvarande tjocka i pannan, styvsinta och styvnackade shamanistdiggare, rökrökare och molekylister och annat skrymt Jonathan Grays senaste utskick:



2. CITIES DESTROYED - SURVIVORS DEGRADE

This raises THE SECOND QUESTION: why do primitive
tribes worldwide have NO traditions of having evolved UP
from a sub-human past, but rather that they DE-volved from superior ancestors?


Är ni med eller emot...

Hela:


xxx, this news is from Jonathan Gray -
www.beforeus.com You authorized this mailing when
you requested your free report on our web-site.
See below for removal directions.

Today you are getting two SHOCKING answers to two
outrageous questions...

1. SO HOW OLD IS IT?

This whole thing started when Fred (my neighbour) plopped
down on my porch. And he asked me, "Did you see that TV
program that said the Amazon jungle was several million
years old?"

"Yes," I responded. "But, Fred, what if it's only 3,000
years old?"

"You're having me on," he laughed. "Why, everyone
knows..."

No, I'm not kidding.

Were you aware that huge stone cities, very ancient, with
paved streets and tall pyramids choked with forest, have
been sighted in the Amazon jungle by several explorers in
recent years?

These mysterious cities were built when the climate in the
Amazon basin was more temperate and the rivers drained a
fertile area, but BEFORE the jungle took over.

(By the way, that's the very climatic situation one might
expect in the aftermath of a global Flood.)

Did you know that when cities were first built in South
America, the whole Amazon basin was a shallow inland sea?
And some Brazilian scientists say they have evidence that
this Amazon Sea existed AS RECENTLY AS 1200 BC?

BEFORE THE JUNGLE GREW

In those early days, when South America was still free of
jungle, the human race had already settled and built a
civilisation.

Perhaps you have no idea how wonderful and elaborate these
cities were. The citizens wall-papered their houses with
thin sheets of beaten gold. You can see further details in
the book Dead Men's Secrets - available at
http://beforeus.com

The cities were built by people with fine features. They used
gold coinage and operated fleets. Their buildings were of
shining white stone. Their cities boasted magnificent plazas,
paved streets, ornamented temples, round-topped pyramids,
mansions and fountains.

They erected lighthouses and used lenses and reflectors, the
elements of the telescope.

And the cities were walled - not against savages, but the
mighty gulf, or sea, of the Maranon (the Amazon Sea).

Some of their ruins have been seen, so this is not fantasy.
Many of their alphabetic letters are identical with those of
the Phoenicians and Greeks, 3,000 and 4,000 years ago.

According to native traditions, they used a light source akin
to our electric bulb.

"EXPERTS" IN DENIAL

Recently a scientific "expert" wrote that the Amazon jungle
has been there for millions of years, that only primitives
have lived there.

Traditional "experts", I fear me, often constitute near
tragedy.

Little of what is known has found its way into textbooks.
Our sacred theory of evolution is at risk if this
information gets out.

The truth is: Overwhelming evidence exists that South
America was well known in antiquity.

Before the jungle took over, it was resplendent with great
cities. Mighty empires spanned the continent. They knew
how to write. And global communication in the distant past
equalled that of modern times.

It is abundantly clear that history needs to be rewritten.

2. CITIES DESTROYED - SURVIVORS DEGRADE

This raises THE SECOND QUESTION: why do primitive
tribes worldwide have NO traditions of having evolved UP
from a sub-human past, but rather that they DE-volved from
superior ancestors?

Here is the truth. After the cities were destroyed by
earthquakes, volcanism or war, the survivors degenerated
into a primitive lifestyle.

Before long, the green forest covered the whole landscape.

Many ancient traditions survive of an advanced culture
which flourished thousands of years ago to the north and west
of the Brazilian highlands.

Their descendants are now scattered as primitive tribes
throughout the jungle.

PRIMITIVE DESCENDANTS RETAIN LEGACY

Again, traditional "experts" tell us that writing was
unknown in South America.

Wrong again!

Books of wonderfully executed paintings and hieroglyphics
have been found among naked Panos savages of the deep
Peruvian forests near the gorge of the Ucayle, in the Amazon
headwaters, in the eighteenth century. The Indians explained
that the books, handed down, contained a history of events in
the days of their ancestors.

The pages of fine cotton, in external appearance resembling
modern quarto leaves, were bound with a cover, glued
together and fastened by agave threads.

One of these ancient books was acquired by Fray Narcissus
Gilbar and sent to Lima to be inspected by P. Cisneros,
compiler of a periodical called El Mercurio Peruano. A
number of people inspected it.

Every page was covered in paintings and organised lines of
hieroglyphic style characters.

So here we have modern savages, living in a primitive state,
but with a heritage passed down from superior ancestors.

In an email as brief as this, it is impossible to reveal very
much and also provide evidence, but if you are interested,
there is much more available. Please go to
http://www.beforeus.com/third.php

Evolution? No, de-volution. That's the pattern, worldwide.

Oh boy, I'm in for it now!

Best wishes
Jonathan Gray

DO YOU HAVE ANY QUESTIONS?

Please email me your questions. I am here to help you
with any questions on ancient mysteries. Just email
me at info@archaeologyanswers.com

---------------------------------------------
PLEASE TELL YOUR FRIENDS
---------------------------------------------

Did you enjoy this information?

If you know someone who would find these facts
interesting, Click the URL below now to email it to
them, or copy and paste the URL below into your
browser.
http://www.beforeus.com

You are welcome to put it on your own website
exactly as it is, without change, including our email
address.

======================================================
International explorer, archaeologist and author
Jonathan Gray has traveled the world to gather data on
ancient mysteries. He has penetrated some largely
unexplored areas, including parts of the Amazon
headwaters. The author has also led expeditions to
the bottom of the sea and to remote mountain and desert
regions of the world. He lectures internationally.
======================================================

If you have received this mailing in error, or do not wish
to receive any further newsletter mailings from us, simply
click "Reply" and type IN THE SUBJECT LINE "unsubscribe".
Or write to
Surprising Discoveries
Pacific Coast Hwy
PO Box 785
Thames
New Zealand

Posted on: 2008/2/28 17:22
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ayahuasca
*svarar pa ett tidigre inlagg om Ayahuascha och Santo Daime*

Santo Daime finns här i Amsterdam.

Jag har som tur är alltid blivit hindrad av märkliga omständigheter att ta del av deras ceremonier.

De tar den lilla lådan som Ayahuascha kan verka inom och gör den ännu mindre då de ramar in de hela i en slags naturifierad variant av katolicism.

Ayahuascha gör ett jättebra jobb inom Samsara, the Matrix.

Och det ser så fantastiskt ut att man tror att man har kommit någonstans.

Novax har rätt.

I hallucinogenväg har jag under årens lopp provat Svamp, Meskalin, LSD, interagerat med DMT-alver när jag rökt DMT, Ayahuascha, 2C-B, 2-CT-2, 2-CT-7, DIPT, 5-MEO-DIPT, DPT, 5-MEO-DMT, Hawaian Woodrose, Salvia Divinorium, och har säkert glömt någonting...

Tro mig, efter allt detta och tämligen seriös yogapraktisering så visste jag ganska mycket om vad som fanns mellan och bortom himmel och jord. (Forutom att det egentligen fanns mycket mer.)

Men sen så lärde jag mig någonting... det var inga molekyler inblandade...bara ord...en speciell bok som kom vid ett speciellt tillfälle och efter ett par dagars läsande så tappade jag fotfästet helt och en vecka (som "tur" var blev jag sjuk och var hemma två dagar och sedan blev det helg) gick åt till att få tillbaka fotfästet, hela min verklighets "point of origin" konfigurerades om och det är först idag som jag landat på marken med helt andra prioriteringar och koncept än jag hade innan. Och allt det andra känns så ... ovaket... Det bästa sätter jag kan förklara denna transformering på är hur jag tidigare såg på personer som inte ens förstod att 9/11 var ett inside job. Skillnaden nu är att jag har mer "compassion" i hur min inre dialog går gentemot dessa personer, d.v.s. konspirationscommunityt.

Ett råd: Argumentera inte emot så mycket. Slapp egot och forsok att forsta istallet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ayahuasca
Quote:

Xtas skrev:
Psykedeler bryter ned trossystem så att man står fri att bevittna den obesudlade sanningen.


Detta uttryck bevisar hur mycket du forstar.

Du har helt ratt!!!!!! Men den sanningen galler bara inom Matrix medans du tror att psykedelia tar dig ut ur matrix eftersom att matrix ar lite storre an du trott.

Kortfattat:

Vad du gor nar du utforskar andra verkligheter och sa vidare, tar svamp, ayahuascha o.s.v. ar inte att du expanderar "uppat", mot det andliga. Du gar faktiskt ned i kallaren. Du far veta ganska mycket om Vaning 1 genom att ga ner till Vaning -1 men du far inte mycket veta om vaning 2 och om du far lite info darifran sa kommer du inte att forsta den anda eftersom att det du fick med dig darifran kommer du inte att komma ihag nar du kommer tillbaka till vaning 1, du tar det inte pa allvar, du vet inte hur du ska komma "dit" utan droger, du forstar inte den grundlaggande strukturen sa du kommer att fortsatta att yra runt.

Manga tripptroll pratar om att det ar ett fonster ut.

Det kan man kalla det ibland.

Men vad ar det for person som envist star i ett rum och oppnar fonstret en gang i veckan/manaden och sager "ooooo va fint det e dar ute"...nar man lika garna hade kunnat oppna dorren och ga ut?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Goinghomes inlägg är väl värda en hög hammare - på tiden - jag trodde aldrig att de skulle komma till användning mer, de har rostat på slutet:



Otrolig klarsyn där goinghome när du säger:

"Novax har rätt."

Det kan bara bli ett gäng till:

Posted on: 2008/2/28 19:00
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
"Du far veta ganska mycket om Vaning 1 genom att ga ner till Vaning -1 men du far inte mycket veta om vaning 2"

Kan jag förstå våning 1 från våning -1 borde jag lätt kunna förstå våning 2 från våning 1, förstår jag våning 1 väldigt bra borde jag förstå våning 2 ännu bättre.
Sen att du ens tänker i termer som upp/ner är bara skrattretande, en av de största ockulta sanningarna är den att upp och ner är två vägar till precis samma mål, i min egen mening handlar det inte ens om att ta sig någonstans, men att komma till insikt om den nolldimensionella punkten (Mitten på cirkeln, "toppen" på pyramiden).
Ursäkta mig om du ser mig som "grym" lr vad det nu kan vara för epitet som du vill sätta på mig men om du anser att du själv har fått nog av psykedeler och på något sätt anser att andra inte borde pröva dem för att en bok kan ge en större insikter så säger jag nog:

Turn on, tune in, drop out.

Posted on: 2008/2/29 12:54
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Word.
Resized Image

Posted on: 2008/2/29 12:57
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Goinghome, hade du fått samma insikter från boken utan dina psykedeliska upplevelser i bagaget?

Posted on: 2008/2/29 13:22
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ayahuasca
Quote:
Kan jag förstå våning 1 från våning -1 borde jag lätt kunna förstå våning 2 från våning 1, förstår jag våning 1 väldigt bra borde jag förstå våning 2 ännu bättre.


Det där får du väldigt gärna förklara bättre. Hur tänker du nu?

Förklara för mig vad våning -1, 1 och 2 är och varför du kan korsa alla dimensionsgränser hur som helst som om det inte fanns några principer som höll ihop det hela.

Och som jag skrev ovan, det handlar väl inte om att vi tävlar om att ha rätt, utan det handlar väl om att vi ska kunna komma fram till vad som är rätt?

Och det som är rätt är väldigt enkelt att följa i ett resonemang...

Så, vad menar du, exakt?

Quote:

Xtas skrev:
Ursäkta mig om du ser mig som "grym" lr vad det nu kan vara för epitet som du vill sätta på mig men om du anser att du själv har fått nog av psykedeler och på något sätt anser att andra inte borde pröva dem för att en bok kan ge en större insikter så säger jag nog:


Det där kallas att sätta ord i någon annans mun och det anses mycket fult i vissa kulturer. ;)

Folk får äta vilka konstiga saker som helst och 2C-B är bland det roligaste som finns! Ingen av oss på detta forum är perfekt. Vi har alla att lära oss av varandra.

Däremot så har det fundamentalt olika konsekvenser om du ska hitta från punkt A till punkt B igenom en väldigt väldigt vimsig stad som Paris om du försöker dig på det med hjälp av en exakt karta eller med hjälp av dåliga gissningar.

Om man inte ens vet var/vad punkt A är, hur ska man då kunna ta sig till punkt B utan eller från fel utgångsreferenspunkt? Då hamnar man ju på C, D eller E fast man helst ville till B.

Om man inte vet var B är heller så blir det hela ganska pinsamt och man borde antingen kamma sig eller ge upp hela grejen med att försöka ta sig från punkt A till punkt B.

Det jag talar om är att 1: få en karta, 2: sätta nålarna på kartan på rätt ställe.


Quote:
Turn on, tune in, drop out.


"We are not dropping out here, we are infiltrating and taking over." - Terence McKenna

Makes you wonder...who is infiltrating and taking over?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ayahuasca
Quote:

Xtas skrev:
Goinghome, hade du fått samma insikter från boken utan dina psykedeliska upplevelser i bagaget?


Ja det hade jag, men det hade inte gått lika fort.

Jag är tacksam för mina upplevelser jag har haft med olika droger.

De har hjälpt mig väldigt mycket.

Men som sagt:

"when you get the message, hang up the phone."

For me, it's time to move on.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ayahuasca


See User information
Givetvis är det dåligt att fastna på ett ställe för länge, oavsett vad det gäller.
Däremot är att på vägen till något större kolla på många saker och vidga sna vyer inget neggativit.

Att pröva på psykadeliska droger får en att öppna ögonen och väldigt snabbt och tydligt inse att det fins mer till världen än vad vi ser o känner.

Du säger ju själv att det hjälpt dig på vägen, så varför sitta och påstå att det är något dåligt, som man ska hålla sig borta från?

Posted on: 2008/2/29 13:31
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 8 9 10 (11) 12 13 14 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
71 user(s) are online (71 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 71

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS