vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

MYCKET VIKTIGT!

See User information

MYCKET VIKTIGT!

Detta är vad BP-utsläppet handlar om!

BP utsläppet var orskat med hjälp av Haliburton m.fl. avsiktligt för att utgöra stegen i planen som nu närmar sig nästa fas. När oljan nu låts slippra fritt i mexikanska golfen så skapas en enorm miljökatastrof. Detta leder i sin tur till att när molnbildningen med försurat regn. Order har då skickas till OBAMA att flytta folk ifrån dom södra delarna för att hjälpa dem ifrån den försurade nederbörden. Dessa skickas då längre upp i landet till koncentrationläger eller S.K. Fema Camps. Där blir dom omhändertagna med Vaccin m.m. Regnet förstör all åkermark i dom södra delarna och förpestar omgivningen. Oljan kommer sedan med tiden röra sig med mexikanska golfen upp till nordeuropa. Där kommer moln bildas på samma sätt med försurad nederbörd som sedan kommer regna över framförallt scandinavium. Regnet kommer leda till oanvändbara skördar och sedermer till brist på säd/frö. Människor kommer bli sjuka och få problem. Då kommer den farliga GMO säden erbjudas ifrån Monsanto m.m. Först i form av att vi köper på exportmarknaden för konsumtion sedan för plantering av egen säd. Detta kommer sedan leda till sjukdomar, dödsfall m.m. Männen bakom detta kommer tjäna ofantliga summor och vinna kontroll & makt! Satan prisar på så sätt sina krigare.

Stämmer detta? Undersök själv! Männskligheten förtjänar bättre ledare och måste nu på allvar börja bekämpa ondskan för sin egen överlevnad.

Sprid infon efter din egen övertygelse!

Posted on: 2010/6/10 19:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: MYCKET VIKTIGT!

See User information
Det har väl skett mycket större oljeutsläpp än detta tidigare utan särskilt allvarliga konsekvenser på land.

För övrigt lär väl inte försurat regn vara så illa på marken blivit starkt alkalisk p.g.a. chemtrails.

Posted on: 2010/6/10 21:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
om inte surt regn, så möjligtvis en ny Katrina som spolar upp skiten på land skulle kunna få dom att börja massevakuera.

http://www.redicecreations.com/article.php?id=11194 Har postats förut men rätt interesant info om om “Pegasus Program” o DynCorp International/Cerberus Capital Management inblandning det hela.

Posted on: 2010/6/10 22:36

See User information
Jag vet inte om det har varit några värre oljeutsläpp. Kan du nämna ett eller flera?

Posted on: 2010/6/11 1:58
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

Anonym
Quote:

jin83 skrev:
Det har väl skett mycket större oljeutsläpp än detta tidigare utan särskilt allvarliga konsekvenser på land.

För övrigt lär väl inte försurat regn vara så illa på marken blivit starkt alkalisk p.g.a. chemtrails.

Jag vet inte om jag vågar hålla med trådskaparen i denna mörka framtidsvision, men att det skulle skett oljeutsläpp av denna storleken tidigare är jag tveksam till.
http://en.wikipedia.org/wiki/Deepwater_Horizon_oil_spill

Man kan ju se det så här,
Inte har dom byggt alla FEMA camps för skojs skull, eller producerat miljontals likkistor i hårdplast bara "ifall att". Såklart kommer väldigt väldigt många människor dö på ett eller annat vis inom en ganska snar framtid. Det kan jag hålla med om.
Frågan är hur? Och om detta kanske är startskottet?

Filmen Knowing är ju ett obehagligt frimurar-testamente som helt klart lutar åt det hållet...

See User information
Civilförsvaret har grustag och liknande utsedda i förväg till eventuella massbegravningsplatser. För offren för epidemier eller atomolyckor/kärnvapenkrig. Det ingår i en nödvändig samhällsplanering och är ingen konspiration!

Posted on: 2010/6/11 7:15
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Skulle gärna vilja ha lite källor och mer fakta om det här om det nu stämmer. Det har ju kommit rapporteringar om att den sörja som nu
ligger och skvalpar runt i havet där borta inte liknar något vid andra oljeutsläpp. Nåt fuffens är det.

Men som sagt, mer källor och bakgrundsinformation tack.

Posted on: 2010/6/11 7:57

Anonym
@ Asgeir,
Det är skillnad på förutbestämda platser/grustag som i princip inte kostar något, och dyrbara Fema camps och allt därtill, men visst, det behöver inte ligga en konspiration begraven. Men det kan göra.

@ EvolutionQuest,
Var har du läst detta? Intressant...

See User information
http://networkedblogs.com/4JewX

Alex welcomes back to the show Lindsey Williams, author of The Energy Non-Crisis, who talks about Big Oil and the Gulf spill. Bilderberg hound and journalist for the American Free Press, Jim Tucker, gives a Bilderberg round-up following the latest elite confab in Spain. Alex also covers the news and takes your calls
Lindsey Williams : Within 2 Years You Will Not Recognize America! Dollar Will Die by 2012! Gold and Silver are All You Can Rely On! War is Planned! The Devil’s Messiah Within 2 Years??
Pastor Lindsey Williams, who has been an ordained Baptist minister for 28 years, went to Alaska in 1971 as a missionary. The Transalaska oil pipeline began its construction phase in 1974, and because of Mr. Williams' love for his country and concern for the spiritual welfare of the "pipeliners," ; he volunteered to serve as Chaplain on the pipeline, with the subsequent full support of the Alyeska Pipeline Company. Because of the executive status accorded to him as Chaplain, he was given access to information documented in his eye opening book, The Energy Non-Crisis.
After numerous public speaking engagements in the western states, certain government officials and concerned individuals urged Mr. Williams to put into print what he saw and heard, stating that they felt this information was vital to national security. Mr. Williams firmly believes that whoever controls energy controls the economy. Thus, The Energy Non-Crisis.

Det är mycket värre än vad som meddelats.....

Posted on: 2010/6/11 8:22
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Asgeir, jag gillar dina vinklingar & insikter om saker och ting som sker runt omkring oss i världen :)
Jag är nyfiken på vad Du tror är syftet med oljespillet? (med spekulationen att det hela är en mycket välplanerad handling)

See User information
Jag lutar mer åt att det är en olycka skapad av personalbrist och besparingar och tighta tids scheman etc.

Jag kan dock tänka mig att det är ett sabotage av något slag. Vi har ju sett att aktier har sålts av t.ex goldman sachs 6-12 månader innan. I går hörde jag på fox news att BPs totala aktievärde är lägre än BPs tillgångar och att dom därför kanske skulle vara en god ide att gå i konkurs. I det läget slår man ut en av det stora ur big oil kluben och enorma summor pengar går att tjäna.

Posted on: 2010/6/11 9:19
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

Anonym
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Jag lutar mer åt att det är en olycka skapad av personalbrist och besparingar och tighta tids scheman etc.

Jag kan dock tänka mig att det är ett sabotage av något slag. Vi har ju sett att aktier har sålts av t.ex goldman sachs 6-12 månader innan. I går hörde jag på fox news att BPs totala aktievärde är lägre än BPs tillgångar och att dom därför kanske skulle vara en god ide att gå i konkurs. I det läget slår man ut en av det stora ur big oil kluben och enorma summor pengar går att tjäna.

Önsketänkande skulle jag vilja säga.
Ungefär som att hoppas att 9/11 egentligen var utförd av Al Qaida, eller annan mellanösternorganisation, med pengar från väst.
Men kaninhålet går betydligt djupare än så.
i såväl 9/11 som BP.
Samma dag som olyckan skedde firade BP's ledning "säkerheten" ombord på oljeriggen (!). Lätt att utföra ett sabotage på just den dagen?
"personalbrist och besparingar och tighta tids scheman etc." ...som sagt. önsketänkande.
"I går hörde jag på fox news att BPs totala aktievärde är lägre än BPs tillgångar och att dom därför kanske skulle vara en god ide att gå i konkurs" ...igår, ja. Men innan den 20e april var BP på topp 10 på Fortune 500.
Tittar du på Fox?!?

See User information
Jag visste inte att BPs ledning firade säkerheten ombord hehe. Har du en källa på det. Att massa super höjdare skulle fira säkerhet ombord på en rig tycker jag låter lite larvigt men visst dom kanske gjorde det. Att utföra ett sabotage den dagen kan väl mycket väl vara lättare än på en annan dag men sabotaget tror jag inte var timat utan att dåliga delar har monterats t.ex.

Att dom var top 10 på fortune 500 och att deras aktie nu är värderad mindre än deras tillgångar styrker väl bara mitt argument?

Posted on: 2010/6/11 10:23
<administratör>

Anonym
Jag hittar inte någon länk på att firandet ägde rum nu, men jag har läst det vid 2 olika tillfällen på olika sajter. men det kan ju såklart vara bullshit, och håller med, känns lite löjligt.
men om det ÄR sant så var det ju lite väl lägligt, eller hur

Gällande aktier och värde...
innan 2010.04.10, Ett av världens 10 största företag. Varför i hela friden sänka en vinnande båt? Det finns ingen logik och styrker således inte argumentet
Att det dessutom såldes av aktier redan innan det datumet, talar ju för en konspiration.

Att det går åt pipan för BP som företag just nu är ju ingen konstighet. Det är ju självklart. Dom lär ju inte bli rikare på en sådan här katastrof.

...but someone else will...

The devil DO exist. trust me.

See User information
Precis finns ingen anledning att sänka en vinnande båt därför tror jag framförallt på en olycka.

Om Det varit ett sabotage så är det ett sabotage av förmodligen aktie spekulanter, och andra girigburkar.

Genom den media hypen och den katstrof det blivit så drar sig folk ifrån BP aktien och läggeer ut säljbrev. Vilket driver ner det genomsnittliga värdet aktien handlas i. Om man sen vid rätt tillfälle kan köpa tillbaka aktierna man sålde då det var lätt att sälja dom(högt pris) vid ett katstrofläge och man har inside info på att läget kommer att lösa sig så har man heltplötsligt kanske fördubblat sitt aktie innehav nästan gratis.

BP är ju också en maktfaktor förutom pengar eftersom det är ett gigantiskt energi bolag och vi alla är beroende av dom.

Posted on: 2010/6/11 12:25
<administratör>

Anonym
Vulkanen på Island var en olycka. Polens plan var en olycka. BP var en olycka. Allt under en månads tid.
Kanske var det olyckor alltihop.
Kanske finns det inga galna djävulsdyrkande galningar i toppen som sålt sin själ till satan.
Kanske är vi som tror något sådant helt tokiga.
Kanske var det Usama som låg bakom 9/11.
Kanske blev Palme mördad av en ensam gärningsman. och Anna Lindh.
Och kanske finns tomten på riktigt.
eller inte

Skämt åsido,
Att "offra" ett stort bolag som BP för något större är precis så dom tänker och agerar. Att göra missen som 2001 och dumpa aktierna dagen innan gör dom inte om.

Att vi sen är beroende av denna skitiga energi, är i sig helt galet, när det finns mångt mycket bättre och miljövänligare alternativ.
Jag är t.o.m övertygad om att ren energi finns, existerar och fungerar. Men att ge den till mänskligheten skulle vara dödens stöt för dessa snuskiga girigbukar.

Olja regerar. Nu även i haven

See User information
Quote:

PowerOfTruth skrev:

MYCKET VIKTIGT!

Detta är vad BP-utsläppet handlar om!

BP utsläppet var orskat med hjälp av Haliburton m.fl. avsiktligt för att utgöra stegen i planen som nu närmar sig nästa fas. När oljan nu låts slippra fritt i mexikanska golfen så skapas en enorm miljökatastrof. Detta leder i sin tur till att när molnbildningen med försurat regn. Order har då skickas till OBAMA att flytta folk ifrån dom södra delarna för att hjälpa dem ifrån den försurade nederbörden. Dessa skickas då längre upp i landet till koncentrationläger eller S.K. Fema Camps. Där blir dom omhändertagna med Vaccin m.m. Regnet förstör all åkermark i dom södra delarna och förpestar omgivningen. Oljan kommer sedan med tiden röra sig med mexikanska golfen upp till nordeuropa. Där kommer moln bildas på samma sätt med försurad nederbörd som sedan kommer regna över framförallt scandinavium. Regnet kommer leda till oanvändbara skördar och sedermer till brist på säd/frö. Människor kommer bli sjuka och få problem. Då kommer den farliga GMO säden erbjudas ifrån Monsanto m.m. Först i form av att vi köper på exportmarknaden för konsumtion sedan för plantering av egen säd. Detta kommer sedan leda till sjukdomar, dödsfall m.m. Männen bakom detta kommer tjäna ofantliga summor och vinna kontroll & makt! Satan prisar på så sätt sina krigare.

Stämmer detta? Undersök själv! Männskligheten förtjänar bättre ledare och måste nu på allvar börja bekämpa ondskan för sin egen överlevnad.

Sprid infon efter din egen övertygelse!

Tror du har ca 100% rätt!

Posted on: 2010/6/11 14:36

Anonym
Quote:

WTFU skrev:
Tror du har ca 100% rätt!

Haha! Visst är det underbart med lite omvänd ironi ibland?
Dessa halmstrån som skenbilden av samhället kastar ut till fåren, är lätta att fånga och de allra flesta, bräkande, kommer kämpa in i det sista för att behålla världsbilden intakt!

Rädslan styr folket.
Men vem styr rädslan?

Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:

Men vem styr rädslan?

Komaiströrelsen (även benämd sanningsrörelsen) är en stor bov därvidlag.

Posted on: 2010/6/11 15:20

Anonym
Quote:

gatlopp skrev:
Quote:

patrik1975 skrev:

Men vem styr rädslan?

Ja, det är ju ren propaganda när någon säger att det är ödlor som styr världen, eller pratar hemskheter om vacciner som ju äär så bra.

Eftersom bara en mikroskopisk procentenhet av sveriges befolkning sniffar i de här kretsarna, medans majoriteten läser aftonblaskan som sin bibel, så kan du nog själv räkna ut vart den största delen av rädslan kommer ifrån.

See User information
Quote:

gatlopp skrev:
Quote:

patrik1975 skrev:

Men vem styr rädslan?

Hehe ...Ja sen har vi gatlopp...en gatukorsning...Jag menar RAS som ras...Korkskruven och dess ägare har det gemensamt att de inte kan sätta på korken igen...

Posted on: 2010/6/11 16:13

See User information

Tror ni Svanberg är tillsatt för att förstå? Nej, han skall lee.

http://www.prisonplanet.com/chairman- ... -also-chairman-of-bp.html

Vatican Official Tied To BP, Goldman Sachs
And Media Censorship In The Oil Fiasco...
Increasing Evidence Of Foul Play
By Sherri Kane and Leonard G. Horowitz
6-10-10

News unfolding from the oil crisis in the Gulf of Mexico has linked media censorship to investment bankers at Goldman Sachs (GS) stewarding the Vatican's wealth, and increasing evidence that the explosion was intended.

A near total news blackout from independent sources, and arrests of anyone caught photographing and filming the devastation, show the Halliburton-British Petrolium (BP) oil crisis is being criminally controlled, implicating some of Wall Street's heaviest hitters.

According to a report issued by frightened, yet faithful, documentary filmmaker, James Fox, interviewed from the Gulf's Grand Isles by Mel Fabregas on the Internet's Veritas Radio Show, "There is a complete media blackout" on news coverage broadcast from the region.

"They are arresting people with cameras and anyone off camera that is caught talking to a reporter," Fox testified.

Another reporter told Fox,"You call this a free country? Right here, in the United States of America, there's no freedom of press. There's no freedom of speech. They're closing down the airspace above the oil spill, so reporter's can't fly over to determine how bad these oil plumes really are."

Suspicious pieces of this deadly puzzle feature Halliburton, the world's second largest oil field services company, headquartered in Houston and Dubai, whose negligence is blamed for the timely and profitable explosion.

Three weeks before the "natural gas leak," the George Bush/Dick Cheney 9-11-linked Halliburton company negotiated the purchase of the world's largest oil-spill cleanup firm (Boots & Coots) at the exact time keen observers on Wall Street--financial intelligence agents at Goldman Sachs (GS; often called "Government Sachs")--unloaded 44% of their stock in BP.

These facts parallel the shorting of airline stocks by those in the know prior to the World Trade Center (WTC) 9-11 attacks that new scientific evidence proves were followed by building demolitions, given the red thermite incendiary powder found everywhere around ground zero.

The WTC lessor, Larry Silverstein, partnered with Lloyd Blankfein of GS in the little known Partnership for New York City (PFNYC), took out a General Electric insurance policy just six weeks before the attacks. PFNYC "partners," in charge of assessing financial damages to NYC, and reconstruction plans for the WTC, obviously "veered" insurance payoffs and additional private equity investments to Las Vegas for the construction of the 9-11 memorial--speciously called the "Veer Towers" in the "New World Center." (Watch PHARMAWHORES, the movie; 1-888-508-4787.)

Blankfein, the PFNYC Co-Chairman and GS CEO, was barraged with indictments and rising media infamy regarding Goverment Sachs's conflicting interests effectively demolishing the US economy through the "shorting" of the housing industry--scrutiny suspended by Halliburton's oil rig synchronously exploding most profitably for GS and its CEO.

GS is covertly invested in the Bush-Cheney-linked Halliburton Company according to veteran observers. GS and Halliburton both had massive financial incentives to cause the profitable explosions--the three 9-11 WTC building demolitions, and the most recent "accident" in the Gulf.

The media's gross neglect of the full extent of the crisis obviously supports GS's damage control and incriminating connections. These include Blankfein's PFNYC Co-Chairman, Rupert Murdoch, and their pernicious influence over the major networks and the PFNYC--the world's leading petrochemical-pharmaceutical-biotechnology consortium profiting from death, disease, and environmental destruction. This unholy alliance best explains the media's aversion to responsible reporting in the Gulf and elsewhere.

Besides Blankfein and Government Sachs backing stock in both BP and Halliburton, another red oil-drenched herring is Peter D. Sutherland--the outgoing Chairman of BP is also the current Non-Executive Chairman of Goldman Sachs International.

The scariest part of this whole story is that Mr. Sutherland, the man standing with one foot in GS, and the other on the burning Halliburton-BP oil rig, is the Consultor of the Extraordinary Section of the Administration of the Patrimony of the Apostolic See. In other words, Sutherland is the chief financial adviser to the Pope.

In 2010, Mr. Sutherland finished a 13-year stint as Chairman of BP, Europe's largest oil company. A former Attorney General of Ireland, he is President of the Federal Trust for Education and Research, a British think tank whose efforts might better be called corporatist indoctrination than trustworthy "education." He is Chairman of The Ireland Fund of Great Britain, and a member of the advisory council of Business for New Europe--a pro-New-World-Order European think-tank based in Britain.

From 1993-95, Sutherland was the Director-General of the World Trade Organization.

In January 2006, the current Non-executive Chairman of Goldman Sachs International, was appointed by United Nations Secretary General, Kofi Annan, as his Special Representative for Migration.

Now, ironically, Sutherland's mission impossible is to migrate marine flora and fauna, fisherman, and coastal residents out of harms way in this spreading international emergency.

Posted on: 2010/6/11 18:37

See User information
Innan man spekulerar måste man veta exakt vad som hände och det brukar ta tid att få fram en sådan rapport. Det hände ju på internationellt vatten (?) och då är det inte säkert var det kommer att tas upp. Har någon hört om det finns en haverikommission?

Posted on: 2010/6/11 19:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information

Kevin Kostner framför kongressen betr BP-OIL-Spill...Gör dom verkligen tillräckligt?

http://www.msnbc.msn.com/id/21134540/vp/37596907#37596907

Actor Kevin Costner testified today in Washington before the House Energy and Environment subcommittee during a Congressional hearing investigating the Gulf oil spill. He is considered an expert on separating oil from water since he is a proponent of and investor in an oil-separating technology, Ocean Therapy Solutions, which has created a machine that purifies water using centrifugal force.

Costner was quick to admonish the oil industry as a whole, not only for BP's poor response to the spill, but for all of the oil giants' lack of investment in oil spill prevention and clean up technology as a whole, including his own company's machine, which separates oil from water. Costner said, "It was hard for me to fathom how we could engineer nuclear power and put a man on the moon but somehow not muster the technology to clean up an oil disaster of our own making."

Costner discussed in detail the advantages and efficacy of his business venture's product, and implored the importance of mandating more safety measures for the oil industry, saying, "We've legislated life preservers. We've legislated fire extinguishers. We've legislated lifeboats and first aid kits. It seems logical that as long as the oil industry profits from the sea, they have the legal obligation to protect it."

Posted on: 2010/6/11 21:23

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper