vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Letar efter 'vaken' böcker på svenska...

See User information
... speciellt efter 9/11 böcker.

Vet att David Ray Griffin har fått ut tre 9/11 böcker på svenska, någon som läst dessa och kan säga om det är bortkastade pengar eller intressant läsning?

Någon som läst Vaccinationer : risker och skador och kan säga lite kort om det var en bra bok?

Klottra gärna ner lite tips på era favoriter och vilka böcker jag bör undvika.

Posted on: 2012/10/5 12:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Letar efter 'vaken' böcker på svenska...

See User information
Jag säger: Allt på Anarchos! www.anarchos.se

Posted on: 2012/10/5 18:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har läst två (tre, se slutet) böcker på svenska av David Ray Griffin.

Man märker att han plöjt åtskilligt med dokumentation kring attentaten. Stilen är detaljerad med massor av referenser och citeringar. Griffin plockar ut och grupperar russinen ur dokumentationsberget och spränger in relevanta frågor.

Jag gillar citatsamlingen och frågorna, men tröttas av detaljrikedomen. Hans stil tilltalar inte riktigt mig.

Då jag aldrig kommer att läsa NIST:s mastodontavhandling om WTC7, så uppskattar jag ändå att jag läst Griffins "WTC 7 och dess mystiska kollaps - Varför den officiella rapporten om 11 september är ovetenskaplig och osann".

"Motsägelser om 11 september - Ett öppet brev till USA:s kongress och press" är den sämre av de två böckerna. En tredjedel av boken ägnas åt att ställa olika vittnesmål mot varandra om vid vilken tid vad skedde.

Detaljrikedomen tröttar, men gör att det går att hitta små guldkorn av intressanta fakta.

Den bok om 11:e september-attentaten jag kan rekommendera är Andreas von Bulows:s "CIA och 11 september - Den internationella terrorismen och säkerhetstjänsternas roll".

Boken är bra strukturerad och för den som tittat på åtskilliga 911-dokumentärer finns ändå fakta i boken som man inte tagit del av tidigare. Att boken kom ut på originalspråket 2003, visar hur mycket fakta som redan då fanns samlad, men som media då som nu total ignorerat.

Har du vänner som tittar snett på dig när 911 kommer på tal, så är det här boken att låna ut till dem. Författarens politiska meriter gör att man når folk som kräver auktoritet bakom information.

(I bokhyllan hittade jag just David Ray Griffins "Usama Bin Ladin - Död eller levande?" Boken är tunn och tydligen lätt att glömma. Den räknar upp en mängd bandinspelningar med Bin Ladin, ifrågasätter deras autenticitet, men fastslår eller bevisar inte mycket.)

Posted on: 2012/10/6 0:16
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation

See User information
Quote:
Network skrev:
Jag säger: Allt på Anarchos! www.anarchos.se

Blir lite väl dyrt att beställa varenda bok från anarchos.

Quote:
TTime skrev:
...
"CIA och 11 september - Den internationella terrorismen och säkerhetstjänsternas roll" lät väldigt intressant, tack för tipset.

Kan en person som tror på den officiella teorin ta till sig något från "WTC 7 och dess mystiska kollaps" eller är den för konspiratoriskt skriven? Känns bättre att kunna kasta fram fakta än rena spekulationer när 9/11 kommer upp på tapeten.

Posted on: 2012/10/9 16:06

See User information
Kanske "Robotfolket" kan ha några pusselbitar eftersom allt verkar hänga ihop.

Posted on: 2012/10/10 5:02

See User information
Quote:

Kan en person som tror på den officiella teorin ta till sig något från "WTC 7 och dess mystiska kollaps" eller är den för konspiratoriskt skriven? Känns bättre att kunna kasta fram fakta än rena spekulationer när 9/11 kommer upp på tapeten.

"WTC 7 och dess mystiska kollaps" är inte spekulativt skriven. Till skillnad från NIST:s rapporter är boken fylld med verifierbara fakta. Griffin visar på ett övertygande sätt att NIST:s rapporter är pinsamt ovetenskapliga, lömskt bedrägliga samt motsäger både sig själva och de bevis som presenterats.

MEN för att övertyga/väcka någon som svalt den officiella teorin är fakta sekundärt! Den primära barriären är den kognitiva dissonansen som uppstår när en person får sin övertygelse ifrågasatt.

En nyckel är frågan "Vad grundar du det på?".

NIST:s förklaring är som ett fuskbygge på gungfly.

Posted on: 2012/10/11 12:13
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation

See User information
Quote:
nomad skrev:
Kanske "Robotfolket" kan ha några pusselbitar eftersom allt verkar hänga ihop.

Robotfolket är en roman, även om mycket i boken kan vara sant eller ligger väldigt nära det som händer ute i världen så inom just vaken böcker så gillar jag mer fakta än fiktion. Skulle gärna vilja ha den som film eller miniserie, hoppas någon inom filmbranschen nappar på storyn.

Tack för tipsen TTime båda böckerna (CIA + WTC7) ligger nu på "ska läsas" listan.

Ingen som har läst eller kanske hört något (ris eller ros) om Vaccinationer: risker och skador?

Posted on: 2012/10/12 14:15

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper