vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 »


Anonym
Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#49
Quote:

Psilo wrote:
Maggot, inte visste jag att du var bög!? Hitler var ju också bög har jag hört...


Jag är inte bög vad får du det ifrån?
hitler var en varulv oxå hörde jag

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#50
Nja, Hitler var ingen varulv, men en nazist däremot, OCH en bög enlig många källor. Goebbels var hans favorit...

Psilo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#51


See User information
Quote:

micro wrote:

Det är inget fel på att ifrågasätta pride, men sättet att göra det är att ge sig på homosexuella. Du anske inte förstår det själv men det vissa här skriver upfattas som hestande. Och om jag uppfattar det så så gör säkert homosexuella deet och det gör att de känner sig hotade och blir defensiva.

Men gör det då istället för att skriva nedlåtande om det hela. Var lite stilig och inte så råhudad.

Du skiter inte alls i om dom är homosexuella och sammtidigt går runt i pridefestivalen nakna. Det är det som diskuteras inte deras sexuallitet. Håll fokus på vad som sägs istället för att hitta fel som inte finns.

Man får inte en grupp att känna sig trygg genom att anfalla den grupp de tillhör. Ändå om det finns flera homosexuella som inte står bakom exakt vad pride står för så är det ändå det närmaste som till synes "står på deras sida" och de kommar att försvara detta om de blir anfallna. Vill man få homosexuella att ta avståd från pride så skriver man inte.


Hela ditt resonemang Micro visar att du har lärt dig genom år av marxistisk indoktrinering i skolan bla. att destruktiva och perversa beteenden inte får defenieras just så utan att gör man det så har man "Fördomar" och är "intolerant".

Det är detta som har lärts ut till ungdomen och idag mer och mer ses som normalt och t.o.m eftersträvasvärt i våra medier.

Ser du inte att just dessa Illuministiska idéer ikorporeras mer och mer samt att man som bl.a Zagami tar upp att man t.ex sedan 68-rörelsen skapelse genom idéer bl.a i hyllandet av promiskuitet och sexuella avartersom, kom ifrån ärkesatanisten Crowley och Lavey har berett vägen mot det sodom och gommora som uppenbarar sig i våra samhällen av idag.

Att vara intolerant anses av Eliten vara fruktansvärt.

Den tolerens de pratar om är att vi ska vara toleranta mot destruktiva idéer och beteenden.

Gör du det så ställer du dig på Satanisternas och svartmagisgernas sida.

Det tänker jag aldrig göra.

Jag vill stå på skaparens sida och gör jag det måste jag lära mig att förstå dess orsaker och sedan genom mina ord och handlingar försöka leva efter dess principer och lagar.

Quote:

Lightsaber wrote:

Behöver man vara överkänslig eller mindre intelligent för att inte inspireras att bli medlem på vaken efter att ha läst den här tråden om man tillhör minoritetsgrupperna homosexuella och feminister?

Jag tror inte det, men jag ställde frågan huruvida de skulle känna sig manade att bli det.


Sannigen gör ont ibland och framför allt för de som har fallit långt ned i destruktiva idévärldar och beteenden.

Är det de vi ska "kamma medhårs" tycker du?

Är det nån slump att just homosexuella är gravt överrepresenterade bland pedofiler, tror du?

Som jag har skrivit så många ggr. tidigare.

Tror Ni att det är en slump att vi i Sverige har en sän stor andel ensamma människor, så stor andel splittrade familjer, släkter, identitetslöshet, rotlöshet osv.

Det var bl.a i vårt land som de feministiska idéerna kom först och där de har fått som störtst genomslag i samhälle och medier.

Det är i våprt land och västvärlden som homopropagandan är som mest synlig.

Der Ni inget samband mina herrar?

Posted on: 2007/1/15 22:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#52
Quote:

Psilo ( vilar sig) wrote:
Nja, Hitler var ingen varulv, men en nazist däremot, OCH en bög enlig många källor. Goebbels var hans favorit...

Psilo


förövrigt mycket möjligt han var bög

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#53


See User information
Micro,du skriver "...men så får vi inte glömma bort dessa sjuka nekrofiler och annat dom ska hållas inne mot de kan vi aldrig kompromisa!"

Varför inte det då - och varför "får vi" kompromissa mot andra". Är inte detta att anamma en alltmer förskjuten måttstock om vad som är mänskligt, eller normalt? Så jag säger för hundrade gången nu, att det är en "sluttids" sluttamp - menar du då att under en sådan tid, så är det helt som det skall vara, att anamma förståelsen ifrån just degenereringen, och säga att detta kan vi säga är normalt, såsom bögeri/skithålsdyrkan, men gossesex det ska vi minsann inte kompromissa mot. Är det upp till någon av oss att göra sådana avvägningar - har du inga tankar om vad som är normalt/naturligt/ursprungligt? Du säger i och för sig att det är inget fel på homosexualitet... det är ganska sorgligt...

Det är bra att tänka på att det som anammas, anammas i stegrande takt - starka krafter lobbar än så länge gaska tyst, om att det ska inte vara straffbar med "sex" med barn, om det inte "skadar" dem, eller att de tvingas. Behöver jag nämna Sri Lanka-Arthur C Clarke...

Bögeri är emot naturen, det är ju självklart. Det här är ibland lite som att vara i ett dårhus, måste jag säga...

Du skriver: "...så kan jag bara säga att jag inte vet om det är BRA eller DÅLIGT."

Suck.

Då "ska" du inte heller tala om Tao, och inga ska tala om budda och sådant - det blir hollywoodstuk över det hela om det ska ses som "andlighet"

Det handlar väl inte om att "hitta vettiga och sympatiska människor"... vaken har väl inget intresse av att lägga sig i andras liv och angelägenheter... går det ut på att samla medlemmar, och att det därför skrivs icke upprätt?

Några tar upp om att vi inte skall dömma, fördömma, om att inte ha fördomar etc. Men som jag ser det så är det inget fel eller konstigt med det.

Det är upp till var och en - ni har återigen tagit ett begrepp från sjukagendan därute, gått på det och gjort till ert.

Det är inget annat än att göra "en bedömning" av vad som kommer ut av något, "effekten", verkan - att innan det får effekt = "för", göra en bedömning av något.

Om någon vill göra en sak, som att perva, så kan var och en göra en bedömning av vad verkan blir - innan verkan blir ett faktum. Det är att "för - dömma". Om man står i ljugsmeten därute, newage, elitens programmering och bestämning och förändring av ordens inre mening , så blir det tyvärr mycket ordsurr - det blir lite filosoferande, psykologiserande, lulllullande.

Micro skrev:

"Ni är naturliga, dom onaturliga.

Ni är goda, dom onda.

Låter som en illuminat. Söndra och Härska.

Förså alla brister och ge förståelse utan att dömma. Det är vägen till läkande. Det betyder inte att man skall uppmuntra eller tillåta någonting som skadar någon. Dessa måste balanseras.

Tao handlar om att vara varken god eller ond, att vara i mitten av cirkeln."


Jag vet inte längre om du förstår ord? Har vi ett ursprung...? Finns det en ursprunglig nivå, eller ursprungliga principer/lagar?

Finns det att avvika från det och få leva på en annan/lägre nivå?

Finns det något i det som heter fall/fallet, Devolution osv?

Finns det det som bennybear tog upp om fängelseplanet. Eller som även kallas karantän?

Du dribblar med ord. "Ni är goda, dom onda." Du skrev ju att vi inte ska dömma - nu gör du det.

Om man inte förstår vår tid, det med 2012, eller de tankarna om vad kosmos går igenom... är det vaket... det som är ont respektive gott är relaterat till universums kriterier - det är det Maya-profetian handlar om + mååånga andra profetior, och "budskap" som lämnats till oss. Det handlar om att kunna skilja på gott och ont. Det är begrepp som funnit med oss alltid, texter som togs in i bibeln har inte någonstans - inte en gång - ord som tolerans eller medkänsla- däremot minst 150 god/godhet. Så säger man i kultiveringsutövning ocks i Kina, deras tänkande, det är mycket relaterat till godhet - för att dess motsats finns - och att "det går ut på att bli en "godare" människa - vilket är detsamma som att höja sin nivå - att kultivera sig.

Du skriver: "Tao handlar om att vara varken god eller ond, att vara i mitten av cirkeln." ord...

Tao handlar om KULTIVERING - punkt.

Vi kan lägga ned budda-bilder och allt glassande med bilder och symboler kring både Tao och Budda, om vi inte greppar grunden i vad det är, och går ut på.

Det går enbart ut på att höja sin nivå, komma ur samsara, fängelset, karantänen - genom att kultivera sig. Det är kultiveringsvägar, inget hollywoodmys, det är inte detta ytliga spektakel som många tror nuförtiden.

Confucius

Book of Changes

In the Tao School, the teacher gives true teachings to only one chosen student [out of many potential students]. The one with good enlightenment quality and inborn quality will receive the true Fa (Law). ....

So what is the Tao of Confucius? In the “Wei Ling Gong Chapter,” there is another dialog concerning “Yi Yi Guan Zhi.”

Confucius said, “Siye, do you think that my knowledge comes from experience and learning?”

Siye answered, “Does it not?”

Confucius said, “No! It’s from One Law (that penetrates all levels).”

Here we learn that Confucius’ Tao is not [obtained] from learning. Therefore, Confucius is not talking about learning or knowledge; the real Tao has no relationship with study. In actuality, it would be difficult to know the Tao of Confucius without reading his explanations in the Book of Changes. In the first chapter of “Xi Ci Shang Zhuan,” it states explicitly: ...
-----
Lao Tze

Lao Zi's "Dao De Jing"

4. Tao Is Not the Ultimate Truth of the Universe
“Man follows the ways of the Earth.
The Earth follows the ways of Heaven,
Heaven follows the ways of Tao,
Tao follows its own ways.”
(From Chapter 25 of The Tao Te Ching by Lao Tzu.)

“Hidden in the depths,
Yet it seems to exist forever.
I do not know whose child it is;
It seems to be the common ancestor of all, the father of things.”
(From Chapter Four of The Tao Te Ching by Lao Tzu.)

-----------------
Confucianism and Taoism Have the Same Root: (V) Hiding His Name

Confucianism originated from Taoism. Together with Sakyamuni's Buddhism, which was spread into China, these three schools comprised the rich Chinese culture. The inner meaning of these three schools can be expressed in the two words, cultivation and practice.

If we understand cultivation practice, we will naturally appreciate many interesting things in Chinese culture! ---

...
What has permeated throughout traditional Chinese culture is "Tao." Every strata of Chinese culture developed around the "Tao." Whether it was running the country or holding a wedding, funeral, marriage, or any aspect of daily life, they all signified peoples' respect for the "Tao." For instance, a common Chinese expression to describe women is "the people who follow the female Tao." Although it is just an expression, it obviously discloses the thought of the "Tao" that women also have their own "Tao." At the core of Chinese culture, Confucianism, Buddhism and Taoism manifest the idea of "Tao." Lao Zi's "Dao De Jing," a magnificent piece of writing, discussed over and over again what "Tao" is about. Confucius also expounded on his own inspirations and conduct: "My will is on Tao. It is based on De, relying on benevolence and maneuvering with craftsmanship". It is obvious that Tao is the core of the cultivation of Confucianism. The Fa of the Buddha school is similar to the Tao. In addition, the distinguished monks called it "obtaining the Tao" or "distinguished monks with Tao." The ancients believed that the Tao controls the operation of the human body. Therefore, people who want to achieve their goals must comply with the Tao of the Heavens.

De sista orden... man måste rätta sig efter kosmos kriterier - då gäller just urskiljning av gott och ont - släppa sina fasthållanden - att kultivera, ge upp det dåliga och onda.

Det är det jag upprepat säger, annars faller man - och att det är en tid då kosmos ska genomgå upprätning, bli ett nytt kosmos - håll inte upp det värsta i det gamla kosmos som om det vore okey-företeelser.

Som jag ser det så är detta en väldigt avgörande och allvarlig fråga, detta med skapelse/"sex" och det i det sammanhanget. Det är det som avvikit, "böjt sig bort" från universums kriterier/egenskaper som inte kan gå in i det nya. Det kan nog alla bedöma/dömma/fördömma rätt.

Som bennybear skrev "Sanningen gör ont ibland...", så det sparkas en del....

Behöver jag säga att det inte handlar om att fördömma det som är kvar av mänsklighet i "människor", utan det som de har i ryggsäcken, som inte är dem själva - det som är "evil" - men den som styvnackat vill hålla fast vid tankar om att det finns de som ÄR homosexuella, att det FINNS (sanna) "läggningar..." ni kommer inte att klara att förstå detta..eller?
-----------
How can one cultivate the Tao?

As for those who long for the Tao, how can they return their true selves? The answer Lao Zi gave was "human beings follow the Earth. The Earth follows the Heavens. The Heavens follow the Tao. The Tao follows nature." (Chapter 25 of Tao De Jing)

Cultivators should assimilate to kindness. Lao Zi thought "the best kindness is like water. Water benefits everything but doesn't fight for itself. It resides where people dislike... It doesn't fight for itself, therefore it doesn't worry." (Chapter 8 of Tao De Jing)

Cultivators should extinguish all kinds of desires and attachments. Cultivators should be calm and without pursuits.

Cultivators should believe in the Tao firmly.

Even for people who don't cultivate, they will understand the principles of being a good person after reading Tao De Jing. The difference between cultivators and non-cultivators is that cultivators do not pursue interests in human society. They pursue returning to their true selves. Non-cultivators are attached to all interests and desires in human society. This tells us precisely the preciousness of the true Tao.

Lao Zi's Tao is deep and inspiring. It is a way of cultivating the Tao, just like the Buddha Fa and western divine teachings. When people are attached to fame and self-interest, they can only see ordinary principles in his book.
----------------------------------
Taoism

Lao Zi is the founder of Taoism. The scope of his fundamental thoughts is "Tao." Therefore people later on refer to the school of Lao Zi as Taoism.

Lao Zi wrote the seminal of Taoist work named Tao De Jing ("Jing" means scripture). Tao De Jing has a total of more than 5,000 characters. However, later people who studied Tao De Jing wrote millions of words to discuss the work. Lao Zi didn't give his own work a title. Later people gave it the name of Tao De Jing because it talked about the issue of Tao and virtue (De). Today's Chinese people treat "Tao" and "De" as a single word for morality. In fact, in ancient Chinese, each of the two characters had different meanings. Tao means "the way." De means "virtue." The two characters mean different things. Lao Zi expounded on both in his book. People called it Tao De Jing.

Many people treat Tao De Jing as a grand philosophical work. However, people who are truly predestined see it as a way of cultivation, a way to obtain the Tao, and cultivate according to it to return to their true selves. Lao Zi said at the beginning of his work, "You can call the Tao [I teach] a Tao, but it is not an ordinary Tao." An extraordinary "Tao" cannot be obtained casually. Therefore it is very precious. When the "Tao" is spread in the world, people treat it differently. Lao Zi said, "When a wise man hears the Tao, he will follow it diligently. When an average person hears the Tao, he will do it on and off. When a low person hears the Tao, he will laugh at it. If he doesn't laugh loudly, it is not the Tao." (Chapter 41 of Tao De Jing)

In order to help those who are predestined to obtain the Tao to return to their true selves, Lao Zi wrote in his 5,000 character work the meaning of the "Tao" and the relationship between the formation of the universe and the origin of all objects. The work covered the main issues of how to be a human beings and how to return to one's true self. Any other issues illustrated in his book were for explaining the main issues. In order to help cultivators understand the way of cultivation, Lao Zi mentioned many times how a sage who has obtained the "Tao" would react to different issues as examples for cultivators to follow.

Why did Lao Zi spread the Tao?

Lao Zi said, "Virtue comes after the Tao is lost. Kindness comes after virtue is lost. Loyalty comes after kindness is lost. Etiquette comes after loyalty is lost."

No doubt, Lao Zi thought that Tao and virtue were above kindness and loyalty. So he said, "When the Great Tao is lost, kindness and loyalty emerge." It means that people pursue kindness and loyalty after the Great Tao doesn't exist any more. Lao Zi thought that developments in society caused people's pursuit of fame and interest, therefore, it disturbed people's xinxing (mind nature), and caused people to lose their true selves. The emergence of kindness, loyalty and piety are signs of the decay of societal morality. People move toward kindness and loyalty precisely because there are unkind and disloyal phenomena in the society. If people all loved each other, and politics were uncorrupted, nobody would deliberately advocate such things because they were as natural as other elements of our daily life. In order to help people return to their true selves, Lao Zi spread the Tao.

What is the Tao?

Tao De Jing starts with this, "You can call the Tao [I teach] a Tao, but it is not an ordinary Tao. You can call the names [I teach] a name, but they are not ordinary names. Nothingness is the beginning of naming the Heaven and Earth. Existence is the mother of naming everything."

What is the extraordinary Tao that Lao Zi referred to? Lao Zi described it as "something holistic, born prior to the Heaven and the Earth… It can be considered as the mother of the Heaven and the Earth. I don't know its name. I force it into the name of Tao." This Tao cannot be seen, cannot be heard, and cannot be obtained through fighting. But it truly exists. This Tao, the mother of the Heaven and Earth, is then the origin of everything in the universe.

How does this Tao create everything? Lao Zi told us, "Everything comes from something. Something comes from nothingness." "One gives birth to two. Two gives birth to three. Three gives birth to everything." The evolvement of the entire universe follows the Tao. Tao is the origin of the creation and development of everything in the universe.

Since Tao has created all living beings in the universe, isn't Tao the highest rule of nature and human society? Isn't it the highest law of restricting people's morality and behavior? If people follow the requirements of the Tao, aren't they cultivating the Tao? Aren't they returning to their true selves?

Then how to achieve it? Lao Zi gave us the answer.

How can one cultivate the Tao?

As for those who long for the Tao, how can they return their true selves? The answer Lao Zi gave was "human beings follow the Earth. The Earth follows the Heavens. The Heavens follow the Tao. The Tao follows nature." (Chapter 25 of Tao De Jing)

Cultivators should assimilate to kindness. Lao Zi thought "the best kindness is like water. Water benefits everything but doesn't fight for itself. It resides where people dislike... It doesn't fight for itself, therefore it doesn't worry." (Chapter 8 of Tao De Jing)

Cultivators should extinguish all kinds of desires and attachments. Cultivators should be calm and without pursuits.

Cultivators should believe in the Tao firmly.

Even for people who don't cultivate, they will understand the principles of being a good person after reading Tao De Jing. The difference between cultivators and non-cultivators is that cultivators do not pursue interests in human society. They pursue returning to their true selves. Non-cultivators are attached to all interests and desires in human society. This tells us precisely the preciousness of the true Tao.

Lao Zi's Tao is deep and inspiring. It is a way of cultivating the Tao, just like the Buddha Fa and western divine teachings. When people are attached to fame and self-interest, they can only see ordinary principles in his book.

Det står:

"...is then the origin of everything in the universe."
"Tao is the origin of the creation..."
"One gives birth to two. Two gives birth to three. Three gives birth to everything." The evolvement of the entire universe follows the Tao. Tao is the origin of the creation and development of everything in the universe.

En skapare >> två poler (man/kvinna) >> barn (tre) allting följer den principen - det är Sanning pch livet - homo är motsatsen - är det då så Micro att "...det är inget fel på homosexualitet...?


Confucianism

Confucius says, "Rulers should emphasize the way of kings, advocate kind politics to manage the kingdom well. Rulers also need to advocate kindness, loyalty, etiquette, wisdom and faith to educate all citizens."

Confucianism advocates kindness and morality. It has been the mainstream of Chinese culture for several thousand years. Those who have practiced Confucianism exceptionally well have been respected by the Chinese people. Confucius created the theory of kindness. He required rulers to understand ordinary people's situations and cherish ordinary people's hard work. He was against tyranny and arbitrary executions. Post-Confucian Chinese emperors respected him as a sage.

Posted on: 2007/1/15 23:53

Edited by novax on 2007/1/16 0:16:41
Edited by novax on 2007/1/16 0:30:04
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#54


See User information
Orka gnälla om bögar etc, kärlek är kärlek oavsett, och det tycker jag även fast jag inte vill ha nåt i röven.

Posted on: 2007/1/16 2:01


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#55


See User information
Quote:

seraphim wrote:
Orka gnälla om bögar etc, kärlek är kärlek oavsett, och det tycker jag även fast jag inte vill ha nåt i röven.


ohyfs... vad är gnäll - vad är allvarliga spörsmål...

"Kärlek är kärlek..." - yxskaft är yxskaft - universums kriterier är universums kriterier - sluttid/övergång är sluttid/övergång.

Vid den tiden så kanske det är så dags att omvärdera det tänket om gnäll...

Det är upp till var och ens "ork" - och förståelse om vad man vill lägga energi och tid på.

Men det är klart... ibland är det bättre att vara tyst och verka dum än att...

Posted on: 2007/1/16 2:11
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#56
Novax:

Det var en lång förklaring och ibland behövs såna.

Tänkte under tiden jag läste det att saker är fasen så mycket enklare om man tittar in i ett nyfött barns ögon!

Inga konstigheter där alls. Bara ofördärvat rent och sanningsenligt!

Synd att inte allt och alla kan leva efter den devisen hela tiden!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#57


See User information
Ja jag tänker då inte lägga ner en massa tid på att gnälla om bögar etc, för det är onödigt gnäll.

Tycker man om någon så tycker man om någon oavsett, så enkelt är det, finns inget mer att förstå. Sen kan du novax svamla på om universums kriterier och illuminati agendor eller whatever.

Posted on: 2007/1/16 13:18


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#58


See User information
Quote:
Alla krafter i skapelsen skapar en lika stor motkraft.


Skapar då goda krafter lika mycket onda och vice versa?

Vad skapar en kraft som kämpar för det naturliga?

Posted on: 2007/1/16 15:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#59


See User information
Hela ditt resonemang visar att du söndar och härskar.

Jag förstår din oro, men jag önskar att du skulle kunna hitta kärnan till problemet istället för att attakera andra pga din dogmatiska tro.


Quote:

bennybear wrote:
Quote:

micro wrote:

Det är inget fel på att ifrågasätta pride, men sättet att göra det är att ge sig på homosexuella. Du anske inte förstår det själv men det vissa här skriver upfattas som hestande. Och om jag uppfattar det så så gör säkert homosexuella deet och det gör att de känner sig hotade och blir defensiva.

Men gör det då istället för att skriva nedlåtande om det hela. Var lite stilig och inte så råhudad.

Du skiter inte alls i om dom är homosexuella och sammtidigt går runt i pridefestivalen nakna. Det är det som diskuteras inte deras sexuallitet. Håll fokus på vad som sägs istället för att hitta fel som inte finns.

Man får inte en grupp att känna sig trygg genom att anfalla den grupp de tillhör. Ändå om det finns flera homosexuella som inte står bakom exakt vad pride står för så är det ändå det närmaste som till synes "står på deras sida" och de kommar att försvara detta om de blir anfallna. Vill man få homosexuella att ta avståd från pride så skriver man inte.


Hela ditt resonemang Micro visar att du har lärt dig genom år av marxistisk indoktrinering i skolan bla. att destruktiva och perversa beteenden inte får defenieras just så utan att gör man det så har man "Fördomar" och är "intolerant".

Det är detta som har lärts ut till ungdomen och idag mer och mer ses som normalt och t.o.m eftersträvasvärt i våra medier.

Ser du inte att just dessa Illuministiska idéer ikorporeras mer och mer samt att man som bl.a Zagami tar upp att man t.ex sedan 68-rörelsen skapelse genom idéer bl.a i hyllandet av promiskuitet och sexuella avartersom, kom ifrån ärkesatanisten Crowley och Lavey har berett vägen mot det sodom och gommora som uppenbarar sig i våra samhällen av idag.

Att vara intolerant anses av Eliten vara fruktansvärt.

Den tolerens de pratar om är att vi ska vara toleranta mot destruktiva idéer och beteenden.

Gör du det så ställer du dig på Satanisternas och svartmagisgernas sida.

Det tänker jag aldrig göra.

Jag vill stå på skaparens sida och gör jag det måste jag lära mig att förstå dess orsaker och sedan genom mina ord och handlingar försöka leva efter dess principer och lagar.

Quote:

Lightsaber wrote:

Behöver man vara överkänslig eller mindre intelligent för att inte inspireras att bli medlem på vaken efter att ha läst den här tråden om man tillhör minoritetsgrupperna homosexuella och feminister?

Jag tror inte det, men jag ställde frågan huruvida de skulle känna sig manade att bli det.


Sannigen gör ont ibland och framför allt för de som har fallit långt ned i destruktiva idévärldar och beteenden.

Är det de vi ska "kamma medhårs" tycker du?

Är det nån slump att just homosexuella är gravt överrepresenterade bland pedofiler, tror du?

Som jag har skrivit så många ggr. tidigare.

Tror Ni att det är en slump att vi i Sverige har en sän stor andel ensamma människor, så stor andel splittrade familjer, släkter, identitetslöshet, rotlöshet osv.

Det var bl.a i vårt land som de feministiska idéerna kom först och där de har fått som störtst genomslag i samhälle och medier.

Det är i våprt land och västvärlden som homopropagandan är som mest synlig.

Der Ni inget samband mina herrar?

Posted on: 2007/1/16 16:36
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#60


See User information
Novax:

Den som tror han vet vad Tao är vet inte vad Tao är.

Så har jag hört.

Posted on: 2007/1/16 16:39
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#61


See User information
Quote:

micro wrote:
Novax:

Den som tror han vet vad Tao är vet inte vad Tao är.

Så har jag hört.


Ja hört... - men att förstå är respekt...

Du fick det (som annat, ibland) serverat på bordet...

Posted on: 2007/1/16 19:30
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#62


See User information
Quote:

blaubeere wrote:
Quote:
Alla krafter i skapelsen skapar en lika stor motkraft.


Skapar då goda krafter lika mycket onda och vice versa?

Vad skapar en kraft som kämpar för det naturliga?


"Som du sår får du skörda"- Den som sår karaktärsbyggande kunskap och visdom kommer att bli belönad därefter.

Och den som sår New Age-flum och ignorens kommer inte att hitta sanningen om han/hon inte vill lära sig grunderna i skapelsen.

Allt faller inom orsak och verkans kedjor. Bl.a Karma.

Ett flygplan t.ex som åker åt ett håll skapar en exakt lika stor motkraft åt andra hållet.

Eftresom mänskligheten har valt att mer och mer försjunka i begär av alla det slag. Sex, Knark, våld, Karriärshunger, Mat, Konsumtion osv så skapar vi vår egen undergång eftersom vi samtidigt inte vill ta ansvar för följderna av detta leverne. bl.a i Oönskade barn, aborter, skilsmässor, depressioner, alla konflikter som kommer som ett brev på posten, Fetma, Sjukdomar som AIDS, Hepatit C osv osv.

Genom att människorna har lockats att bryta alla högre universiella lagar så sågar vi pö om pö av den gren vi sitter på.

Till slut så kommer skapelsen slå tillbaka. Och det har den redan börjat göra.

Med ökande psykisk obalans, förpestad milö och hälsa, väderkollaps m.m.

Posted on: 2007/1/16 22:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#63


See User information
Quote:

micro wrote:
Hela ditt resonemang visar att du söndar och härskar.

Jag förstår din oro, men jag önskar att du skulle kunna hitta kärnan till problemet istället för att attakera andra pga din dogmatiska tro.


Micro!

Det är som många ggr. tidigare när du skriver om dessa ämnen ett New Age-resonemang du för.

Om man som Du och Lighsaber vill så skulle allt bli bra bara vi alla accepterade Pedofilen, Bögen, Nekrofilen, Mördaren, Kleptomanen, bedragaren, Lögnaren m.fl. inom oss.

Detta är Bullshit.

Det är New Age-trams.

Som bl.a Alan Watt tar upp så är ju denna s.k. rörelse skapad av eliten för att få "Lights-sanningsökare" att fastna på kroken att bara vi Kramar ondskan och lär oss att "Tolererera","acceptera" samt att inte ha "Fördomar" mot destruktiva beteenden och idéer så skulle allt bli fred.

Detta är ett sätt att stoppa den djupare förståelsen av skapelsen och dess mening som Novax lysande tog upp genom att citera vad Taoismen bl.a går ut på:

Kultivering. Att lära sig att röra sig från de lägre begären mot det högre arbetet mot allt högra medvetanden. Att inte ta utan att ge.

Buddhas åttafaldiga, ariska ( Ädla ) väg är det samma.'

Det är inget New Age-trams utan det handlar om att lära sig leva efter de universiella lagarna om man själv vill komma till en högre nivå av skapelsen.

Du kan inte komma in på universitetet om du inte har börjat på Lågstadiet först.

Accepterar du de lägre medvetandeuttrycken i dig själv så börjar du att öppna dig för allehanda negativa Astrala och elementala väsen. s.k. Demoner och dessa kommer till slut att göra dig till ett vilje och karaktärslös slav under dina egna sensuella och materiella behov.

Det är precis så ondskan arbetar i deras olika Frrimuraritualer när de vill få kontroll på deras adepter.

Posted on: 2007/1/16 22:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#64


See User information
Innan du predikar för andra hur det ligger till här i världen så borde du lära dig att inte stoppa ord i deras mun Bennybear.

Jag har aldrig sagt det du påstår i ditt senaste inlägg:

"Om man som Du och Lighsaber vill så skulle allt bli bra bara vi alla accepterade Pedofilen, Bögen, Nekrofilen, Mördaren, Kleptomanen, bedragaren, Lögnaren m.fl. inom oss."

Visa vart jag skrivit det. Det är snicksnack.

Jag har förvisso sagt att det vi stör oss mest på utanför ofta är det vi förnekar mest inom oss själva och det tror jag på. Men bara för att vi slutar förneka de obehagliga sidorna hos oss själva betyder det inte att alla problem är lösta eller "att allt blir bra" som du uttrycker det, om vi erkänner vår småaktighet, girighet, avundsjuka och vårt hat e.t.c.

Alla människor har mörka och ljusa, medvetna och omedvetna sidor. Det är en del av livets stora utmaningar att försöka balansera och medvetandegöra detta. Vissa lyckas hyfsat, andra inte alls och de flesta är antingen så rädda eller så manipulerade och förslavade på ett eller annat sätt att de är för stressade att göra det.

Vill man göra det till en del av sin livsuppgift att försöka hjälpa andra i den processen är det bra om man har stort engagemang och energi till att börja med, men jag tror att det är ännu viktigare att man har självinsikt och ett visst mått av ödmjukhet för att bli trovärdig och lyckas.

Annars är risken stor att man skjuter sig själv i foten med nödraketen innn man ens hunnit lyfta den halvvägs mot himlen.

Posted on: 2007/1/16 23:04
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#65
Lightsaber!

Svara utan metaforer nu tack!

Vad tycker du om detta "gayjippo" och vad tror du syftet är?

Som jag sa i tråden "100000 nya svenskar" så ropar alla på efter konspiration när något händer i världen...
(begripligt eller helt utan bevis)

Jag menar om det så säts upp en bevakningskamera i en mataffär i rosengård, eller om det ska börjas tala svenska i klassrumen.
så ärkameran i rosengård är en del av big-brother och det med svenska i klassrumen är för att folk ska sluta prata i klassen

Det finns dock några ämnen som eliten INTE verkar vilja "uttnytja" och det är "mångkultur" och gaylobbyn.
för där är politikerna på "våran" sida de vill ha mångfalld för de tycker precis som alla vi andra, att det är så trevligt så det satsas miljoner på sådant...
och säger du emot så har du fördomar och bär på hat inget annat!
Ju mer galet det blir ju bättre människa är du om du tycker om det..
Den som vill ta emot massa invandrare är en jättegod människa
MEN den som vill ta emot invandrare med AIDS är ännu bättre.
Den som dansar i "gaytågen" är "modern" och fördomsfri men det är ännu bättre om du dansar med en pedofil.

(svenskarnas nya mentalitet)

Masken

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#66


See User information
Bennybear

Jag ser det som ett intressant filosofikt problem.

Du säger att allt skapar en motkraft. Sen räknar du upp en massa värdeneutrala motsatser: Svart-Vitt, Kvinna-Man, Sött-surt, Flygplanskraft framåt-flygplanskraft bakåt.

Hur är det då med den lite mer laddade motsatsen gott-ont? Skapar en god kraft en lika stor ond kraft? Vart tar den onda kraften vägen?

Jag tror det ligger något i Jungs uttalande: Jag är hellre hel än god.

På nåt sätt måste skuggan integreras. Vad det innebär kan jag inte svara på... än

Posted on: 2007/1/17 10:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#67
Quote:

blaubeere wrote:

På nåt sätt måste skuggan integreras. Vad det innebär kan jag inte svara på... än


va??

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#68
Quote:
Masken:
MEN den som vill ta emot invandrare med AIDS är ännu bättre.
Den som dansar i "gaytågen" är "modern" och fördomsfri men det är ännu bättre om du dansar med en pedofil. (svenskarnas nya mentalitet)


Jag vete fan om det är så härligt att veta att miljontals småungar ligger och plågas i AIDS slutskede på de platser på planeten där de inte har nån cash till "medical treatments" eller någon form av vård.

Men en sak är säker, jag hade tusen gånger hellre sett att dessa våra minsta medmänniskor kom under vårt skydd och fick en skyddad plats med mänsklig omtanke än att enskilda individer med ont i tankarna eller internationella kriminella brottssyndikat får det.

Skulle kunna starta egen eller stödja existerande lobbygrupper för att ytterligare få de stora läkemedelsjättarna som arbetar med denna typ av science att inte ta något betalt av utsatta småbarn eller andra som inte har nån cash.

Quote:
blaubeere:
Jag ser det som ett intressant filosofikt problem.

Du säger att allt skapar en motkraft. Sen räknar du upp en massa värdeneutrala motsatser: Svart-Vitt, Kvinna-Man, Sött-surt, Flygplanskraft framåt-flygplanskraft bakåt. Hur är det då med den lite mer laddade motsatsen gott-ont? Skapar en god kraft en lika stor ond kraft? Vart tar den onda kraften vägen?

Jag tror det ligger något i Jungs uttalande: Jag är hellre hel än god. På nåt sätt måste skuggan integreras. Vad det innebär kan jag inte svara på... än


Där hade väl Jung helt rätt om han som många andra psykoanalytiker ville ge dubbla budskap. För någonstans i hans resonemang så skall ju också avgöras vem som är god eller ond och vem skall avgöra det om vi inte har möjlighet eller ens får göra det? Våra föräldrar? Våra politiker, finanskapitalister, styrelsen för psykologiskt försvar, gaylobbyn eller mainstreammedia?

Det där uttrycket kan ju faktiskt användas av människor som tycker diametralt olika i vilken fråga som helst. Du använder ett uttryck från honom som endast är avsett att användas på individnivå, det blir dock fel när man blandar in stora grupperingar i hans psykoanalysresonemang.

Tro mig när jag säger att de som lobbar för detta gör det inte som enskilda individer utan i stora flockar som styrs och leds av motsatsen till godhet och av helt andra syften än om vem som skall få hoppa i säng med vem!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#69
Jag vet inte om du fattade min poäng jaxtone.
det är ju den svenska altruismen jag försöker förklara den empati som kommer leda till allas undergång

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#70


See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Innan du predikar för andra hur det ligger till här i världen så borde du lära dig att inte stoppa ord i deras mun Bennybear.

Jag har aldrig sagt det du påstår i ditt senaste inlägg:

"Om man som Du och Lighsaber vill så skulle allt bli bra bara vi alla accepterade Pedofilen, Bögen, Nekrofilen, Mördaren, Kleptomanen, bedragaren, Lögnaren m.fl. inom oss."

Visa vart jag skrivit det. Det är snicksnack.

Jag har förvisso sagt att det vi stör oss mest på utanför ofta är det vi förnekar mest inom oss själva och det tror jag på. Men bara för att vi slutar förneka de obehagliga sidorna hos oss själva betyder det inte att alla problem är lösta eller "att allt blir bra" som du uttrycker det, om vi erkänner vår småaktighet, girighet, avundsjuka och vårt hat e.t.c.

Alla människor har mörka och ljusa, medvetna och omedvetna sidor. Det är en del av livets stora utmaningar att försöka balansera och medvetandegöra detta. Vissa lyckas hyfsat, andra inte alls och de flesta är antingen så rädda eller så manipulerade och förslavade på ett eller annat sätt att de är för stressade att göra det.


Hur ska man balansera Pedofilen, våldtäktsmanneb och bedragaren inom sig själv.

Ska vi erkänna att vi har sådana sidor inom oss?

Har du en Pedofilsida inom dig, Lightsaber?

Detta är bara vanligt New Age svammel!

Precis som de stora mästarna Lao Tzu, Konfucius och Buddha är det istället tvärtom en kamp om att resa sig ur de lägre drifternas fängelse och sträva mot kultivering och karaktärsskapende kunskap och visdom.

Detta görs genom att bl.a följa Buddhas åttafaldiga ariska väg, skapelsens lagar eller som esoterikerna skriver om: Livslagarna.

Jag skriver inte detta för att skriva nån på näsan utan helt enkelt för att jag genom egen erfarenhet och kunskapssökande törst har läst mig detta den hårda vägen och genom att studera en hel del.

Posted on: 2007/1/17 15:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#71


See User information
Jaxtone, citatet var inte tänkt att passa in i homodebatten utan just på individnivå. Återkommer kanske med fler tankar om detta i en annan tråd.

"vem skall avgöra det om vi inte har möjlighet eller ens får göra det?" Förstår tyvärr inte vad du menar...

Min avsikt med frågorna var att visa att det är lite mer komplicerat än svart-vitt. Sött-surt...

Jag har träffat för få bögar för att få någon riktig uppfattning om dem. Men nån slags obalans känns det som.

Kan också se att gaykulturen gynnas i media.

Posted on: 2007/1/17 18:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
#72


See User information
Quote:

blaubeere wrote:
Bennybear

Jag ser det som ett intressant filosofikt problem.

Du säger att allt skapar en motkraft. Sen räknar du upp en massa värdeneutrala motsatser: Svart-Vitt, Kvinna-Man, Sött-surt, Flygplanskraft framåt-flygplanskraft bakåt.

Hur är det då med den lite mer laddade motsatsen gott-ont? Skapar en god kraft en lika stor ond kraft? Vart tar den onda kraften vägen?

Jag tror det ligger något i Jungs uttalande: Jag är hellre hel än god.

På nåt sätt måste skuggan integreras. Vad det innebär kan jag inte svara på... än


I den fysiska världen skapar alla krafter motkrafter.

Slår jag dig, skapar detta en motreaktion inom dig t.ex.

Varm luft stiger och kall luft tar dess plats.

När vi pratar om idévärlden och högre kausala andliga världar, alltså hur vi tänker-funderar och därefter behandlar varandra i ord och handling, om det är med omtanke och vänlighet t.ex så ger ju detta positiva effekter i framtiden genom visad vänlighet tillbaka.

"Solen lyser på både änglar och djävlar"

Problemet med mänskligheten är ju att vi har vänt oss emot ordningen i skapelsen och genom vår ignorans lämnat över våran av skaparen givna beslutanderätt till de väsen som genom manipulation och indoktrinering har som sin agenda att få oss fokuserade på lägre drifter eftersom dessa mörka krafter i tusentals år vetat om på vilket sätt de lättast kan få oss desorienterade, passiva, rädda och manipulerbara.

Endast om människor börjar söka sanningen om de eviga värdena, skapelsen univeriella lagar kan vi börja höja oss ur denna Kaosets tidsålder som vi är i nu.

Föder du-börjar du att mer och mer fokusera på de lägre drifterna kommer ju dessa att mer och mer behärska dig.

Det är ju detta som händer om man likt vad Lightsaber skriver börjar "balansera" dessa "sidor" inom sig.

Det är ju därför som Eliten använder så mycket fokus på sex och våld ifrån Homopropaganda och feministisk indoktrinering på Löpsedlarna, i skolundervisningen och reklamen etc.

Som så tydligt kommer till uttryck i bl.a Illuminaternas program:

* Krossa familjen, Folkgemenskapen, Religionen ( Tron på högre värden och en skapelsens ordning. Totala motsatsen till dagens Frimurarskapade materialistiska vetenskapliga diktatur som bygger att allt uppstått av en slump.) samt avskaffande av äganderätten.

Posted on: 2007/1/17 19:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 5 6 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
57 user(s) are online (57 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 57

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS