Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Sexdagarskriget i text och bild
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Har dom inga bilder när de avrättar egyptiska krigsfångar?
|
||||
|
||||
|
Re: Sexdagarskriget i text och bild (samt Israels historia)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Fina bilder. Undrar om Joshua anser att detta inte stämmer?
Posted on: 2007/6/21 10:01
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har lite andra bilder som passar i sammanhanget, jag menar om man gör en falseflag på www.ussliberty.com och sen attackerar Egypten så får det mig och tänka på dessa gossar.
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det var ju en lysande skildring om hur arabvärlden samlades för att krossa israel men med guds hjälp så besegra Israel hela arabvärlden på sexdagar. Behöver jag säga mer? Underbar läsning.
Det ända som va lite irriterande är gojjan och den fria tolkningen som görs om Jakob Vad säger ni som påstår att sovjet var ett sionist imperium. När ni ser deras ledare sitta med Egyptens ledare och lovar Egypten sitt stöd i att förstöra det heliga landet?
Posted on: 2007/6/27 0:45
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Med guds hjälp? Hur hjälpte Gud till och hur vet du att hon/han hjälpte till? Det heliga landet? Menar du att Hon (Gud) gjorde en avstyckning av denna jord som vi lever på och förklarade den lilla delen som "helig"? Brukar du ibland göra fria tolkningar? av exempelvis bibeln, koranen, talmud, jesus, mohammed, gud eller om skaparen har ett kön och vilken det isf är? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Hej Joshua, tack för ditt intresse och engagemang! Jag förutsätter att du skriver med goda intentioner, att du vill medla och skapa avspänning. Skulle det vara tvärtom, att du är här inne för att provocera och trappa upp konflikten, så har du hört av mig för sista gången. Läs igenom texten en gång till. Försök att leva dig in i din fiendes, i detta fall Palestinierns, situation. Föreställ dig att du och din familj sedan århundraden lever ett stillsamt och fridfullt liv vid Jordanflodens bördiga slättar. Plötsligt anländer den judiska överhögheten. Läs om texten med empati, Joshua. Lägg all "chutzpah" på hyllan. ANTI-SEMITISM OCH JUDISK CHAUVINISM KAN ENBART BEKÄMPAS SIMULTANT! Din fråga om den kommunistiska inblandningen i sexdagarskriget får vi ta en annan gång när du har bevisat din goda vilja för mig. Det är oerhört komplicerat att förklara koncept som "divide and conquer", "dialektisk krigskonst" eller "kreativt chaos/destruktion" i en handomvändning. Håll till godo, och glöm aldrig att ända UTvägen är IN! Wolf.
Posted on: 2007/6/27 15:09
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Du har helt rätt mitt inlägg på den här tråden var onödigt hätskt.
Men min poäng kvarstår vad arabvärlden gick ut för att göra var att utrota israel och det var ett under att Israel klara av det angreppet. Palestina var inte alls så blomstrande när judarna anlände tvärtom. Judarna har tillsammans med palestinera fått det att blomstra och bli bördigt. Jag sörjer lika mycket som dig det våld som utspelar sig dag efter dag i mellanöstern. Jag ber för fred och Israel begår ödesdigra misstag, och har på ett sätt drabbats av en viss kollektiv paranoia vilken är tydlig när man besöker landet. Människor är rädda. Men rädslan är inte obefogad, Israel lever under dödshot sexdagars kriget är ett bra exempel på det. Och det måste till en ytterst cynisk människa för att tycka att Israel skall lämnas åt sitt öde. Inget annat land lever under ett så omedelbart hot som israel där deras grann länder uttryckligen sagt att de vill sända israel ut i havet. Israel hotas av utplåning. Muren är hemsk men den har stoppat självmordsbombare i städerna som var mer regel än undantag innan den byggdes. Israel har färre invånare än Sverige tänk om bomber skulle detonera här hade inte sverige byggt upp skydd? Jag samtalar gärna sakligt, fast då hoppas jag att jag slipper ondskefulla påståenden att Sovjet och nästan hela europa inte utrotade judar eller att de själva var judiska stater som ändå utrotade judar. Att andra folkslag också blev dödade gör inte saken bättre.
Posted on: 2007/6/27 18:55
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag samtalar gärna sakligt, fast då hoppas jag att jag slipper ondskefulla påståenden att Sovjet och nästan hela europa inte utrotade judar Anser du det ondskefullt att inte tro på att judar är utrotade? Utrotning
Posted on: 2007/6/29 19:16
|
|||
|
Att se är inte att förstå
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vill du köpa mitt certifikat eller inte, jag tänker inte flytta till någon nazist stat, ja eller nej?
(Men svara då: Ulv Ekman pro-abort jävel) En stor fet satanistisk psyop till att börja med. ![]() Jag hörde inte vad du tyckte om tex. George Fallwell, mest för att du är en satanist och skiter i hans handsignaler. [idiot jävel] |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login