vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Nu är det kokta fläsket stekt i flygkraschfrågan OBS OBS

See User information
Nu jäklar! Vi har ju sett bilder på fel flygplats i tråden om vad som händer i Polen. Man säger att planet störtade nära den militära flygplatsen. Men på flickr-bilden och även computerrors bilder ser man ju hur tydligt som helst att hela flygplatsen är full av stora vitfärgade passagerarplan och sportplan, det är ingen militärflygplats. Och det som skall föreställa vraket består av en massa småskrot medan de riktiga bilderna från olyckan visar mycket större stycken av ett flygplan. Ingen tvekan längre, detta är ett attentat! Nu blir det snart krig, det här kan ingen stat tåla!!!!!!!!!!!!!!!!!! Korten på bordet nuuuuuuuuuuuu!

Posted on: 2010/4/19 15:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Nu är det kokta fläsket stekt i flygkraschfrågan OBS OBS
Om du jämför med trafiken nedanför på flickr-bilden, så ser du det finns vrakdelar i samma storlek som bussar.

Apropå pådraget i bilden, är den tagen den 12 April

Edited by computerror on 2010/4/19 15:40:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ryssland kommer att genomföra en nogrann och gedigen utredning, så ingen mening att spekulera.

Posted on: 2010/4/19 15:31
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Jag tittar på bilderna inte finns det halva vingar med utfällda landningsställ? Om landningsställen var ute när man kraschade måste han ha trott att han var på militärflygplatsen men detta är ju den civila av mängden passagerarplan att döma. Sådana förväxlingar har skett mellan Göteborg Säve och Torslanda på sin tid. Kanske jag uppför mig som Josef Stalin men avspärrning av luftrum brukar ha militära orsaker. Lyckligtvis är det inte jag som bestämmer men jag hade omedelbart dragit in alla permissioner och beordrat högsta möjliga beredskapsnivå om jag varit ÖB. Jag vet att jag är verkligt dum men det är härligt att vara så här dum...

Apropå det, betyder inte detta att våra trupper i Afghanistan är avskurna från all försörjning genom lufttransport också?

Och vad finns det för käcka alternativ till det då??

Posted on: 2010/4/19 15:35
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Till och med väldigt naiva och godtrogna elever på min skola, anade ugglor i mossan. En serb uttryckte att det var bra gjort av Ryssland då polen är Nato vänliga. Så det verkar vara många som tvivlar på den officiella historian.

Posted on: 2010/4/19 15:38
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Titta på denna bild.
I nedkanten i mitten ligger Smolensks Civila flygplats. Detta är bara ett litet fält för sportplan osv. Inget ställe man landar större plan på.

Smolensks militära flygplats har hand om all större trafik.

De två senare bilderna är inzoomade på respektive flygplats från samma höjd.

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Även landningsbanan på det militära flygfältet var i kortaste laget för ett flygplan av denna typ

Edited by computerror on 2010/4/19 16:07:11

See User information
Finns det någon officiell historia egentligen? Men det tycks ha ramlat ner en järnridå runt Polen!

Posted on: 2010/4/19 15:52

See User information
Stan är lika stor som Malmö och Lund tillsammans och har ingen riktig civil flygplats? Skojar ni? Detta betyder ju att ryska försvaret haft hand om alltihop hela tiden och nu försöker man blanda bort korten... höj beredskapen!!! Det betyder också att vad som än har hänt så har det hänt på militärt område där ingen får lov att ta sig in utan tillstånd. Jag har aldrig sett en obevakad militär flygplats, det dräller av taggtråd och hangarhundar och fan och hans mormor!

Posted on: 2010/4/19 16:10

Anonym
Quote:

Asgeir skrev:
Stan är lika stor som Malmö och Lund tillsammans och har ingen riktig civil flygplats? Skojar ni? Detta betyder ju att ryska försvaret haft hand om alltihop hela tiden och nu försöker man blanda bort korten... höj beredskapen!!! Det betyder också att vad som än har hänt så har det hänt på militärt område där ingen får lov att ta sig in utan tillstånd. Jag har aldrig sett en obevakad militär flygplats, det dräller av taggtråd och hangarhundar och fan och hans mormor!

Den militära flygplatsen används civilt också.

See User information
Ja nu gäller det att snickra ihop en vattentät historia om gamla plan, skrikande presidenter och konstigt väder på en udda flygplats där inte så många landar precis, typ den du landade på i Litauen.

Men bilderna visar ju med all tydlighet att det är alldeles tjockt med stora plan på plattan, inte är detta nån konstig skogsflygplats som den civila som dom enligt rapporterna INTE landat på.

Jag frågar ännu en gång: vad har det blivit av de 34 extra passagerare som bordade planet i Warszawa men inte räknas med bland de 98 offren man hittat? Man hade 132 passagerare ombord.
Man kan få blodstörtning för mindre!

Och varför har inte en enda polsk journalist som var med skrivit om olyckan. Visserligen var de där för att bevaka en sorgehögtid med historisk bakgrund men det kan det baske mig bli av det här också! Vart tog dom vägen, dom fick maka på sig för att lämna plats åt folk som ville åka med presidentplanet och satt och väntade på flygplatsen när det hela hände eftersom de anlänt tidigare med ett annat extrainsatt plan?

Ingen tycks orka besvara dessa mina frågor så jag drar mina egna slutsatser. Det kokta fläsket är STEKT!

OBS att det inte på något sätt är förbjudet att be mig hålla käften eller snäsa åt mig att jag är totalt felinformerad, det tycker jag är bättre än att dessa frågeställningar blir hängande i luften. Hellre lite skitballar än ett världskrig, faktiskt.

Posted on: 2010/4/19 16:45

Edited by Asgeir on 2010/4/19 17:06:02
Edited by Asgeir on 2010/4/19 17:07:04
Edited by Asgeir on 2010/4/19 17:08:18
Edited by Asgeir on 2010/4/19 17:14:37
Edited by Asgeir on 2010/4/19 17:15:46

See User information
Jag hittade det här på en annan site, jag tycker att det har relevans om man skulle kolla upp vilka som har eller i alla fall påstår att de haft förkunskap:

Georgian TV foretold murder of Polish President by Russian KGB terrorists

The killing of the Polish President Lech Kaczynski in a plane crash organized by the KGB (FSB), was reported on March 13, 2010 by the Georgian TV channel Imedi.
A half-an-hour-long film about an alleged Russian aggression against Georgia foretold the killing of Lech Kaczynski in an explosion of his presidential plane.
The statement by the head of the international affairs committee of the Russian parliament, Kosachev, who talked about a plane crash near Smolensk, seems rather strange in this context.
http://gazbom.blogspot.com/2010/04/ge ... old-murder-of-polish.html

President Lech Kacsynski and the Polish plane crash highly suspicious
http://gazbom.blogspot.com/2010/04/pr ... kacsynski-and-polish.html

Lite mer:
http://sites.google.com/site/2012thebigwobble/

Posted on: 2010/4/19 19:09

See User information
Jag har sen första stund känt att det är något helt uppåt väggarna med detta. (Drömde dessutom natten innan det hände att det blev iskallt och upptrappat läge mellan Ryssland och USA)

Hela polens maktelit åker till Smolensk för att hedra de landsmän som dog i Katynmassakern. Den massaker som det inte fanns tillräckligt med bevis för under Nürnbergrättegången, men som med all önskvärd tydlighet går att koppla till Molotov-Ribbentrop pakten – som i hemlighet gick ut på att dela upp länder där Polen ingick mellan Hitler och Stalin - samma pakt som Putin har varit drivande part i att rättfärdiga som enbart fredsivrande.
Planet med Polens maktelit störtar i hårdbevakat militärt område och olyckan utreds av Putin (och general Sergei Shoigu).

En proamerikansk regering (till) försvinner, men ersätts raskt av en annan. (Varför känns det som om Ryssland och USA som spelar schack?)

Posted on: 2010/4/19 19:58

See User information
Quote:

Miri skrev:

En proamerikansk regering (till) försvinner, men ersätts raskt av en annan. (Varför känns det som om Ryssland och USA som spelar schack?)

Resized Image

Posted on: 2010/4/19 20:15

See User information
Resized Image

..och Obama sägs spela tredimensionellt och smartare (tog han inte en golfrunda istället för att hedra den polska ledningen?) så man får se vad nästa drag blir..

Posted on: 2010/4/20 8:52

See User information
Jag kan slå vad om att det dyker upp nån slags "bogvisir" i debatten. Det var när pressen skrev i ett halvår om "bogvisiret" i efterdyningarna av Estoniaolyckan. Den lilla detaljen att den låg en bra bit framför vraket medan den ju rimligen borde ramlat av bakom eftersom väl båten inte sjönk backande mot Estland framgick inte riktigt av tidningsskriverierna. Och liksom i fallet med det polska presidentplanet cirkulerade en löjlig video som insinuerade att någon hängt upp säckar med sprängämnen inifrån på bogvisiret. Nån idiot hade simmat ner till vraket och stulit en övervakningsvideo från de döda människorna ombord. Hur kan någon vara så usel. Fy och usch!

Det är ungefär samma aktörer då som nu, det är mitt tips!

Posted on: 2010/4/20 11:26

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Jag kan slå vad om att det dyker upp nån slags "bogvisir" i debatten.

Mja, annars finns ju alltid denna förklaring att tillgå:

"Det vilar en förbannelse över Katyn."

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/h ... ens-forbannelse-1.1075766

Posted on: 2010/4/20 16:59

Anonym
Hmmm... Fick just reda på att den riktiga ceremonin för Katyns offer var den 7e April.

See User information
POLISH PLANE CRASH TRUTH VIDEO

Posted on: 2010/4/20 17:25

See User information
Quote:

computerror skrev:
Hmmm... Fick just reda på att den riktiga ceremonin för Katyns offer var den 7e April.

Polens premiärminister Tusk inbjöds av Putin - som fortfarande inte ville framföra nån rysk ursäkt till Polen för massakern - till en gemensam ceremoni. Kaczynski - som var betydligt mer rysslandskritisk än Tusk - och de andra kom till en senare ceremoni. Skulle Putin varit med där oxå tro?

Posted on: 2010/4/20 17:51

See User information
Tydligen är Tusk i möte med Putin i Smolensk idag den 21 april och Putin säger att piloten vägrat att lyda en tillsägelse från flygledningen att landa i Minsk utan på eget bevåg flugit till Smolensk och försökt landa fyra gånger och att han på det fjärde försöket touchat ett träd och kraschat.

Detta låter inte som en särskilt bra pilot. (Men alla kan vi givetvis ha en dålig dag, tänk på Tycho Brahe exempelvis).

Man nämner inget om planet med journalisterna ombord som landat en stund tidigare. Man borde ju ha försökt stoppa dom också men kanske det varit ett rent påhitt? Märkligt! Men ingen har dementerat det påståendet.

http://www.polennu.dk/putin-og-tusk-i-moskva

Detta är i alla fall tydligen vad Putin har sagt med Tusk stående bredvid sig.

Posted on: 2010/4/21 19:45

Anonym
http://100777.com/node/1948

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/PxIFh3NkEvM& ... t;</param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/PxIFh3NkEvM&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

???

See User information
Jamen nu har man enats om att utreda olyckan. Det har ju bara gått två veckor och redan har man nått så långt! Det är framför allt viktigt för att motverka konspirationsteorier, säger både Polens och Rysslands vice premiärministrar som träffades i Moskva igår.

I klartext: Tydligen har man insett att Putin kanske inte är den rätte och att man är avslöjade och nu gäller det att förhala så att det hela drunknar i det allmänna mediebruset.

Vi kommer att dränkas i nyheter typ "Kommunernas utgifter har ökat på grund av ökade utbetalningar och därför fattas det nu pengar!" och liknande...

Ingen av de stora nyhetskanalerna har visat något som helst intresse för denna sak, man uppför sig som grättna katter som vägrar äta annat än Sheeba (i detta fallet tänker jag på CNN som ju moltiger)

Posted on: 2010/4/25 18:19

See User information
I början visste man inte vad som var sant, nu vet man att det hela är en fars. Man la ut rökridåer med olika teorier om dittan och dattan typiskt för att dölja den egentliga sanningen.

Att få säga det första ordet är mycket viktigt psykologiskt, genom det förfarande ses inte sanningar som sanning längre. Våran hjärna är så funtad att den självlurar sig medvetet till osanning och man vill inte senare godta den riktiga sanningen.

Det är ett slags brainwash som fungerar till 100% man kan utnyttja det i vardagen på ett mycket effektivt sätt.

Mycket obehaglig, även en markering att ingen går säker.

Man ljuger så jävligt så att Pinocchio skulle bli avundsjuk.

Resized Image

Posted on: 2010/4/25 19:41

See User information
Och nu visar det sig att planet kraschade en hel kvart innan den angivna tidpunkten!!!!!!!!!!!!!

Tidpunkten var alltså INTE 8:58 utan 08:41.

Vad detta betyder borde ENVAR förstå!

En kvart innan var planet nån helt annanstans än vid Smolensk, ett plan av den här typen flyger knappast under 500 km/tim vilket betyder att man måste ha kraschat iallafall tio mil bort...

Posted on: 2010/5/4 15:46

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper