vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Polskiftet

See User information
Redan 2002 kom ja i kontakt med www.zetatalk.com. Där var något som talade till mig, det verkade sant det som stod där, mycket av det. En slags hederlighet. Redan innan tonåren hade ja en viss dragning till överlevnadshandböcker och naturen. Nåväl 2003 kom och där vart inget polskifte i Maj det året. Hittade dock i år att Nancy har kört vidare med sina zetatalk på godlikeproductions forum.

Iaf, är det nån mer som är lite intonad på det här med ett polskifte, att makteliten (internationellt sett) förbereder sig för detta skifte och att det faktikt kommer att ske, kanske i vår, kanske i maj.

För er som inte läst in er så går det ut på att med några tusen års mellanrum så passerar en stor planet jorden (12e planeten, planet x), som har en enorm omloppsbana. och när den passerar jorden så påverkas vi av gravitationen mer eller mindre, ibland så mycket att hela jorden vänds uppochner, vilket Nancys zetavänner påstår kommer hända snart. Signifikant kommer att vara att tiden före är full av naturkatastrofer, jordbävningar, galet väder osv. Själva polskiftet sker under ca en vecka då jordens rotation saktas ner av planet x så att på vissa platser är där ljust, solen verkar knappt röra sig och andra platser kanske är mörka i flera dagar. Planetx gravitation påverkar också oceanerna och man rekkomenderas å vara (tror ja) minst 200m ovanför oceannivå samt några hundra kilometer från närmsta kust. Efter polskiftet skulle det bli typ ganska varmt i sverige, kanske regnskogsklimat, medans tex indien skulle bli en ny pol och existerane poler skulle smälta höjjandes vattennivån. En ny kontinent skulle lyftas från havsbottnen också. Väldigt många skulle givetvis dö i samband med den här eventen och efteråt. Många vuxna skulle kanske förlora allt hopp och bli deppade och sakna sitt invanda liv men barnen skulle visa oss livsglädjen och optimismen igen.

Nåväl, fler som är bekantade med Nancy, zetatalk, polskiftet osv?

Posted on: 2007/1/8 1:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Polskiftet

See User information
Jag tror att Noak`s Ark kände samma sak vad ror du??

Posted on: 2007/1/8 1:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vet inte om du sett Awakeing to Zero Point med Gregg Braden..
om du inte har och kan stå ut med den kassa bildkvaliten kommer de lätt vara värt! :)

http://video.google.com/videosearch?q ... +-+Awakeing+to+Zero+Point

Anonym
Även Mayakalerndern och Ian Lungold pratar om polskiftet.

6 timmar föreläsning: Secrets of the Mayan Calendar Unveiled
http://video.google.com/videosearch?q ... e+Mayan+Calendar+Unveiled

En måste-läsa artikel inom området: Dry/Ice: Global Warming Revealed
http://www.netmar.com/~maat/announce/ann_dryice.htm

Anonym
Eftersom inte funktionen "Ändra" fungerar postar jag en ny.

Hittade en mycket bättre bildkvalite på "Awakening to Zero Point":

http://video.google.com/videosearch?q ... t+%28Gregg+Braden+1996%29

We are going through a time of tremendous change". archaeological research and stunning visual evidence, Braden reveals the geophysical shifts predicted centuries ago – how the shift to "zero-point" influences our emotions, immune systems, and even our genetic code – and how each of us can use the Five Essene Tenets of Compassion to help trigger a new era for humankind. Are these the lost keys to the next phase of human evolution? Gregg Braden invites viewers to watch, listen, and decide for themselves – as he takes them on an unforgettable excursion Beyond Zero Point

Anonym
Hahaha! Hur är man funtad när man tar sån här goja på allvar??

Det finns ingen gigantisk 12e (förresten vilka är då de andra 11?) planet som passerar jorden med nåt tusental års mellanrum, vi har utforskat solsystemet tillräckligt väl för att veta att så inte är fallet. Jag vet inte hur väl bevandrad du är i celest mekanik, men om den ska ha en omloppstid på ett par tusen år och samtidigt passerar solen ungefär lika nära som jorden gör så måste den ha en extremt eccentrisk elliptisk bana. En lång omloppstid betyder att det genomsnittliga avståndet från solen är stort, omloppstiden är proportionell mot avståndet upphöjt till 3/2.
http://en.wikipedia.org/wiki/Orbital_period
Eftersom Pluto har en omloppstid på 248 dagar så måste denna planet, om den har en omloppstid på säg 1000 år, därmed befinna sig mer än 100 gånger så långt bort från solen som pluto. Och då befinner sig pluto ca 40 ggr så långt bort från solen som jorden gör. Så vi snackar om att den i genomsnitt måste befinna sig 4000 gånger så långt bort från solen som jorden gör.
Fattar du vilken orimlig bana denna "planet" måste röra sig i?

Den "planeten" skulle ha "fuckat upp" våra andra planeters banor rätt rejält när den passerat solsystemet, det skulle vi kunna observera tydligt.

För övrigt, kan du förklara hur denna planet skulle påverka jorden med ett vridmoment som får jorden att vändas upp och ner?? Normalt orsakar gravitationen enbart radiella krafter mellan kroppar, dvs en kraft som går rakt genom masscentrum och inte orsakar nåt vridmoment alls. Analogt med att du släpper en studsboll rakt ner på ett plant vågrätt golv, den kommer bara studsa rakt upp, den kommer inte att börja rotera, för normalkraften från golvet är riktad radiellt rakt genom studbollens centrum.

(Ok, då kanske du, om du är tillräckligt påläst, säger att det är genom tidvatteneffekter, precis som jorden har stannat månens rotation, men en sådan process tar ju mycket lång tid, det går inte på nåt år bara.)

Det är inte så att nån har blandat ihop detta med polvändningar av jordens magnetfält, http://en.wikipedia.org/wiki/Geomagnetic_reversal , som antas ha inträffat under jordens historia, med kanske hundratusentals års mellanrum, och sedan flummat ur totalt, kanske under en lsd-tripp?

See User information
zpz va det någon som sa att dom tog det på allvar?.

Det finns många teorier om det här ämnet och vissa vill kolla på ALLA och fundera(tänka) själva på det hela, och spåna om det här. Den ända som reagerade med fasa är du!, varför?

http://en.wikipedia.org/wiki/Galactic_year

http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmic_year_%28astronomy%29

http://en.wikipedia.org/wiki/2012

2012 is sometimes claimed to be a year of spiritual transformation (or apocalypse). Many esoteric sources interpret the completion of the thirteenth B'ak'tun cycle in the Long Count of the Maya calendar (which occurs on December 21 by the most widely held correlation) to mean there will be a major change in world order, although there is a distinct lack of evidence from the extant records of the pre-Columbian Maya civilization that they themselves considered this occurrence in 2012 would signify the end of the world.

Posted on: 2007/1/9 0:39
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Quote:

Blackie wrote:
zpz va det någon som sa att dom tog det på allvar?.

Det finns många teorier om det här ämnet och vissa vill kolla på ALLA och fundera(tänka) själva på det hela, och spåna om det här. Den ända som reagerade med fasa är du!, varför?

Vad bra att jag kom med lite vetenskapligt underbyggda tankar om det hela då.

Det som är häpnadsväckande är att det finns vuxna människor i ett modernt land som Sverige med så dålig kontakt med verkligheten att kan tänka sig att den science fiction som berättades skulle kunna vara verklighet.

Det är inget fel att fantisera sig bort i en science fiction värld, men när man inte kan skilja på påhitt och verklighet längre så är det dags att börja bli orolig.

See User information
zpz <-- Dom framsteg som gjorts inom teknik/science fiction området ligger mkt längre fram än vad du tror.. Det kommer att bevisas för dig inom kort, det kan jag garantera dig!

Här har du en liten del av detta:

http://www.disclosureproject.org/witnesssamples.htm

Eller vet du mer än vad dessa f.d. högt uppsatta militärer vet??

Intervju om Majestic finns om ni söker på:
Majic-Eyes-Only-UFO-Crashes
Om ni har konto på Con-cen:
http://www.conspiracycentral.net:6969 ... 4537696cd8bf218ad75cc6171

Om man litar 100% på den vetenskapen som påstås finnas just nu så gör man nog ett stort misstag..

Dessutom så kommer inte jordklotet att snurra runt 180' men polerna kommer att byta plats.. Och jo zpz, jag vet att i din vetenkapsvärld så är detta en omöjlighet! Jorden kommer nog dessutom att tippa några fler grader, det är detta som får allvarliga konsekvenser för oss..

För er som vill veta mer om dessa fenomen så rekommenderar jag er att lyssna på intervjuer från CoasttocoastAM eller Jeff Rense med Graham Hancock, Steve Quayle, Ingo Swan & Lloyd Pye andra som ni kan leta efter är Dan Burisch och Bob Lazar.

12:e planeten har Zechariah Sitchin skrivit en bok om och det var denna bok som fick Steve Quayle att intressera sig för dom alternativa teorierna/ideerna..

Tack vare kvantfysiken kommer en hel del av den vetenskapen vissa tror slaviskt på att få problem.. Det finns saker som inte kan förklaras med dagens vetenskap och vissa påstår då att dessa saker är omöjliga bara för att vetenskapen inte kan förklara den..

Posted on: 2007/1/9 2:14

Edited by TeBe on 2007/1/9 2:41:29
Edited by TeBe on 2007/1/9 2:44:01
Edited by TeBe on 2007/1/9 2:45:46
Edited by TeBe on 2007/1/9 4:24:31
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Är det denna planet som går under namnet Hercolus?
www.hercolubus.net

Förresten, var nu lite snälla mot zpz. Ringakta inte hans världsbild, han som blev så upp i varv när Fuglesang for upp
i sin gamla A-Ford...

Anonym
Väldigt bra text om polskiftet och vad som är att komma på en mer spirituell nivå:

EARTH LOG January 2007 by Celia Fenn

Resized Image

Since I was given the information about the "spiritual pole shift" and the opening of the planetary Crown Chakra over Antarctica, and the information about "Atlantis Syndrome", I began to think and wonder. I thought about our Ascension process that has been ongoing for about ten years now, and I though about our expectations for and about Ascension. I began to wonder if, maybe, just maybe, we are all "looking the wrong way" right now.

At this point, Archangel Michael came through and we had an exchange in which he posed several questions for my consideration.

Well, he said, suppose that what you know about Atlantis and the fall of Atlantis has been distorted by the intense guilt and trauma still felt around the loss and destruction of the continent? What if, the priestly classes, or the Lightworkers of that time, had been unable to hold the Collective Consciousness stable in the grids through the period of "inner Pole Shift", much like we are experiencing now? And what if that "failure" traumatized the plantary Collective Consciousness to such an extent that it became wounded and needed to keep playing out its failures in endless wars and catastrophes and disasters. What if, humans developed religions based on fear and guilt and sin and suffering, and a "vengeful" God, as a way of coping with this deep trauma. And what if that is the energy that we are clearing now? What if the much vaunted "dark forces" are nothing more than the fear and trauma around this "failure" playing itself out over and over as humans seek a way to project blame for their failure to hold the energy in the grids steady through this shift into the next cycle? What if, before that time, only peace and love were known on Earth?

[...]

Of course, no one has really paid much attention to these wonderous events, we have all been fixated on the Middle East and the War in Iraq. As the media wishes us to be. The increase in violence and the desire to escalate the war is a way of ensuring that everyone is "looking the other way" and that no one really sees the miracles and the shifts. As long as people are kept in fear and uncertainty, then the forward spiritual evolution can be slowed, but not halted. If more of us wake up and see the media manipulation for what it is, we might also see the miracles that are happening in other places on the Planet.

Läs hela: http://www.starchildglobal.com/starchild/earthlogjan2007.html

See User information
så... nu är det dags för kanalisering och aliens igen, de ligger då på, stå emot...

"Lightworkers..."

Posted on: 2007/1/27 18:59
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Läs först innan du dömer så kanske du ser visheten bakom den.

See User information
Quote:

EttHund wrote:

Det är fullständigt nonsens.

Vad har alla tusentals böcker inom new age gjort för nytta, vad har de gjort med människor. Mycket är kanaliserat, eller överfört utan att de är medvetna om varifrån det kommer, som Martinus.

De där ärkeänglarna, som de håller på - även gud håller tydligen på - alla röster i huvudena på folk som säger de är allt från änglar till ärkeänglar, från space commanders till gud.

Nu dödades en 8-årig pojke genom besättande röst - innan hade han tänt på sin mors lägenhet. Vi ser allt fler som mister livet genom röster, ofta är det guds röst... behöver jag nämna evil muhammed och allah...

Självklart är många av orden vackra, de skulle inte kunna sälja det annars- men det är en sådan tid då allt är upp och ned på...

Aliens söker själva undkomma, jag har sagt detta många gånger nu - varför håller de på med oss?

Det är inga fel här - felen /bristena är inom oss.

Ser du inte att de håller påmed ord som handlar om utveckling "Ascension" mm - de lurar alla sökare, och de vet själva inte om kosmos lagar - de är inget högre än vi... det är fråga om Devolution - allt det här energitramset är new age-krokar - samma båt som "oneness" och allt det andra.

Det är fullständig bullshit, ärligt talat, varför fortsätter somliga - de jag känner som varit inne i det sedan -80-talet har genomskådat det - eller är allvarligt störda och skadade av allt de gått på, kanaliseringar, speciella skyddande saker/amuletter/stenar som aliens guidat fram, energitjosangrejer osvosv, som bara är till för att ge besättande saker, för att de ska få våra kroppar. Vi ska stå emot do, jag upprepar det, de är de som förr rensasts ut från denna nivån och jorden i tidigare katastrofer, kataklysmer och undergångar.

En del av dem tror/vet om deras karmatiska band till oss- och då har vi fått allt det som jag sagt om förut, undsättninga, räddningsaktioner... såsom Sheldan Nidle, Solara osv - det finns många - det räddar inte oss - det är en väldigt fysisk tanke... det som är det med 2012 och det handlar om hur vi blivit som människor, att det då vägs mot universums kriterier - dethandlar inte om att söka hitta utvägar, för det finns inte på det sättet. Det handlar inte heller om jorden, den sköter sig själv, vi är inget mot jorden - vi skadar bara, och fås att tro på att vi är ljusarbetare, ska förena oss osv - det är så löjligt. Vi hör inte hemma här.

Jorden är som enkarantän som jag sagt, det sägs även inom new age att det som lagts ett lock över jorden - det är väl det so de håller på med, av bilden ovan att döma - vilka vill arbeta för det - och desutom missa att rädda sig själv + då att ha gett upp sitt liv, och gett sin kropp till aliens - du vet väl att vi är allt mindre human, och allt mer alien? Du gillar att du får gå den vägen, men det är för att du har deras tankar - det är som en besättelse, inte en själv. Därför ska man rensa ut det, göra bokbål, om du kunde se vad som poppar ut från de där böckerna bakom ordens yta, då skulle du bli förfärad.

Posted on: 2007/1/27 21:01

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Kommer människlan också skifta poler? typ, Man käkar med rövet och skiter med munnen?

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Kommer människlan också skifta poler? typ, Man käkar med rövet och skiter med munnen?

- det ligger något i det... idag är "människan" så smutsig... hon tycker om det fula, de som har de fulaste rösterna, ser mest pervo och demoniska ut blir åtråvärda stjärnor, se på hip hop och rap - göra gester med händerna, utstöta läten - ingen sång - bara skit - "människor" gillar det - har själva blivit sådana - tänker på nästa spik de ska sätta in i ansiktet.

Talar skit, och förvridit det som var sex till att bli något annat - att höra ihop med skitutförsel - och de har maga att kalla det för sex... så är det in esn sluttid, det ser alla som står kvar det minsta i egna tankar.

Aliens har kommit in och vill ha dessa saker och energier, se tex:

This is going to trigger a vociferous response from all the mind controlled muppets out there but so be it:
http://www.think-aboutit.com/Reps/thi ... ng_to_trigger_a_vocif.htm

Posted on: 2007/1/27 21:26

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
"se på hip hop och rap - göra gester med händerna, utstöta läten - ingen sång - bara skit - "människor" gillar det - har själva blivit sådana - tänker på nästa spik de ska sätta in i ansiktet." - Novax, från boken "Novax tänker till"

Ditt skriftliga uttalande är fruktansvärt fel (ja en åsikt kan vara fel)
på så många nivåer att jag inte vet vart jag skall börja, men här är ett försök:

"se på hip hop och rap" - ja du menar att du kan se på hiphop och rap, det måste du visa mig! häftigt!!

"se på hip hop och rap" - är inte hiphop en livsstil och rap, det är någonting man gör? trodde jag iaf..

"göra gester med händerna, utstöta läten" - Ja! Du tänker på den första raptävlingen för döva som hölls i Venedig i år där man givetvis använde teckenspråk och oralt ljud efter bästa förmåga. Missade tyvärr den.. Kul att någon stöttar handikappshiphopen!

"ingen sång - bara skit" - Nej att rappa innebär oftast att man inte sjunger.. annars hade det väll hetat RnB eller motsvarande..

"ingen sång - bara skit" - Skit? kallar du alla kulturer du inte förstår dig på för skit? är Indianernas/Kinesernas/Arabernas mfl. traditionella danser och sånger skit som du så fint uttryckte dig?

""människor" gillar det" - Så du menar att människor som blivit genmanipulerade med homoider och reptiler gillar det (vilket jag utgår ifrån innefattar dig efter som du förmodligen, kalla mig fördomsfull men som jag tror är människa!) också går under betäckningen...människa.. Eller är det hundar som gillar det?

"tänker på nästa spik de ska sätta in i ansiktet." - Spik? jag har aldrig under mina många år här på jorden fått uppfattningen av att spikar är något man pryder sig med. Men om det nu är någon form av piercing du talar om så tror jag (utan att vara fördomsfull igen) att du tänker på MÄNNISKOR (nej inte hundar eller reptiler) som fascineras av Dödsrock kulturen (hoppas man inte trampar någon på tårna) som jag kallar det i brist på bättre namn.. Samt i en del äldre kulturer då man sticker ben och liknande genom diverse kroppsdelar. Men inom hiphop?!

Så att efter att nu summerat ditt inlägg lite ytligt så kan jag konstatera att det inte var speciellt mycket som stämde. Förhoppningsvis var du lite trött och tänker nu närmare efter för att självmant instämma och erkänna din lilla fadäs. "Erkänna!" tänker du, och karusellen är igång vem har rätt, vem har fel.. Ja så går det ofta till här på vaken och leder för det mesta till en hel del omotiverat gnäll, tjaffs, pajkastande osv. Men nu ska vi se om du är en av dom första som bryter trenden!

Lycka till!

Med vänliga hälsningar / Din Vän!

Posted on: 2007/1/27 22:43

See User information
Förlåt om jag bytte ämne lite, jag är också intresserad av polskiftet..

Posted on: 2007/1/27 22:45

See User information
Quote:

Zaaki wrote:
"se på hip hop och rap - göra gester med händerna, utstöta läten - ingen sång - bara skit - "människor" gillar det - har själva blivit sådana - tänker på nästa spik de ska sätta in i ansiktet." - Novax, från boken "Novax tänker till"

Ditt skriftliga uttalande är fruktansvärt fel (ja en åsikt kan vara fel)
på så många nivåer att jag inte vet vart jag skall börja, men här är ett försök:

"se på hip hop och rap" - ja du menar att du kan se på hiphop och rap, det måste du visa mig! häftigt!!

"se på hip hop och rap" - är inte hiphop en livsstil och rap, det är någonting man gör? trodde jag iaf..

"göra gester med händerna, utstöta läten" - Ja! Du tänker på den första raptävlingen för döva som hölls i Venedig i år där man givetvis använde teckenspråk och oralt ljud efter bästa förmåga. Missade tyvärr den.. Kul att någon stöttar handikappshiphopen!

"ingen sång - bara skit" - Nej att rappa innebär oftast att man inte sjunger.. annars hade det väll hetat RnB eller motsvarande..

"ingen sång - bara skit" - Skit? kallar du alla kulturer du inte förstår dig på för skit? är Indianernas/Kinesernas/Arabernas mfl. traditionella danser och sånger skit som du så fint uttryckte dig?

""människor" gillar det" - Så du menar att människor som blivit genmanipulerade med homoider och reptiler gillar det (vilket jag utgår ifrån innefattar dig efter som du förmodligen, kalla mig fördomsfull men som jag tror är människa!) också går under betäckningen...människa.. Eller är det hundar som gillar det?

"tänker på nästa spik de ska sätta in i ansiktet." - Spik? jag har aldrig under mina många år här på jorden fått uppfattningen av att spikar är något man pryder sig med. Men om det nu är någon form av piercing du talar om så tror jag (utan att vara fördomsfull igen) att du tänker på MÄNNISKOR (nej inte hundar eller reptiler) som fascineras av Dödsrock kulturen (hoppas man inte trampar någon på tårna) som jag kallar det i brist på bättre namn.. Samt i en del äldre kulturer då man sticker ben och liknande genom diverse kroppsdelar. Men inom hiphop?!

Så att efter att nu summerat ditt inlägg lite ytligt så kan jag konstatera att det inte var speciellt mycket som stämde. Förhoppningsvis var du lite trött och tänker nu närmare efter för att självmant instämma och erkänna din lilla fadäs. "Erkänna!" tänker du, och karusellen är igång vem har rätt, vem har fel.. Ja så går det ofta till här på vaken och leder för det mesta till en hel del omotiverat gnäll, tjaffs, pajkastande osv. Men nu ska vi se om du är en av dom första som bryter trenden!

Lycka till!

Med vänliga hälsningar / Din Vän!

Du kan fatta det pö om pö, ta det i ditt tempo.

Tänk på... vad är en människa? När jag ser på de här företeelserna så är det lätt för mig att se att det är bortom det som är att vara människa.

Jag har inte talat om etniska grupper, eller raser, såsom kineser, eller hur? Du ser på det som att det är "kultur" om man står och juckar som en reptil och utstöter ordläten? Du talar även om livsstil. Du verka inte tänka på att det är en slags sluttid - att det inte är så mycket human längre- därför är detta ingen livsstil - utan snarare en dödsstil-dödsväg - vad skulle det annars vara uttryck för? Förstår du inte dig på livet... vänder på saker och ting - fult är vackert mm?

Posted on: 2007/1/27 22:52

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Apropå kineser/Kina, en artikel om reinkarnation, kanske kan de ge något även i detta sammanhang...

Reincarnation: The Relationship between Karma, Chronic Illness, and Purifying the Heart

Written by Zi Jun

Weeping and wailing, we are led by our hands to enter this vanity-filled human world. After experiencing cycles of happiness and bitterness, fate takes us away in complete silence. The continuous cycle of reincarnation, generation after generation, is how a person's life develops in an endless way. The karma accumulated from bad deeds in previous lifetimes has to be repaid during the current lifetime and the altruistic deeds from previous lives are rewarded with good fortune. How can even one selfless act or one evil deed escape the eye of Heaven? Can you imagine that an illness in this life is retribution for karma from a previous lifetime and that you can cure your illness if you cultivate your mind and pay attention to virtue? For an insight into the answer to this question, let us refer to a true story from the book entitled Many Mansions by Dr. Gina Cerminara.

In this book, there is an account of a reading that clairvoyant Edgar Cayce did for a patient, a 34-year old electrician who had been suffering from multiple sclerosis and who had not worked for three years. The loss of his eyesight prevented him from reading or writing, and he fell down whenever he tried to walk. He was repeatedly diagnosed as critically ill. In despair, he asked Cayce to do a life reading on him. The reading revealed to him that it was because of karma from wrongdoings that he committed in his previous life that he suffered from chronic illnesses in this life. He pleaded with Cayce to tell him how he could free himself from it. Cayce advised him to free his mind of all thoughts of hatred and resentment, and prescribed for him a doctor's detailed instructions.

One year later, the electrician asked for a second reading. In his letter to Cayce, he mentioned that after strictly following the doctor's instructions, his physical condition had improved immediately and it remained so for four months. But later, since he only paid attention to taking medicine and physiotherapy, and neglected the cultivation of his mind, he failed to achieve any further results. In the second reading, Cayce told him that although he had made some improvements in his physical condition, he could have done much better. Cayce emphasized once again that his illness was caused by karma. Physiotherapy might improve his physical health, but if he kept being selfish and paid no attention to his behavior, if he kept hatred and resentment in his heart, and if he could not forbear the long-term suffering continuously, or failed to remain kind, and if he did not improve himself fundamentally from his inner self, it would be impossible for him to become physically healthy. Only when he changed himself from deep within, as well as his words and behavior, could he actually make further improvements in his physical condition.

This life reading case is reminiscent of an old Chinese teaching: It is by no means a groundless saying that one should pay attention to virtue and accumulate virtue. Only when the young electrician paid attention to changing his behavior and to his spiritual cultivation, and developed a compassionate, modest, and selfless heart could he improve his physical condition. When he only paid attention to the physical treatment and neglected his spiritual cultivation, he saw very little results. If a person pays attention to virtue and cultivates his mind, it will help cure his illnesses. For the sake of a healthy life you can hardly afford to neglect cultivating your mind.

Reprinted from the PureInsight Website

Posted on: 2007/1/27 23:11

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Milarepa, a master of Tibetan Buddhism said that the human body is a priceless boat for those with virtue and fortune. This priceless boat can be used as a raft to cross the river of life and death and to reach immortality. But for evil and degenerated people, it is the tool for tempting evil interests.

"If the kingdom of heaven is within you then so is the kingdom of hell and you can look around and you can always see which man and woman prefer to externalize."

Alan Watt

Posted on: 2007/1/27 23:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax wrote:
Quote:

EttHund wrote:

Det är fullständigt nonsens.

Vad har alla tusentals böcker inom new age gjort för nytta, vad har de gjort med människor. Mycket är kanaliserat, eller överfört utan att de är medvetna om varifrån det kommer, som Martinus.

De där ärkeänglarna, som de håller på - även gud håller tydligen på - alla röster i huvudena på folk som säger de är allt från änglar till ärkeänglar, från space commanders till gud.

Nu dödades en 8-årig pojke genom besättande röst - innan hade han tänt på sin mors lägenhet. Vi ser allt fler som mister livet genom röster, ofta är det guds röst... behöver jag nämna evil muhammed och allah...

Självklart är många av orden vackra, de skulle inte kunna sälja det annars- men det är en sådan tid då allt är upp och ned på...

Aliens söker själva undkomma, jag har sagt detta många gånger nu - varför håller de på med oss?

Det är inga fel här - felen /bristena är inom oss.

Ser du inte att de håller påmed ord som handlar om utveckling "Ascension" mm - de lurar alla sökare, och de vet själva inte om kosmos lagar - de är inget högre än vi... det är fråga om Devolution - allt det här energitramset är new age-krokar - samma båt som "oneness" och allt det andra.

Det är fullständig bullshit, ärligt talat, varför fortsätter somliga - de jag känner som varit inne i det sedan -80-talet har genomskådat det - eller är allvarligt störda och skadade av allt de gått på, kanaliseringar, speciella skyddande saker/amuletter/stenar som aliens guidat fram, energitjosangrejer osvosv, som bara är till för att ge besättande saker, för att de ska få våra kroppar. Vi ska stå emot do, jag upprepar det, de är de som förr rensasts ut från denna nivån och jorden i tidigare katastrofer, kataklysmer och undergångar.

En del av dem tror/vet om deras karmatiska band till oss- och då har vi fått allt det som jag sagt om förut, undsättninga, räddningsaktioner... såsom Sheldan Nidle, Solara osv - det finns många - det räddar inte oss - det är en väldigt fysisk tanke... det som är det med 2012 och det handlar om hur vi blivit som människor, att det då vägs mot universums kriterier - dethandlar inte om att söka hitta utvägar, för det finns inte på det sättet. Det handlar inte heller om jorden, den sköter sig själv, vi är inget mot jorden - vi skadar bara, och fås att tro på att vi är ljusarbetare, ska förena oss osv - det är så löjligt. Vi hör inte hemma här.

Jorden är som enkarantän som jag sagt, det sägs även inom new age att det som lagts ett lock över jorden - det är väl det so de håller på med, av bilden ovan att döma - vilka vill arbeta för det - och desutom missa att rädda sig själv + då att ha gett upp sitt liv, och gett sin kropp till aliens - du vet väl att vi är allt mindre human, och allt mer alien? Du gillar att du får gå den vägen, men det är för att du har deras tankar - det är som en besättelse, inte en själv. Därför ska man rensa ut det, göra bokbål, om du kunde se vad som poppar ut från de där böckerna bakom ordens yta, då skulle du bli förfärad.

jaha så allt och alla överallt är nerutvecklande pervos? vad roligt universum vi måste ha då. är det kanske så att självaste gud är besatt av djävulen också?
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28938#forumpost28938

ps. här kan du lära dig om hiphop om du vill försöka förstå den kulturen:
http://video.google.com/videosearch?q=Live+at+Hip+Hop+101+Temple

See User information
Novax..

Intressant sätt att slingra sig ur en disskusion(?). Verkligen bra, trots din totala oförmåga att uttrycka dig så tror jag att jag kan skymta ett budskap bakom dina desperata försvarstal..

Håller med dig man ska inte förfina det fula.. Men du kan nog välja dina ord bättre nästa gång.

Lycka till

Posted on: 2007/1/28 0:29

See User information
Quote:

EttHund wrote:

jaha så allt och alla överallt är nerutvecklande pervos? vad roligt universum vi måste ha då. är det kanske så att självaste gud är besatt av djävulen också?
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28938#forumpost28938

ps. här kan du lära dig om hiphop om du vill försöka förstå den kulturen:
http://video.google.com/videosearch?q=Live+at+Hip+Hop+101+Temple

"nerutvecklande pervos" - det är inte utveckling - har jag sagt måååånga gånger - då finns ingen utveckling bakåt heller. Det finns bara att förlora/stänga av då vi avviker=perverterar oss - böjer av... osv, förstår du ordet pervo? Devolution.

Kan du kanske så småningom förstå - jag kan upprepa det 40 gånger till, det får gå... att det är som dåligast under en sluttamps sluttid?

Hip hop är ingen kultur, då kultur här till mänskliga företeelser - det tog slut efter 50-talet.

Vaken-länken, vad ska jag med den till?

Jag får ofta upprepa samma saker, varför - är du besatt av aliens tankar... fått speciella höronproppar kanske?

Snappa nu... det är en speciell övergång/sluttid - där allt i kosmos genomgår det som (ja, jag har sagt den väääääldigt många gåååånger, men new age är som en besättesle och hindrar egen förståelse och tar över ens tankar...) maya benämner rening, regenerering och ompositionering av allting i kosmos. All substans, allt är levande - makrokosmos, mikrokosmos, subatomär, alla ord man kan komma på - det inbegriper ALLT, comprende... det spelar ingen roll vad dessa medvetanden/själar kallas för, det kan vara sådant som vi kallar människor, av olika slag, gudar/väsen, elefanter, att det är en cykel eller vad som helst - det gäller kosmos - det är alla själars "total" hela deras egna kosmos på olika nivåer/dimensioner

Det är hela kosmos som med tiden avviker - det är enligt dom principerna som man talar om, och som vi lätt själva ser i livet: skapande, upprätthållande, degenerering/förfall/"död".

Nu gäller det inte vanlig cyklisk återvinning eller något, som ett äpple som slängs på komposten.

Då det gäller hela kosmos så är ju det som kosmos genomgår inget som "styrs" av något/någon i detta kosmos, utan det gör den som är gud över detta kosmos, som har det "i sin hand". Det är ju egentligen bara som en molekylgrupp - samma som vi tänker "som i det lilla så i det stora". Som jag sagt, det är samma sak som de väsen/människor som lever på en elektrons/partikels yta i tex vår mjälte... ser när de tittar"utåt" - en ofantlig rymd, himmlar och solar... som har sina planeter där det finns sand på stränderna, och där ett sandkorn i sina molekyler har de som lever på dess yta, som när de tittar utåt ser en ofamtlig rymd osv osv, du förstår säkert.

Så hela kosmos..., därför vet ingen inom vårt kosmos detta stora som sker, men de ser det ju, och tex aliens försöker undfly... här är lägst/innerst/centrum - därför ser man dessa svärmar på videon med Maussan. De har då sina koncept kring det - och det syns i new age... därför fanns/finns detta med att de ska komma och bistå, göra massevakueringar mm - för det är bara så det tror/förstår det som händer - de är inte högre än oss... som sagt

Posted on: 2007/1/28 0:53

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper