vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Investigators declare, “Obama never attended Columbia University”
February 8th, 2010

American Grand Jury has archived extensive records over the past year which we used in our jury hearings. We now believe beyond a reasonable doubt that Obama is not a “natural born” citizen and it is even possible that he may be an illegal alien.

We also have records showing the Democratic National Convention fraudulently declared Obama constitutionally eligible while never vetting the “natural born” requirement with the electorate.

Now, new evidence has come to light whereby Dr. James Manning has declared that Obama never attended Columbia University [New York].

Dr. Manning has hired a team of investigators to comb over every bit of available evidence to validate his declaration.

Manning’s investigators conclusively state that:

1) Columbia University will not divulge whether the “alleged” diploma issued was in the name of Barry Soetoro or Barack Hussein Obama. No public record exists regarding the diploma.

2) Obama alleges he attended Columbia in 1982, 1983. But, the investigators have been UNABLE to turn up a single shred of written documentation for the years 1981, 1982, 1983, 1984 that show where Obama appeared on a school roster, register, faculty memo, bulletin board, school awards, dean’s list; where Obama’s name appeared in a yearbook, club record, fraternity record, extra curricular activity member roster, student newspaper, student radio or tv activity; where Obama appeared in any records as a worker, employee, laborer in or about Columbia University; where Obama enrolled in any sports activity or program.

3) As a graduating senior in 1983 he does not appear in any Political Science (his major) or Granduating Class yearbook or invitation records.

4) There is absolutely no documentation of any kind to show Obama attended, lived, worked or played at Columbia University during the investigated 4 years.

5) Interviewed professors, college employees, students (who were at Columbia during the years in question) have failed to turn up a single person that can remember Obama. This is irrefutable evidence. Think about your own situation if Obama had attended your college? A “now-famous” person went to your school? Many would be able to say, “of course I remember.” At Columbia, not a single person has been able to say he or she remembers Obama.

Below is a audio file of Dr. Manning going over the investigated information. Have a listen as he declares, “Obama never attended Columbia University.”

http://americangrandjury.org/investig ... ended-columbia-university

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Investigators declare, “Obama never attended Columbia University”
Är det nån som seriöst tror på det där eller? Då blir jag riktigt orolig.

- Kvalificerat skitsnack, eller, inte ens kvalificerat, bara skitsnack!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Stackars dig Sven!
Vad är det som oroar dig så?

Eftersom du anser att detta är någon form av 'skitsnack' så ser jag fram emot välgrundade och väl förankrade motargument. Du får gärna krydda med lite bevis. Att spontanordbajsa ord som 'skitsnack' luktar bara illa.

Posted on: 2010/2/11 15:56
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information

Posted on: 2010/2/11 16:05

Anonym
Quote:

Karsten skrev:
Stackars dig Sven!

Eftersom du anser att detta är någon form av 'skitsnack' så ser jag fram emot välgrundade och väl förankrade motargument. Du får gärna krydda med lite bevis. Att spontanordbajsa ord som 'skitsnack' luktar bara illa.

Jag är snarare av motsatt åsikt. Man skall kalla saker för deras rätta namn.

För oss som har varit utanför pojkrummet mer än för att köpa billys fryspizza. Kanske som i detta fall t.o.m besökt både Columbia University och University of Chicago tycker av förklarliga skäl att denna typ av inlägg är fullständigt idiotiska.

Mer har jag nog inte att säga om den saken då det omöjligen kan uppkomma en vettig diskussion kring huruvida en person är "natural born" eller ej.

Edited by sven on 2010/2/11 17:03:12

Anonym
Quote:

Karsten skrev:
Stackars dig Sven!

Och en sak till...

Det som oroar mig är att en person kan lägga upp något dyligt och utan ifrågasättande omedelbart få ett icke obetydligt antal personer att anse innehållet vara troligt.

Att mot den bakgrunden ens tillåta sig själv att tala om att vara skeptisk, kritisk och "vaken" är vad jag skulle kalla grovt hyckleri.

See User information
Sven ingen hann kommentera inlägg 1 före dig. Du, i motsats till ditt generaliserande av oss andra, går på skeptisk autopilot. Det är lika oroande det. Tycker dock att du utgör en bra motvikt till de "naiva" som också finns här. Utan tuggmotstånd blir det här forumet menlöst och tråkigt. Precis som i verkliga livet utanför sajberrymmdenn.

Posted on: 2010/2/11 16:37

Anonym
Sant eller inte, en notis: 'Illegal alien' är uttryck för invandrare i USA inte UFO.

Types of "alien" persons are:

An alien who is legally permitted to remain in a country which is foreign to him or her. On specified terms, this kind of alien may be called a legal alien of that country. This is a very broad category which includes tourists, guest workers, legal permanent residents and student visa resident aliens.

An alien who has temporary or permanent residence in a country (which is foreign to him/her) may be called a resident alien of that country. This is a subset of the aforementioned legal alien category.

An alien who is visiting a country (which is foreign to him/her) may be called a nonresident alien of that country. This is a subset of the aforementioned legal alien category.

An alien who is present in a country (which is foreign to him/her) unlawfully or without the country's authorization is known as an illegal alien of that country.[2] In the United States, such an alien may euphemistically call themself an "undocumented person".
An enemy alien is an alien who is designated as an enemy; compare to enemy combatant.

http://en.wikipedia.org/wiki/Illegal_alien

Det finns en video om Obama som 'illegal alien' här med:
http://www.youtube.com/watch?v=v07tPpQE6w0

Anonym
Eftersom han var på ett par universitet i USA, så borde han förstå detta tycker man.

See User information
Sven:
Det är ju genom ett alternativt tänkande som man kan skapa sig en verklig verklighet inte en som man tror att man befinner sig i.

Sanningen formar sig själv till en realistisk verklighet folk är inte dumma utan alla kan tänka och är det fel spår så är det inget med det och allt läggs på hyllan.

Men om ingen vill exponera olika teorierna kan ju aldrig den verkliga verkligheten komma fram.

3st stora händelser som har legat individer nära är ju 9/11, Svininfluensan och Climategate där massan har och håller på att avslöja bluffen.

Det många glömmer bort är att många kan tänka på ett dimensionellt och förstår att det är nått fel och utav det bildas den verkliga verkligheten.

Alla har inte den förmågan lika lite som att alla skulle ha lika högt IQ eller tänka likadant.

Alternativt tänkande ska premieras inte bestraffas. Det är det som fört oss, världen framåt i alla tider.

Posted on: 2010/2/11 16:54

Anonym
Quote:

Carlberg skrev:
Sant eller inte, en notis: 'Illegal alien' är uttryck för invandrare i USA inte UFO.

Det är så sant. Jag är medveten om alien används på detta sätt. Det som ledde mig in på att tro att vi talade om en Alien i bemärkelsen utomjording var det som sades om "natural born". Men om detta var felaktigt beklagar jag det och ska ändra inlägget.

Tack för påpekandet.

Anonym
sven, så lite så. Titta på videon jag länkade till, tyckte det var vettiga argument. Jag har själv reagerat på tidigare att han saknar historia.

Anonym
Quote:

metaphor skrev:
Sven ingen hann kommentera inlägg 1 före dig. Du, i motsats till ditt generaliserande av oss andra, går på skeptisk autopilot. Det är lika oroande det. Tycker dock att du utgör en bra motvikt till de "naiva" som också finns här. Utan tuggmotstånd blir det här forumet menlöst och tråkigt. Precis som i verkliga livet utanför sajberrymmdenn.

Det stämmer att ingen hann kommentera innan mig, det är också anledningen till att jag inte påstod att någon accepterade inlägget fören ytterligare två personer kommenterat det i positiva ordalag(eller mitt i negativa).

Jag försöker att inte generalisera för i så står grad. Ofta använder jag referenser av typen "vissa individer på detta forum", "flera användare på detta forum" osv. Men jag skall tänka på att bli bättre på det, generaliseringar leder inte till något konstruktivt.

Att jag skall gå på skeptisk autopilot tycker jag inte heller helt stämmer, se tex på hur debatten kring fluor har utvecklat sig. Jag försöker hålla ett öppet sinne för sakliga inlägg. Att en skeptisk broms ofta våldsamt slår till i mitt huvud när jag läser vissa trådar skall jag dock inte sticka under stol med. Detta anser jag dock inte bero på någon autopilot eller förutfattad mening utan snarast en bedömning av sak innehållet.

Jag ska dock vara ärlig och säga att jag på flera punkter misslyckas hålla den sakliga och respektabla ton jag anser hör hemma när man diskuterar. Och att jag istället kanske har författat något mer fördömande inlägg i det sista. Det skapar inte ett trevligt klimat och leder bara till en upprörd stämning och är något jag ska tänka mer på.

På den sista punkten håller jag fullständigt med dig om att någon av typ Sven fyller en funktion i denna typ av forum. Förhoppningsvis kan min närvaro i längden (om jag håller ut) leda till att argumentationen utvecklas och allt som presenteras inte sväljs utan eftertanke bara för att en annan "vaken" står bakom informationen.

See User information
Vad innebär "natural born" egentligen? Är så dålig på amerikanska juridiska termer...

Posted on: 2010/2/11 17:21

Anonym
The United States Constitution requires that Presidents (and Vice Presidents) of the United States be natural born Citizens of the United States.

forts..
http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_ ... izen_of_the_United_States

See User information
Freeman har ett inressant perspektiv på Obama och hur hans eventuella unconstitutional presidency hänger ihop med the big picture. Han menar att Obama och hela hans familj kan vara klonade från genetiskt material från mumier och att han är tillsatt som president som ett sista spiken i kistan för USA som en trovärdig och fungerande nation. Spekulation givetvis men intressant spekulation enligt mig iaf.

http://www.youtube.com/watch?v=d6fOak ... 97EBDF&index=0&playnext=1

Posted on: 2010/2/11 17:47

See User information
Hehe , fan att jag inte har mitt ljud inkopplat på datorn, måste se hans mumie ide =) Typ thutankanon reinkarnerad.

Nu går jag också på skeptisk auto pilot.

Men med natural born menas att man är född i USA. dvs är du född utanför USA och senare fått medborgarskap så får du inte bli president. Eller hur det nu ligger till, det verkar tolkas lite olika och finns lite domslut på det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_ ... izen_of_the_United_States

Det har varken med mumier eller ufon att göra iaf.

Posted on: 2010/2/11 18:00
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Blev Sven bannad eller?

Posted on: 2010/2/11 18:25

See User information

Posted on: 2010/2/11 18:54

See User information
Haha, klockrena bilder!!! Finns säkert en mumie som liknar mig också...

Posted on: 2010/2/11 20:08

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Haha, klockrena bilder!!! Finns säkert en mumie som liknar mig också...

Ja den är ju ingen hemlighet direkt.

Resized Image

Posted on: 2010/2/11 20:13

See User information
Quote:

Anonym skrev:
Quote:

Karsten skrev:
Stackars dig Sven!

Jag är snarare av motsatt åsikt. Man skall kalla saker för deras rätta namn.

För oss som har varit utanför pojkrummet mer än för att köpa billys fryspizza. Kanske som i detta fall t.o.m besökt både Columbia University och University of Chicago tycker av förklarliga skäl att denna typ av inlägg är fullständigt idiotiska.

Mer har jag nog inte att säga om den saken då det omöjligen kan uppkomma en vettig diskussion kring huruvida en person är "natural born" eller ej.

Det heter Billys Pan Pizza, om vi nu 'skall' kalla saker vid dess rätta namn.

Det du presenterar är en härskarteknik som jag önskar att dina barn slipper se. Att spontant reagera som du gör är varken bra för dig, din omgivning eller detta forum.

Det som gör det skrivna ordet värdefullt är att det finns kvar. En ledstjärna för dig kanske kan vara att möjligen tänka igenom dina kommentarer en smula åtminstone, innan du knackar ned dem.

Vad kul för dig att du varit ute och rest lite, men detta är ju inget reseskildringsforum dock.

Låt bli att i fortsättningen kalla inlägg för skitsnack, idiotiska eller vad du än må finna för förringande uttryck. Som sagt, det är en typ av härskarteknik som skulle bli mycket kortvarig om jag råkade möta den 'face to face'.

Och, vad som blir eller inte blir en vettig diskussion avgör nog inte du - hörru.

Posted on: 2010/2/12 3:50

Edited by Karsten on 2010/2/12 9:20:18
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Quote:

Anonym skrev:
Är det nån som seriöst tror på det där eller? Då blir jag riktigt orolig.

- Kvalificerat skitsnack, eller, inte ens kvalificerat, bara skitsnack!

Är det "skitsnack" för att det är otroligt eller för att det är obevisat?

Alla högskolor jag haft kontakt med har matriklar och står man inte i matrikeln har man naturligtvis inte studerat där heller, det är självklarheter. Så en matrikel utan Obamas namn är ett bevis på att påståendet är rätt!!!

Själv har jag givetvis ingen åsikt i sakfrågan men om man stoppar en diskussion så fort nån säger nåt obehagligt trasslar man snart in sig i precis vad som helst.

Vi har haft skandalen med doktorshatten i Sverige också på åttiotalet när allt hände...

Jag får dessutom tillägga att jag personligen skiter i vem som är president i USA eftersom jag inte är US citizen men jag vet att dom har en lag som förbjuder personer som icke är födda i landet att bli president och lagar är väl till för att följas eller?

Eller ska man bara hålla sin käft i alla lägen och leva som en gangster?

Posted on: 2010/3/5 12:51
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper