vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Why you should never talk to cops - Video

See User information
Why you should never talk to cops
..................................................

Länk:
http://www.brasschecktv.com/page/342.html

Posted on: 2008/6/18 14:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Why you should never talk to cops - Video

See User information
Men rättssystemet funkar annorlunda i sverige.
Här kan saker du säger, när du inte är under ed, räknas som bevis.
I ett polisförhör kan du säga olika saker om samma sak, hitta på och ljuga utan att något händer.

Posted on: 2008/6/18 15:16
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Precis som han säger i videon.. allt man säger både på gatan framför polisen och under förhör används som bevis mot dig.

Allt man säger till polisen används mot en.

Posted on: 2008/6/18 17:29

See User information
Givetvis stämmer det. Men rättssystemet funkar mycket annorlunda i sverige.

Posted on: 2008/6/18 17:31

See User information
Men fiffigt vore att ha en liten lapp liggandes vid körkortet med texten- Jag åberopar min rätt att tiga, för det jag säger kan använda emot mig i rätten.

Posted on: 2008/6/18 17:33
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Men hur är det i sverige egentligen?
När man är misstänkt för något så kommer dom ju med sina block och vill höra en liten historia, och sen får man oftast gå för att sedan bli kallad till förhör.

'Måste' man inte svara på deras frågor?
Vilket iof är rätt idiotiskt att inte göra för dom i sverige faktiskt oftast släpper iväg en om man är trevlig och sammarbetar.

Givetvis beror det på grovhten i brottet, men iaf för min del har det inte handlat om mord eller så.

Jag vet att dom i sverige brukar försöka 'lura' en att erkänna, genom att säga typ "men var inte dum nu grabben, vi vet att det var du, bara erkänn så får du åka hem, annars blir det häktet"

Men ptja, sveriges rättsystem är ju inte lika fucked så här hemma i kalla sverige är det väll att köra på dom tre N:en
Neka
Neka
Neka

Posted on: 2008/6/18 18:22

Anonym
På vilket vis skiljer sig Sverige gentemot dom andra länderna gällande FN:s internationella regler o lagar?

Det är väl ändå dom som är intressanta, eller?

Här t.ex, massvis med godis man kan ställa sig på, o få mer rätt än vänligt!
http://www.manskligarattigheter.gov.s ... ra/pod/?module_instance=7

See User information
Quote:

ance skrev:
På vilket vis skiljer sig Sverige gentemot dom andra länderna gällande FN:s internationella regler o lagar?

Det är väl ändå dom som är intressanta, eller?

Här t.ex, massvis med godis man kan ställa sig på, o få mer rätt än vänligt!
http://www.manskligarattigheter.gov.s ... ra/pod/?module_instance=7

Sverige skrev på 1948 så det skiljer inte på EN ENDA punkt.

Posted on: 2008/6/18 19:08
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Ja va ere då o bry sig om, dom mänskliga rättigheterna tar en väldigt långt, så länge man följer dom själv vi säga.

Robert Menard
Grundutbildning 1

Robert Menard
Grundutbildning 2

Paradigm Education Group (Can)
Grundutbildning 3

Det klarnar så fort man förstår vad dom snackar om!

Det som är poängen i det dom snackar om är, hur och vad man föreställer sig själv som, och vad man representerar.

See User information
Du behöver inte svara på några frågor alls om du inte vill. Och du kan ljuga hur mycket som helst som åklagad då man inte är "under ed"

Posted on: 2008/6/24 22:35
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
You have the right to remain silence!

Har hollywood tjatat om i årtionden!
De e en rätt som sagt, inte bara ett par ord!

:)

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Men rättssystemet funkar annorlunda i sverige.
Här kan saker du säger, när du inte är under ed, räknas som bevis.
I ett polisförhör kan du säga olika saker om samma sak, hitta på och ljuga utan att något händer.

du verkar ju inte veta ett smack om hur man skall bete sig. Det är samma i Sverige, man skall INTE prata med polisen, inte under några som helst omständigheter. Man säger bara att man uttalar sig i händelse av rättegång. Då har man varken nekat eller erkänt.

På detta satt kan man enkelt slippa åtalspunkter, som man annars skulle ha blivit fälld för.

Posted on: 2008/6/25 7:29
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Men hur är det i sverige egentligen?
När man är misstänkt för något så kommer dom ju med sina block och vill höra en liten historia, och sen får man oftast gå för att sedan bli kallad till förhör.

'Måste' man inte svara på deras frågor?
Vilket iof är rätt idiotiskt att inte göra för dom i sverige faktiskt oftast släpper iväg en om man är trevlig och sammarbetar.

Givetvis beror det på grovhten i brottet, men iaf för min del har det inte handlat om mord eller så.

Jag vet att dom i sverige brukar försöka 'lura' en att erkänna, genom att säga typ "men var inte dum nu grabben, vi vet att det var du, bara erkänn så får du åka hem, annars blir det häktet"

Men ptja, sveriges rättsystem är ju inte lika fucked så här hemma i kalla sverige är det väll att köra på dom tre N:en
Neka
Neka
Neka

När jag var 16 elelr nåt så på fyllan klottrade jag och en polare ner en skola, blev ett jävla liv och någon tipsade snuten om oss. Så då åkte man på förhör. Gick bra jag höll huvudet kallt och spelade dum. Men sen tog snuten fram en påse och sa att den innehöll upphittade sprayburkar och att dom skulle ta dna om jag inte erkände. Blev ju asrädd och tänkte erkänna men gjode inte det som tur var. Fick reda sen på att min polare hadde slängt dom i en skog jättelångt ifrån den där skolan. Omöjligt att dom kunde hitta det och om dom gjort det så skulle dom ju inte kunna koppla det till brottsplatsen.

Så dom kör väl med falsk bevisföring och sådan skit i sverige?

Ja neka is the shit då löser det sej alltid ;)

Posted on: 2008/6/25 12:10
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
skulle man torska till slut i alla fall, har man ju inte satt dit sig sjalv i alla fall. Det e ju en liten seger, och alla segrar räknas.

Posted on: 2008/6/25 21:50
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper