vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: Tänk efter två gånger innan ni döper om något till "new-age-flum"
Quote:

kossan skrev:
Du glömde
Rädsla

och det var ingen slump.
Ölen hjälper inte, inte ens en "riktig man".

Nej jag glömde inte något jag undvek det och kan inte påstå jag är en specielt rädd människa har inga problem med att träffa nya människor vare sig bögar,svennar,blattar,män,kärringar mm

Sedan så har jag inget större manskomplex då jag jobbar på dagis och tröstar barn och byter blöjor flera gånger om dagen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kära kossan, denna bild är bara för att skoja lite. Kor är mycket fina och speciella djur.

Resized Image

Posted on: 2008/1/10 21:50
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Maggot:

Jo du har problem med bögar, blattar, kärringar och allt saom din öl inte kan eliminera.

Novax:
Vad i ämnet gör att du inte klarar av att vara seriös?

Posted on: 2008/1/10 21:58
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem

See User information
Quote:

kossan skrev:

Novax:
Skicka de där bilderna privat till mig istället så du slipper visa upp hur fruktansvärt långt ned i fördärvet du krälar.

Vad menar du med det, det var inte snällt sagt.

Posted on: 2008/1/10 21:59

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

kossan skrev:

Novax:
Skicka de där bilderna privat till mig istället så du slipper visa upp hur fruktansvärt långt ned i fördärvet du krälar.

Nej , det var inte menat att vara välgörenhet.
Jag tycker att det är synd att du inte klarar av att vara seriös i ämnet. det är bra att du står för det, iof.

Posted on: 2008/1/10 22:01
Våra styrkor blir våra svagheter om vi missbrukar dem och våra svagheter kan bli till styrkor om vi erkänner dem

See User information
Quote:

maggot skrev:

Sedan så har jag inget större manskomplex då jag jobbar på dagis och tröstar barn och byter blöjor flera gånger om dagen.

...och frimurarna ägnar sig åt välgörenhet.
Är glad att du inte råkar vara pedagog där min dotter går på dagis. fruktansvärt dumt att jobba i förskolan nä'r man inte ens är villig att göra upp med sina egna rädslor.

det är viktigt att våga stå för när man är rädd. åtminstone erkänna det för sig själv om man inte är mogen att erkänna det för andra.
Vi alla bär på rädslor av olika slag, jag gör det och du gör det.
men det är en stor skillnad på att våga titta på dem och att bli slavar under dem.

Posted on: 2008/1/10 22:04

See User information
Quote:

kossan skrev:
Quote:

novax skrev:
Quote:

kossan skrev:

Novax:

Nej , det var inte menat att vara välgörenhet.
Jag tycker att det är synd att du inte klarar av att vara seriös i ämnet. det är bra att du står för det, iof.

Du har nog bara inte insett att det är jag som står för den seriösa infon i denna tråd. Om du vill flytta fokus så gör det, jag sa att det var ett skämt med bilden. Du kan må bra av att triggas lite till förstår jag nu.

Som en följd nu så får du hela kalaset, om du vågar vakna upp lite

Se:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=43677#forumpost43677

Posted on: 2008/1/10 22:11

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Maggot.

Det är obeskrivligt skrämmande att du FÅR (får) jobba med barn.

Anonym
Quote:

kossan skrev:

...och frimurarna ägnar sig åt välgörenhet.
Är glad att du inte råkar vara pedagog där min dotter går på dagis. fruktansvärt dumt att jobba i förskolan nä'r man inte ens är villig att göra upp med sina egna rädslor.

det är viktigt att våga stå för när man är rädd. åtminstone erkänna det för sig själv om man inte är mogen att erkänna det för andra.
Vi alla bär på rädslor av olika slag, jag gör det och du gör det.
men det är en stor skillnad på att våga titta på dem och att bli slavar under dem.

Vadå rädslor du vet väl inget om mig ?
Naturligvis känner jag mig säkrare i vissa sitationer än i andra men specielt rädd och nervös kan jag inte påstå jag är.

Quote:

Juanto skrev:
Maggot.

Det är obeskrivligt skrämmande att du FÅR (får) jobba med barn.

.

Detta är lite långt från trådens ämne så svarar bara kort
"arbete är arbete fritid är fritid"

Men nu tänker jag inte mer prata om mitt jobb i denna tråd då det är mitt privata

Anonym
Trådens citat är iaf från kossan till novax

"det är synd att du inte klarar av att vara seriös i ämnet"

Anonym
KOSSAN
Du som kallar dig kossan verkar älska att prata om just ingenting. Att du sedan blir upprörd för att jag kallar dig Fru Ko ur ett genusperspektiv som inte är helt felaktigt visar väl snarare på att du inte har nåt viktigare för dig än att BLI LEDSEN!

Damn! Vad fjantigt! Men jag lovar att jag inte skall kalla dig för Herr Ko eller nånting annat som riskerar att göra dig LEDSEN igen.

För säkerhets skull borde jag väl enbart använda ditt IP-nummer. Det är ju iofs väldigt omänskligt men kanske mer passande eftersom många som rotar i sina inre medvetande via New Age inte alltid har direktkontakt med jorden de står på.

Det krävs genier för att hantera kaos och humor när andra slåss för att bygga sina egna fängelser av rutin och tristess.

Sanningen ligger ofta i mitten av dessa ytterligheter. Precis som vanligt alltså.

kossans nya mantra:

Stop crying. Start trying.

Anonym
Novax!
Inlägg 50 i denna tråd hade en jättekul fejkanimerad sekvens av en ko.

Skulle vilja veta vem som gjort den bara för att! Att "kossan" inte blev road är ju lite sorgligt för jag tror inte ändamålet var att såra densamme.

Anonym
Quote:

kossan skrev:
Jag sitter och funderar vad det är som gör att du tex. måste skriva "fru ko" när du citerar...att du gärna lägger tid på det.

Wiseguy:
Han gillar att gå mot person istället för sak, därav kommentarer av personlig art. Massiv egen erfarenhet av detta.

Att två hyfsat vuxna människor väljer att måla in sig i ett hörn och frivilligt ta på sig dumstrutar med texten "OFFER" stämplade i pannan samtidigt som de tävlar om vem som blir mest förorättad är inte friskt.

Shape up God damn it!

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:

kossan skrev:
Jag sitter och funderar vad det är som gör att du tex. måste skriva "fru ko" när du citerar...att du gärna lägger tid på det.

Wiseguy:
Han gillar att gå mot person istället för sak, därav kommentarer av personlig art. Massiv egen erfarenhet av detta.

Att två hyfsat vuxna människor väljer att måla in sig i ett hörn och frivilligt ta på sig dumstrutar med texten "OFFER" stämplade i pannan samtidigt som de tävlar om vem som blir mest förorättad är inte friskt.

Shape up God damn it!

Kalla mig inte vuxen, har inte känt mig så i hela mitt liv.
I am what i am, som en frimurare skulle ha sagt, en av de saker jag måste hålla med dem om, fast det tar emot, hehe

Posted on: 2008/1/11 11:40
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image

See User information
Kalkonmannen:

Du är helt ute och cyklar när du är inne på att jag gör mig till ett "offer".
Det värsta är att det vet du bäst själv.
Vem försöker du lura och varför?

Posted on: 2008/1/11 12:50

Anonym
Jag tror att hela tråden är helt urspårad och ni kan ta den i tvåan, allihopa.

Anonym
Quote:
HURENSOHN den 08-01-11 14:52:39
Jag tror att hela tråden är helt urspårad och ni kan ta den i tvåan, allihopa.

Instämmer till 10000000000 %!

Risken är att alla trådar tenderar att spåra ur om det är ordlekar och dålig självkänsla tar över.

Jag är inte inte intresserad av att leka med att lösa gåtor som den här!

Quote:
kossan:
Du är helt ute och cyklar när du är inne på att jag gör mig till ett "offer". Det värsta är att det vet du bäst själv. Vem försöker du lura och varför?

För mig är det ofattbart att en vuxen människa bjuder in mig till obegripliga gissningslekar när det hade varit enklare att bara skriva rent ut vad man tycker och tänker. Eftersom jag tycker att alla mina försök att vara hyfsat saklig och ironisk så blir det nu satir på tvättäkta diskbänksrealism.

Svar till kossans senaste gåta:
En cykel är ett fordon.

Ett offer är någon som blivit utsatt för en orätt! En meningslös profil jag inte känner någon sympati för är den som spelar rollen av sårad martyr och ger sig in i självömkan.

Det bästa är som du påpekar att jag VET BÄST SJÄLV!

(Det strider iofs mot mina principer men eftersom du så gärna vill skall jag följa dina önskningar i denna tråd. Jag har sällan eller aldrig eller aldrig påstått att jag är allvetande utan istället lyssnat på de som haft vettig information för att skaffa mera kunskap.)

Vem försöker jag lura och varför?

Svar ingen och därför!

See User information
Quote:
Jag sa inte kossan missbrukade ordet kärlek i den meningen det är bara så typiskt att det skulle komma av just hon just där.

Vad snackar du för goja om erfara eller utöva ondska ?
Ondskan är som jag ser det en energi/kraft som en del drar till sig medvetet och undermedevetet genom ritualler eller ego.
För ca 1 månad sedan blev en kvinna våldtagen i sthlm så de fick sy hennes underliv hon attackerades av människor som hade tillkallat sig onda andar, vad skulle hon gjort ?
Hon gjorde sitt yttersta att försvara sig men det hjälpte inte.
Skulle hon bara ligga där ?
Var det hennes karma att bli våldtagen ?
Jag tror dock du har rätt i en sak i dit generallesarande här nämligen att till viss mån får vi de ledare vi förtjänar

Sedan är det helt uppenbart att kossan är en kvinna

Men om hon/han (vad spelar det för roll förresten?) inte "missbrukade" ordet, varför fick han så mkt kritik för ett vettigt inlägg?
Ondska är väl ändå ett värderingsbegrepp? Håller med om att det är en energi, men det är ju allt. Ondska framkallas ju genom att vi ser något som ondska.
Och NEJ, jag menar inte att man ska acceptera "ondskan" när man introduceras av den. Det var inte alls vad jag sa om du läser. Jag sa att man inte BEHÖVER "ondska" i sitt liv för att kunna uppfatta kärlek. Kärlek är enligt mig en naturlig del av vårt innersta.

Posted on: 2008/1/11 16:30
Martin Johansson
Kärleksvisioner

Anonym
Quote:

Bassa skrev:

Men om hon/han (vad spelar det för roll förresten?) inte "missbrukade" ordet, varför fick han så mkt kritik för ett vettigt inlägg?
Ondska är väl ändå ett värderingsbegrepp? Håller med om att det är en energi, men det är ju allt. Ondska framkallas ju genom att vi ser något som ondska.
Och NEJ, jag menar inte att man ska acceptera "ondskan" när man introduceras av den. Det var inte alls vad jag sa om du läser. Jag sa att man inte BEHÖVER "ondska" i sitt liv för att kunna uppfatta kärlek. Kärlek är enligt mig en naturlig del av vårt innersta.

Jag tycker inte hon skrivit nåt vettigt utan mest en massa ord.
Ondska må hända vara lite difust men det mörka och svarta finns där ute och även i människan,
EX så tror jag att människan är den enda arten på denna planeten som innehår "egenskapen" skadeglädje.
En människa som lever ett helt liv utan att se ondskan lever nog islolerat fysiskt eller mentalt.

See User information
Bassa skrev:
Quote:
Jag sa inte kossan missbrukade ordet kärlek i den meningen det är bara så typiskt att det skulle komma av just hon just där.

Vad snackar du för goja om erfara eller utöva ondska ?
Ondskan är som jag ser det en energi/kraft som en del drar till sig medvetet och undermedevetet genom ritualler eller ego.
För ca 1 månad sedan blev en kvinna våldtagen i sthlm så de fick sy hennes underliv hon attackerades av människor som hade tillkallat sig onda andar, vad skulle hon gjort ?
Hon gjorde sitt yttersta att försvara sig men det hjälpte inte.
Skulle hon bara ligga där ?
Var det hennes karma att bli våldtagen ?
Jag tror dock du har rätt i en sak i dit generallesarande här nämligen att till viss mån får vi de ledare vi förtjänar

Sedan är det helt uppenbart att kossan är en kvinna

Quote:

"...varför fick han så mkt kritik för ett vettigt inlägg?"
Det får du försöka förstå...

"Ondska är väl ändå ett värderingsbegrepp?"
Det är det i grunden inte alls.

Att prata om det som "energi", då är vi inne i New Age-flumkorgen.

"Ondska framkallas ju genom att vi ser något som ondska."
Vad får du sådant ifrån...

"Kärlek är enligt mig en naturlig del av vårt innersta."
Det heter inte "enligt mig" - det låter som om vi talar engelska med svenska ord.

Det är flum, New Age och New Age-flum - bara ord,

Du har tidigare skrivit lite goddag-yxskaft-grejer, som:
"...vision av en enhetlig mänsklighet...?"
"Sen när är Kärlek något dåligt?" - Suck...

Så fantiserar du:

"Hur kan man sjunka så lågt att man väljer främlingsfobi över förståelse? För främlingsfobi är vad som råder på detta forum. Allt som inte känns igen blir automatiskt bortkastat."

Kossan har skrivit:

Hur kan vi låta oss luras?

Om det vore så att endast medvetenhet/vakenhet ang. deras sammansvärjning gjorde oss fria,...
Visa varandra förståelser för de olika sätten vi närmar oss de viktiga frågorna?

Vi har alla olika bakgrunder till varför vi närmat oss ett intresse för att bli mer medvetna om sammansvärjningen.

Jepp, så länge man inte har insikt om vissa saker så blir det ordpopperi och att det har sitt djupa ursprung i den evil New Ageismagendan - många vill inte inse att de har fastnat på kroken och är megafoner för det - de kan tror att de har någon slags förståelse som inte andra har... och ser inte att vad de säger är nonsens, kryddat med fina ord, lite bra och ok-grejer men har sina rötter i felaktigheter eller vad man kan kalla "evil". De är så besatta av sina egna tankar om saker och ting - det blir så när man har tagits över av krokarnas ägare... - att man till och med vill ha webbsajter för att bli "deras" promotare.

Som sagt (många gånger):
Insider skriver:
"You partially described free will and the impression it can give you, nothing more or less. Also the word "love" has many traps, especially the way you used it."
"Love, it is not to be understood in human terms, that is the corrupt version."

Från inlägg 37...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=6501#forumpost6501
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15803#forumpost15803
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=47454#forumpost47454
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=48441#forumpost48441

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37701#forumpost37701

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=30099#forumpost30099

Resized Image

Från:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=43677#forumpost43677

Posted on: 2008/1/11 17:26

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Ja nu börjar det jag misstänkte när jag o novax inte håller med varandra kommer vi anklaga varandra för "flum"

Novax lixom jag är du en lekman och tror ingen av oss vet VAD ondskan kommer ifrån.
Men spädbarn är aldrig ondskefulla det kommer med åren och eskalerar tills de blir små satstyg

Jag tror att ondskan är en energi eller någon form av "jinner" som muslimer kallar de onda andarna.
Denna kraft tror jag många människor är påverkade av många alkolister,homosexuella,våldtäcksmän,mördare mm mm
(inte alla homosexuella för att klargöra det men många av dom)

Jag har själv en del ondska i mig, jag ibland sitta på bussen på väg till min förort och gilla när bussen går rakt framför näsan på någon som jag anser ser ut som en idiot eller som jag vet är en idiot.
Men jag kan även tycka synd om andra som får stå och vänta på nästa.

Jag skulle vilja att du och alla lyssnar på denna låt

http://www.youtube.com/watch?v=hxF0iXT003s
Och följer med i texten
http://www.bjornafzelius.com/tekster/dockhemmet.htm

See User information
Quote:

maggot skrev:
Ja nu börjar det jag misstänkte när jag o novax inte håller med varandra kommer vi anklaga varandra för "flum"

Novax lixom jag är du en lekman och tror ingen av oss vet VAD ondskan kommer ifrån.
Men spädbarn är aldrig ondskefulla det kommer med åren och eskalerar tills de blir små satstyg

Jag tror att ondskan är en energi eller någon form av "jinner" som muslimer kallar de onda andarna.
Denna kraft tror jag många människor är påverkade av många alkolister,homosexuella,våldtäcksmän,mördare mm mm
(inte alla homosexuella för att klargöra det men många av dom)

Jag har själv en del ondska i mig, jag ibland sitta på bussen på väg till min förort och gilla när bussen går rakt framför näsan på någon som jag anser ser ut som en idiot eller som jag vet är en idiot.

Och följer med i texten

Otroligt, vilken fin katt - jag gick tidigare ut på balkongen och fick se en kopia av denna vita katt. Grannen under mig var ute med sin stooora rottweilerblandning till hund och en vit katt... jag visste inte att hon hade en katt nu också. Helt vit, tretton veckor. Det var så gulligt när den ställde sig på bakbenen för att brotta ned den jättestora hunden... jag pratade lite med grannen då, hon sa att katten var nästan döv, som helvita ofta är.

Vita katter är bland det "bästa" jag vet... och jag tar ibland en speciell rutt genom stan för att se om jag ser en annan vit katt. Jag såg den några gånger förra året. Så får jag idag se en vit katt under mig i huset som hon var ute för att rast ihop med hunden, på gräsmattan - sedan postar du en video med en på pricken likadan katt...

Bland mina första, kanske det första, barndomsminnet är just "mina" katter Snövit och Pelle. Hur de stoppades in i säckar och sköts med hagelbössa, de dog inte utan tog sig skadade ut från säckarna, jag vet inte hur det gick - men det är nog som ett trauma...

Det där med "energi" - man kan säga som du säger kring det.
Men allmänt så finns det massa fallgropar i energisnack hit och dit. New Age är bara sådant. Mycket har postats som är strunt i det avseendet. Låga fyrkantssaker, som blir så fel... det där om "utveckling", koppla det till dimensioner, fjärde och femte... och samtidigt om chakran... - det där är inte ok - det är så lågt så jag kallar det nästan för vilselednade lögner = evil.
Det utgår inte från Sanningen, inte från vad en människa är, varför vi är här, vad detta är för en plats.

Vad var det för videos som nyss postades som talade om chakran och "utveckling"?

Det är sektgrejer, som Lungold parat med Ickes Lovegrej... New Age - men idag är allt nästan det - folk har bara inte hängt med och insett det.

Vi ser postningar om det... det har sina rötter i sådant, och man talar om "hierarki" mm - så även i denna tråd. Som från hylozoik, Bailey eller Martinus eller vad som helst.
Det är vilseföring av intet ont anande människor.

Posted on: 2008/1/11 18:14

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Det är något som är på tok om inte jag får välja ämne i tråden jag döpt.
Om ni tycker att det jag skriver är oförståerligt/oviktigt osv. så låt bli och läs.

Jag har mycket funderingar kring hur man kan möta/hantera en destruktiv kraft. just nu har jag stor anledning att fundera på det.
Jag ville fundera/reflektera det med andra.
jag måste ju åtminstone ha rätt att försöka, eller?

Jag erkänner dock att jag misslyckades med att uttrycka mig på ett sätt som alla människor kunde förstå.
Men det blir en onyanserad bild av verkligheten om vi fastställer att det enda problemet är att jag har "svårigheter" med att göra mig förstådd, det kan också bero på att det finns folk som har svårt alt inte vill förstå. det är nog viktigt att vi ser båda sidorna av myntet här.

Posted on: 2008/1/11 20:19

See User information
Quote:

ja, de här delarna har vi förstås alla. Och det är viktigt att kännas vid dem.

vad jag tänkte på i den här tråden var vidare hur man kan hantera/bemöta organiserad/strukturerad ondska utöver det vi alla här har gemensamt; att försöka vara medveten om den/hur den fungerar.

Quote:

Och följer med i texten

=)

http://youtube.com/watch?v=TsPRXsLAVO0

Posted on: 2008/1/11 20:24

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper