Vakencorner
Anonym
|
Re: Lista på Sveriges alla Frimurare
|
|||
---|---|---|---|---|
Quote:
Då detta är ett mönster som går att avläsa i naturen kan man alltså genomföra mätningar för att få fram rätt siffra, precis som med Pi Läs mer här: http://www.epochtimes.se/articles/2007/09/24/13172.html Ju längre upp du kommer med fibonaccital, desto närmre kommer du också det gyllene snittet om du dividerar en siffra med den föregående i talserien. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Jag har räknat på det ja, och sett att det stämmer... Precis på samma sätt som jag räknat på Pi med egna mätningar.
Har du själv gjort det? hur kom du fram till 3,33? Kan vi förresten fortsätta diskutera detta i den tråd du lägger fram detta? Läs på tills dess: http://paranormal.se/topic/det_gyllene_snittet.html |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
ok.
du har iallfall lärt mig nu att gyllene snittet är 1.618 det tackar jag för. och jag kommer aldrig blanda ihop 3,33 med den igen:))) ingen mening fortsätta den gamla tråden, den har uppfyllt sitt syfte redan. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Quote:
Lyd ett råd att verkligen studera detta tal, då det återfinns i en hel del konstverk, i naturen och tom i prosa. Alla är vi barn i början... |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
och jag skulle be dig lyda ett råd...
börja studera 42 ordentligt. fraktaler är intressanta med. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Quote:
Då 42 är ett tal som förföljt mig hela livet tror jag jag har en hel del på fötterna angående detta tal. Det var exempelvis jag som först sa till dig att det stod för Messier Object 42, som du helt plötsligt senare postade en bild av. Denna kallas också Orion Nebulosan. Jag har tömt mina källor, men ber dig ödmjukast om att visa mig betydelsen av talet 42 om du anser du har mer kött på benen än mig vad gäller detta tal. Om solens strålar bryts mot vattnet i 42 grader bildas förresten en regnbåge och alla vet vid regnbågens slut finns en kruka med guld. Fraktaler har visat sig vara ett bra sätt att kommunicera med folk som befinner sig inom autism-spektrat. Just den fraktalen du visar kallas mandelbrot. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
haha, ju du svarade att det var messier object eftersom jag frågade om m42 .... och vem som helst vet vad m42 är.
Men jag har sagt till dig att det finns saker du bör ha öppna öron för. Och Jag har förklarat detta tal lite gran för en annan, på någon tråd och om du inte accepterar det, så ber jag dig hitta en bättre förklaring till den och våran livs uppkomst och dess geometri. Dessutom har inte 42 följt endast dig utan hela världens liv. |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
jag har tid tills 222*3 blir 666 och till dess har du ändrat din uppfattning om allt som du trodde du visste.
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
|
Ni är verkligen grymt patetiska. Tråkigt att se att man kan skämma ut sig med sådan löjlig "catfight".
Till Asgeir: Ja om det var en liten intresseorganisation där medlemmarna kom ifrån främst lagerpersonal eller borrningsbranchen skulle jag inte bry mig men nu rör det sig om creme a la creme här. (Om vi skall gå tillbaka till rubriken på denna tråd). Jag tycker att det är av högsta intresse vad dessa herrar(!), ja det är ju bara herrar faktiskt, sysslar med på sina möten. Ju mer slutet desto mer misstänksam blir jag. Ty jag håller inte det kritiska tänkandet hos dessa män för att vara så utvecklat. Det är som vilken sekt som helst. Lätt hjärntvätt om du vill. Speciellt i dagens samhälle där de flesta söker efter en gemensametskänsla eller en tillhörighet. Du kan nog få en grupp människor att bli mycket lojal. Dessa frimurare skall man rikta mycket kritiska frågor till och heller inte förglömma deras brödra-organisationer, odd fellow, lions, rotary osv. Eg bara rekryteringsserier för elitorganisationerna.
Posted on: 2010/3/2 23:19
|
|||
The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function.
-Albert A. Bartlett, physicist. |
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login