vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

För er som är intereserade av Frimurare

See User information
Tja är ny här, här har ni länkar till en del dokumentärer som kanske ger er en bredare förklaring på hur Frimureriet fungerar.

Decoding the past: Freemasonry Handlar om hur frimureriet började och ger lite inblickar i "helig geometri" som frimurarna använde sig av för att bygga alla kyrkor, katedral, tempel mm. Dokun är uppdelad i 2 delar och är ett måste för alla intresserade.

Del 1
http://video.google.com/videoplay?docid=-8535789150894959894#

Del 2
http://video.google.com/videoplay?docid=1836483377108563321#

Fler dokumentärer relaterade till Frimurare:
Secret Mysteries of America's Beginnings Volume 1 : The New Atlantis
http://video.google.com/videoplay?docid=5498106693746597344#

Secret Mysteries of America's Beginnings Volume 2 : Riddles in stone
http://video.google.com/videoplay?docid=2045882146141653862#

Skriv gärna till om vad ni har för tankar efter.
peace

Posted on: 2009/11/16 17:47

Edited by Brotha_Bluu on 2009/11/16 18:33:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: För er som är intereserade av Frimurare

See User information
Kanske skulle ha lagt upp detta på Frågor, svar, tips & förslag ist, hoppas det inte gör nåt.

Posted on: 2009/11/16 18:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du missade

http://www.imdb.com/title/tt1430838/

Dessutom så vet de flesta frimurare inte ett skit av vad ledningen har planerat. Det samma går før søssar ockå.

Posted on: 2009/11/16 21:47

See User information
hehe yep, dom är fast i sin egen pyramid.

Posted on: 2009/11/16 21:52

See User information
Secret Mysteries of America's Beginnings Volume 3 : Eye of the Phoenix - Secrets of the Dollar Bill
http://video.google.com/videoplay?docid=-5475768478934201793#

Posted on: 2009/11/16 21:55

See User information
Hej

Jag kom av en ren slump in på denna sida då jag hittade mitt namn i en lista med svenska frimurare som en av medlemmarna på detta forum lagt in.
Att lägga upp en lista, som visserligen är offentlig på ett forum kan skapa vissa problem för dess medlemmar. Man vet aldrig vad vissa individer kan få för sig gällande trakasserier etc mot dessa som allra oftast, helt ovetande frimurare. Som du mycket riktigt poängterar så vet 99,9% av medlemmarna i svenska frimurarorden inte ett skvatt vad den egentliga agendan för frimureriet är. (Vet någon det?)

Jag kom själv med i svenska frimurarorden pga min far som hade varit medlem i många år. Han övertalade mig att gå med och jag tyckte det lät spännande, jag var ganska ung då. Har haft många samtal under åren med honom om "meningen" med frimurarna och han kände inte till ngn annan mening än "ett rent socialt nätverk med ett kristet grundtema". Tror inte att min far på ngt sätt har undanhållit sanningen från mig, det hade kommit fram.

Tror inte vi ska lägga för stor vikt vid frimurarna i Sverige då dessa bara är medlemmar för att umgås och inte för att ta över samhället. Det samma gäller nog för alla ordenssällskap av liknande natur.

Jag har fått grad 9 vilket är näst högst i Sverige så om ngt "skumt" finns så hade jag nog fått reda på det vid detta laget.
De som bestämmer är inte de "små" medlemmarna utan det är en handfull personer i högsta styrelsen så om det finns en annan agenda än den vi andra känner till så håller de den mycket hemlig. Jag har inte varit aktiv under de senaste 10 åren då det inte har tilltalat mig och det rent faktiskt är ganska tråkigt.

Hoppas du förstår min uppriktiga oro för att skapa hetsjakt på vissa utpekade människor i vårt samhälle när vi så väl behöver alla krafter vi kan uppbåda, att bekämpa de verkliga "fienderna", och de finns inte i svenska frimurarorden!
Jag tycker Vaken.se ska vara en plats för alla som vill vara med och förändra samhället till ngt bättre - vi är alla trots allt, små människor som behöver varandra.

//Docus

Posted on: 2010/2/16 0:14

Anonym
I vilken orden var du medlem i Docus?

Jag tror inte du behöver oroa dig att ditt namn blivit listat här... Var förresten inte den listan inklistrad från Aftonbladet Plus?

Visst kan frimureriet vara så som du säger - En oskyldig grupp människor som bara vill umgås - Men det faller ju på att en heldel politiker är frimurare som inför det som det pratats om under någon sammankomst.

Du har alltså kommit upp till grad nio inom frimurarordern? Grattis får jag väl lov att säga, men det behöver knappast vara i närheten av den sista kända graden, dvs 11. Väldigt många ordrar - Både i Sverige och utomlands - har hemliga grader. En del har flera tiotal hemliga grader och en del har bara ett fåtal.

Edited by computerror on 2010/2/16 12:11:39

See User information
Docus, förstår dig mycekt väl och finner det viktigt att du pratar om det.

Något jag har blivit intresserad av är att Templeriddarna fortfarande finns kvar, och efter ha börjat spela Assasins Creed 2 så är / var templeriddarna bara en del av problemet till en större konspiration hade sin motsida: Lönnmördare, de flesta templeriddarna skulle ha mördats på 1500 talet vid ungefär samma tidpunkt enligt en kompis som har läst en del om templeriddarna (och som har en templeriddare i släkten). Det han vet är att det bara är en "gubbklubb" där man träffas och är sociala som frimurarna. Jag har inte spelat kalrt spelet och har inte grävt något på nätet än men intressant är att Dödskalle och Pentagram är återkommande för Assasins i spelet; Illuminati som vi är på häxjakt efter som bestod av vetenskapsmän, filosofer och konstnärer drevs under jord av kyrkan. Hemlig geometri och religiösa insikter är återkommande som jag sedan tidigare har påvisat; Att vi inte klarade av sanningen då, och inte ännu pga. majoriteten av människor i världen är religiösa och inte är redo att få veta sanningen. Dan Brown som skriver romaner baserat på fakta beskriver hur gamla brev och monument finns gömda hos FBI och i Nationalmuseum för att inte se samhällets ljus. Han påvisar också hur Frimureriet istället för att vara något dåligt skulle vara svaret på framtiden och att ritualer inte har med satanism att göra utan att det bara är det närmsta vi vanliga människor kan koppla till när det gäller mystiska sammanhang.

Frågan är om detta krig fortfarande pågår och vi bör alla studera mer objektivt. (Detta inlägg är bara en sammanfattning av många olika synvinklar och kontexter jag samlat på mig under en tid).

Posted on: 2010/2/16 10:39

See User information
Alarik ett datorspel och en romanförfattare?
I all välmening tror jag att du skall försöka söka din information på andra platser.

Posted on: 2010/2/16 16:45
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Quote:

Joshua skrev:
Alarik ett datorspel och en romanförfattare?
I all välmening tror jag att du skall försöka söka din information på andra platser.

Joshua:Vilken tur vi har dig...

Som kan se att det finns"löss"som en del "fina"kan jämföra sig med...DU har själv din bibel ju...öööh.

Off Topic:

Det var klumpar i mjölken,sa den blinde när har drack ur den lungsjukes spottkopp...

Posted on: 2010/2/16 17:39

See User information
Det är viktigt att varna så att man kanske kan förhindra att någon köper dynga on sale.

Posted on: 2010/2/16 17:55
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Quote:

Joshua skrev:
Det är viktigt att varna så att man kanske kan förhindra att någon köper dynga on sale.

Sale kräver en metod"sale"du köper allt...med stenar.

Posted on: 2010/2/16 17:58

See User information
Quote:

Joshua skrev:

Är du Jude?

Joshua:Jag struntar vem du är,var du kommer ifrån,jag ville bara se om [Rapportera]...fungera:)Du lever i din bubbla i a f:)Jordgubbe.

Posted on: 2010/2/16 18:03

Edited by sale on 2010/2/16 19:11:02
Edited by sale on 2010/2/16 19:11:48

See User information
Blev frågan lite för pinsam så du var tvungen att släta över den?

Posted on: 2010/2/16 19:53

See User information
Det är då den lägger sig överst-kan man frågan kan man svaret....

Posted on: 2010/2/16 19:57

See User information
Sale en sten förblir en sten även om du pyntar den (känns som det va en mening i din anda, man kan välja tolkning helt fritt så det kan ju inte bli fel)

För att återgå till dokumentärerna här, jag såg precis två från history channel, lite intressant att dom skryter så öppet att dom format amerika och dess ädla liberala ideal.

Konstigt att inte frågan kommer upp om hur slavarna och senare apartheid systemet som genomsyrat USA om det stämmer överens med frimuriets ädla agenda. Det känns som om Amerikas bakgrund så ofta glöms bort. Men intressant att höra dom skryta om sitt inflytande över både Amerika och Frankrike. 33 graders frimuraren skryter om hur Franklin använde sina frimurarkontakter för att få med Frankrike på sin sida i självständighetskriget. Ganska viktiga historiska händelser.

Posted on: 2010/2/16 21:45

See User information
Joshua, du lever i din bubbla lika mycket som jag gör, du behöver inte varna mig för något; Den enda du varnar är dig själv för din egen trångsynthet. Vad vet du om romanförfattaren och spelet?

... (Vakum)

Posted on: 2010/2/16 23:04

See User information
Vill du veta vad jag vet om Dan Brown:

1. Han är en romanförfattare
2. Han hittar på
3. Han erkänner själv att han hittar på.

Och spelet, snälla jag har spelat det, det är ett actionspel som inte utger sig för någonting annat. Tror du på alla filmer du ser med?

Gillar du vara i bubblan? Vill du enkelt ta reda på att det är en roman du läst, som dessutom är stämd för plagiat så klicka nedan.

http://www.svd.se/kulturnoje/understr ... ium-som-forfor_388317.svd

Posted on: 2010/2/17 0:43

See User information
Kom igen nu alarik. Du kan ju inte anta att folk ska ta dig på allvar när du själv skriver att det du vet om Tempelriddarna har du fått från Dan Brown och spelet Assassin's Creed 2.

Självklart kan vad som finns i dessa medier vara sanna, men man kan inte förlita sig på dem. Den enda bra funktionen de håller är att de kan återspegla information och kunskap man hämtat ur säkra källor.

Det är personer som du, alarik, som omedvetna, icke-vakna, får kommer ihåg och senare kan citera. Nu kanske flera får tror att vi konspirationsteoretiker hämtar vår information från tv-spel och skönlitteratur.

Posted on: 2010/2/17 9:37
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper