vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7)

Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
Tycker det är tråkigt att du har den inställningen att di inte skriver mer om något, trots att frågor kvarstår.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

smilia skrev:
Dåja... men om man inte läser in extra fyrkanter, utan de färdiga, de som finns och är utmärkta: 33.

Ett schackbräde består av 64 rutor. 8*8
32 svarta och 32 vita.

Resized Image

Ja du har ju rätt. Jag snubblade till något. Men skam den som ger sig.
Schack innehåller 33 pjäser...känn på den.

Posted on: 2010/3/10 17:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
eftersom schack brädorna inte hade nåt med det jag visat er, så anser jag att ni inte behöver veta nåt mer som ni inte är intresserade av och som ni inte har förstånd för.

ni kan söka efter eran förklaring istället nån annan stans. eller räkna ut eran egen formel och bekräftelse på vad symbolerna står för och vad som döljs bakom de...

jag personligen behöver inte övertyga mig själv, och inte vill jag heller försöka övertyga någon, utan detta är lite hjälpmedel till de som redan är en bit frammåt inom detta ämne.
detta är nåt som ni inte skulle få se i vanliga fall, åtminstone inte dessa år hundranden....

See User information
Quote:

Orion skrev:
eftersom schack brädorna inte hade nåt med det jag visat er, så anser jag att ni inte behöver veta nåt mer som ni inte är intresserade av och som ni inte har förstånd för.

ni kan söka efter eran förklaring istället nån annan stans. eller räkna ut eran egen formel och bekräftelse på vad symbolerna står för och vad som döljs bakom de...

jag personligen behöver inte övertyga mig själv, och inte vill jag heller försöka övertyga någon, utan detta är lite hjälpmedel till de som redan är en bit frammåt inom detta ämne.
detta är nåt som ni inte skulle få se i vanliga fall, åtminstone inte dessa år hundranden....

Det är bra, håll ordning på klockan så går vi andra vidare...

Posted on: 2010/3/10 17:28

Anonym
Smilla , du kan vara säker på att jag ska göra det :)))

See User information
Quote:

smilia skrev:
Quote:

computerror skrev:
Quote:

smilia skrev:
Dåja... men om man inte läser in extra fyrkanter, utan de färdiga, de som finns och är utmärkta: 33.

Ett schackbräde består av 64 rutor. 8*8
32 svarta och 32 vita.

Resized Image

Ja du har ju rätt. Jag snubblade till något. Men skam den som ger sig.
Schack innehåller 33 pjäser...känn på den.

Jag erbjuder dig remi compu...

"Chess, also developed in early India, has 32 pieces, with the board: 33.

Posted on: 2010/3/10 20:14

Anonym
Quote:

Orion skrev:
hehe... bra tänkt error :)) men det ska räknas på ett visst sätt och korset ska inte stå på det sättet, utan kl 12,3,6,9 eller 24,15,18,21 ...

30 är värdet för korset vid dag tid och 78 vid natt tid.

Korset ska vist stå vid 10 och 2... Annars blir det ju ett plus-tecken och inte ett kristet kors.

Omöjligt att du får 78 vid nattid... 24 finns nämligen inte, utan det är 00... 23:59.59,99 är så långt klockan går... på hundradelen...

54 borde vara det tal du får.

36 från en 24-timmarsklocka...

Resized Image

Nåja... just saying...

Vanlig klocka med PM-tider utmärkta:

Resized Image

Anonym
sluta skräpa ner här din mongo error, om du inte förstår nåt.

Anonym
Det är ju du som försöker få det till att man räknar 24 militäriskt. Det gör man inte.
Man börjar om efter 23:59.59

Tänk vad du har svårt att smälta kritik.

Så fort man rättar dig går du direkt på personangrepp. Är det moget? Är man en Master då? När man inte ens klarar av att resonera.

Du lägger fram dina teser, jag förklarar dom ogiltliga. Då istället för att försöka bevisa dina teser faller du gång på gång genom att gå på personangrepp...

Anonym
du rättar dig själv kanske men inte mig.... och dessutom fattar du inte en knysst om nåt... och inte har du visat något bättre heller... så sluta klaga och var glad att ni har mig...

jag har sagt innan med och säger en gång till, Jag spelar på lite högre dimension än vad du kan ana,, jag är medveten också att vissa saker kan vara svårt att uppfattas av alla jag försöker göra det så enkelt så möjligt så att även såna som du ska kunna förstå.

Anonym
Quote:

Orion skrev:
du rättar dig själv kanske men inte mig.... och dessutom fattar du inte en knysst om nåt... och inte har du visat något bättre heller... så sluta klaga och var glad att ni har mig...
Du verkar ha stora svårigheter med att kunna förklara det du försöker förmedla.
Att jag inte har visat dig någonting, beror helt och hållet på att jag tycker det är totalt ointressant att komma med falska påståenden om saker och tings betydelse.
Jag tror förresten inte ens att du är i stånd av att bedöma saker som är riktigt intressanta.

Jag försökte få dig uppmärksammad på den skotska ritens graderingssystem, men du fann det inte intressant...
Inga frågor osv, så jag brydde mig inte heller om berätta resten för dig.

Quote:

Orion skrev:
jag har sagt innan med och säger en gång till, Jag spelar på lite högre dimension än vad du kan ana,, jag är medveten också att vissa saker kan vara svårt att uppfattas av alla jag försöker göra det så enkelt så möjligt så att även såna som du ska kunna förstå.
Nu är det ju som att du inte visar någonting intressant, utan mest blaj.

Att du skulle spela på någon slags högre nivå märks verkligen inte. De som vet de är någonting har knappast ditt behov att hävda sig heller...

Har du någonsin hört uttrycket "Eget beröm luktar illa..."?

Anonym
Men håll dig borta från mina trådar då, folk har ögon och mun att säga till om det är nåt.

Computerror:
Quote:
Du verkar ha stora svårigheter med att kunna förklara det du försöker förmedla. Att jag inte har visat dig någonting, beror helt och hållet på att jag tycker det är totalt ointressant att komma med falska påståenden om saker och tings betydelse.

OK bara för att du endast har falska och ointressanta saker , så är det inte så för resten. Och allt jag visat hitills är intressant när du förstår.... Jag kan inte hjälpa att du har blivit för mycket "UTbildat" att du glömt tänka själv.

Skriv inte mer om du inte har nån fråga angående tråden...
Jag vill inte bråka med dig och du finner allt ointressant här, läs inte mera och skriv inte i mina trådar.....

Anonym
Varför skyr du frågor om det du försöker förmedla?

Jag tror du skulle ha stor behållning av att läsa "Man and his symbols" av Carl Gustav Jung...

Jag har lagt upp den på http://hem.passagen.se/xer0x/jung.zip

Anonym
Galenskapen är besegrad för länge sedan. Håll dig du till de begränsningar som sätts av jung och andra snubbar, jag följer mitt obegränsade.

Anonym
Quote:

Orion skrev:
Galenskapen är besegrad för länge sedan. Håll dig du till de begränsningar som sätts av jung och andra snubbar, jag följer mitt obegränsade.

*suck*

"och dåren vägrade ta in ytterligare kunskap..."

Knappast en begränsning att ta in av andras kunskap. Vad som är begränsande är dock när man vägrar att göra det.

Förstår du till vilken grad du talar emot dig själv?

Anonym
Resized Image
Jag ska tala om en sak för dig error!!

Resized Image

Edited by Orion on 2010/3/13 21:37:45
Edited by Orion on 2010/3/13 21:38:19

Anonym
Quote:

Orion skrev:
Resized Image
Jag ska tala om en sak för dig error!!

Åh! Förpubertal humor?

Som Bill Engvall skulle sagt: "Here's your sign..."

Du gillar bilder va?
Jag tycker just denna bild sammanfattar samtliga av de du postat.

Du ser. Du klarar helt enkelt inte att diskutera. Dina teorier håller inte för någonting alls och så blir ditt uppblåsta ego så sårat när du hela tiden märker detta.

See User information
Quote:

computerror skrev:
Varför skyr du frågor om det du försöker förmedla?

Jag tror du skulle ha stor behållning av att läsa "Man and his symbols" av Carl Gustav Jung...

Jag har lagt upp den på http://hem.passagen.se/xer0x/jung.zip

Jung fick kanaliserat för sig.

Han sägs ha gett mer efter att han gick vidare... genom Jes Bertelsen - sådant som Jung då inte kunde ge ut, det är det som Jes skrivit nu i böcker, som denna bok nedan, den är en slags "fortsättning", och Mycket djupare... och måhända från Jung.

----------------
Reepost:
Det står om Jung i det du skrev.

Man kan se om man får tag på Drömmar, Meditation och Chakrasymboler av Jes Bertelsen (på danska), + andra böcker av honom, om man vill spilla tid... men ändå är hemskt nyfiken... Det står om honom här, i artiklar om Peter Høeg:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=425313

"Den kända psykologen från Århus blev tidigt en dansk New Age-guru med sitt teoretiska hopkok av Jung och Kierkegaard, chakramystik och tibetanska meditationsformer."
http://expressen.se/index.jsp?a=425897

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=26911#forumpost26911
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=77658#forumpost77658

_________

Hej Peter
Tak til den fine hjemmeside – håber det går an at skrive på dansk. Mange drømme er nu ganske meningsfulde – og vil her gerne henvise til den danske lærer, forfatter og bevidsthedsforsker Jes Bertelsen. Jes B. klassiske bog ”Drømme, chakra og meditation” er en glimrende jungiansk/buddhistisk introduktion til drømme.
Antager det er okay at kommentere din drøm, og tillader mig derfor at mene, at drømmen bl.a. handler om jordforbindelse
Med venlige hilsner
Ralph
http://peterenglund.wordpress.com/2007/07/09/spiraltrappan/

-----

Jag vet inte om boken är utökad nu, denna är från 2001, den jag hade var nog från slutet av 80-talet, minns inte riktigt.
http://www.adlibris.com/dn/product.aspx?isbn=8741810708

Jag har också i detta avsnitt fördjupat diskussionen om Jungs starka dragning till ockultism och spiritualism, och jag har visat på hur hans barndom och släktförhållanden påverkade honom i den riktningen. Framför allt har jag försökt att visa hur Jungs förhållande till kvinnor och till sin egen anima har haft en avgörande betydelse för utvecklingen av hans psykologi.
Slutligen diskuterar jag den problematiska dialogen mellan Jung och Martin Buber och skillnaden mellan Steiners antroposofiska attityd och Jungs djuppsykologiska inriktning. Min slutsats är att en syntes mellan Jung och Buber, och kanske också mellan Jung och Steiner, skulle kunna sägas vara transpersonell, eftersom den skulle transcendera en djuppsykologiskt orienterad psykologi och skapa en transpersonell psykologi med både djup och höjd. Jag berör också den danske Jes Bertelsens arbete med att skapa en transpersonell syntes av jungiansk psykologi och Steiners antroposofi.
http://www.uppsatser.se/uppsats/29f1e5424a/

Uppsatsen: http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hig:diva-413

Audio: Samtale med Jes Bertelsen
http://www.dr.dk/P1/Eksistens/Udsendelser/Arkiv/2004/05/29/

http://en.wikipedia.org/wiki/Jes_Bertelsen

I "Selvets virkelighed" går Bertelsen ikke nærmere ind på det æteriske energifelt og chakrasystemet; der må her henvises til hans borg om "Drømme, chakrasystem og meditation" , men det skal understreges, at Bertelsens grundsynspunkt overalt er det energetiske, og at han personligt er i stand til at se energifelter og auraer, og som anført benytter denne udviklede evne i sin vejledning.

Hvad chakrasystemet angår, er det et gammelt velgennemprøvet system til beskrivelse af forbindelsen mellem følelserne og kroppen, og det fungerer fortrinligt i terapeutisk og kursusmæssig sammenhæng til kommunikation om følelser og indre oplevelser - vel at mærke for dem der gør sig den ulejlighed at lære sprogbrugen og samtidig skaffe sig primær erfaring ved at arbejde med egne følelser og kropsfornemmelser. Chakrasystemet kan endvidere efter Bertelsens erfaring bruges til at skelne psykotiske tilstande fra andre ekstraordinære bevidsthedstilstande.

http://www.jernesalt.dk/bertelverdbill.asp

Han är typisk dansk, New Age och mycket kring "utvecklingstänk", Martinus kom ju därifrån... och alla läror är i princip inom den tankekollapsen (Steiner, Blavatsky, Hylozoiken, och 99% av resten av New Age).

Men det kan man just nu bortse, men ha i åtanke närman läser vad han skriver.

Posted on: 2010/3/13 21:36

Edited by smilia on 2010/3/14 2:36:20

See User information
Quote:

Orion skrev:jag har sagt innan med och säger en gång till, Jag spelar på lite högre dimension än vad du kan ana

Nu blev jag riktigt nyfiken.
Vad för dimension spelar du i, och utifrån vad klassificerar du människor?

Posted on: 2010/3/15 13:49

Anonym
En dimension där det mesta är möjligt och utvecklande, därifrån ser jorden väldigt liten ut och kunskapen som finns här på jorden är där endast en liten liten bok.. I den dimensionen vet man ex inte vad problem är för nåt, eftersom man vet att det är mänskligt skapande och kallar dessa saker inte för problem , utan snarare försök... problemen verkar komma så fort man träffar en människa som är fylld av begränsningar och inte har sett något större, det blir svårt att samtala med varandra eftersom en ser på problem medan den andre ser endast möjligheter...
Språket som finns där är helt annorlunda än den som vi använder men den förstås av alla som befinner sig där, den låter ungefär som elektriska vibrationer som kommer ur olika frekvenser och och toner och är väldig behaglig att lyssna på.

Människor klassificieras efter deras begränsningar, ju mera begränsad desto längre ifrån kunskapskällorna kommer man och man är en stop hinder för sin omgivning. Desstu mera obegränsad du är , ju mera kunskap kan du få och du kan sprida möjligheterna vidare för omgivningen.
När människan inser att språket vi idag talar är en ren "Stor " bedrägeri och begränsning för utvecklandet, i språket har vi alla problem redan i förväg skrivna som du lär orden på. Språket har inpräglad religion, ondska,begränsning och mycket mera...

Dessa begränsade människor är de som är farligast för utvecklingen och omgivningen då de är som besatta av att sprida sina negativa och begränsade tankar. Det är inte deras fel men de vet inte om att det kan se ut på ett annat sätt eller att de kan bli helt obegränsade bara om de vill.
Så länge en människa tvekar på sig själv, så tvekar han/hon också automatiskt på de krafter som skapat oss och hela livet kan gå åt att de letar efter nåt som de redan äger men inte förstår förens i slutet.

« 1 ... 4 5 6 (7)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper