Vakencorner
Rosenrot. Perfekt för mig
|
||||
---|---|---|---|---|
|
har testat att äta Rosenrot tillskott, arctic root är märket.
Börjar dagen med 2 tabletter. Har märkt några saker. Jag är "piggare", har ett större driv till att göra saker. Jag blir trött på kvällen när dagen är slut, sover hela natten, vilket för mig är helt främmande att ens bli trött och kunna sova. Drömmarna är intensivare, har nästan börjat få kontroll över drömmarna. Det som tidigare varit "läskigt" i drömmarna, såsom åka hiss (höjder) och färdas över vatten (återkommande tema) som båda skrämmer mig så fortsätter drömmen och jag kan fokusera på omgivningen och det som händer i drömmen istället. Skulle vilja veta era erfarenheter av rosenrot. Ska försöka få tag på en större mängd växter och odla i pallkragar, verkar dock vara svårt att hitta hela plantor. Här kommer lite fakta jag läst mig till: Boken Örtmedicin och växtmagi: Medicinsk verkan: Salidrosit har en cetralt stimulerande- och anithypnotisk effekt. Användning: Som psykostimulerande nedel vid tillfällig trötthet. Förbättrar muskelarbete genom förbättrad energiutnyttjande vid hård fysisk arbetsbelastning. Ansamling av mjölksyra minskar vilket leder till kortare återhämtningstid Bevisade effekter Ökar den mentala förmågan Motverkar trötthet Minskar och tar helt bort huvudvärk och sömnproblem. Lugnar vid nervositet, ångest och depressioner. ökar den sexuella lusten och har positiv inverkan vid impotens normaliserar blodtrycket normaliserar blodsockret minskar hög kolesterolhalt hjälper och påskyndar läkeprocessen i kroppen förbättrar hörseln studier på djur visar förlängd livslängd skyddar mot UV-strålning ökar kroppens motståndskraft mot förkylning och influensa Lite information: http://www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html Referenslista (alla länkar fungerar inte): http://www.medref.se/sidor/rosen11.html Innehåller spännande saker som påverkar hjärnan, som är intressant :D Skulle va spännande med starka doser och meditation eller liknande :)
Posted on: 2011/2/9 12:52
|
|||
|
Re: Rosenrot. Perfekt för mig
|
||||
---|---|---|---|---|
|
https://borgebykryddgard.jetshop.se/halsobar--orter-c-221-7.aspx
" https://borgebykryddgard.jetshop.se/rosenrot-p-856-c-221.aspx "
Posted on: 2011/2/9 14:11
|
|||
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
|
tack för länkarna iwarrior! Har även hittat frön att köpa på:
http://www.ortagarden.com/ En färdig planta hade underlättat då de tar sin tid att få ur de verksamma ämnena. Tänkte försöka mig på att odla dessa i Hydro-odling då man kanske kan komma åt rötterna mer, experiment är kul :) Nu ska här byggas en kraftpyramid för lite växttester ;) (haha)
Posted on: 2011/2/9 14:18
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
|
Wow! Rosenrot måste jag testa. Har försökt lite med Valeriana mot min insomnia utan framgång. Är fast/beroende av Zopiclon sedan lång tid tillbaks... fan ta läkemedelsindustrin, de utger sig för att hjälpa, när det enda de gör är att kränga knark...
Posted on: 2011/2/11 18:00
|
|||
"Livet e bara en period man går igenom"
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
|
Hur tycker du valeriana hjälper?
Har själv fallit i fällan för flera år sedan när jag hade svåra sömnproblem och fick "hjälp" av mediciner. Nu går det inte sova alls utan dessa. Har påbörjat utsättning men får inte riskera att förlora mer sömn för då kan man inte orka gå till jobbet. Snacka om att vara den perfekta konsumenten! Ska ta semester om nån månad och göra ett försök att sätta ut helt och hållet, fram tills dess sänker jag dosen så gott det går men det är inte helt enkelt.
Posted on: 2011/2/11 18:11
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
|
Valeriana funkar inte alls på mig, men ha i åtanke att jag gått på Zopiclon x antal år så man kan kanske kallas för pundare alt. lågdosberoende... Hoppas du tar dig ur deras klor, de är farliga de där psykiatrerna/droghandlarna... men det är klart att ibland, men bara ibland kan piller hjälpa/skjuta upp problemen... Tror nog Valeriana, Rosenrot, Johannesört, mm kombinerat med t.ex akupressur hade varit både nyttigare för individen samt billigare för samhället. Men nu är det som det är: droger/läkemedel är oftast tvingade att gå med vinst pga deras ägare som ibland är helt ovetande aktieägare...
Posted on: 2011/2/11 18:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
|
eezy: Värt att testa, jag vart glatt överaskad. Trodde inte jag skulle märka någonting då jag tidigare tagit relativt tunga läkemedel för att "bli trött". Nu kommer det automatiskt när dagen börjar ta slut och det börjar bli mörkt ute :)
Ska odla rosenrot och även johannesört.
Posted on: 2011/2/11 18:46
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
|
Ska testa en vacker dag, nano! Men just nu måste jag sköta arbetstider och får inte förlora för mkt sömn... Kanske när tid finns, för jag räknar med ågren, noja och abstinens...
Posted on: 2011/2/11 19:19
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
|
Från ett annat perspektiv, om du äter medicin så är du sjuk. Om du kontinuerligt äter medicin så är det inte längre medicin, för den gör dig inte frisk. Ta reda på vad som gör dig sjuk istället för att försöka bota det med "medicin" ... (gäller även örtmedicin)
Posted on: 2011/2/11 19:24
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
|
Sitter i samma sits som dig eezy låter det som.
Har använt olika benzo i många år och även zopiklon och precis som dig ser jag inte direkt fram emot den ågren och abstinens som väntar. Det är därför jag har börjat förbereda mig med en viss nedtrappning för att gå igenom den sista, värsta biten när semestern kommer. Men besvärlig balansgång, har också ett jobb som jag måste sköta och det går inte utan sömn och efter flera års beroende kan man inte mixtra mycket utan att få besvär. Men med små steg tar man sig också framåt! Självklart får vi en sorts stämpel på oss för att vi är där vi är, förmodligen även här men det hjälper inte att lyssna på negativa tilltal och liknande. Jag är säker och beredd på att det kommer bli svårt men också säker på att det går. Har kravlat mig ur ett tyngre missbruk en gång i tiden och även om det var mitt livs värsta upplevelse har det gett mig ett enormt mycket starkare självförtroende.
Posted on: 2011/2/11 20:15
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
|
Rosenrot.
Det är en Yin tonifierare. Passar vissa. Benzo är katastrof. Kolla kinesiska örter. Leu wei di huang wan. Tao in a bottle L-Carnatine osv.
Posted on: 2011/2/12 8:13
|
|||
|
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login