vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

The Great Pyramid i Tyskland

See User information
http://www.thegreatpyramid.org/en/
Har ni hört om pyramiden de ska bygga i Tyskland?
Om man betalar 100€ (tror jag det var) så får man en efter sin död en plats i världens största monument och byggnadsverk någonsin.

I en pyramid som ska byggas utanför Dessau i Östtyskland bestående av 100 miljoner stenar där varje sten är en människa har 1265 personer redan reserverat en sten.

Det intressanta är att det inte är klart hur stor pyramiden kommer att bli, pyramiden är byggd på det sättet att även om den blir 100 miljoner stenar stor så kan den bli större.

Vem vet hur stor den kommer att bli, den kanske växer och växer tills den tillslut består av 1 miljard stenar. När det händer lär pyramiden blivit otroligt viktig för människorna och dess symbolik lär ha blivit enormt.

http://i-eclectica.org/wordpress/wp-c ... cture2/German_pyramid.jpg

Posted on: 2008/5/7 1:59
Himmeln är blå, det är det enda jag förstår.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: The Great Pyramid i Tyskland
Kul bild, kossan som ar vi och pyramiden som ar dom.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Min första tanke var: Tänk om det var så här egyptierna tänkte? Att varje sten skulle representera de döda?

Posted on: 2008/5/7 7:08

Anonym
Quote:

Ishtar skrev:
Min första tanke var: Tänk om det var så här egyptierna tänkte? Att varje sten skulle representera de döda?

Så 1265 stycken har redan skrivit på sin egen dödsdom.

I detta ingår också gratis vaccinatiion !! ??

Anonym
Jag kan inte låta bli att fasas över att tyskarna återigen jagar storhet.

Har man startat ett världskrig på egen hand och ställt sig bakom initieringen av det första bör man vara försiktig när denna nation åter igen försöker visa sin storhet.

See User information
Nej, jag tror knappast det ger vaccination. ;)

Men det är ju uppenbart ett samband eftersom de med ska bygga en pyramid. Så sambandet är uppenbart så frågan är varför?
Representerar en sten 1 liv? Det här är tilltro till något gudomligt att bygga något och ha representera 1 liv - 1 sten.

Posted on: 2008/5/7 9:05

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Jag kan inte låta bli att fasas över att tyskarna återigen jagar storhet.

Har man startat ett världskrig på egen hand och ställt sig bakom initieringen av det första bör man vara försiktig när denna nation åter igen försöker visa sin storhet.

Skyll inte allt på tyskarna. DET Är trots allt Segrarna som skriver historien om alla krig. Dom t.o.m valde ut bilderna som du hade i historieboken i skolan. Sååå...........(THINK FOR YOU SELF
DON´T READ DES-INFO)

Posted on: 2008/5/14 12:25
Resized Image

Anonym
Så du menar att det bara är lögn att de initierat starten på två världskrig? Att det gått som det gått för tyskland beror på att de minst två gånger i modern historia fått hybris.
Tror du mitt uttalande gällde utgången efter kriget? Inte mycket 'storhet' kvar då, eller hur?

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Så du menar att det bara är lögn att de initierat starten på två världskrig? Att det gått som det gått för tyskland beror på att de minst två gånger i modern historia fått hybris.
Tror du mitt uttalande gällde utgången efter kriget? Inte mycket 'storhet' kvar då, eller hur?

Follow the money man just follow the money........

Posted on: 2008/5/14 13:24
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper