vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


The secret
#1


See User information
kan tipsa er alla om att kolla in filmen som ligger på huvudsidan här;the secret...
O kolla på den mer en en gång...
Finns mkt intressant info om ens tankar o hur man skapar sin egen verklighet!!

Posted on: 2006/12/29 1:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


“You Create Your Own Reality”
#2


See User information
Visst funkar det, MEN är alla verkligen redo för att veta om YCYOR. Det kanske finns en bra anledning varför det är "the Secret"?

Sanningen är att de flesta av oss är EGO baserade personer, och som en följd av detta hade använt denna metod för att mata deras EGON och inte för att välsigna mänskligheten.

Personligen fick jag avsmak för denna dokumentär då den till en stor del handla om hur man ska använda sig av YCYOR för uppnå materialistiska mål. Det sista världen behöver idag är ännu fler egon utrustade med mer kunskaper om hur man ska manipulera sin omgivning för att nå sina mål.

Mitt förslag e att vara väldigt försiktig med hur man använder sig av denna information.

Posted on: 2006/12/29 3:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: “You Create Your Own Reality”
#3


See User information
Jag har skrivit om detta i säkert 40-50 inlägg, de allra flesta borta nu efter hacken. Då har det ofta mest triggat personer (deras karma som slår bakut och bråkar) - nu går det tydligen bra att "smyga" in det på frontsidan till och med - bra - trägen "vinner". Hoppas att många verkligen vill ta till sig vad det handlar om, och inse att karma är en verklighet.

Det står i texten att nästan inga har vetat det förut - men många av er på forumet har läst mina inlägg - så jag/vi vet att ni vet att jag vet att ni länge har vetat - men låtsats som om det regnar - "...bara du som skriver om sådant...", och hackat på mig.... Jag har sedan fösrökt att nyttja det som Lightsaber postade om Cremos Devolution, men det var fortsatt hårt tuggumifastsatta polletter.

Det står på förstasidan på vaken om filmen:
"DET finns en hemlighet som har undanhållits mänskligheten sedan urminnes tider. Bara ett fåtal har vetat om den - tills nu!

The Secret är filmen som får Dig att bryta Dig FRI från ärftliga, kulturella mönster och sociala tankegångar och bevisa en gång för alla att KRAFTEN inom Dig är mäktigare än den sammanlagda kraften i världen.

INNAN Du vet ordet av det kommer Du att veta att Du är skaparen av Din egen verklighet."

Ska man generalisera så har mänskligheten aldrig varit utan den kunskapen. Det är därför det än idag finns talesätt såsom "Som man sår får man skörda", "som man bäddar får man ligga", som ovan så nedan", man pratar om dygd, "samla dygd - "vara en dygdefull människa" etc. Dygd är den "goda karman" - människor visste att om någon hade det bra, bra och lyckligt liv, friska barn... osv, så var det för att man hade varit en god människa - hade SAMLAT DYGD.

Det har lämnats av visa personer, funnits i alla kulturer, genom talesätt, metaforer, liknelser etc, och visats genom vissa ord genom de fejkade religionerna, som de inte lyckades förvränga/ta bort. Tex finns berättelsen om Ariadnetråden- den har jag posta många gånger - ett inlägg därden är med finns kvar:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15803#forumpost15803

Vissa riktningar talar om bra och dålig karma - andra bara om karma, dygd är den goda/vita karman - den bär man med sig i sina kropp (kroppar). Dess rötter kan inga människor nå med terapier... naturligtvis ingen healing, reiki... eller andra chigrejer.

Jag har inte sett filmen,och har mina onda aningar att det är någon slags manipulation, fejk och något som är New Age, och har med flum och tankar om Utveckling, hänga med... osv att göra. Har den något om vad människan ska följa för kriterier för att ta sig hemåt...annars följer mänskligheten med ned i den accelererande rutschbanan i fallet av degenerering, och står inför sin undergång. Om man inte vet om högre principer/lagar, så ser man inte att måttstocken för vad som är bra/dåligt - ont/gott snabbt förskjuts - och det får inte någon betydelse att se på något som är New Age om att man skapar sin egen verklighet. Det kan ju till och med arbetsterapeuten, psykologen, Dr Phil och vanliga smågurus som är populära på TV4 säga...
Har alltså inte alls kollat upp filmen, men vet sedan gammalt att det som hissas upp på vaken brukar vara sådant som inte utmanar egon- att ge upp fasthållanden - att ta sig ur karmasnurren...

Jag postade något om det med Cremo/Devolution, för några dagar sedan, som Klot:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25434#forumpost25434

Några exempel på inlägg jag gjort - som inte har försvunnit:

Flera inlägg jag gjort som Novax om detta kring karma mm i tråden:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15747#forumpost15747

Flera inlägg om detta i tråden:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=16086#forumpost16086
"All förändring därute kommer från det vi förändrat inom oss själva - det därute är ju bara där det visas, hur vi är, vilka vi blivit till, slagfältet för vår karma, där vi ska leva får att förbättra oss - då blir det ånyo en bättre värld, kanske den åter kan bli human, för det är den inte längre, den är demonisk och pervo...." etc mm

Från 2005 som Kronblom:

"...Sjukdomar anfaller oss inte utifrån. Det finns inget farligt därute, inte heller virus och bakterier mm är farligt. Det är vårt inre som inte är "rent", då blir det farligt... Det faktum att sukdomar inte uppstår i en frisk individ, påvisades på ett bisarrt sätt i början av seklet, när en rad framstående forskare och patolger svalde miljontals sjukdomsframkallande kolerabakterier, i ett förtvivlat försök att få etablissemanget att tänka om..." etc mm
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=6476#forumpost6476
(Ta inte hem de dokument: vaccination.htm och Maya-Hopi-prophecy-2.doc jag tar upp om där, de är inte aktuella, jag kan ge länk till nya senare...)

"...Som jag sagt förut, så tycker jag att huvudproblemet är inte alls problemen "därute". Det är oss själva vi ser därute, vad vi har blivit till. Det mått av manipulation, andras makt över oss osv, är det mått, eller den diff. vi själva har avvikit från vår egen natur. Att slåss mot det som vi uppfattar som krafterna därute, blir att slåss mot väderkvarnar. Inget "ont" når oss om vi inte har det i oss själva, den nivån. Annars lurar vi oss själva, vi smiter, och faktiskt gör precis vad de där krafterna vill, slåss mot dem. För så länge vi gör det så uppnår de sitt mål, att vi inte går in i framtiden. De där krafterna som visas genom världsföretagarlag, ordnar +++ är vår egen dåliga natur manifesterad. Det är karma, karman vill inte att vi ska sticka, gå in i det nya, höja vår nivå, överleva, de är fordringsägare. De är väldigt glada för att vi pekar på syndabockar därute. De vill absolut inte att någon tittar inom sig själv, rannsakar sig. Hur har vi själva betett oss i olika liv, missbrukat makt mm?? Man kan vara arg på sådant när det visas därute för att man har det djupt inom sig själv. (Det är väl så det är.) etc mm
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=6491#forumpost6491

"All förändring därute kommer från det vi förändrat inom oss själva - det därute är ju bara där det visas, hur vi är, vilka vi blivit till, slagfältet för vår karma, där vi ska leva får att förbättra oss - då blir det ånyo en bättre värld, kanske den åter kan bli human, för det är den inte längre, den är demonisk och pervo." etc mm
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... st_id=16234#forumpost1623

Posted on: 2006/12/29 3:17
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: “You Create Your Own Reality”
#4


See User information
Visst fungerar det, sänder du positiv energi kommer du givetvist att få positivitet i gensvar. Detsamma gäller negativt. Har flera exempel på hur det fungerar i relationer etc till den grad då jag "själv" upptäckt att detta var ju vad jag har skapat genom min drömmar och tankar.

Själva filmen the secret känns som en reklam på tv shop eller tvins där de försöker sälja ett riktigt fult bord som kan göras om i 19 olika höjder och vinklar. "its incredible its 19 tables in one! wow! order now and change your life forever!. It works hundred procent guarantee.

Deras ytliga och konstanta tjat om pengar, materialism och status, är bara tröttsamt. Men självklart spelar dina tankegångar en stor roll i skapandet av din verklighet.

Posted on: 2006/12/29 11:29
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: “You Create Your Own Reality”
#5
henassy:

Ja de allra flesta människor idag styrs av sina egon.
Saken är den att The Secret inte fungerar om det kommer utifrån egot, utan det måste komma från hjärtat - vara äkta.

YCYOR?

Mitt förslag är att leka med den så mycket som möjligt!



novax:

du e rolig du! :) ena gången förstår ja knappt va du menar andra gånger kan ja inte instämma mer, tack för ett bra inlägg :)

ta en titt på filmen tycker ja!

Är det den här filen du menar?
http://www.klockaretorpet.com/hopi.htm

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: “You Create Your Own Reality”
#6
Quote:

BiReal wrote:
Visst fungerar det, sänder du positiv energi kommer du givetvist att få positivitet i gensvar. Detsamma gäller negativt. Har flera exempel på hur det fungerar i relationer etc till den grad då jag "själv" upptäckt att detta var ju vad jag har skapat genom min drömmar och tankar.

Själva filmen the secret känns som en reklam på tv shop eller tvins där de försöker sälja ett riktigt fult bord som kan göras om i 19 olika höjder och vinklar. "its incredible its 19 tables in one! wow! order now and change your life forever!. It works hundred procent guarantee.

Deras ytliga och konstanta tjat om pengar, materialism och status, är bara tröttsamt. Men självklart spelar dina tankegångar en stor roll i skapandet av din verklighet.


Ja filmen är väldigt amerikaniserad, men den är ju gjord för USA och för att så många som möjligt ska kunna ta del av budskapet.
Tycker det var rätt gjort ändå, det får man ha överseende med, det är ju budskapet som är det viktigaste.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: “You Create Your Own Reality”
#7


See User information
Quote:

EttHund wrote:
Är det den här filen du menar?
http://www.klockaretorpet.com/hopi.htm


Det är inte den - jag ska lägga upp dem senare idag om jag hinner.

Posted on: 2006/12/29 11:50
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: “You Create Your Own Reality”
#8


See User information
Quote:

Ja filmen är väldigt amerikaniserad, men den är ju gjord för USA och för att så många som möjligt ska kunna ta del av budskapet.
Tycker det var rätt gjort ändå, det får man ha överseende med, det är ju budskapet som är det viktigaste.


Absolut.

Posted on: 2006/12/29 11:57
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: “You Create Your Own Reality”
#9


See User information
Även om filmen är typiskt made in Hollywood så är det budskapet som är så viktigt att det når ut nu.
På det sättet kan filmen fånga många mäniskors intresse som annars aldrig skulle komma i kontakt med detta viktiga budskap.
OK: om många till att börja med använder denna kunskap till att skapa materiella ting, det är ju en fantastisk början till en helt annan frihet.
Personligen är jag ganska övertygad att vi skapar vår verklighet , vilket betyder allt som vi upplever, problemet är väl att ta emot det enligt min erfarenhet. Karma är för mig allt som vi inte har tagit emot som vår egen skapelse, därför kommer det tillbaka om och om igen tills vi har insett att vi själva skapat upplevelsen.
Jag tycker att filmer som denna borde visas redan i skolan.

Posted on: 2006/12/29 17:24
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: “You Create Your Own Reality”
#10


See User information
Jag såg del 1 och sista delen, fick ej upp del två.Jag orkar ändå inte se på detta, vill inte se på dem, och höra dem, usch.
Att the Secret skulle vara "the law of attraction", de talar om att man är som en magnet... en av kvinnorna står med titeln: The teachings of Abraham...
att lära människor att se sig som bra fast de är dåliga (pervo) - skapar på så sätt allt fortare den degenererade verkligheten, där det det som fortfarande är lite human dras ned till normaliserade sjunkande nivån. Det inslaget är väldigt sjukt. ... attracting lifestyle... Detta är en produktion från det värsta av demonvärldar, som black magic, vodoo... är det samma gäng som gjorde "What the bleep..." tro?
Från Summary: "Jag lever i denna fysiska kropp, och jag har förmågan/möjligheten att diktera/bestämma vilken vibration min kropp och mitt sinne kommer att vara i. ... vi kan röra oss mot en positiv eller negativ vibration - ... om en person säger jag "känner" mig inte riktigt bra... och är då i en negativ vibration... och den enda vibration man då kan "dra till sig/attrahera" är likadan energi, och man kommer att dra till sig negativa situationer i livet... när man är i en positiv vibration så kan man bara dra till sig det som är i harmoni med en - positiva saker.

Det är så sjukt... de har inget hum om att universum styrs av lagar - desom förstår andlighet begär inget för egen del, vill Ge istället för att få/begära från andra nivåer - för det är dåliga väsen som ger det till en - och det man får utöver det man "drog till sig" är karma, och "det" tar ens sanna liv, och ens kropp/plats.

Det är samma som att "be", eller som de mycket gör i Asien, ber eller offrar inför buddastatyer eller andraheligheter, reliker osv - i dessa finns nuförtiden (slutdarmatiden) inget bakom, inga buddor, inget ljust, ingen gud, utan BARA besättande dåliga väsen - BARA. De ger en det man ville ha... låt mig få mer pengar, låt min som komma in på universitetet, låt mitt företag få den där ordern, ta bort min sjukdom, gör mig "frisk" osv osv... - så hittar man lite pengar, en plånbok på gatan... eller vad det nu är. De ger det till en - men utan vinst ingen förlust - det är en grundprincip... så de tar ens energi/liv som människa.

Det som gäller i livet är karma, och att ta något till sig som inte tillhör en ger karma. Livet styrs från ovan, fullständig koll... och arrangeras.
Vad man äger kan man inte förlora - det som inte tillhör en kan man aldrig få... annan grundprincip. Vill man byta ut sitt sanna liv, och istället få "saker", och mer karma, besvärligheter längre fram? Det är programmets kontenta - det är det som sker.

Lite pinsamt - att tro att man nu här på den lägsta nivån, inför en sluttid kan "tappa" in på denna "obegränsade källa till liv... och 'försörjning'"
...budskapet är att det människor vill ha - är det goda... och vad de än vill ha och vara, såsom nonhuman, så blir det bra, och de kan skapa det livet, och sin lycka i det livet...

Det här är fullständigt nonsens - vill ni hålla upp det som en pokal... nog för att jag vet att vissa av er, inga namn nu... är "kända" för att stå med fötterna djupt ned i newageljug, andra vet inte alls vad andlighet är, andra tror "det" det kan tas via partiklar/molekyler... detta med ljus frid kärlek...

Det pratas i tråden om viktigt budskap - då gäller det att tänka igenom vad den innersta kontentan av det hela är. Är ni med om att lyfta fram det som bra, bra budskap så fundera gärna på om ni bör "våga" att ta på er en sådan sak.

Det var heller inget nytt, gammal skåpmat från New Age. Jag kom att tänka på det med Sanya Roman som kanaliserade Orin och Daben. Många i Sverige beställde hennes kurser, det kom ett antal band i varje kurs, och de hade en egen tidning med kanaliserat material + hennes böcker mm. Många har slängt ut förmögenheter på detta. Det var att "attracta" allt möjligt - en kurs kunde vara "Attract your soulmate", en annan var pengar osv. Sök på hennes namn...

De som verkligt vill få ett bättre liv ger upp allt sådant som att vilja ha saker - de ber inte heller om att bli av med sjukdomar, det vore ju löjligt.

Posted on: 2006/12/29 20:29
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: “You Create Your Own Reality”
#11


See User information
Här är en av de filer jag tog upp i ett inlägg här. Det är samma som jag lagt upp förr, nu dock med den där profetian från Östeuropa.
EttHund, jag ser att det från "klockaretorpet" är med däri.

http://www.esnips.com/doc/f47e3029-d4 ... /Maya-Hopi-prophecy-5.doc

Posted on: 2006/12/29 22:38
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: “You Create Your Own Reality”
#12
enligt min uppfattning så består universum av dessa grundlagar..

1. Du existerar
2. Den enda är alla och alla är den Enda
3. Det du sänder ut kommer tillbaka
4. Allt är föränderligt förutom de 3 första lagarna

sen kan det hända att det finns några speciella för vissa omständigheter men utöver det så tror jag det är dom ända.


förstår ditt synsätt och jag har några frågor..

jag undrar vad har du fått det här ifrån?
vad baserar du din uppfattning på?

om du tror på profetior varför så avvisande mot kaneliseringar?
borde inte högre utvecklade utomjordingar veta bättre än människor som skriver förutsägningar utifrån den här 3D världen?

läste filen du länkade.. är det du som har skrivit den?
intressanta profetior men orkade inte gå igenom alla länkar.
men jag ser inget speciellt verktyg för att hitta vägen ut som du skriver i din andra post..
"Om man vill få lite hum om hur man tar sig vidare in i framtiden så kan jag rekommendera en annan fil jag satt samman "Maya-Hopi-prophecy-2.doc",
den ligger också i min share på hubben."
Och nu ser jag att jag fick svaret på min fråga om det var du som skrivit :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: “You Create Your Own Reality”
#13


See User information
Quote:

novax wrote:
Här är en av de filer jag tog upp i ett inlägg här. Det är samma som jag lagt upp förr, nu dock med den där profetian från Östeuropa.
EttHund, jag ser att det från "klockaretorpet" är med däri.

http://www.esnips.com/doc/f47e3029-d4 ... /Maya-Hopi-prophecy-5.doc

Ny adress:
http://www.esnips.com/doc/c383ed1e-18 ... b1b9/Maya-Hopi-prophecy-5

Undrar varför man inte kan ändra i sina inlägg då man varit inloggad länge, eller hur det nu hänger ihop. Är ej utloggad. Det hjälper inte att logga ut och in igen - Ändra och Ta bort är ej tillgängliga. (Så jag får göra en ny post nu)

Posted on: 2006/12/30 1:04
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#14


See User information
Finns en baksida med detta också känner jag även om jag tycker det stämmer med att vad man fokuserar på med tankar och känslor blir ens verklighet på något sätt.
Baksidan:nämligen EGOISM och något maniskt självcentrerat som kan leda till .. ja vad ?.
Hitler comes to mind with this.

Posted on: 2007/1/3 21:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The secret
#15
Quote:

think4yourself wrote:
Finns en baksida med detta också känner jag även om jag tycker det stämmer med att vad man fokuserar på med tankar och känslor blir ens verklighet på något sätt.
Baksidan:nämligen EGOISM och något maniskt självcentrerat som kan leda till .. ja vad ?.
Hitler comes to mind with this.


nej nej.. titta på filmen igen.. ja sa det tidigare.. det funkar inte om det kommer utifrån egot.. det måste vara sant.. från hjärtat.. så om du önskar dej en mille bara för att köpa nåra bilar och flasha på stan så kommer du inte få en mille! inga baksidor.. bara framsidor :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#16


See User information
Quote:
nej nej.. titta på filmen igen.. ja sa det tidigare.. det funkar inte om det kommer utifrån egot.. det måste vara sant.. från hjärtat.. så om du önskar dej en mille bara för att köpa nåra bilar och flasha på stan så kommer du inte få en mille! inga baksidor.. bara framsidor :)

Vad då sant? Om man vi ha något... vad har det med "sant" att göra. De där orden är New Age-programmerat.

Posted on: 2007/1/3 22:22
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The secret
#17
Man kan inte lura sinnet, man måste vara sann mot sej själv

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#18


See User information
Quote:

EttHund wrote:
Man kan inte lura sinnet, man måste vara sann mot sej själv

Vad pratar du om nu?

Posted on: 2007/1/3 22:26
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The secret
#19
Jag försäkte förklara vad ja menade me sant :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: The secret
#20
Det finns skrifter, siter och workshopar om Livets Blomma...och om Merkaba, som alla lär att vi har ett gemensamt fält kallat det morfiska fältet, hur allt är sammanlänkat. Enhetsparadigmet kallas det också.

Bland annat i "Vad vet vi egentligen?" (What the bleep do we know?)och i Masaru Emotos "Vattnets dolda budskap" beredes vi alla väg in i detta nya paradigm.

Vi ser att slumpgenererade tal vid händelser som till exempel Dianas begravning eller O J Simpsons rättegång, stora sporthändelser med mera där många miljoner människor länkar samman sina känslor, inverkar så starkt att vi inte längre får slumpartade tal, utan det blir då ordnade talserier...

Vad detta säger oss är att för att ändra något som helst i Världen så måste vi medvetandegöra medias roll i masspsykosens av den accepterade lögnens allt starkare grepp om människorna.

Om tillräckligt många lär sig att visualisera ett fredligt upplyst klot med rena hav och en räntefri ekonomi, glada och nöjda grannar med mera, DÅ FÅR VI DET!

VI har VERKLIGEN MAKTEN, inte politikerna eller den dolda världsregeringen, för de är bara speglingar av vår egen mörka sida, den vida berömda skuggan. Och denna skugga om den inte medvetandegörs har stor potential att skicka hela vårt klot in i evigheten enkel biljett, kan jag upplysa om.

Det viktigaste är ju andligt sett egentligen inte vad "The Secret" lär, för det är ju ett ganska egoistiskt motiv som dom kör där, men att vi höjer den kunskapen en oktav;
till tjänandet av sanna mänskliga framsteg, och det betyder väl egentligen bara att se att världen har nått till en inre frid, alla människor har fått uppleva gudomlig nåd och att sanningen är vår ledstjärna...

PROJEKTION
Att peka finger, som kallas projektion och tro att det är något fel "där ute" är en indikation på att det är nåt fel "där inne" som först måste rättas till. Därefter kommer automatiskt att vår yttre värld att bli den plats som alla innerst inne vill att den ska vara!

Sanningens, Vishetens, Kärlekens och Tacksamhetens/StjärneTiwaz

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#21


See User information
ser att vi børjar nærma oss storheten och alla har sina aningar och synsett på det oførklarliga men ændock simpla ...

æven om vi anvænder oss av tankens kraft før vårt ego och materiella ting så tror jag mig veta att nær vi væl bevisligen før oss sjælva førstår dess kraft och mognar med den så højer vi nivån till att just det bryta barriæren av denna verklighet, illusion och anvænda den till sanningen i oss sjælva som helhet och det som utmærker øvergången vi ær inne i ...... med andra ord jag vet inte vad men hæftigt ær det och blir det

det ær min øvertygelse

- nuet ær ljuset som skælver mellan två mørker - naguib mahfouz

Posted on: 2007/1/3 22:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#22


See User information
Men vad då "framsidor och baksidor"?
Som jag säger man vill ha något.
Komma "...från hjärtat"... detta är så tokigt, så struntflum.

Fråga 1: Är det fel på kosmos...?

Fråga 2: Är en persons liv orättvist - inte följer kosmos lagar om återgäldning - orsak>>>verkan/karma?

Fråga 3: Ramlar människor "nedåt", som Cremo kallar Devolution?

Fråga 4: Är det strunt att säga som vi har sagt då människor hade det bra, hade välfärd, kanske friska barn osv: "att de hade samlat dygd. Dygd är vår benämning på den goda karman.

Fråga 5: Är det sant att det i historien ALLTID varit så att de som haft andlig förståelse har förstått att för att komma ur återfödelsen ("Samsaras hjul"), detta evinnerliga med sjukdom, åldrande och död osv. - velat höja sin nivå=kultivera (sig) - och att man därför istället för att försöka "dra till sig" saker/tillstånd/omständigheter etc. - att de har strävat efter att ge upp alla dessa önskningar om att ha jordiska saker, känslor... bindingar här - det som håller oss kvar här - vilket ju är den lägsta nivån, extremt lång från vårt sanna hem, natur?

Fråga 6: Är det inte väldigt besynnerligt att propagera för en film som tar upp att det mest smutsiga liv av beteende kan man få behagligt - är det inte en väldigt ödesdiger väg? Borde inte människor värdesätta sin tid till att ge upp non human-saker nu när det ärpå sluttampen innnan "sållning", eller vad man ska kalla det; 2102, Maya, och det?

Fråga 7: Är inte denna film bara standardsaker som skrivits i väldigt många böcker, varit som en slags bas i den sjukaste New Age-smörjan? Storsäljande böcker med det budskapet står i många lurade sökares hem i landet.

Anlig förståelse innbär att man för att skapa ett "bättre liv" vet att man måste höja sin nivå för att få det. Allt annat är väldigt barnsligt.

Du mixtrar med ord som sant, hjärta och sinne osv. Du verkar dessvärre inte alls förstå vad "hjärta" är. Det är inget inom NewAge... har inget med denna nivån, jorden att göra - inget med ego, känslor - att vilja ha kanske en tusenlapp mer i lön/mån... skulle det vara hjärta, medans att vilja ha tio tusen skulle vara ego - det har inget med sådant att göra.
Bara tanken på denna films budskap skulle vara andligt, vara bra - är egots tankar. Människan har alltid fått det hon ska ha - nu är utrymmet nästan borta förvår existens, då vi blivit så dåliga - så lurendrejarna har en gyllene marknad att lura de som har ett materialistiskt tänkande.

Posted on: 2007/1/3 22:57
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#23


See User information
Quote:

EttHund wrote:
Det finns skrifter, siter och workshopar om Livets Blomma...och om Merkaba, som alla lär att vi har ett gemensamt fält kallat det morfiska fältet, hur allt är sammanlänkat. Enhetsparadigmet kallas det också.

Bland annat i "Vad vet vi egentligen?" (What the bleep do we know?)och i Masaru Emotos "Vattnets dolda budskap" beredes vi alla väg in i detta nya paradigm.

Vi ser att slumpgenererade tal vid händelser som till exempel Dianas begravning eller O J Simpsons rättegång, stora sporthändelser med mera där många miljoner människor länkar samman sina känslor, inverkar så starkt att vi inte längre får slumpartade tal, utan det blir då ordnade talserier...

Vad detta säger oss är att för att ändra något som helst i Världen så måste vi medvetandegöra medias roll i masspsykosens av den accepterade lögnens allt starkare grepp om människorna.

Om tillräckligt många lär sig att visualisera ett fredligt upplyst klot med rena hav och en räntefri ekonomi, glada och nöjda grannar med mera, DÅ FÅR VI DET!

VI har VERKLIGEN MAKTEN, inte politikerna eller den dolda världsregeringen, för de är bara speglingar av vår egen mörka sida, den vida berömda skuggan. Och denna skugga om den inte medvetandegörs har stor potential att skicka hela vårt klot in i evigheten enkel biljett, kan jag upplysa om.

Det viktigaste är ju andligt sett egentligen inte vad "The Secret" lär, för det är ju ett ganska egoistiskt motiv som dom kör där, men att vi höjer den kunskapen en oktav;
till tjänandet av sanna mänskliga framsteg, och det betyder väl egentligen bara att se att världen har nått till en inre frid, alla människor har fått uppleva gudomlig nåd och att sanningen är vår ledstjärna...

PROJEKTION
Att peka finger, som kallas projektion och tro att det är något fel "där ute" är en indikation på att det är nåt fel "där inne" som först måste rättas till. Därefter kommer automatiskt att vår yttre värld att bli den plats som alla innerst inne vill att den ska vara!

Sanningens, Vishetens, Kärlekens och Tacksamhetens/StjärneTiwaz


Det handlar verkligen inte om att lära sig att visualisera - dumheter

Andra saker som du säger här är sådant jag upprepat i många inlägg under ett drygt år, på olika sätt: "...de är bara speglingar av vår egen mörka sida, den vida berömda skuggan." -
"Att peka finger, [...] och tro att det är något fel "där ute" är en indikation på att det är nåt fel "där inne" som först måste rättas till."

Posted on: 2007/1/3 23:05
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The secret
#24


See User information
[quote]
novax wrote:
Men vad då "framsidor och baksidor"?
Som jag säger man vill ha något.
Komma "...från hjärtat"... detta är så tokigt, så struntflum.

Fråga 1: Är det fel på kosmos...?
-------------------------------------------------------------------------

SVAR 1: Nej, men kanske på hur den som observerar tyder helheten i kosmos? med tanke på quant teorien och kosmos som ett hologram.( från boken the holografic universe Micharl talbot)
"perhaps the most astonishing of all is that there is compelling evidence that the only time quanta ever manifests as particles is when we are looking at them.The Danish pfysicist Nils Bohr pointed out that if subatomic particles only come into existence
in the presence of an observer, then it is also meaningless to speak of a particle´s propertiesand characteristics as existing before they are observed.
Detta med tanke på vad de pratar om i filmen The secret.
Läser just boken The Holografic Universe och då blir budskapet från filmen väldigt mer bergiplig och absolut inte som New age flum som ska förleda oss utan snarare tvärtom.
-------------------------------------------------------------------------

Fråga 2: Är en persons liv orättvist - inte följer kosmos lagar om återgäldning - orsak>>>verkan/karma?
--------------------------------------------------------------------------SVAR 2:
Vad vet vi egentligen om kosmos lagar ? Det finns ju så oändligt mer att upptäcka än nu bara orsak>>>>verkan/karma
Det är väl det som gör livet exeptionellt spännande i just denna tid ! kanske måste vi släppa taget om allt vi trott var "sant" ?
--------------------------------------------------------------------------
Fråga 3: Ramlar människor "nedåt", som Cremo kallar Devolution?
---------------------------------------------------------------------------SVAR 3:

Det är enligt min förståelse upp till oss själva, vilket vi medvetet eller omedvetet väljer.

---------------------------------------------------------------------------
Fråga 4: Är det strunt att säga som vi har sagt då människor hade det bra, hade välfärd, kanske friska barn osv: "att de hade samlat dygd. Dygd är vår benämning på den goda karman.
--------------------------------------------------------------------------
SVAR 4:

Det är enligt min erfarenhet och förståelse val vi gör , svårare än så kanske det inte är ?

_____________________________________________________
Fråga 5: Är det sant att det i historien ALLTID varit så att de som haft andlig förståelse har förstått att för att komma ur återfödelsen ("Samsaras hjul"), detta evinnerliga med sjukdom, åldrande och död osv. - velat höja sin nivå=kultivera (sig) - och att man därför istället för att försöka "dra till sig" saker/tillstånd/omständigheter etc. - att de har strävat efter att ge upp alla dessa önskningar om att ha jordiska saker, känslor... bindingar här - det som håller oss kvar här - vilket ju är den lägsta nivån, extremt lång från vårt sanna hem, natur?
_____________________________________________________SVAR 5:

Personligen så tycker jag att samma sak där , vem bestämmer vad som är rätt eller fel med jordiska ting,känslor,bindningar
etc ? jag tycker Jorden är en helt fantastisk plats bortsett från de bitar vi har projecerat utåt och inte vill ta ansvar för, men det är väl det som är tidens utmaning att hämta hem alla bitar och då återupptäcka vår sanna natur i ett medvetet tillstånd.
____________________________________________________

Fråga 6: Är det inte väldigt besynnerligt att propagera för en film som tar upp att det mest smutsiga liv av beteende kan man få behagligt - är det inte en väldigt ödesdiger väg? Borde inte människor värdesätta sin tid till att ge upp non human-saker nu när det ärpå sluttampen innnan "sållning", eller vad man ska kalla det; 2102, Maya, och det?
_____________________________________________________SVAR 6:
Tvärtom ! Fantastiskt bra att propagera för en film som har ett så viktigt budskap.Först när vi verkligen vågar ta det enorma steget att vi faktiskt SKAPAR VÅR VERKLIGHET medvetet eller omedvetet, kan de förändringar som vi alla någonstans längtar efter ske.

Posted on: 2007/1/4 10:40
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS