vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6)

Re: De olika rasernas egenskaper

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

Lightsaber wrote:

Det där är gammal skåpmat för mig. Jag läste de där budskapen i flera år.

Du behöver bara veta en sak för att inse att någonting inte är från den högsta källan:

Om det finns skuldbeläggande i budskapet så är det bullshit.

Så du menar att när det skrivs i artikeln om att kvinnans dåliga samvete när hon gjort abort tyder på att hon har "syndat" och att det då enligt dig är ett skuldbeläggande och därför ett förkastligt, Bullshit.

Din egen reaktion på artikeln visar ju att du knappast har nån insikt i skapelsens lagar och principer.

Du snarare hånar budbäraren likt Micro gjort många ggr. tidigare genom att påskina att det "inte finns" nåt som heter Godhet och Ondska, Gud eller djävul.

Var tror du samvetet kommer ifrån?

Läs böckerna jag tipsade om tidigare innan du dömer, annars är det bäst för din egen skull att tiga.

Du gör ju bara bort dig.

Jösses! Du låter ju lika rabiat i din retorik som zink Bennybear.

Vad godhet och ondska beträffar så behöver man ju bara slå på TV:n eller öppna en kvällstidning för att se att det finns mycket av den senare varan. Lyckligtvis finns det ju goda krafter också som försöker balansera upp det hela.

Sedan vad gäller Gud och djävulen så har jag en god nyhet för dig Benny: Djävulen existerar inte, det är en gammal uppfinning av eliten för att skrämma arslet av folk så att man lättare kan styra dem.

Däremot finns det en hel del smådjävlar här i världen och ibland huserar de på forum.

Samvetet? Det är den själsliga essensens godhet manifesterad som vägledare i ett väsen kallad människan vilken vanligtvis identifierar sig med det ego hon falskeligen tror vara den yttersta manifisteringen av vem hon är.

Posted on: 2007/3/7 9:47
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Lightsaber:
Samvetet? Det är den själsliga essensens godhet manifesterad som vägledare i ett väsen kallad människan vilken vanligtvis identifierar sig med det ego hon falskeligen tror vara den yttersta manifisteringen av vem hon är.

Fan vad du gräver bland ordstäven när du blir så där präktigt högtravande. Jag måste verkligen anstränga mig för att förstå vad du skriver emellanåt. Jobbigt!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Lightsaber:

Fan vad du gräver bland ordstäven när du blir så där präktigt högtravande. Jag måste verkligen anstränga mig för att förstå vad du skriver emellanåt. Jobbigt!

Jag har tillförsikt att du ska förstå mig jaxtone. Ibland skriver jag precis som jag tänker och du minns väl vad Oscar Wilde sa om den saken:

"Ibland brukar jag tala som jag tänker, det är ett misstag, man blir så lätt missförstådd."

Frid

Posted on: 2007/3/7 14:46

See User information
SIGNERAT/Henrik Bredberg

De blågula finlirarna
Svenska läckerheter, vad är det?
Köttbullar.
Kåldolmar.
Rimmad oxbringa med rotmos.
Dessa och andra härligheter ur den blågula menyn lyftes till nya höjder av mästerkocken Werner Vögeli, som i tisdags avled 77 år gammal.
Nu vet de flesta att många typiskt svenska maträtter i själva verket har utländska förlagor, inte bara moderna klassiker som spaghettiköttfärssås, pizza och falafel.
Läs mer http://sydsvenskan.se/opinion/signera ... redberg/article223030.ece

Posted on: 2007/3/8 10:44

See User information
Shit happens, kan man säga om surströmmingens tillkomst, en rätt som måste betraktas som helsvensk.
I forna dagar när man saltade in strömming för behovet under vintern så förvarades dessa småfiskar i tunnor med en ansenslig mängd salt, men då tillgången på det då dyra saltet begränsades så uppstod en jäsningsprocess i tunnorna och resultatet blev just surströmming, en rätt som väckt mycken förbistring, inte minst när de svenska FN-trupperna i Kongo på den tiden fick kaviar hårt bröd och surströmming nerskickat med flygtranporter.
I de fraktplan som levererade strömmingen fanns inte tryckkabiner så följden blev att burkarna exploderade på planet och nästan skrämde ihjäl flygpersonalen som trodde att det var ett svenskt hemligt gasvapen.

Falukorvens eller "Dalasalamins" (också helsvensk) historia började när gruvindustrin (Falu koppargruva) behövde starka linor för upptransporten av malmen ur gruvan, då gjordes dessa av djurhudar och resultatet av detta blev kopiösa mängder av kött som det var svårt att förvara.
Följden blev att man gjorde korv av köttöverskottet och detta blev den berömda falukorven, som fortfarande tillverkas enligt orginalreceptet.

Lite om svensk mat bara.....

Posted on: 2007/3/8 11:19
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

gaston wrote:
Shit happens, kan man säga om surströmmingens tillkomst, en rätt som måste betraktas som helsvensk.
I forna dagar när man saltade in strömming för behovet under vintern så förvarades dessa småfiskar i tunnor med en ansenslig mängd salt, men då tillgången på det då dyra saltet begränsades så uppstod en jäsningsprocess i tunnorna och resultatet blev just surströmming, en rätt som väckt mycken förbistring, inte minst när de svenska FN-trupperna i Kongo på den tiden fick kaviar hårt bröd och surströmming nerskickat med flygtranporter.
I de fraktplan som levererade strömmingen fanns inte tryckkabiner så följden blev att burkarna exploderade på planet och nästan skrämde ihjäl flygpersonalen som trodde att det var ett svenskt hemligt gasvapen.

Falukorvens eller "Dalasalamins" (också helsvensk) historia började när gruvindustrin (Falu koppargruva) behövde starka linor för upptransporten av malmen ur gruvan, då gjordes dessa av djurhudar och resultatet av detta blev kopiösa mängder av kött som det var svårt att förvara.
Följden blev att man gjorde korv av köttöverskottet och detta blev den berömda falukorven, som fortfarande tillverkas enligt orginalreceptet.

Nu äter jag inte korv, men... kul så länge det inte förbjudits av EU. Lutfisk, surströmming och falukorv, kommer de säkert att hitta "problem" med. Om inte annat kan det dyka upp tankar om att falukorven är ett förhärligande av den manliga dominansen, och vara diskriminerande. Tack Mona Sahlin.

PS... by the way... hur går det med foton på apparaten - alltså den det kommer vatten ur, Monsieur Gaston?

Posted on: 2007/3/8 11:30
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

gaston wrote:

Nu äter jag inte korv, men... kul så länge det inte förbjudits av EU. Lutfisk, surströmming och falukorv, kommer de säkert att hitta "problem" med. Om inte annat kan det dyka upp tankar om att falukorven är ett förhärligande av den manliga dominansen, och vara diskriminerande. Tack Mona Sahlin.

PS... by the way... hur går det med foton på apparaten - alltså den det kommer vatten ur, Monsieur Gaston?
fotona väntar jag på att få mej tillskickade från karlstad, men sist jag hörde något där ifrån så var det trassel men en dator som jag tydligen måste åka dit för att fixa, men jag är i färd med att bygga några till så om du ger dig till tåls lite så kan jag skicka en apparat till dej som du skulle kunna göra egna tester med, men du skulle kunna kasta in din address i min box tillsvidare så kan jag till en början skicka utförliga skisser och beskrivningar, han är nog lite fumlig min kameraman....

Posted on: 2007/3/8 13:03
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:

Jösses! Du låter ju lika rabiat i din retorik som zink Bennybear.

Som sagt för femtielfte gången:

Du kan ju inte döma en författere eftersom du inte ens har läst böckerna jag tipsade om.

Dessutom feltolkar du honom grovt bara efter att ha läst en artikel av skribenten.

Quote:

Sedan vad gäller Gud och djävulen så har jag en god nyhet för dig Benny: Djävulen existerar inte, det är en gammal uppfinning av eliten för att skrämma arslet av folk så att man lättare kan styra dem.

Däremot finns det en hel del smådjävlar här i världen och ibland huserar de på forum.

Onda andar existerar. De är diskarnerade själar som inte velat ta ansvar för sina felaktiga handlingar under sina inkarnationer i den fysiska verkligheten, grundade på ignorens och rädsla.

Dessa "demoner" har fastnat i astralvärlden eftersom de inte vill ta ansvar för sina handlingar, så kan de heller inte utvecklas vidare in i de högre världarna där de s.k. "Änglarna" och högre utvecklade utomjordiska raserna lever.

Detta är mycket reellt och i högsta grad existerande.

I bibeln går dessa "demoner" under namnet, de "Fallna änglarna" ledda av "den "fallne" ärkeängeln Lucifer.

Satanisterna i de olika högre graderna i frimurarlogerna dyrkar och låter sig styras av dessa.

Detta är ingen "gammal uppfinning av eliten".

Quote:

Samvete=Samma vetande som Skaparen

Jagets koppling till Själen-Gudomen

"Jag och min fader är ett." - som en vis man sa.

Posted on: 2007/3/9 20:57

See User information
Citat:

Samvete=Samma vetande som Skaparen

Jagets koppling till Själen-Gudomen

"Jag och min fader är ett." - som en vis man sa.

- En historiens största filosofer (i antika grekland) han sa.
-På sin dödstbädd.

-ATT först NU vet jag att JAG inte vet något....ting.........................

Posted on: 2007/3/9 21:11

See User information
Ja, nu är du åtminstone en del av helheten på spåret Benny. Onda andar existerar förvisso, men de, liksom allt och alla är aspekter av varandra i evighetens yin-yang, mörker, ljus, rädsla-kärlek o.s.v. Ingen undgår lidande och mörker i evigheten men ingen kan heller i förlängningen undgå glädjen och ljuset.

Vad vi kan göra, (inom ramen för de gudomliga lagarna) är att välja hur mycket vi vid en viss tidpunkt vill fastna i det mörka eller sväva i det ljusa. Du kan slå ner en annan människa vid en konflikt där du känner dig hotad och vill värna din egen säkerhet, men du kan också välja att inte sparka på vederbörande när denne sedan ligger.

Det är valet i sådana situationer som sedan avgör hur långt ner i mörkret du kommer att sjunka vid det givna tillfället. Precis som när du väljer att konfrontera en annan människa via hårda ord när du känner dig ursinnig. Du kan sedan välja om du ska fortsätta att fokusera på hur ”imbecill” och ”motbjudande” den där individen är, eller om du ska fokusera på någonting som fyller dig med energi och glädje så att vederbörande inte triggar igång dig på samma sätt varje gång ni möts.

Djävulen, såsom varande ett väsen med krafter liknande Guds, är en konstruktion och metafor för att skapa en tänkt motpart till skaparen. De med djupast esoterisk kunskap vet detta, oavsett om de tillhör dem som verkar i ljuset eller mörkret. Makten att styra över andra bygger på kunskap om det mänskliga psykets beskaffenhet. Förutsättningen för att kunna styra en annan människa bygger på att denne är okunnig och/eller rädd. En klok människa som vandrar i kärlek kan inte manipuleras, därför måste man hålla människorna i okunnighet och rädsla, vilket man också gjort, via hot om evig fördömelse i ett brinnande helvete styrt av ett monster kallat djävulen eller satan.

Den mörkaste aspekten av alltet bor inom varje människa. Den goda nyheten är att det gör den ljusaste aspekten också. Det ena förutsätter det andra eftersom förutsättningen för upplevANDE är att det finns en kontrast. I ett evigt ljus skulle du inte veta vad mörker är lika lite som du i ett evigt mörker skulle veta vad ljus är, därav kontrastprincipen. Eftersom den gudomliga princip som styr skapelsen är logisk och evig bygger allting på upplevelse och inget väsen kan därför kvarstanna i den mörka aspekten för evigt.

”VI och GUD är ett.”

som Lightsaber brukar säga.

Posted on: 2007/3/9 21:31

See User information
Sam - Vete - är som jag ser det:

Sam är väl något med "överens med", i överensstämmelse med...
Man säger ju samvetets röst, hjärtats röst.

Det är väl som en inre kompass som alla har - den ställer in sig efter gott/rätt | ont/fel utifrån kosmos principer/natur, eller dess kriterie.

Utvikning... så när det är på sluttampen och alla drunknar i karma så finns det inte mycket samvete kvar - det har ersatts av en ytlig form som innehåller känslor... ord som tolerans och kärlek osv - men det har inget med Sant Samvete att göra direkt, längre - utan det har blivit ett vanligt mänskligt hjärta av det istället, på väg mot ett non human samvete, inget samvete - = själlöst - långt ifrån att verkligen (eller alltid) alla bryr sig om att "känna" efter /förstå. Idag är det korrupt och perverterat och människor tror att de gör gott, följer sitt samvete, närde ofta gör något dåligt, bland annat därför det går så fort i degenereringen. Det har stängts av i vårt fall, och övertäckt med "kunskap" från illusionens botten, med dess science och ateism.

Att ha samvete är att märka av sin kompass, att den är oskadd, inställd mot sitt högre jag, mot universums natur, eller vad det ska kallas... - det är det som är kultivering, på sätt och vis - och att följa kompassen.

"Skilja agnarna från Vetet..." Göra sig av med det värdelösa för att behålla det Värdefulla.

Sam - vete - Vete... - Samveta med det inre/samklang med.
Vet - Ande... spåna vidare... Ett med tex det Bennybear skrev som Fadern.

Även Vägledare som Lightsaber skrev gillar jag. Det är inte vilken väg som helst, utan är samma som den tråd jag ibland nämner i berättelsen om Ariadne - det är Vägen ut, och ända hem till ens sanna natur/ursprungliga natur. Idag så är vägarna falska - men då är det en Väg som ändå leder till pyramidens topp. Som sagt, så är det kultivering som leder uppåt/hem. Alla ursprungliga religioner och andliga vägar/metoder var från början bara kultivering, även tempel och klostermiljöer, de var till för det. Men nu är allt "förstört", men tråden finns kvar, och en väg. Angående universums kriterie, Vägen osv. läs boken Zhuan Falun.

Posted on: 2007/3/9 21:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Ja, nu är du åtminstone en del av helheten på spåret Benny. Onda andar existerar förvisso, men de, liksom allt och alla är aspekter av varandra i evighetens yin-yang, mörker, ljus, rädsla-kärlek o.s.v. Ingen undgår lidande och mörker i evigheten men ingen kan heller i förlängningen undgå glädjen och ljuset.

Vad vi kan göra, (inom ramen för de gudomliga lagarna) är att välja hur mycket vi vid en viss tidpunkt vill fastna i det mörka eller sväva i det ljusa. Du kan slå ner en annan människa vid en konflikt där du känner dig hotad och vill värna din egen säkerhet, men du kan också välja att inte sparka på vederbörande när denne sedan ligger.

Det är valet i sådana situationer som sedan avgör hur långt ner i mörkret du kommer att sjunka vid det givna tillfället. Precis som när du väljer att konfrontera en annan människa via hårda ord när du känner dig ursinnig. Du kan sedan välja om du ska fortsätta att fokusera på hur ”imbecill” och ”motbjudande” den där individen är, eller om du ska fokusera på någonting som fyller dig med energi och glädje så att vederbörande inte triggar igång dig på samma sätt varje gång ni möts.

Djävulen, såsom varande ett väsen med krafter liknande Guds, är en konstruktion och metafor för att skapa en tänkt motpart till skaparen. De med djupast esoterisk kunskap vet detta, oavsett om de tillhör dem som verkar i ljuset eller mörkret. Makten att styra över andra bygger på kunskap om det mänskliga psykets beskaffenhet. Förutsättningen för att kunna styra en annan människa bygger på att denne är okunnig och/eller rädd. En klok människa som vandrar i kärlek kan inte manipuleras, därför måste man hålla människorna i okunnighet och rädsla, vilket man också gjort, via hot om evig fördömelse i ett brinnande helvete styrt av ett monster kallat djävulen eller satan.

Den mörkaste aspekten av alltet bor inom varje människa. Den goda nyheten är att det gör den ljusaste aspekten också. Det ena förutsätter det andra eftersom förutsättningen för upplevANDE är att det finns en kontrast. I ett evigt ljus skulle du inte veta vad mörker är lika lite som du i ett evigt mörker skulle veta vad ljus är, därav kontrastprincipen. Eftersom den gudomliga princip som styr skapelsen är logisk och evig bygger allting på upplevelse och inget väsen kan därför kvarstanna i den mörka aspekten för evigt.

”VI och GUD är ett.”

som Lightsaber brukar säga.

Du och micro älskar att höja upp er själva till skyarna genom att insinuera att t.ex jag inte skulle "Ha gjort upp med mörkret inom mig" och att det är därför jag "dömer" andra.

Detta är just ett ex. på New Age-tänk som novax skrivit många ggr. tidigare.

OM man har kunskaper om verkligheten och de lagar och principer som styr denna, så har man oxå ansvar att påpeka när någon i tal, skrift eller handling bryter mot dessa.

Kunskap medför ansvar.

Samvetet ( Gud inom dig) DÖMER när du bryter mot skapelsens lagar. Detta dömande är en förutsättning för att du inte alltför mycket ska halka in på den breda, svarta vägen. Problemet med mänskligheten är ju att de ofta väljer att inte lyssna på samvetet.

De väljer alltså att INTE döma och de får också skörda därefter.

Det spelar ingen roll HUR långa texter du skriver Lightsaber om de inte stämmer överens med den sanna kunskapen om verkligheten.

Det "mörka" och s.k. onda skapas av att människorna SJÄLVA faller ned i ett levande i de basala lustarna och gratifieringen av sina egna sinnen.

Detta är den "breda" svarta vägen som leder till lidande och "helvetet" som vi kan se runtomkring oss om i dag när vi studerar mänsklighetens situation.

Vägen ur detta är som novax många ggr. försökt förklara, Kultivering och karaktärsskapande, att alltmer övergiva levandet i sina egna sinnens fängelse.

De astrala diskarnerade väsena ( Lucifer och hans fallna änglar ) vill på alla sätt styra oss genom att få oss fångna i våra lägre chakror, samt den eviga fixeringen vid det materiella såsom den moderna vetenskapen och evolutionsteorin/slumptänkande.

Posted on: 2007/3/10 17:52

See User information
Quote:

bennybear wrote:

Du och micro älskar att höja upp er själva till skyarna genom att insinuera att t.ex jag inte skulle "Ha gjort upp med mörkret inom mig" och att det är därför jag "dömer" andra.

Detta är just ett ex. på New Age-tänk som novax skrivit många ggr. tidigare.

OM man har kunskaper om verkligheten och de lagar och principer som styr denna, så har man oxå ansvar att påpeka när någon i tal, skrift eller handling bryter mot dessa.

Kunskap medför ansvar.

Samvetet ( Gud inom dig) DÖMER när du bryter mot skapelsens lagar. Detta dömande är en förutsättning för att du inte alltför mycket ska halka in på den breda, svarta vägen. Problemet med mänskligheten är ju att de ofta väljer att inte lyssna på samvetet.

De väljer alltså att INTE döma och de får också skörda därefter.

Det spelar ingen roll HUR långa texter du skriver Lightsaber om de inte stämmer överens med den sanna kunskapen om verkligheten.

Det "mörka" och s.k. onda skapas av att människorna SJÄLVA faller ned i ett levande i de basala lustarna och gratifieringen av sina egna sinnen.

Detta är den "breda" svarta vägen som leder till lidande och "helvetet" som vi kan se runtomkring oss om i dag när vi studerar mänsklighetens situation.

Vägen ur detta är som novax många ggr. försökt förklara, Kultivering och karaktärsskapande, att alltmer övergiva levandet i sina egna sinnens fängelse.

De astrala diskarnerade väsena ( Lucifer och hans fallna änglar ) vill på alla sätt styra oss genom att få oss fångna i våra lägre chakror, samt den eviga fixeringen vid det materiella såsom den moderna vetenskapen och evolutionsteorin/slumptänkande.

Ja, det är väl en välsignelse för mänskligheten då att du har kommit för att upplysa oss om "sanningen."

Personligen vet jag inte vad sanningen är, men jag tror mig veta vad den INTE är.

En klok man sa en gång:

"Om du möter någon som säger att han har sanningen, så vet du att han är en charlatan."

Det behöver inte betyda att personen ifråga medvetet vilseleder, ibland betyder det helt enkelt att han/hon gör som de flesta av oss gör lite nu och då; d.v.s intalar oss själva att vi har full koll på läget och raljerar över andras enfald.

Det är en skön tripp för egot men leder knappast till visdomens klippa.

Posted on: 2007/3/11 9:45

Anonym
Quote:
Lightsaber:
"Om du möter någon som säger att han har sanningen, så vet du att han är en charlatan."

Du får mitt på ljusan dag syn på en lila krokodil och berättar om detta för de du känner. De skrattar åt dig. De förtalar dig. De kallar dig lögnare.

Ger du med dig och förnekar att du sett en lila krokodil av rädsla för att bli kallad för en charlatan eller håller du dig till sanningen?

Ifall du är så fruktansvärt rädd för att använda ordet sanning så förmodar jag att du också är en opportunist av stora mått!

Hälsningar från den lila krokodilen!

See User information
För att vara så intelligent blir jag ibland lite oroad över din slutledningsförmåga i vissa spörsmål jaxtone.

Jag talar här inte om den information/sanning någon förmedlar om det brinner i någons annans trappuppgång. Jag talar här om den "sanning" som Bennybear anser sig ha om hur skapelsen är uppbyggd och fungerar. Jag tillåter mig tro att varken han eller någon annan av oss här kan förmedla några tvärsäkra åsikter om den saken.

Sedan vad beträffar info om hur det är ställt med invandringspolitiken och andra känsliga saker så skrev jag i maggotråden om att jag tyckte du hörde till dem som kunde diskutera dylika ämnen på ett mera sansat och begåvat sätt, något jag förvisso delvis fått äta upp de senaste dagarna, men hey, det får man bjuda på.

Jag har inte bara svagheten att ibland tala som jag tänker, ibland har jag en tendens att överskatta människors briljans också, men jag antar att det är något mera sympatiskt än att gå genom livet och göra tvärtom.

Posted on: 2007/3/11 20:34

Anonym
Jag är lite pissed på allt som har med Vaken att göra just nu faktiskt.

Inget illa ment... du åkte med av bara farten.

Hälsningar från den lila krokofanten!

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Jag är lite pissed på allt som har med Vaken att göra just nu faktiskt.

Inget illa ment... du åkte med av bara farten.

Hälsningar från den lila krokofanten!

Ingen fara. Debatten lär väl under alla omständigheter RASa vidare.

Posted on: 2007/3/12 10:16

Anonym

Anonym
rasist ja visst..

vad givande med nationalist länkar..h

« 1 ... 3 4 5 (6)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper