vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



"Typiskt vakensnack"
#1


See User information
Ett givande samtal för mig är när jag diskuterar med en medmänniska och vi båda känner att samtalet stimulerar oss båda. Vi kan känna att vi genom att diskutera samtidigt utvecklas. Som att vi förenar oss och delar med oss av oss själva. Vi liksom ger till varandra.
Det är typ tvärtom vad en dabatt är. En dabatt upplever jag som om man hela tiden försöker vinna poäng eller övertyga och vinna över den andra sidan. Vid sådana diskutioner känns det inte som jag Får utan bara slösar med mina resurser

Det är så himmla intressant och höra någon annan, dyka in i den personens verklighetsuppfattning och bredda sitt eget perspektiv.

Jag önksar att vaken kunde utvecklas mer åt det hållet. Men det är bara min upplevelse av hur vi bemöter varandra här på vaken. Ibland undrar jag om vi diskuterar här för att bevisa att det är "jag som äger sanningen- du har fel!"

Vad tycker ni?

Posted on: 2008/6/24 0:06
Its not the size of the ...
its the magic within´
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#2


See User information
Det viktigaste är ändå Sanningen...

Posted on: 2008/6/24 0:10
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#3


See User information
Jag tror att olicka perssoner fungerar på olicka sätt.

Det finns en viss del av egoismen och confusion här, och en sörlig pacifismen tom.

Det är mycket tids slosseri här, och det blir inte bättre.

För att heter VAKEN är det väldigt konservativ och jag har sen 04 sett många blir påhoppade, mobbade och bannade för sina åsikter.

Känna mig senaste tiden att Vaken är för mycket prat, agrument och för lite verkstad.

Vaken är LAGOM och detta är synd.

Man kan ju bredda ut sina perspektiv i vissa delar av vaken men, det finns för lite plats och struktur till de som vill verkligen hoppa på folk.

De behöva en plats med! ; )

Posted on: 2008/6/24 0:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#4


See User information
Quote:

av annaste den 08-06-24 00:10:48

Det viktigaste är ändå Sanningen...


Hur kan vi veta vad sanningen är? Det som jag anser vara sanning är kanske inte din sanning?

Posted on: 2008/6/24 0:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#5


See User information
"Hur kan vi veta vad sanningen är? Det som jag anser vara sanning är kanske inte din sanning?"


Då är det inte Sanning...

Posted on: 2008/6/24 0:29
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#6


See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Jag tror att olicka perssoner fungerar på olicka sätt.

Det finns en viss del av egoismen och confusion här, och en sörlig pacifismen tom.

Det är mycket tids slosseri här, och det blir inte bättre.

För att heter VAKEN är det väldigt konservativ och jag har sen 04 sett många blir påhoppade, mobbade och bannade för sina åsikter.

Känna mig senaste tiden att Vaken är för mycket prat, agrument och för lite verkstad.

Vaken är LAGOM och detta är synd.

Man kan ju bredda ut sina perspektiv i vissa delar av vaken men, det finns för lite plats och struktur till de som vill verkligen hoppa på folk.

De behöva en plats med! ; )


tycker det har varit en hel del aktivism =)

Posted on: 2008/6/24 0:37
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#7


See User information
Quote:
av annaste den 08-06-24 00:29:36

"Hur kan vi veta vad sanningen är? Det som jag anser vara sanning är kanske inte din sanning?"


Då är det inte Sanning...


Vad är sanning då?
en majoritet av gemensam "sanning"?
Det kanske inte finns någon sanning utan bara konstaterande

Posted on: 2008/6/24 0:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#8


See User information
Quote:

Greena skrev:
Quote:
av annaste den 08-06-24 00:29:36

"Hur kan vi veta vad sanningen är? Det som jag anser vara sanning är kanske inte din sanning?"


Då är det inte Sanning...


Vad är sanning då?
en majoritet av gemensam "sanning"?
Det kanske inte finns någon sanning utan bara konstaterande


Det låter som ateism, New Age.

Skulle något finnas om det inte fanns "något" bakom, principer/lagar, gud/skapare etc osv mm.

Tänker du? Är det sant eller inte - eller är det halvsant?

Posted on: 2008/6/24 1:01
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#9


See User information
Håller med annaste lite, dom som pratar om din "sanning kanske inte är min eller någon annans sanning" får mig att tänka på new-agare.

Ett konstaterat faktum tex att det aldrig fanns några WMD i Irak måste ju vara sanning för ALLA, dock är det ju inte en sanning för den som inte har sett dom bevis, artiklar osv som styrker detta faktum.. Gå ut på stan och hör med folk om Irak hade några WMD, dom flesta "tror" att dom hade det.. Men har dessa personer läst dom senaste uppdateringarna om just detta fall, som enhälligt påvisar att Bush/Blair ljög?

Börjar man sen snacka om sin egen personliga sanning om högst subjektiva saker så kan man hitta 1000 och åter 1000 sanningar.. Men det är inte detta jag menar med att söka sanningen, det jag menar är rent faktabaserad och konkret information som pekar på lögn eller sanning.. Det finns ju en uppsjö av lögner från Bush/Blair-regimerna som dom lyckats lura i medborgare med hjälp av propaganda och massmedia..

Posted on: 2008/6/24 11:35
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: "Typiskt vakensnack"
#10
Riktigt hjärntvättade personer tror att de åsiker du får höra på sina TV program är fakta och riktiga fakta är bara åsikter. Sean Hannity satt och sa på FIX news: "That's your opinion" om det faktum som tom. GWB medgav; att Saddam hade noll WMD.

Men visst, när de får sälja huset för att köpa mat så kan de sova i det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#11


See User information
När det finns fakta och bevis på ngt är det sanning i min mening.
men det blir svårt när man möter en person (möjligen hjärntvättad) som på fullt allvar menar att det var al-qaida som låg bakom 11 sep attacken...som menar att det är sant, då skiljer sig våra sanningar.

Det gäller även här på vaken, vi påstår att vi vet men ändå så skiljer sig våra sanningar.
Men det kanske bara är new age flum

Posted on: 2008/6/24 12:44
Its not the size of the ...
its the magic within´
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#12


See User information
Quote:

Greena skrev:
När det finns fakta och bevis på ngt är det sanning i min mening.
men det blir svårt när man möter en person (möjligen hjärntvättad) som på fullt allvar menar att det var al-qaida som låg bakom 11 sep attacken...som menar att det är sant, då skiljer sig våra sanningar.

Det gäller även här på vaken, vi påstår att vi vet men ändå så skiljer sig våra sanningar.
Men det kanske bara är new age flum


Citat:
"...men ändå så skiljer sig våra sanningar.
Men det kanske bara är new age flum "

Du menar New Age-flum...

Ja det citatet bevisar i sig att det är det.

Om det "skiljer sig" så var det inte Sanning, ju.

Posted on: 2008/6/24 12:49
"The humanitarian in theory is the terrorist in action."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#13


See User information
jo jag tycker du har helt rätt Greena, och är sanningen egentligen så viktig? om jag läser eller ser nåt program eller reklam jag är tämligen ointresserad av så bryr jag mig inte speciallt mycke om ifall deras ord är sanna eller ej. Kommer det fram att chips är cancerframkallande så får man ju antingen tro det eller ej, om man inte känner för att utbilda sig till chipsforskare så man kan dra egna slutsatser, annars är det lättast att dra slutsatser av personliga erfarenheter eller erfarenheter som dom omkring en tror på.

Posted on: 2008/6/29 13:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#14


See User information
Sanningen kan vara objektiv, men vi ör det inte och kan därför inte vea sanningen med säkerhet.

Det tråden handlade om vad att det är mer givande och utvecklande att ta del av andras världsbild och få dela med sig av sin egen.

Jag håller med helt!

Posted on: 2008/6/29 19:16
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#15


See User information
Om vi pratar om sanning i någon form av objektiv mening (till skillnad från åsikt) så är sanningen alltid det som stämmer överens med den objektiva verkligheten.

Om ni är intresserade av filosofi så kan ni ju alltid lyssna på en samtidsfilosof Stefan Molyneux:

Truth 1
http://www.youtube.com/watch?v=CRtoLC-9BvA

Truth 2
http://www.youtube.com/watch?v=Q6S6XmqkywE

Truth 3
http://www.youtube.com/watch?v=ScEeCrNsnpY

Truth 4
http://www.youtube.com/watch?v=m-KVf444Kyc


/O

Posted on: 2008/6/29 22:14
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Typiskt vakensnack"
#16


See User information
Sanningen är något som upplevs,den låter sig därför inte beskrivas...

Posted on: 2008/6/30 16:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS