vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Satsang med Gangaji
#1
Resized Image1990 mötte amerikanskan Antoinette Roberson Varner den andlige läraren Papaji på stranden av den heliga floden Ganges i Indien. Genom Papajis undervisning nådde hon en insikt som hon sökt i hela sitt liv: hon insåg sin sanna natur.
Sedan hon vunnit insikten, ville Papaji att hon skulle sprida den i västerlandet. Och nu är hon känd som Gangaji och ser som sin livsuppgift att sprida kännedom om de tankar från Ramana Maharshi och Papaji, som ger frihet och inre frid. Gangaji reser runt i världen och håller satsang, ett slags andliga möten med meditation samt därefter frågor och svar, där hon förklarar vad sanningen är enligt vad hon insett.

Vad får man uppleva under en satsang med Gangaji? Hon svarar att man får förklarat för sig att det som man längtar och trängtar efter, finns alltid närvarande och är vår sanna natur, som är den oföränderliga grunden till allt. Vår sanna natur är rent medvetande.

Gangaji menar att hon inte lär ut något som hennes åhörare skall lägga på minnet, utan att vi alla kan inse vår verkliga natur. Metoden är att se in i sig själv, glömma kroppen, tankarna, känslorna och allt omkring för en stund, och inse att man är medvetandet och ingenting annat. I denna fullständiga tystnad kan man inse att det som är ens inre jag är det som alltid finns, alltid har funnits och alltid kommer att finnas. Det är ditt inre jag som är Sanningen.


Titta på satsanger med Gangaji:

http://video.google.com/videosearch?q=gangaji


Edited by EttHund on 2007/1/8 20:03:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satsang med Gangaji
#2


See User information
Snälla snälla det finns newage.se - oops, jag menar andlig.se... där man kan rulla sig i sådant.

Det är inte så kul om vaken fylls upp med allt som finns inom New Age. Jag är så trött på New Ages strunt (inget personligt, men du verkar vilja av att andra ska få massa New Age-ord, varför?

Inget ont om Ramana Maharsi...

Posted on: 2007/1/8 19:40
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satsang med Gangaji
#3
novax
om man går in på "senaste inlägg" så ser du att detta är det enda inlägget under kattegorin "andlighet" så det är nog ganska bra ballans på det verkar det som
/Admin

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satsang med Gangaji
#4


See User information
Novax , Du har din uppfattning och vi andra har våran egna uppfattning , eller hur? Om du nu är så insatt i andligt & spirituellt så borde du förstå hur det fungerar med en personlig uppfattning..

Det som känns rätt för dig känns kanske inte rätt för någon annan, och vice versa..

Posted on: 2007/1/8 19:52
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satsang med Gangaji
#5


See User information
Ok, ni ser det som andligt, lycka till
Så säger jag för vilken gång i ordningen... spirituellt är att uttrycka sig kvickt och elegant - först måste vi ha vissa grundpusselbitar rätt - annars är inläggen än mer solklart bättre att göra på andlig.se - den är på flumnivån.

Jag vill bara stämma i bäcken - på andlig.se blir man sjuk och illamående om man är lite frisk innan, om man går dit och läser.
Missbrukare vill också gärna dra ned andra till samma saker, vidga familjen, göra den normal, genom att sprida sina ord, ord, och ord, eller alkoholen, vad som helst.

Jag orkar/vill då inte vara här om det blir massa vibs här från dessa saker som styr dessa New age-gurus - för de är alla redskap för andra "saker", väsen, aliens osv från olika nivåer - deras bilder, ord mm bär de "sakerna" med sig - det är levande "saker".

Posted on: 2007/1/8 20:02
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satsang med Gangaji
#6
Novax
ska jag vara ärlig har jag inte kollat länken som "EttHund" tipsade om, och det är mycket möjligt att även jag skulle klassa det som "abstrakt new age flum" eller kanske som något tänkvärt och viktigt.
Men det är inte upp till mig som admin att bedöma det är dock min uppgift att se till att alla får komma till tals.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
55 user(s) are online (55 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 55

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS