vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Dags att slänga mobilen i sjön?
Jag har en mobil. Min far tappade den i sjön, men den fungerar iaf.
Det kanske var ett symboliskt budskap om vad jag borde göra med den, dvs slänga den i sjön?

Hursomhelst, strålningen finns ju överallt omkring oss.. Ökar jag på min individuella strålning mycket genom att ha en egen mobil? (Vanlig GSM, inget 3G-jox)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Dags att slänga mobilen i sjön?
Följfråga; är det någon skillnad på att använda GSM mot 3G?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Har för mig att det fungerar så här; 3G i stadsmiljöer är inte lika farligt som att använda 3G ute på landet där det är större mellanrum mellan mobilmasterna. Samma med GSM. Men GSM-nätet är väl mer utbyggt vid det här laget. NMT är dock väldigt farligt, men det kanske inte används så mycket nuförtiden.

Posted on: 2007/5/6 13:47

See User information
Haru "SIMKORT" eller,
Huvudet i en Microvågsugn gör samma sak, som att prata i mobil.
Koka hjärnan,...............hallå

http://www.rense.com/general76/celkll.htm

Posted on: 2007/5/6 15:20

Anonym
Quote:
Har för mig att det fungerar så här; 3G i stadsmiljöer är inte lika farligt som att använda 3G ute på landet där det är större mellanrum mellan mobilmasterna. Samma med GSM. Men GSM-nätet är väl mer utbyggt vid det här laget. NMT är dock väldigt farligt, men det kanske inte används så mycket nuförtiden.

Jag vet exakt hur det fungerar.

Man ska inte vara borta från Vaken för länge, då hoppar små grodorna fram...

Följ länkarna på www.wikhall.com/debatt

NMT, Nordisk Mobiltelefoni, som läggs ner i år bygger på mellanvåg, FM. Samma som analog radio och TV. Det innebär stora hälsorisker att vistas längre perioder vid sådana master (dvs. bo där) Det innebär mindre risker vid telefonerande, särskilt från enhet installerad i bil.

GSM (Global System Mobile), UMTS/3G (Unimersal Mobile Telecom System), Tetra (Terrestrial Trunked Radio, kallas Rakel i Sverige) och DECT (Digitally Enhanced Cordless Telephone)bygger på högpulsad mikrovågsstrålning. Liksom alla trådlösa bredbandtekniker, DigitalTV och Bluetooth.

För GSM handlar det främst om 1) att vistas nära basstationer
2) Att använda mobil och exponeras för strålning direkt.
För 3G handlar det om två olika frekvenser. Strålningen från masterna löper på en,
strålningen från telefonerna när man använder surf och videotelefoni löper på en.
I övrigt används GSM för telefonin i 3G-telefoner.

För alla slags master gäller samma princip som för lampor. Ju fler som tänds desto ljusare blir det.
GSM-masten kan liknas vid en golvlampa eller taklampa, den lyser runt om. Sätt fyra st ficklampor på en rundstav och du har principen för en 3G-mast.

På allt fler master sätts nu ännu mer smeg upp, framför allt Tetra och Wimax. Det ökar den totala stråldimman.

Men, herregud, det finns bra saker med master också. Har du makt av något slag, t ex om du är toppolitiker,
kommunalråd etc. kan du få bort dem åtminstone i din omedelbara närhet. Det har hänt.

De kan också sågas ner! Det har skett. Ringer du i mobil har du basstationen ett par hundra meter eller längre bort.

Däremot den digiala hemtelefonen, DECT, där drar du hem masten! Och din granne gör det också. Och du kan inte gå in och stänga av den för honom, det är hemfridsbrott och uppenbart kan han sätta dit dig. Berörs gör du, för räckvidden är 150 meter eller mer...

Den som i sin naivitet tror att denna typ av strålning är helt ofarlig och att svenska staten, Wallenbergarna, Familjen Li, Stenbeck och Vodafonegruppen m fl bedriver filantropisk verksamhet bör kliva in i duschen, helst med kläder på, och vrida på iskallt. Ni kan naturligtvis också vänta ca 15 år tills de första tumörerna kommer...

Detta snart globala system av sändare kommer att standardiseras till ett protokoll 2011, och kompletteras med lågflygande obemannade flygplan och satelliter. Denna teknologi är en förutsättning för ett globalt kontrollsamhälle... bland annat!

Anonym
Tack ska ni ha för informationen.
Nu slänger jag mobilen i sjön. :)
Spelar in ett sista mobilsvar där jag förklarar varför jag inte längre är anträffbar och nämner länken jag fick av monitor.

Vill folk något får de maila.

Anonym
På tal om...

Detta kom idag på mailen från franska Next-Up:

http://www.next-up.org/pdf/00-07-03sum_sv.pdf

Släng inte mobilen i sjön, sänd den till återvinning...

See User information
Helt rätt Raybeam,
min har gått ett liknande öde tillmötes.

Håller på att bearbeta familj och närmaste vänkrets om att ta mobilerna av daga innan det blir tvärt om.

Sen å såga ner masterna låter ju lockande, men jag tror det är enklare med lite intelligent nedskräpning i form av Orgonegeneratorer i masternas närhet .

Det pågår mätningar om orgonegeneratorers påverkan på masterna, förhoppningsvis borde vi få svaret att det fungerar, alltså att masternas negativa inverkan har vänts till positivt.

Det finns många där ute som hävdar att så är fallet, men bevisen känns lite luddiga ännu.

Wikhall, har du någon info om HAARP i Frankrike?????

God Morgon, orgonera mera.

Posted on: 2007/5/7 8:36

Anonym
Det där med orgonegeneratorer låter intressant. Har du någon länk med info om var man kan köpa?

Vi kan börja göra som i de gamla comviqreklamerna:
Skrik!

-"Anguuuuuuuss!"

Anonym
Mycket spännande med orgongeneratorerna.

Om HAARP i Frankrike vet jag intet, detta fick jag fram:

http://conspiration.ca/haarp/arme_ultime.html

See User information
Ogonegeneratorer kan man med fördel göra själv för en billig peng.

Hur man gör dem och annan info olika typer osv finns på denna länk.
http://educate-yourself.org/dc/orgonegenindex.shtml

Om man inte har tid möjlihet till det kan man maila till Marcus i SCHWEIZ på den länk eller titta på hans sida så hittar ni info/priser osv
Maila honom så skickar han info om hur ni går tillväga.

http://goalternatif.moonfruit.com/

Titta på hans kreation som kallas CCB en Continental Cloud Buster.(under produkter CCB 1-6 ett bildkollage)
Den är kraftfull och är gjord med donationer från hela planeten, kristaller/pengar/ you name it.
Jag har själv köpt en del av honom och det funkar bra posten å de.

Men planen är att bygga själv och vi är några stycken här i södern som har påbörjat det, mest små hockeypuckar då s.k towerbusters.

Dom är enklast att bygga, sen kan man ju göra mer avanserade saker, problemet som vi ser är att hitta den gjutbara epoxyn eller "resin" som man också kallar det.

Det är tvåkomponents plast, till towerbusters behöver man inte någon dyr sort men man bör vara försiktig, pga att det stinker som f-n närman gjuter. Det finns bättre och s.k klarare sorter med lite högre standard att använda. Senaste affär är Bil-Tema som hade ett litet sortiment.

Annars används det ju friskt i båtbyggarkretsar.

Lycka till
Orgonera mera

Posted on: 2007/5/7 9:37

Anonym
towerbusters är väldigt intressanta ,,, men det känns lite typ att det inte ska fungera

höll på förut att att gör egna men det stöp på att det var så svårt att få tag på epoxyn ....

jag fixa en hel kasse med stål/aluminium remsor från en stålsvarv :) men längre en så kom jag inte ....

var kan man få tag på lim lite mera precis information

och fungerar det verkligen ?

jag fick gratis små orgone knappar från en site som gav bort såna gratis men den siten är nedlagd nu http://www.freeorgonite.com/

...tyckte inte att det känndes nått hade den i fickan, brevid datorn under sängen, mm mm .... tråkigt för det är typisk en sån grej som bör fungera ju enklare ju effektivare

ahh ska ta fram dom igen och ha i fickan få se ifall man blivit mera andlig ... he he

See User information
Det här stod på aftonbladet.se idag.

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,69525173_852__,00.html

Posted on: 2007/5/8 10:00

Anonym
hmm ..

har för mig att 3g behöver dubbelt så många master som vanliga gsm systemet ?

http://www.warriormatrix.com/viewforu ... b8f9072be07a7fa6f6af29397

orgone forum

Anonym
Då kommer nog snart desinformationsambulansen åkande...

Angående antalet 3Gmaster, läs här: http://kamp3g.kampanjen.de/fakta/index.html#Utbyggnaden

See User information
Jag bor inom 400 m från en 3G mast som dom lömska jävlarna slog på för några veckor sedan. Det innebär 3 ggr större chans för cancer om inte ännu mer eftersom det är 3G och inte GSM. Dessutom bor jag på ett berg med inget som skyddar. Hela byn hurrar för dom kunde inte snacka i mobil förr men den som hurrar först hurrar nog sist även denna gång.

Posted on: 2007/5/8 15:48

See User information
Quote:

Chabazit wrote:
Jag bor inom 400 m från en 3G mast som dom lömska jävlarna slog på för några veckor sedan. Det innebär 3 ggr större chans för cancer om inte ännu mer eftersom det är 3G och inte GSM. Dessutom bor jag på ett berg med inget som skyddar. Hela byn hurrar för dom kunde inte snacka i mobil förr men den som hurrar först hurrar nog sist även denna gång.

Jag kommer ihåg när Fälldin var statsminister så hade en del ungsossar T-shirts som det stor "Fäll din statsminister" på...

Posted on: 2007/5/8 17:23
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

Chabazit wrote:

Jag kommer ihåg när Fälldin var statsminister så hade en del ungsossar T-shirts som det stor "Fäll din statsminister" på...

jaha...det var ju fyndigt

Posted on: 2007/5/8 21:30

Anonym
Quote:

Chabazit wrote:

Försök att börja informera invånarna i samhället där du bor om du inte gjort det om dom skadliga effekterna mobilstrålnig det är som sagt inget att leka med skiter dom i sin egen hälsa så kanske dom kan tänka på sina barn.Dom flesta sticker huvudet i sanden så fort dom hör något obekvämt så att övertyga kan tyvärr kännas oerhört hopplöst många ggr.

See User information
Quote:

CrushNWO wrote:
Quote:

Chabazit wrote:

Försök att börja informera invånarna i samhället där du bor om du inte gjort det om dom skadliga effekterna mobilstrålnig det är som sagt inget att leka med skiter dom i sin egen hälsa så kanske dom kan tänka på sina barn.Dom flesta sticker huvudet i sanden så fort dom hör något obekvämt så att övertyga kan tyvärr kännas oerhört hopplöst många ggr.

Sängkammaren är avklarad och min partner är fly förbannad så nu ska munlädret fladdra på sveriges nordligaste konsum

Posted on: 2007/5/8 21:52

See User information
Quote:

Chabazit wrote:
Quote:

novax wrote:
Quote:

Chabazit wrote:

jaha...det var ju fyndigt

så var det även en teckning på ett träd som fälldes på T-shirten, kom jag på - master kan ju också fällas - de är väl nedfällbara...

Posted on: 2007/5/8 23:18
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Underskatta inte bekvämlighetsfascismen som spirar i folkhemmet. Det finns en del som faktiskt hört av sig till operatörerna och har velat ha hem master sitt närområde...

Men det är riktigt, på dem bara. Info kan du få här, www.wikhall.com/debatt och vill du ha forskare att hänvisa till
så har jag telefonnummer och mailadresser till flera.

See User information
Du Wikhall.
Skulle du vara intresserad av att hålla en föreläsning via Maratech eller videokonferens angående 3G-projektet och farorna kring detta?

Man skulle kunna koppla ihop sig så att människor från hela sverige (och faktiskt över gränserna också) kan höra och delta i diskussioner kring detta. Via maratech kan folk sitta hemma medans en videokonferens kräver en lokal som är utrustad. Vi har videokonferens i Lannavaara men också Maratech.

Jag studerar på distans via Luleå tekniska universitet och dom släpper säkert ett rum med videokonferensanläggning några timmar så att studenter där kan delta. Sen kanske vi kan sprida ordet om det här till andra universitet så att vi kan fixa en givande dag om detta med många deltagare. Här i Lannavaara så får jag nog inte ihop fler än 10-20 stycken.
Kanske du vet av andra som har nåt att säga om det här?
Det skulle kunna va en grej som inte kräver allt för mkt. jobb men som samtidigt kan få ett fint genomslag.

Om du vill ha ersättning så kanske man kan kolla av med kåren om dom är villiga att bidra eller så löser vi det på nåt annat sätt.

Som du försår sitter jag här och brainwashar fram lite ideer och har ännu inte gjort nån vidare efterforskning på det hela.

Ordet går till dig.

Posted on: 2007/5/12 13:41

Anonym
Armborst.....

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper