vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Space songs 'could attract alien danger'

See User information
Aliens could misinterpret earth's classic songs as declarations of war if they are recklessly broadcast into space, some scientists say.

Last week NASA broadcast a Beatles song, Across the Universe, towards the North Star, in the hope it would be noticed by extra-terrestrial beings.

"Before sending out even symbolic messages, we need an open discussion about the potential risks," New Scientist magazine reported Dr Douglas Vakoch of the SETI Institute as saying.

Professor Barrie Jones of Open University said: "the chances are slight, but the consequences would be huge — the end of life on Earth".
http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=377452

Sen kommer dom att säga"ALIEN ATTACK"det var fel sång,så här kommer lite ny "virus".ps vilken bild dom annvänder lustigt.

så tycker vissa:
http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=377467

Posted on: 2008/2/15 20:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Space songs 'could attract alien danger'
Det stod inte vilken sång av The Beatles. Det sätter ju igång fantasin lite... "Yellow Submarine" kan ju vara lite missvisande... "Help!" kanske är ett bättre alternativ då

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

sale skrev:
Aliens could misinterpret earth's classic songs as declarations of war if they are recklessly broadcast into space, some scientists say.

Last week NASA broadcast a Beatles song, Across the Universe, towards the North Star, in the hope it would be noticed by extra-terrestrial beings.

"Before sending out even symbolic messages, we need an open discussion about the potential risks," New Scientist magazine reported Dr Douglas Vakoch of the SETI Institute as saying.

Professor Barrie Jones of Open University said: "the chances are slight, but the consequences would be huge — the end of life on Earth".
http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=377452

Sen kommer dom att säga"ALIEN ATTACK"det var fel sång,så här kommer lite ny "virus".ps vilken bild dom annvänder lustigt.

så tycker vissa:
http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=377467

Ja mycket ska man höra innan öronen ramlar av. Zzzience är helt otrolig. Betalt har de med. Visst är de en zzzkam som man kan skratta åt här. Tala om att vara fyrkantig i sin lilla illusionsbox.

Posted on: 2008/2/15 22:24
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Apropå space och aliens.

För en dryg halvtimme sedan gick jag hem, det var stjärnklart. Alldeles emellan husen där jag bor kom något på himlen farande, det var stort, och såg ut att vara ganska nära marknivån, alltså inte alls på flygplans höjd, eller bland satelliterna... det dök upp ett stort ljus helt horisontellt åkande i hög fart efter en huskropp och helt plötsligt så flammade det till i ett väldigt stort sken i blått och hela banan som det hade åkt blev också ett enda stort uppflammande myckert vackert intesivt blått sken, nästan som neon. Jag har sett väldigt mycket på himlen genom åren, haft intresse av att spana och så... detta var annorlunda. Inget ljud, och inte alls som när kometer och sådant kommer in i atmosfären. Jag har även sett rymdgrejer brinna upp osv, men detta var som sagt så himla nära och stort.

Posted on: 2008/2/15 22:45

Edited by novax on 2008/2/15 23:33:32

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
I "högre" civilisationer ute bland en del andra rymdvarelser än oss själva, så används inte talspråk, man använder telepatiskt språk. Man kommuniicerar/sänder till varandra tankeenergier, i s f tal. På så vis kan alla lääsa av vad som sägs, och därmed rensas språket/tankarna oavbrutet och oomedelbart. Det finns inget mystiskt i energier. Acceptera och delta själv!

Posted on: 2008/2/15 22:48

Anonym
Quote:

novax skrev:
Apropå space och aliens.

För en dryg halvtimme sedan gich jag hem, det var stjärnklart. Alldeles emellen husen där jag bor kom något på himlen farande, det var stort, och såg ut att vara ganska nära marknivån, alltså inte alls på flygplans höjd, eller bland satelliterna... det dök upp ett stort ljus helt horisontellt åkande i hög fart efter en huskropp och helt plötsligt så flammade det till i ett väldigt stort sken i blått och hela banan som det hade åkt blev också ett enda stort uppflammande myckert vackert intesivt blått sken, nästan som neon. Jag har sett väldigt mycket på himlen genom åren, haft intresse av att spana och så... detta var annorlunda. Inget ljud, och inte alls som när kometer och sådant kommer in i atmosfären. Jag har även sett rymdgrejer brinna upp osv, men detta var som sagt så himla nära och stort.
Driver du med oss nu? Är det något slags skämt?

Quote:

sale skrev:
I "högre" civilisationer ute bland en del andra rymdvarelser än oss själva, så används inte talspråk, man använder telepatiskt språk. Man kommuniicerar/sänder till varandra tankeenergier, i s f tal. På så vis kan alla lääsa av vad som sägs, och därmed rensas språket/tankarna oavbrutet och oomedelbart. Det finns inget mystiskt i energier. Acceptera och delta själv!
Hur vet du det? Träffat någon?

See User information
Quote:

sale skrev:

hehe... ja man kan nog se på det på olika sätt.

I min lilla värld så sänds det inga energier sådär.

Ser du på det som små paket som färdas från punkt A till B?

I så fall vill jag nog säga att så är det inte... hehe... igen.

Jag ser det där som att du har hämtat tankarna utifrån, närmare bestämt från andra som säger saker, som har hämtat det från andra som säger saker, som har hämtat det från andra som säger saker, som har... också gått vilse, och är i labyrinten.

Posted on: 2008/2/15 22:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:

Eller så kan man ju se det att istället för att låta paketen färdas från punkt A till B är det bättre att låta dom stanna på punkt A, så de som befinner sig på punkt C, vilket är en obestämd punkt mellan punkt A och punkt B, slipper bli irriterade...

Detta känner vi redan till... och kan även påvisa källan... Douglas Adams "Liftarens Guide till Galaxen"
Är du en liftare novax?

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

novax skrev:

Eller så kan man ju se det att istället för att låta paketen färdas från punkt A till B är det bättre att låta dom stanna på punkt A, så de som befinner sig på punkt C, vilket är en obestämd punkt mellan punkt A och punkt B, slipper bli irriterade...

Detta känner vi redan till... och kan även påvisa källan... Douglas Adams "Liftarens Guide till Galaxen"
Är du en liftare novax?

Det låter ganska fräscht i mina öron.
Inget som färdas så, med andra ord.

Jag är kanske ingen liftare, mer en galax...

Posted on: 2008/2/15 23:35

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Nä. Varför lifta för? Då förflyttas man ju.
En galax säger du? Tja... varför inte? Är vi inte alla värdar av en massa galaxer? Eller kanske är alla andra en illusion? Något vi skapat för vår egen förströelse...
Får jag fråga dig novax, tror du ens på mig?
Det känns som om du lider av en narcissistisk personlighetsstörning. Är det så? Tror du att du är Gud?
Men vi återgår till ämnet... Det känns som om vi förstör varje tråd med våran sociala vendetta.

Fick just reda på att låten heter "Across the Universe" behöver plugga på the Beatles tydligen...
Blev så förvirrande och låten skulle ju sändas genom universum...

Edited by computerror on 2008/2/15 23:56:10
Edited by computerror on 2008/2/16 0:08:25
Edited by computerror on 2008/2/16 0:09:01

See User information
Quote:

computerror skrev:
Nä. Varför lifta för? Då förflyttas man ju.
En galax säger du? Tja... varför inte? Är vi inte alla värdar av en massa galaxer? Eller kanske är alla andra en illusion? Något vi skapat för vår egen förströelse...
Får jag fråga dig novax, tror du ens på mig?
Det känns som om du lider av en narcissistisk personlighetsstörning. Är det så? Tror du att du är Gud?
Men vi återgår till ämnet... Det känns som om vi förstör varje tråd med våran sociala vendetta.

Fick just reda på att låten heter "Across the Universe" behöver plugga på the Beatles tydligen...
Blev så förvirrande och låten skulle ju sändas genom universum...

Är det där en frisk fråga till en annan?
Du talar om vendetta, synd, då är du inte på ruta ett än.

Vakna.

Posted on: 2008/2/16 0:26

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Det var ett skämt novax. Det borde väl du förstå, du som är en galax. (Jag vet att ditt svar om jag inte skrivit detta hade blivit "Jag är inte en, utan flera")

See User information
Kan det vara denna?

The Beatles - Across The Universe

Words are flowing out like endless rain into a paper cup,
They slither while they pass, they slip away across the universe
Pools of sorrow, waves of joy are drifting through my open mind,
Possessing and caressing me.
Jai guru de va om
Nothing's gonna change my world,
Nothing's gonna change my world.

Images of broken light which dance before me like a million eyes,
That call me on and on across the universe,
Thoughts meander like a restless wind inside a letter box they
Tumble blindly as they make their way
Across the universe
Jai guru de va om

Sounds of laughter shades of earth are ringing
Through my open views inviting and inciting me
Limitless undying love which shines around me like a
Million suns, it calls me on and on
Across the universe
Jai guru de va om

Posted on: 2008/2/16 11:31
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Ja, jag skrev det några poster upp.

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

sale skrev:

hehe... ja man kan nog se på det på olika sätt.

I min lilla värld så sänds det inga energier sådär.

Jag ser det där som att du har hämtat tankarna utifrån, närmare bestämt från andra som säger saker, som har hämtat det från andra som säger saker, som har hämtat det från andra som säger saker, som har... också gått vilse, och är i labyrinten.
His "trance voice," the "we" of the readings, also supposedly dialogued with Cayce and finally persuaded him to continue with these kinds of readings.

Ja just det små paket"readings" kallas de för.

The Edgar Cayce Readings Approach to Dreams
http://www.edgarcayce.org/dreams/edgarcayce_dreams.asp

Posted on: 2008/5/19 13:26

See User information
löjligt att vi skulle bli utplånade pga av olaga hot, bara upptakten för Project Bluebeam detta, då kommer dom trolla fram onda aliens som vill ta över planeten, Globalisterna, Eliten, frimurare, Illuminati, dvs zionisterna, kommer till räddning, med chip(s) och lägervistelser. Håll till godo.

Posted on: 2008/5/19 22:19
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper