vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Charlie Veitch ber Peter Joseph om ursäkt

See User information
Ibland får man helt enkelt acceptera att saker och ting klarnar för oss vid olika tillfällen.

An Open Message to Peter Joseph of The Zeitgeist Movement

Jag tycker det är starkt att gå ut med en video som denna och våga ifrågasätta sina egna förutfattade meingar. Även en blind höna hittar korn till slut, brukar man ju säga

Nu menar jag inte att han gjort en helomvändning och aktivt arbetar med rörelsen. Dock har han visat att lite eftertanke kan ge bättre förståelse för de ämnen som berörs.

Posted on: 2010/11/18 18:46
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Charlie Veitch ber Peter Joseph om ursäkt

See User information
Vi väntar på att du blir klar....

Folk håller på och håller på, säger än det ena efter det andra, i sin förvirring. Vem som är vaken bryr sig om pårökta saker som Veitch?

Komaistmöte vid lägerelden i Zvampskogen:

http://www.pakistan.tv/videos-easy-ri ... fos-%5B73PnAymHAHk%5D.cfm

Posted on: 2010/11/18 19:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Bra film dennadär väldigt sorgligt mot slutet ; (

Posted on: 2010/11/18 19:31
Resized Image

See User information
Ja...är du rädd för pårökta samhällskritiker har du nog kommit till fel forum, Novax

Vem tar notis om Charlie Veitch ?

- Alex Jones
- We Are Change
- FredsProjektet

och vaken.se så klart

Jag tror att du helt enkelt fick grus i ögonen när vinden blåste sandslottet i ansiktet på dig.

Posted on: 2010/11/18 19:53
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Fint, genuint och ärligt presenterat av charlie. ingen ide att bygga hinder mellan varandra!

Många längtar efter frihet, harmoni och en värdefull tillvaro, men vägarna dit är många.

See User information
Skönt att se hur folk kan ändra åsikt efter att ha gjort publika uttalanden etc. Så många har ju så mycket prestige och är såna dumskallar så dom inte kan inse när dom haft fel från början.
Man ser mer och mer av sånt. Människor som låter det egna egot växa sig gigantiskt och inte kan erkänna sina fel.

En form av psykopat tycker jag de är.

Posted on: 2010/11/18 20:26

See User information
Psykopati i ren mening börjar redan när man tar sig rätten och bestämma över hur andra ska leva sina liv eller tycka.

Så länge folk inte skadar andra så bör dom få friheten och lära sig på egen hand om sanningen inte finns tillhanda.

Posted on: 2010/11/18 20:27
Resized Image

See User information
Men nu går du off topic igen!

Det är inte det som kännetecknas av psykopati. Det är när man sätter sitt eget ego främst och kan inte ens förstå vilka konsekvenser ens eget handlande innebär eller hur andra mår och känner sig.
Man går fram som ett snälltåg.

En psykopat skiter fullständigt hur du lever ditt liv, bara det inte påverkar hans eller hennes negativt.

Posted on: 2010/11/18 20:35

See User information
Ja med andra ord man gör saker som står över andra.

Som att slå minderåriga med batong.
Eller spela in pedofilporrfilmer som skadar barn.
Eller stjäla pengar ur dom gammlas ficka så dom dör.
Eller döda folk indirekt med div medel planerat.

Planerat eller oplanerat?

Vad ska man då kalla det för när man förstår sina konsekvenser men ändå gör det?

Krimnellt?

Eller psykopatiskt kriminellt?

Menar en psykopat som dömms för sitt brott blir ju inte mindre psykopat för det.

Vissa kan ju göra hemska saker i panik pga räddsla.

Viss skillnad då och tro man skyddar sig själv eller med planerat bevåg drabba andra.

A criminal mind is a psyco mind om du frågar mig.

Dom människor som betecknas psyko i ordets mening är i mina ögon sjuka , dom kan ha sjukdomar eller vara besatta och se saker vi inte ser.Typ sjuka på riktigt i huvudet

Men dom som planerat är kriminella till moral och tankesätt är vad jag ser som psykopater.
Dom är sjuka i själen istället för huvudet liksom på ett dåligt sätt för empati och sympati är kaputt.

Såna som Madeline albright typ margret tacher condolica spice och andra dårar.

Brrrr får gåshud bara jag tänker på det att det finns lagliga sk vardagspsykopater som har barn dessutom stackars ungar.

Posted on: 2010/11/18 20:39
Resized Image

See User information
Nu beivras ju sånt beteende hos exempelvis polisen, men vill du diskutera vad detta är så rekommenderar jag du skapar en ny tråd om det så kan vi diskutera där.

Rötägg finns överallt och i takt med att människans moral skjunker kan man hitta allt fler på ansvarsfulla poster.

Vill man komma till rätta med sånt börjar man först och rannsakar sig själv som Charlie Veitch gjort och till slut tar fler efter. Det börjar med en själv, precis som Zeitgeist Addendum säger och då kan man inte springa omkring som en yr höna och idolisera kriminella bara för att det finns andra kriminella.

Posted on: 2010/11/18 20:47

See User information
Vet redan mycket vad det är har själv träffat känt och sett folk ur bägge lägrena.

Kolla order of death eller conspiracy of silence & mena connection .

När Madeline albright fick frågan era sanktioner har tagit livet på över 1 miljon barn ryckte hon på axlarna och svarade än sen då.

Om det inte är psykopati så vette fan och detdär monstret har bärt barn i 9 månader.

Bara för att folk har ordnat runtomkring sig och går klädda fint och har status betyder inte att dom skulle vara renare på något sätt än den värsta mördaren själva bara för att dom gör brott indirekt med lagen på sin sida.

Posted on: 2010/11/18 20:51
Resized Image

See User information
Men HALLÅ!?!?!
Det är inte det vi diskuterar här, dessutom är det inte ens det beteende du sa var psykopati. Du sa psykopati var när man försökte bestämma hur andra ska leva sina liv. Det är ÖVERSITTERI.

Vill du fortsätta diskutera ämnet så råder jag dig att läsa på vad psykopat är, så kan du sen SKAPA EN TRÅD OM DET.

Den här tråden handlar om hur någon bad om ursäkt och jag var dum nog att säga det var tvärt emot psykopati. Tråden handlar inte om psykopati OBS! OBS! OBS!

Posted on: 2010/11/18 20:59

See User information
Översitteri och psykopati är samma sak för mig om den som hugger mig i ryggen inte anser sig kunna dömma mig hur kan han hugga mig i ryggen?.

Skönt att se hur folk kan ändra åsikt efter att ha gjort publika uttalanden etc. Så många har ju så mycket prestige och är såna dumskallar så dom inte kan inse när dom haft fel från början.
Man ser mer och mer av sånt. Människor som låter det egna egot växa sig gigantiskt och inte kan erkänna sina fel.

Vad vad vad vem sa vad???

Isåfall håll dina termer för dig själv.

Jag kan ochså tycka vad jag vill har du ensamrätt eller?

Om man ska hålla sig till topic så gör då så.

Att ge svar på tal speak my mind eller besvara sånt som inte hör till topic leder till off topic hur logiskt är inte det??

Posted on: 2010/11/18 21:03
Resized Image

See User information
Då är jag tillbaks där jag började och slutade.

Bra film dennadär väldigt sorgligt mot slutet ; (

Posted on: 2010/11/18 21:05
Resized Image

See User information
Novax länk har dock inget med trådens ämne att göra. Vi konstaterar nu att någon faktiskt kunde backa angående sina åsikter om man bara tänkte efter.

Posted on: 2010/11/19 1:15

See User information

Posted on: 2010/11/19 15:56
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!

See User information
oso1978:

fel Zeitgeist Du måste förstå att Peter Joseph inte har någon copyright på ordet i sig själv.

Off-topic och faktiskt debunkat av mig in en annan tråd på forumet.

Gå till den här tråden i stället och svara på mina frågor till dig
Kains mystiska hustru

Posted on: 2010/11/19 16:08

See User information
offtopic-inlägg raderade, på trådskaparens begäran.
Fortsatt trevlig lördagkväll allihopa...

Posted on: 2010/11/20 21:11
Administrationsgruppen
www.vaken.se

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper