vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



"Förnekare"
#1


See User information
Frimurar elitens sätt att attackera dem som inte tror på deras propaganda liknar väldigt mycket varandra till exempel de som inte tror på att förintelsen har gått till på det sätt som dom säger i mainstream media så är man förintelseförnekare om man inte tror på global uppvärmning så är man Klimatförnekarna vad är nästa grej kanske fiskförnekare? eller kanske bananförnekare?

Posted on: 2008/1/27 22:44
Resized ImageResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: "Förnekare"
#2
Kan du ge några konkreta exempel?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#3


See User information
Quote:

till exempel de som inte tror på att förintelsen har gått till på det sätt som dom säger i mainstream media så är man förintelseförnekare om man inte tror på global uppvärmning så är man Klimatförnekarna


Konkreta exempel?

Posted on: 2008/1/28 1:42
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: "Förnekare"
#4
Haha men lilla söta Emil.

Tråden saknar ju substans.

Vilka är "de" och när har "de" gjort så?

Konkret innebär alltså något som man slipper hitta på själv.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#5


See User information
Japp, lite vad tråd, men jag tycker det är bättre att folk skiver om saker som dom reflekterar över och tänker på snarare än att alla bara postar massa länkar helatiden.

"de" har gjort så många gånger, väldigt mycket, exemplet jag brukar använda mig av är det han Richard Warman (tror han hette richard) gör mot david icke.


Men istället för att bara snäsa, klaga, skrika och gråta kan du väll göra något kreativt istället, som att skriva en bok.

Posted on: 2008/1/28 2:21
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: "Förnekare"
#6
Ok, förlåt Emil, var inte meningen att det skulle bli svårt för dig.

Men du målar ju in dig själv i hörnet.

Så vad ska man göra?


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#7


See User information
Till exempel på arbetaren http://www.arbetaren.se/articles/inrikes20060517 så hängs Klimatförnekarna ut som de skulle vara brottslingar eller terrorister dom har dessutom lagt svart bakgrund så det ska öka intrycket av att det är kanske till och med lite kriminellt att förneka klimatet.

Förintelseförnekare slänger man i fängelse.Hur länge tar det innan man slänger Klimatförnekarna i fängelse?

Det kan räcka med att man gör en falsk undersökning som säger att det dog några 100 människor på grund av globalwarming i förra året så är saken biff.

Posted on: 2008/1/28 16:14
Resized ImageResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: "Förnekare"
#8
Quote:

Allt är sant.
_________________


Den var bra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#9


See User information
Quote:

wikhall skrev:
Quote:

Allt är sant.
_________________


Den var bra.


?

Det som är sant är sant.
Nu är nästan inget sant.

Posted on: 2008/1/29 16:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#10


See User information
Allt är sant - någonstans.

Allt kan inte vara sant just nu och här.

Om det vore så varför har vi då dispyter om Sanningen?

Vi är fångar i systematiserad okunnighet som vill säga till oss vad som är sant och inte, den vill även penetrera de lager som inte vill ställa sig i fållan, därav sektbildningar.

Det finns ett sätt att göra sig så "fri" som möjlig (snarare självständig) och det är att välja sin egen sanning oberoende av vad andra vill att man ska tro på. Lättare sagt än gjort.
Det kommer till den punkt då man måste välja mellan ensamhet och sällskap. Ingen kan göra sig förstådd med någon annan om de inte delar några gemensamma referensramar såsom språk och språket är ändå något som kontrollerar dig eftersom det bildar din verklighetsuppfattning.

Sorgligt men sant som man säger.

Posted on: 2008/3/3 1:31
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#11


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Allt är sant - någonstans.

Allt kan inte vara sant just nu och här.


Nej nej... flum och New Ageri...

Det som är sant är sant, det som inte är sant är inte sant någonstans.

Posted on: 2008/3/3 1:39
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#12


See User information
Om Alltet är oändligt, räkna efter och du märker att allt är möjligt någonstans.

En annan formulering vore: Vi kan inte tänka en tanke som inte finns. Detta leder oss till slutsatsen att alla tankar redan är tänkta och vi endast återknyter till dem när vi tror att vi skapar dem.

Allt är skapat, det du gör när du går genom livet är att ÖVERTYGA DIG SJÄLV om att tid passerar, nya saker händer osv.

"Today young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration. That we are all One consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we are the imagination of ourselves." - William Melvin Hicks

Posted on: 2008/3/3 1:41
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#13


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Om Alltet är oändligt, räkna efter och du märker att allt är möjligt någonstans.


Nu pratar du om "möjligt". Det gällde istället ordet "sant".

"Om Alltet är oändligt.."

"Om" ja... varför skulle det vara det?

Det förändrar ju inte vad som är sant, eller Sanningen, eller gör att lögn plötsligt "någonstans" inte alls skulle vara det det.

Posted on: 2008/3/3 1:52
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#14


See User information
Allting som är sant måste vara möjligt. Ge mig ett exempel där så inte är fallet.

Och att Alltet är oändligt är väl en fråga om tro. Lr "vet" du att så inte är fallet?

Vetenskapen som också påstår sig "veta" är ju väldigt inne på det här med Multiversumteorin, i ett sådant Allt finns det inga gränser för vad som är möjligt.

Varför vill du sätta gränser?

Posted on: 2008/3/3 2:02
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#15


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Allting som är sant måste vara möjligt. Ge mig ett exempel där så inte är fallet.

Och att Alltet är oändligt är väl en fråga om tro. Lr "vet" du att så inte är fallet?

Vetenskapen som också påstår sig "veta" är ju väldigt inne på det här med Multiversumteorin, i ett sådant Allt finns det inga gränser för vad som är möjligt.

Varför vill du sätta gränser?


"Allting som är sant måste vara möjligt."

Men nu hamnar du allt längre bort...

Jag säger att det som är sant är sant.

Något finns just för att det har sina gränser.

Posted on: 2008/3/3 9:59

Edited by novax on 2008/3/3 10:57:09
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#16


See User information
"Jag säger att det som är sant är sant."

Typiskt orwellianskt dubbeltänk. Det anses vara lågprestanda på retoriken när man definierar sina begrepp med begreppen.

Posted on: 2008/3/3 12:34
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#17


See User information
Quote:

Xtas skrev:
"Jag säger att det som är sant är sant."

Typiskt orwellianskt dubbeltänk. Det anses vara lågprestanda på retoriken när man definierar sina begrepp med begreppen.


Det anses vara ett klart fall för Avdelningen detta... hehe...

Du säger att allt är sant, kan vara sant "någonstans" och annat NewAgeigt.

Du tänker tokigt.

Egentligen tror du på ateism, kaos, ingen Law/gud etc.

Är allt sant, då finns ingen Sanning, då finns inget att avvika från, då kan man inte heller få karma.

Då kan alla kämpa mot det yttre, alla har sin rätt och sina lagar.
Du har inte greppat elementärt tänk, utan har fyllt dig utifrån... med andras ord, och gjort till ditt.

Så varför finns alllt detta kring Maya, det med 2012, i rätt förståelse... vad är korrupta saker/substanser, varför talas det om rening/regenerering etc, om allt är sant - är allt sant då kan ju inget vara något som särskiljer sig från något - alltså från kosmos kriterier/egenskap, natur, vår sanna natur - för det finns då inte. Det finns så inget som avvikit, och universum genomgår inte det där... och det sker inget i detta tidsrum/Samsara heller...

Det är just för att det finns Sanning, rätt/gott och ont/fel, och gränser - som vi har avvikit, och som egentligen allt kretsar kring>>> Devolution och Kultivering >>> och en speciell tid nu då - för att "det" avvikits, degenererats från universums sanning.

Vakna.

Posted on: 2008/3/3 12:47
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#18


See User information
Du sa en passande sak nån annan gång, lr om det var Goinghome: Lägg inte orden i munnen på mig.

Jag är inte ateist, jag tror inte på att det inte finns Universalism lr Egoism, det finns bevisligen.
Allt jag sa är att allt är sant/möjligt någonstans, inte här alltså.
Just här - i denna vinkeln - av Alltet/Sanningen gäller vissa regler helt klart.

"Du har inte greppat elementärt tänk, utan har fyllt dig utifrån... med andras ord, och gjort till ditt."

Känns som att jag tänker lite mer kritiskt än någon som håller sina Dafatexter över all kritik.

JA, det är galet att tro att inga lagar/Gud finns, just därför tror jag inte på ett universum som skulle kollapsa på en nanosekund.

Det är också galet att tro att lagarna är ALLRÅDANDE genom alla universum, då är du någon slags NWO-globalist på intradimensionell skala.

Saker existerar även om du inte kan slå på dem med hammare, för allting existerar - någonstans. Annars vore det ju regelbrytande/onaturligt att kunna tänka i dessa banor och de högsta reglerna går inte att bryta.

Posted on: 2008/3/3 13:00
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#19


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Du sa en passande sak nån annan gång, lr om det var Goinghome: Lägg inte orden i munnen på mig.

Jag är inte ateist, jag tror inte på att det inte finns Universalism lr Egoism, det finns bevisligen.
Allt jag sa är att allt är sant/möjligt någonstans, inte här alltså.
Just här - i denna vinkeln - av Alltet/Sanningen gäller vissa regler helt klart.

"Du har inte greppat elementärt tänk, utan har fyllt dig utifrån... med andras ord, och gjort till ditt."

Känns som att jag tänker lite mer kritiskt än någon som håller sina Dafatexter över all kritik.

JA, det är galet att tro att inga lagar/Gud finns, just därför tror jag inte på ett universum som skulle kollapsa på en nanosekund.

Det är också galet att tro att lagarna är ALLRÅDANDE genom alla universum, då är du någon slags NWO-globalist på intradimensionell skala.

Det är du som är galen... The law och det gäller - rules - det som ställer sig i motsättning, eller avviker/faller - så nu är det en speciell tid, där det "tas om hand"... - satan och det där, de ställer sig emot.

Saker existerar även om du inte kan slå på dem med hammare, för allting existerar - någonstans. Annars vore det ju regelbrytande/onaturligt att kunna tänka i dessa banor och de högsta reglerna går inte att bryta.



"...för allting existerar - någonstans."

Nu är det bara ord från labyrinten. Surr.

"JA, det är galet att tro att inga lagar/Gud finns, just därför tror jag inte på ett universum som skulle kollapsa på en nanosekund."

Jag har inte sett någon som skriver om "kollaps".
Allting är i sin ordning, det följer lagar, eller precis som om o du vill fixa till en tånagel så klipper du den. Där finns många molekyler, som sett med andra ögon är enorma kosmos, precis som det vi tittar ut mot. Du har en tånagel, sköter din kropp - någon har denna lilla partikelsamling "i sig" som vi ser som kosmos, och nu gör "ägaren" en liten "handviftning", så har vi det då det som forskare kliar sig i huvet över "därute", det som når hit, det som då har med 2012-begreppet att göra.
Min grova bild och förenkling, förståelse... bara... sýmbolik mest...

"Det är också galet att tro att lagarna är ALLRÅDANDE genom alla universum, då är du någon slags NWO-globalist på intradimensionell skala."

Jaha, då gäller inga lagar, det är vad du indirekt säger, och då kan allt vara sant, lika "bra"... evolutionstänk, ateism och det-det hör till den korgen.

Är det något som måste finnas så är det Law/Sanning/gränser och det. Som en njure i oss har sina gränser, och manifestation i "olika rum"/dimensioner. Sedan kan man gå "nedåt/inåt" i njuren och tala om celler inom njuren, sedan molekyler osv. Så kan man gå åt andra hållet...precis som det då kan liknas vid det där med att ett planetsystem är en molekyl. En människa/väsen som står på en atoms ytan i vår njure ser "oändligheten" när den blickar "utåt", precis som vi som går på detta klot. Men det är inte oändligt, och det är inom samma kosmos, där the Law upprätthåller det, och som det utgår från. Det som avviker från det, devolution - följer inte Sanning, inte det kosmosets natur/kriterier/egenskap.

Här om det... med nivåer:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=30454#forumpost30454

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=38131#forumpost38131

Posted on: 2008/3/3 18:09

Edited by novax on 2008/3/3 18:29:55
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#20


See User information
Ett universum utan lagar (såsom naturkonstanter) skulle helt klart kollapsa utan vidare efter sin skapelse om det ens nådde så långt.

Du påstår att jag inte tror på lagar, det gör jag.
Men lagarna behöver inte vara dem samma överallt, kan du bevisligen säga att de är det för att du besökt alla platser och tider i Alltet?

"evolutionstänk, ateism och det-det hör till den korgen."

Jag är är Gnostisk Kristen men jag säger, va!?

Evolution kräver att vissa lagar råder, som naturligt urval exempelvis. Ateism är inte utan sina lagar heller, exempelvis att den definieras av lagen icke-tro på Gud, men i övrigt är inte alla ateister särskilt unisona.

Låter mest som gammal vanlig überreligiös smörja om att de som inte är med er och er gud (som om Gud låter sig definieras som tillhörande en religion ) är minsann med satan/ondskan/blahablaha...

Förövrigt skrev jag INTE detta:

"Det är du som är galen... The law och det gäller - rules - det som ställer sig i motsättning, eller avviker/faller - så nu är det en speciell tid, där det "tas om hand"... - satan och det där, de ställer sig emot."

Man kan urskilja din terminologi även om du så skulle predika tillsammans med en drös Jehovas Vittnen

Posted on: 2008/3/3 22:19
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#21


See User information
Quote:

Xtas skrev:
Ett universum utan lagar (såsom naturkonstanter) skulle helt klart kollapsa utan vidare efter sin skapelse om det ens nådde så långt.

Du påstår att jag inte tror på lagar, det gör jag.
Men lagarna behöver inte vara dem samma överallt, kan du bevisligen säga att de är det för att du besökt alla platser och tider i Alltet?

"evolutionstänk, ateism och det-det hör till den korgen."

Jag är är Gnostisk Kristen men jag säger, va!?

Evolution kräver att vissa lagar råder, som naturligt urval exempelvis. Ateism är inte utan sina lagar heller, exempelvis att den definieras av lagen icke-tro på Gud, men i övrigt är inte alla ateister särskilt unisona.

Låter mest som gammal vanlig überreligiös smörja om att de som inte är med er och er gud (som om Gud låter sig definieras som tillhörande en religion ) är minsann med satan/ondskan/blahablaha...

Förövrigt skrev jag INTE detta:

"Det är du som är galen... The law och det gäller - rules - det som ställer sig i motsättning, eller avviker/faller - så nu är det en speciell tid, där det "tas om hand"... - satan och det där, de ställer sig emot."

Man kan urskilja din terminologi även om du så skulle predika tillsammans med en drös Jehovas Vittnen



"Evolution kräver att vissa lagar råder, som naturligt urval exempelvis. Ateism är inte utan sina lagar heller, exempelvis att den definieras av lagen icke-tro på Gud, men i övrigt är inte alla ateister särskilt unisona."

Evolution... what...
Det finns inget sådant.
Vakna... hehe...

Vakna.

hehe...

Vakna...

"Man kan urskilja din terminologi även om du så skulle predika tillsammans med en drös Jehovas Vittnen."

Bra.

Din terminologi skulle man knappt urskilja någonstans, för den är standard från labyrinten.

Vakna.

Hehe...


Posted on: 2008/3/3 22:51
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: "Förnekare"
#22


See User information
"Only a fool lean upon his own misunderstanding."

Var det så att du i skolan fick underkänt på alla biologiprov och nu tar igen dig genom att kalla vetenskapens evolution för lögn och löst uppbackade dokument för sanning?

Även om evolutionen vore ett falsarium så måste den ändå backas upp med förklarande och guidande lagar som styr utvecklingen i teorin = Naturligt urval.

"Din terminologi skulle man knappt urskilja någonstans, för den är standard från labyrinten."

Jag hoppas det är en standard högre än din egen kvasilogiska agitationsteknik för ditt senaste inlägg är typexempel på försök att sätta diskurs ur kurs.

Lika bra o leta oss tillbaka till träden enligt Novax, han vill ändå bara mata oss med bananer istället för att diskutera seriöst

Garvfest

Förövrigt, "regelbrytande" är ett ord som auktoriteter uppfunnit och använder för att rättfärdiga bekämpning av sina fiender (vi, folket).
Är du i kontakt med en gud som kräver din lydnad och hotar dig med straff om du bryter mot dennes regler är det definitivt inte Gud utan Demiurgen :P.

Posted on: 2008/3/4 1:05

Edited by Xtas on 2008/3/4 1:33:47
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
62 user(s) are online (62 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 62

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS