vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Melatonin
#25


See User information
Jag har också upptäckt att kalken har mycket lugnande effekt.

Och varför inte gå till botten men sina sömnproblem? Hitta orsaken. Har man sömnproblem så finns det nånting som "spökar".
Inte undra att det finns så många dementa om de flesta flyr från det de känner och käkar pillar.

Posted on: 2010/11/3 10:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Melatonin
#26


See User information
Anledningen till att du kan äta "hur mycket calciumkarbonat som helst" är att upptaget är så enormt lågt. Det finns mycket bättre källor än så.

Exempelvis om man inte vill äta piller och pulver så kan man göra egen buljong på köttben där man tillsätter t ex vinäger. Det finns bra recept på nätet. När snabbköpen infördes tappade vi mycket av den traditionella marionetten med långkok av "mindre fina styckdetaljer" till förmån för mer möra delar som kotlett, biff och filé med mindre bindväv. Benen skars även bort och slängdes.

Annars finns aminosyrabundet calcium med bättre upptag. Det är viktigt att balansera kalk med magnesium då de är olika sidor på samma mynt, den ena används när du spänner en muskel, den andra när du slappnar av. Det är även magnesium som är rogivande och avslappnande för musklerna. Magnesium kan även det göra att man sover bättre och magnesiumbrist råder generellt i västvärlden medan vi i Norden med stort intag av mjölkprodukter ofta får allt för mycket kalcium i förhållande till vårt intag av magnesium. Om du tittar på vattenprover från ditt vattenverk ser du att det är låga värden på magnesium. I min kommun 58mg kalcium per liter och 4.6 mg magnesium på samma mängd.

Fördelen med magnesium är att du kan prova fram ditt tolerabla dagsintag, när du får diarré tog du för mycket. Om man badar med epsomsalt vilket används till bl.a. Floating får man i sig magnesium genom huden så det kan vara en modell om man har svårt med tillskott.

Glöm bara inte vitamin-d (d3)!

Edit undvik dolomitkalk om du inte helt hundra vet att det är fritt från tungmetaller.

Posted on: 2010/11/3 19:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Melatonin
#27
Det är inte kalken som har den där lugnande effekten i mjölken.

Jag redan postat allt man behöver veta om saker och ting, hur det förhåller sig... - eller hur admins:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=135840#forumpost135840

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Melatonin
#28


See User information
Melatonin har i USA sedan länge klassificerats som kosttillägg och säljs fritt i livsmedelsbutiker, trots att några bra studier över eventuella biverkningar aldrig gjorts. Däremot har många studier på djur och människor kunnat påvisa en rad positiva effekter – immunsystemmodulerande, antioxidativa, blodtryckssänkande, cancerförebyggande med mera – vilket fått miljoner amerikanare att knapra melatonin mer eller mindre regelbundet.

I Sverige, däremot, är melatonin licenspreparat. Först i år har Läkemedelsverket godkänt en depåtablett, Circadin efter år av påtryckingar. Många läkare ställer sig frågande till varför de behöver speciallicens för att få förskriva ett naturläkemedel som helt saknar biverkningar. Kanske det är så att sömntabletts-tillverkare hellre vill att vi ska tugga på benzodiazepiner( Valium,stilnoct,xanor) som är rent av livsfarliga vid missbruk?

Nåväl,En av fördelarna med att bo inom EU är att vi fritt får köpa varor och tjänster inom unionen, och att en vara som är köpt i tex London , helt och hållet kan föras in i Sverige utan att tullen har något att säga till om.

Personliga erfarenheter av Melatonin
Jag själv använder mig av melatoninshoppen.se därför att de skeppar sina varor just ifrån Storbritannien. Därmed kan jag vara trygg i vetskapen om att den inte kommer att beslagtas likt melatonin-beställningar ifrån Asien,USA,Sydamerika.

För en månadsdos på 30tabletter betalar jag ungefär 70kr och jag är överlycklig!

Posted on: 2013/7/31 23:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Melatonin
#29


See User information
Melatonin hjälper kroppen att fungera som den ska. Alltid så missar många det viktigaste, utgå inte ifrån att vi är friska och normala i dag, för det är vi inte. Vi påverkas av omgivningen och är väl programerade.

Bioteknik
Äter man inte melatonin så tillverkar kroppen det själv. Det hjälper Dig också att drömma mer normalt, samt läker kroppen bättre när Du sover klokt och får i dig eller skapar melatonin.

hejs

Posted on: 2013/8/1 0:38
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Melatonin
#30


See User information

Tuggar en höst av Amanitan vart år... Triggar din körtel(Named: God shroom for a reason)...
Låt oss säga olika, men råds bejaka rädslorna dina... Haft vänner som såg världen dö för egna ensamheten som ett ex.

Intressant att jag lever och du ens förkunnas brottlig av pantera, mascaria... en plocka den... Dock är den på alla våra julkort... *SUCK* ;o)


<3!

Posted on: 2013/8/1 4:49

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Melatonin
#31


See User information
Quote:

Dawn skrev:
Är det någon som vet varför melatonin som går att köpa utomlands i vanliga hälsokost affärer är förbjudet i Sverige?


Har haft licens för melatonin i flera år. Enda sömnmedlet som funkar på mig. När jag frågade min doktor om det var farligt, med tanke på att man måste ha licens sa hon att nej, det är det inte. Vad händer om man tar överdos frågade jag? Du kanske får motsatt effekt och inte sover på några nätter var väl det värsta hon trodde. Eller så vaknar du tre veckor senare i en krypta på landsbygden i tjeckien endast iförd en rosa ballettklänning och partyhatt utan nåt minne av hur du kom dit, föreslog jag. Hon gav mig en bekymrad blick och nekade. Varför behövs licens då? Förmodligen föratt det är såpass ovanligt att de måste specialbeställas, trodde hon.

Själv tror jag det beror på att Sverige är ett litet facistland som inte vill behandla sina invånare som vuxna människor. Hur många länder förbjuder hembränning, t.ex?

Posted on: 2013/8/5 19:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Melatonin
#32


See User information
Tumme upp

Posted on: 2013/8/6 8:49
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Melatonin
#33


See User information
Anledningen till att Medicinalstyrelsen stretat emot är att kroppens egen produktion av melatonin upphör om man tar det som kosttillskott och sen inte kör igång igen.

Man måste helt enkelt fortsätta ta det.

Perfekt affärsidé:

Sälj nåt beroendeframkallande (alla gangsters dröm!)

Det finns alltid nån som går i fällan!

Posted on: 2013/8/6 9:15
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Melatonin
#34


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Anledningen till att Medicinalstyrelsen stretat emot är att kroppens egen produktion av melatonin upphör om man tar det som kosttillskott och sen inte kör igång igen.

Man måste helt enkelt fortsätta ta det.

Perfekt affärsidé:

Sälj nåt beroendeframkallande (alla gangsters dröm!)



Både ja och nej, tyvärr är många vilsna och vill ta allt för att vägra ta hand om sina egna små "demoner".

Men en kropp kan behöva lite knuff i rätt riktning ibland, dock behöver det inte bli för mycket.

Antagande att alla inte borde, för att en del inte klarar av hantera det, är precis som dessa fånigaste lagar kommit till världen. Så gör du barn efter en tid av alla, då de ej får utmana sig själva... Perfekta viljelösa slavar!

Alkohol är ett bra exempel... Finns dom som kan nyttja lite och en hel del, sen finns det dessa som nyttjar för att slippa ta hand om sina egna skelett i gaderoben. Här i ligger säkerheten/tryggheten och valet i beroende, inte dåliga missgärningar vi skapar åt oss själva.

Som alltid med alla puttar åt kroppen, skall detta inte hållas på med i alla evighet, utan bara vid behov. Och ja, kroppen är adaptiv till allt och fortsätter inte slösa sin energi på saker som redan finns. "Jag bantar och bantar, men går inte ner... Förrästen, kan jag få 17 sockerbitar till kaffet". Detta är i lite överdrift saker jag faktiskt hört.

Tyvärr är detta inte medicin bolagen, själviska ledares, eller langarnas (Kriminella i både privat och statlig tjänst) mantra... Utan det skall sugas varendaste öre ur din ficka för egen lättja.

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/6 11:11

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Melatonin
#35


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Anledningen till att Medicinalstyrelsen stretat emot är att kroppens egen produktion av melatonin upphör om man tar det som kosttillskott och sen inte kör igång igen.


Annars låter det ju precis som en idé de skulle tycka vara jättebra...

Själv slutade jag förra året. Gick ett par sessioner KBT och insåg att mina sömnproblem berodde på stress och krav. Efter det slutade jag bry mig om folks krav och dumpade alla stressande människor och situationer. Skriver just nu från en tropisk paradisö där allt är så billigt att jag kan leva gott på lite import/export, webb marketing, ströprojekt i webbdesign, etc.

Här sprayar de inte lika ofta heller...

Jag sover numera som en baby.

Bildligt talat alltså, jag bajsar ju inte på mig och vaknar gråtande mitt i natten eller så...

(För det mesta.)

Posted on: 2013/8/8 10:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Melatonin
#36


See User information
älskar Melatonin :) Kör man över 10 mg så drömmer man innan man hinner somna haha.
Finns online att beställa på alphabrain.eu hemsidan.

Posted on: 2015/7/13 21:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Melatonin
#37


See User information
Melatonin-rörelsen är jättelik i utlandet. Nyligen har jag insett hur många som engagerat sig och blivit ganska förvånad över hur omfattande det hela faktiskt är, det är förmodligen minst lika stort som kolloidalt silver...


Posted on: 2015/8/4 21:29
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Melatonin
#38


See User information
Jag använder Melatonin (2 mg) mot insomni. Jag kan inte påstå att jag tycker det är beroendeframkallande, men det kanske är individuellt. Jag köpte det härifrån: https://www.121doc.com/se/reseapotek/jetlag/circadin

Posted on: 2017/7/29 16:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS