vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad händer på Gotska Sandön?

See User information
Ja inte vet jag för där bor ingen. Det vill å andra sidan säga att vad som helst skulle kunna pågå där just nu utan att vi andra skulle ha en susning!

Vi är alldeles för begränsade till de upplysningar vi får genom internet som tyvärr är ett kontrollerbart media.

Men där står inte ett ljud om vad som pågår just nu på Gotska Sandön som är Östersjöns geografiska mittpunkt!

Vadan detta hemlighetsmakeri???

Posted on: 2012/2/2 10:07
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad händer på Gotska Sandön?

See User information
Händer det nåt där som verkar mystiskt?

Posted on: 2012/2/2 10:37
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag råkade höra ett rykte om att det är hårdbevakat men det finns inga antydningar om nåt sådant på internet. Därför kan det mycket väl vara en anka men å andra sidan kan det ju finnas anledning att tänka på att all information faktiskt inte finns på internet!

Posted on: 2012/2/2 10:51
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
nej det är sant, vi sitter här och repeterar vad andra har repeterat digitalt. 10kr på att det är militärt område.

Japp, Gotska sandön är militärt skyddsområde:

http://www.lansstyrelsen.se/gotland/S ... ka-sandon-skotselplan.pdf

Dom skall ju starta militära förläggningar på Gotland nu igen. Det kommer väl behövas när ww3 smäller igång.

Av nån outgrundlig anledning hjälper ju Sverige till och muckar bråk runt världen, och svansar så fort Nato invaderar ett land, se bara Afgistan och senast Libyen.

Detta kommer göra oss till en måltavla.

Sedan länge har det talats om att det till Sverige smugglats in kärnvapen, som gömts i befolkningscentra, så det gäller att bunkra upp med solskyddsfaktor till en strålande vacker dag.

Posted on: 2012/2/2 10:56
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Ja du tänker så ja... Jag hörde att det skulle ha något med polis att göra?

Posted on: 2012/2/2 11:42

See User information
Berätta om ryktet du hört tack!
(eller var det bara du som startade ryktet nyss för att testa om det gå att starta något ur tomma intet?)

Posted on: 2012/2/2 12:22
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Nej jag har inga detaljer, jag ville bara kolla av om nån mer hade hört talas om nåt. Förmodligen en anka men det talades om polis och Sveriges mest välbevakade plats. Förmodligen delirium eller ett missförstånd, jag vet inte något som helst, jag bara hörde nåt i det allmänna surret. Ta det alltså inte som ett påstående, jag undrar alltså bara om jag hört rätt! Om inte, glöm det!

Visst går det att skapa nåt ur tomma intet, det ser vi dagliga bevis på, det behöver inte ens kommenteras...

Posted on: 2012/2/2 12:56

See User information
Kanske har det med en eventuell bärgning av det mystiska runda föremålet med en diameter på 60 m, som hittade på botten mitt i mellan sverige och finland att göra?
Gotska sandön vore kanske en lämplig bas. å hemligt hemligt borde det vara med tanke på att det ryktas vara ett....japp UFO! huhu..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13263359.ab

Och SR verkar ha dammat denna nyhet just nu
http://sverigesradio.se/sida/artikel. ... amid=2151&artikel=4939168

Posted on: 2012/2/2 13:46

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Ja du tänker så ja... Jag hörde att det skulle ha något med polis att göra?

Militär eller polis, eller tvärtom, spelar ingen roll, studera deras symboler så ser du att det är samma sak.

Posted on: 2012/2/2 15:56

See User information
Eftersom jag inte förlorade mina 10kr, kan jag satsa dem igen, det slog mig att hemlighetsmakeriet, i den mån det förekommer, säkerligen har att göra med att Sverige i hemlighet har placerat Natos robotsköld där.

Eftersom robotskölden också kan användas offensivt, har vi ju då en garanti för att det kan regna atomvapen även över gamla Svedala.

Svunnen är den tid när vi var neutrala. Vi sålde ut oss duktigt när vi gick med i Eu, till förbannelse har jag deltagit och röstade ja till detta.

Idag har vi inte Sverige kvar, mer än ett namn på kartan.

Posted on: 2012/2/2 18:10

See User information
En god vän har jobbat på båten som går ut till Sandön, han har aldrig nämnt något. Utöver detta så är det ett attraktivt ställe för fågel och natur fotografer då ön har 4 olika typer av natur på ett och samma ställe.

Att stänga ön eller störa på annat vis skulle få massvis med naturintresserade att reagera. Det är också ett naturreservat som man inte kan/får störa hur som helst, http://gotska.info/

Det känns som en typisk konspirations "Hype" som många andra.

Posted on: 2012/2/2 23:21
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Är det skyddsklassat militärt område, vet de exakt vart fågelskådare och dylikt är. Militären är duktig på att dölja det dom håller på med. Sveriges militär är en av världens bäst utbildade.

Din kompis kanske inte får avslöja nåt eller prata om vad kan eventuellt kan se där.

Jag antar attt det vi pratar om sker as we speak, och kanske inte för länge sedan.

Fast jag vet inte ett smack, mer än mina spekulationer. Robotförsvar, skulle passa in, med tanke på att de bygger det just nu i Tyskland, och Polen.

Posted on: 2012/2/2 23:43

See User information
Ön har båtförbindelse från 4 maj till 9 september, skulle någon vara där nu i snålblåsten får han ta sig dit på annat sätt, men stugorna är väl beboeliga året om. Några underjordiska baser lär knappast finnas, däremot skulle ju nån sorts möten kunna hållas exempelvis mellan personer som inte vill synas i passkontrollen på Arlanda...

Posted on: 2012/2/2 23:45

See User information
Dom som kommer som diplomater och höga ledare, passerar inga passkontroller i vart fall, dom landar på en militärbas, eller avskilt på flygplatsen, och får transport direkt. Om det är toppmöte.

Posted on: 2012/2/2 23:51

See User information
Utan ledtrådar får jag nog lägga detta i papperskorgen... Inget tycks kunna stödja ett antagande om nån aktivitet...

Posted on: 2012/2/2 23:55

See User information
Det kanske är ett sådant här som ligger på Östersjöns botten? Isåfall stämmer inte Dr. Joseph Farrels påståenden att nazistiska flygande tefat (die Glocke undantaget) är en nynazistisk myt...

Resized Image

Posted on: 2012/2/3 12:47

See User information
Quote:

Network skrev:
Det kanske är ett sådant här som ligger på Östersjöns botten? Isåfall stämmer inte Dr. Joseph Farrels påståenden att nazistiska flygande tefat (die Glocke undantaget) är en nynazistisk myt...

Intressant det där med den där runda saken på botten, det kan ju vara precis vad som hels, så man får ju spekulera hur mycket man vill. Själv skulle jag gissa på något så tråkigt som en helikopterplattform som slitit sej i hårt väder, ryssarna har ju gigantiska helekoptrar, så varför inte. eller kanske någon form av pråm. vem vet, det ska iallafall bli mycket intressant att se vad det är.

Posted on: 2012/2/3 13:53

See User information
Asgeier!
Tänk så du inte hamnar i dessa trådar igen

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... at&order=ASC&type=&mode=0

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=21963&forum=93

Asgeier är en mytoman eller ett forumtroll

Läs trådarna ovan så inser ni!

Posted on: 2012/2/3 16:51

See User information
Quote:
Din kompis kanske inte får avslöja nåt eller prata om vad kan eventuellt kan se där.

Och alla turister, campare, vandrare... För att din teori skall stämma så skall alla som besöker ön skriva på kontrakt, att inte avslöja värsta hemligheten !

Misstänksamhet leder en till vissa svar, extrem misstänksamhet leder en till fördärv. Min uppfattning!

Konspirationsteorierna verkar inte lugna ner sig trots att många uppdagas gång på gång. Att räkna med det värsta i alla lägen är kanske inte så hälsosamt, det startar mörker inom en som leder en in i ännu mer mörker. Jag menar inte bara Dig, jag menar allmänt på forumet.

Micro har varit inne på det här ibland, det är mer hälsosamt att ta det lite försiktigt, dock så kanske jag yrar lite med tanke på att det finns en mening med allt. Med detta sagt och för att skruva till det än mer så finns det kanske också en mening med att rycka sig i kragen och ta lite mer ansvar för det man tror och tycker, det blir lite lugnare då, = vad jag ser gå hand i hand med Mayakalenden!

Frid

Posted on: 2012/2/4 4:27
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Att lägga ut villospår är inget nytt i världshistorien! Men för ett tränat öga är det lätt att ana mönster! Lyssna inte på vad folk säger, kolla vart deras paraboler är riktade...

Posted on: 2012/2/4 6:20

See User information
Yep!

Posted on: 2012/2/4 7:25

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper